;
coinex

بهترین دوربین های عکاسی 2019 ؛ خاطره بازی با بهترین دوربین های عکاسی جهان

برای گرفتن یک عکس خوب هیچ وسیله‌ای حتی بهترین گوشی های هوشمند هم کارساز نیستند. در این مطلب بهترین دوربین های عکاسی 2019 را معرفی کرده‌ایم.

فرآیندی که امروز در خرید یک دوربین دیجیتالی جدید تجربه می‌کنید با فرآیندی که چند سال پیش در این زمینه تجربه کرده‌اید، زمین تا آسمان فرق می‌کند. دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال بهتر شدن است، به همین دلیل هر روز از تعداد افرادی که به دنبال خرید دوربین های دیجیتالی جیبی اقتصادی هستند کم می‌شود.

از طرفی دوربین های تک لنزی بازتابی (SLR) هم از نظر کارایی جای خود را به دوربین های سبکتر بدون آینه داده‌اند زیرا دوربین های بدون آینه فوکوس خودکار بیشتر دارند و به طور میانگین کارایی بسیار بهتری را در زمینه فیلم برداری نسبت به دوربین های SLR ارائه می‌کنند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 : توضیحاتی درباره دوربین های دیجیتالی

اگر بخواهید هنوز هم می‌توانید یک دوربین جیبی بخرید، ولی باید برای خرید بهترین محصول موجود در بازار و متناسب با بودجه خود کمی زمان صرف کنید تا دوربینی که خریداری می‌کنید از دوربین یک گوشی پرچمدار جدید کارایی بیشتری داشته باشد.

برخی از بهترین دوربین های عکاسی 2019 که در این مقاله به شما معرفی شده‌اند کارایی بهتری نسبت به دوربین گوشی‌های پرچمدار دارند، ضد آب هستند و به دلیل داشتن سنسور تصویر بزرگتر از سنسور تصویر دوربین گوشی‌های همراه قدرت زوم بیشتر و کارایی بهتری را در عکاسی در شرایط کم نور در اختیار شما می‌گذارند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 : توضیحاتی درباره دوربین های دیجیتالی

البته هنوز هم می‌توانید در بازار لنزهای زوم کننده جیبی بسیار خوبی را بخرید، ولی اگر به دنبال دوربینی هستید که قدرت بزرگ نمایی خارق العاده‌ای داشته باشد به شما توصیه می‌کنیم که یک دوربین میانجی (bridge camera) بخرید. اندازه این دوربین‌ها کمی بزرگ است، ولی این افزایش سایز آن‌ها را قادر می‌سازد تا با داشتن لنزهای قویتر نمای بهتر و واضحتری را از اجسام قرار گرفته در فواصل دور در اختیارتان بگذارند.

اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید یا همه زندگی شما حول عکاسی خلاصه می‌شود، در میان بهترین دوربین های عکاسی 2019 ، دوربین های تمام فریم انتخاب‌های بهتری برای شما هستند. در این نوشته با دو دوربین تمام فریم سونی هم آشنا می‌شوید. البته کنون و نیکون هم دوربین های تمام فریم خوبی را ارائه کرده‌اند. اگر هم از طرفداران فوجی فیلم هستید بد نیست بدانید که این سازنده سیستم‌های APS-C قدرتمندی دارد و از ساخت دوربین های فول فریم کناره گیری کرده تا در بازار دوربین های مدیوم فرمت فعالیت بیشتری داشته باشد.

هر سال صدها دوربین دیجیتالی تست و بررسی می‌شوند، ولی ما سعی کرده‌ایم که در این مقاله بهترین دوربین های عکاسی 2019 را به شما معرفی کرده‌ایم. در تدوین این نوشتار سعی کرده‌ایم که قیمت را هم مد نظر بگیریم، به همین دلیل از محصولات خارق العاده و پنج ستاره‌ای مانند نیکون D850 نام نبرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 جیبی: دوربین های خودکار رده پایه

شکی در این نیست که گوشی‌های هوشمند به تقاضای ساخت و عرضه دوربین های رده پایه خودکار آسیب زده‌اند. برای مثال آیفون 11 پرو اپل نسبت به هر دوربین ارزان قیمت خودکاری بهتر است. این گوشی هوشمند قیمت گرانی دارد، ولی اگر آن را بخرید دیگر نیازی به خرید یک دوربین رده ابتدایی ندارید.

اگر علاقه چندانی به عکاسی با گوشی ندارید، می‌توانید به سراغ دوربین های زیر 100 دلاری بی نام و نشان موجود در فروشگاه‌های آنلاین بروید اگرچه که این روند را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا اگر بتوانید کمی بیشتر از 100 دلار هزینه کنید می‌توانید برای خرید دوربین های برندهای معتبری مانند نیکون و کنون اقدام کنید.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 جیبی: دوربین های خودکار رده پایه

لنزهای زوم کننده به کار رفته در این دوربین ها بین آن‌ها و دوربین گوشی‌های هوشمند فاصله ایجاد می‌کند، ولی بد نیست بدانید که در بیشتر آن‌ها از فناوری سنسوری قدیمی CCD استفاده شده است، به همین دلیل این دوربین ها در هنگام عکاسی با ISO حداکثر کیفیت عکس کمتری دارند و تنها می‌توانند با حداکثر کیفیت 720 پیکسل فیلم برداری کنند.

اگر بتوانید بین 200 تا 400 دلار هزینه کنید، به دوربین هایی دسترسی پیدا می‌کنید که به سنسورهای تصویر CMOS جدیدتر و لنزهای زوم کننده بسیار بزرگی (حداقل 30 ایکسی) مجهز هستند. بیشتر این دوربین ها می‌توانند با حداکثر کیفیت 1080 پیکسلی فیلم برداری کنند. بعضی از این عکاس‌های دیجیتالی به نمایاب‌های الکترونیکی کوچک، قابلیت ثبت عکس‌های خام (RAW) و فوکوس خودکار بسیار سریعی هم مجهز هستند.

کیفیت تصویر خالص این دوربین ها بهتر از کیفیت تصویر خالص دوربین اسمارت فون‌های برجسته نیست،  درواقع تنها برتری آن‌ها نسبت به دوربین گوشی‌های هوشمند به لنزهای زوم کننده قویتر آن‌ها خلاصه می‌شود. بعضی از دوربین هایی که در این محدوده قیمتی عرضه می‌شوند، در برابر نفوذ آب هم مقاوم هستند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد مبتدی

گوشی‌های هوشمند و دوربین های ابتدایی خودکار ساخته شده‌اند تا کل فرآیندهای موجود در گرفتن یک عکس را خودشان انجام دهند. اگر عکاسی برای شما یک تفریح است یا می‌خواهید در آینده برای یک روزنامه عکس بگیرید یا در مراسم‌های عروسی نقش یک عکاس حرفه‌ای را ایفا کنید، باید از میان بهترین دوربین های عکاسی 2019 ، محصولی را خریداری کنید که فضای رشد و یادگیری را برای شما فراهم کند.


بیشتر بخوانید: راه هایی برای افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام ؛ افزایش مهارت در عکاسی


در این زمینه به شما توصیه می‌کنیم که برای شروع یک دوربین بدون آینه خوب بگیرید. برای مثال سونی a6400 یا فوجی فیلم X-T30 به حالت عملکرد کاملا خودکار مجهز هستند و علاوه بر این می‌توانند امکان تنظیم میزان نورگیری را به طور کاملا دستی برای شما فراهم کنند. مجهز بودن این دوربین ها به یک نمایاب الکترونیکی آن‌ها را قادر ساخته است تا قبل از این که از منظره مورد نظرتان عکس بگیرید، پیش نمایشی از میزان نورگیری دوربین را ببینید.

اگر به دوربین های تک لنزی بازتابی علاقمند هستید، نیکون D3500 یک دوربین خوب برای ورود شما به حرفه عکاسی است. این محصول قیمت ارزانی دارد و بعضی از اصول ابتدایی عکاسی را نیز به شما آموزش می‌دهد.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد مبتدی

وقتی می‌خواهید برای ورود به حرفه عکاسی یک دوربین بخرید، از خودتان بپرسید که به دنبال چه محصولی هستید. اندازه دوربین را مد نظر بگیرید، زیرا یک دوربین هر قدر هم که خوب باشد، هیچ فایده‌ای ندارد اگر که نخواهید آن را با خود حمل و از آن استفاده کنید. قابلیت‌های اتصالی دوربین را هم در نظر بگیرید، زیرا شاید بخواهید عکس‌هایی را که گرفته‌اید به حافظه گوشی خود منتقل کنید. این‌ها نکاتی است که در فهرست بهترین دوربین های عکاسی 2019 سعی شده تا رعایت شود.

در دنیای امروزی کاربرد آسان پارامتر چندان مهمی محسوب نمی‌شود، زیرا اکثر محصولات موجود در بازار به حالت عملکرد خودکار مجهز هستند؛ با این حال دوربین های دارای رابط‌های کاربری آموزش دهنده مقداری دست شما را در کنترل نتیجه نهایی ثبت شده از یک منظره باز می‌گذارند، بدون این که دانش فنی زیادی درباره یک دوربین و فرآیند عکاسی داشته باشید.

هم عکاسی هم فیلمبرداری؟

برای فیلم برداری الزاما نیازی نیست که یک دوربین دیجیتالی بخرید. فیلم یک گزینه اختیاری است، و دوربین های اتوماتیک فوری محبوبیت بسیار زیادی در ضبط فیلم دارند. فرمت‌های فوری و آماده بار بهینه سازی فیلم را از روی شانه شما برمی‌دارند و به اشتراک گذاری عکس‌های فیزیکی را با دوستان و اعضای خانوادتان بلافاصله بعد از گرفته شدن عکس برای شما ساده می‌کنند. برای خریدن یک دوربین ابتدایی با چنین قابلیت‌هایی تنها باید 65 دلار و برای گرفتن پکیج‌های فیلم برداری آن تنها باید حدود 7.5 دلار هزینه کنید.

فیلم برداری

شما همچنین می‌توانید یک دوربین مدیوم فرمت یا 35 میلیمتری بخرید، اگرچه که این دوربین ها آپشن‌های زیادی را برای بهینه سازی فیلم در اختیار شما نمی‌گذارند و برای بهبود کیفیت فیلم‌های ضبط شده با آن‌ها باید به یک عکاسی خوب مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین های فیلم برداری 2019 : خاطرات خود را با کیفیت بالا ضبط کنید!


همچنین می‌توانید به راحتی دوربین های فیلم برداری قدیمی SLR یا کامپکت را از طریق فروشگاه‌های آنلاین یا عادی خریداری کنید. اگر می‌خواهید یک دوربین فیلم برداری جدید بخرید، شرکت لوموگرافی (Lomography) محصولات مختلفی را برای شما ارائه کرده است.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 ؛ دوربین های کامپکت کوچک با سنسورهای بزرگ

ممکن است از این که ببینید دوربین های جیبی مجهز به لنزهای ثابت با قیمت‌هایی بین 400 تا 1300 دلار عرضه می‌شوند، تعجب کنید، زیرا می‌توانید در همین رنج قیمتی دوربین دارای لنز قابل تعویض هم خریداری کنید. با این حال دوربین های جیبی دارای لنز ثابت هم بازار مخصوص خود را دارند؛ این محصولات درواقع برای آن دسته از عکاس‌هایی ساخته می‌شوند که هم اکنون یک دوربین بدون آینه یا SLR و چند لنز دارند، اما می‌خواهند یک دوربین کوچک هم به عنوان یک ابزار جانبی داشته باشند.

برای مدت زمان زیادی این دوربین ها با سنسورهای 1/1.7 اینچی عرضه می‌شدند، سنسورهایی که مزایای زیادی نسبت به سنسورهای به کار رفته در دوربین اسمارت فون‌های پیشرفته و سنسورهای متعارف 1/2.3 اینچی دوربین های ابتدایی داشتند. ولی در نهایت در سال 2013 سونی با عرضه محصولی به نام RX100 با یک سنسور 1 اینچی این سنسورها را کنار زد.

دوربین های کوچک با سنسورهای بزرگ: دوربین های کامپکت قدرتمند

مساحت سطح سنسور 1 اینچی به کار رفته در این دوربین چهار برابر مساحت سطح تراشه‌های به کار رفته در گوشی‌های پیشرفته و دوربین های خودکار ابتدایی آن زمان بود و می‌توانست عکس‌های بسیار واضحتری مخصوصا با ISO بالا بگیرد. صنعت عکاسی و ساخت دوربین رزولوشن 20 مگاپیکسلی را برای این نوع سنسورها تعریف کرد و این هماهنگی باعث شد که تعادل بسیار خوبی بین کیفیت عکس و میزان کنترل نویز برقرار شود.

از نظر فنی، هرچه اندازه سنسور بیشتر باشد، اندازه زوم کمتر می‌شود. اغلب اوقات دوربین های دارای زوم 2.9x کوتاه با سنسورهای 24 تا 70 میلیمتری و دوربین های دارای زوم 4x با سنسورهای 25 تا 100 میلیمتری عرضه می‌شوند. این لنزها نور خوبی را در محدوده خود دریافت می‌کنند (عدسی این لنزها برای دریافت این نور وجود یک عنصر جلویی بزرگ و زوم رنج کوتاه را ضروری می‌کنند).

در این رده بندی زوم‌های بزرگتری وجود ندارد، ولی شاهد استفاده از دیافراگم‌های باریکتر و لنزهای دارای توانایی پوشش دهی تا حداکثر 10 ایکس (25 تا 250 میلیمتری) هستیم.

در مدل‌های دارای زوم کوتاه و اف – استاپ‌های بزرگ دیافراگم باریک در عکاسی در شرایط کم نور کارایی خوبی ندارد، ولی اگر به دنبال یک دوربین جیبی با توانایی بزرگ نمایی خوب هستید تا در طول سفرتان با آن عکس بگیرید، کارایی خوبی را ارائه می‌کنند. اگر با فرمت RAW عکس برداری کنید، سنسورهای 1 اینچی کیفیت عکس بسیار خوبی را با تنظیمات ISO 3200 یا حتی ISO 6400 ارائه می‌کنند، بنابراین دوربین های دارای این سنسورها در شرایط کم نور هنوز قابل استفاده هستند.

در بازار دوربین هایی نیز وجود دارند که به سنسورهای تصویر بزرگتر و زوم کوتاه‌تری مجهز شده‌اند یا اصلا زوم ندارند، به این نحو که شما می‌توانید یک دوربین کامپکت را با سنسور تصویر APS – C یک دوربین SLR و لنز دارای فاصله کانونی ثابت خریداری کنید. در این رده بندی محصولاتی نیز با سنسورهای فول فریم بزرگتر ارائه شده‌اند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 ؛ انتخاب‌های میانجی

دوربین های میانجی محصولاتی هستند با لنز ثابت و اندازه و شکل یک دوربین تک لنزی انعکاسی (بازتابی). لنزهای بسیار بزرگ (با حداکثر زوم 83 ایکس در مدل‌های دارای سنسور 1/2.3 اینچی)، نمایاب‌های الکترونیکی، نمایشگرهای پشتی با قابلیت ارائه توضیحات مفصل و پورت‌های مخصوص نصب تجهیزات الکتریکی مانند فلشر از ویژگی‌های این دوربین ها هستند. اگر به دنبال یک زوم قوی هستید، باید یک دوربین میانجی بخرید؛ البته باید بدانید که این دوربین ها در شرایط کم نور کارایی عکاسی دوربین های تک لنزی انعکاسی را ندارند.

بهترین دوربین های میانجی 2019

دوربین های میانجی در مدل‌هایی پیشرفته با سنسورهای بزرگتر از 1 اینچ و زوم‌های کوچکتر هم عرضه می‌شوند. این دوربین ها از نظر اندازه، میزان نور دریافتی و عکس برداری با ISO بالا از دوربین های تک لنزی بازتابی دارای زوم برابر برتری دارند، ولی از این محصولات و بیشتر دوربین های میانجی دارای سنسورهای کوچکتر گرانتر هستند. اگر به دنبال یک دوربین سبک وزن هستید و کارایی یک دوربین دارای زوم بلند را می‌خواهید، توصیه می‌کنیم که یک دوربین میانجی دارای سنسور 1 اینچی بخرید.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای مسافرت

دوربین های میانجی برای عکاسی در طول سفر نسبت به سایر دوربین ها بهتر هستند. این محصولات رنج زوم بالایی دارند، به همین دلیل شما را درگیر تعویض لنز نمی‌کنند، و همچنین در قالب یک مدل پیشرفته دارای سنسور 1 اینچی در شرایط نوری متفاوت عکس‌های بسیار خوبی را برای شما ثبت می‌کنند.

اگر علاقه‌ای به این دوربین ها ندارید و می‌خواهید محصولی راخریداری کنید که راحتتر در جیب جا شود، توصیه می‌کنیم که یک دوربین اتوماتیک بخرید. المپیوس TG-6 به دلیل داشتن لنزهای روشن و طراحی محکم یکی از بهترین محصولات این رده بندی است.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای مسافرت

اگر در طول سفر خود از مکان‌های تفریحی زیادی بازدید می‌کنید، سونی RX100 یا کنون G7 X بهترین گزینه‌های موجود برای شما هستند زیرا ضریب شکل بسیار خوبی دارند و کارایی آن‌ها نیز در زمینه عکاسی از کارایی دوربین یک گوشی هوشمند بیشتر است.

اگر مشکلی با حمل یک دوربین بزرگتر ندارید، یک دوربین بدون آینه (به همراه چند لنز) می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های بسیار زیبایی را برای شما ثبت کند. سونی a6100 در این رده بندی یک گزینه بسیار قدرتمند و اقتصادی است، اگرچه که فوجی فیلم X-E3 هم ظاهر زیبایی را در کنار یک کارایی خوب ارائه می‌کند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019  رده پایه دارای لنزهای قابل تعویض: دوربین های SLR و بدون آینه

برای مدت زمان زیادی دوربین های بدون آینه و دوربین های تک لنزی بازتابی را در دو رده بندی جداگانه قرار می‌دادیم، ولی آن دوران دیگر تمام شده است؛ دوربین های بدون آینه از نظر کارایی هیچ تفاوتی با دوربین های SLR ندارند، بلکه در بیشتر موارد حتی کیفیت تصویر و فوکوس خودکار بهتری را نیز ارائه می‌کنند.

دلسرد کننده است که ویژگی‌های متعارف دوربین های بدون آینه نظیر نمایشگرهای لمسی شیب دار و قابلیت اتصالی وایرلس با سرعت بسیار آهسته‌ای در دوربین های تک لنزی انعکاسی به کار می‌روند. در همین راستا علی رغم این که کنون بهینه سازی‌های برجسته‌ای را در فوکوس خودکار فیلم دوربین های SLR گران قیمت خود اعمال کرده است، مصرف کنندگانی که به دنبال یک قابلیت فوکوس خودکار بی مانند و سریع برای ثبت تصاویر متحرک هستند با خرید یک دوربین ارزان قیمت بدون آینه به محصول بهتری دست پیدا می‌کنند.

بهترین دوربین های رده پایه 2019 دارای لنزهای قابل تعویض: دوربین های SLR و بدون آینه

جهت اطلاعتان بد نیست بدانید که آینه‌ای که با حذف شدنش نام «دوربین های بدون آینه» برای رده خاصی از تجهیزات عکاسی انتخاب شده، همان عنصری است که نور را از لنز به یک نمایاب نوری هدایت می‌کند. دوربین های SLR هنوز این عنصر را دارند، اما در دوربین های بدون آینه این جزء حذف شده است تا دوربین طراحی باریکتر، اجزای متحرک کمتر و فوکوس خودکار دقیقتری داشته باشد. حذف این آینه همچنین سرعت فوکوس خودکار را نیز در دوربین های بدون آینه به میزان زیادی افزایش داده است.

اگر نیازی به یک نمایاب ندارید و می‌خواهید برای فریم بندی عکس‌هایتان از یک نمایشگر LCD استفاده کنید، می‌توانید یک دوربین بدون آینه خوب را به همراه کیت لنزهایش با قیمتی ارزانتر از 500 دلار خریداری کنید.

دوربین های بدون آینه هم مانند دوربین های SLR برندهای مختلف با فرمت‌های لنز متنوعی ارائه می‌شوند. اگر یک دوربین بدون آینه سونی بخرید، لنزهای E و FE سونی نصیبتان می‌شود و اگر یک دوربین بدون آینه فوجی فیلم بخرید، مجبور می‌شوید که از سیستم ایکس لنز این سازنده استفاده کنید.

استثنا موجود در این زمینه سیستم Micro Four Thirds است که توسط شرکت‌های المپیوس و پاناسونیک عرضه شد و در دوربین های تخصصی سینمایی شرکت‌هایی مانند بلک مجیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از دوربین های SLR کمی کوچکتر است و برخلاف این دوربین ها که از نسبت تصویر 3 به 2 بهره می‌برند، به نسبت تصویر 4 به 3 مجهز هستند.

بهترین دوربین های رده پایه 2019 دارای لنزهای قابل تعویض: دوربین های SLR و بدون آینه

کنون، نیکون و پنتاکس دوربین های رده ابتدایی SLR خود را با نمایاب‌های چشمی سنتی ارائه می‌کنند. سونی هنوز چند مدل از این محصولاتش را با سیستم Minolta A-mount و نمایاب‌های الکترونیکی در اختیار طرفدارانش می‌گذارد. سیستم A-mount یک سیستم منسوخ است که احتمالا دیگر بهینه سازی نمی‌شود. خرید دوربین های دارای این سیستم را به شما توصیه نمی‌کنیم.

دوربین های SLR قدیمی از نظر فوکوس خودکار فیلم محدودیت دارند. روش‌های کنتراستی ایجاب می‌کنند که نقطه فوکوس از نقطه فوکوس حلقه‌ای فراتر رود و برای قفل سازی دوباره به این نقطه بازگردد، که در فوکوس سازی مجدد برای دنبال کردن یک هدف متحرک کمی گیج کننده است. سازندگان دوربین های تک لنزی بازتابی با استفاده از لنزهای پالس دار یا دارای موتور پله‌ای در جهت رفع این محدودیت تلاش کرده‌اند.

این لنزها در هنگام فوکوس کردن عملکرد روانتر و کم صداتری دارند، ولی دوربین های مجهز به آن‌ها هنوز از نظر کارایی نسبت به دوربین های بدون آینه در رتبه پایینتری قرار دارند.

دوربین های بدون آینه رده پایه یک افکت جلو و عقب کننده را در اختیار شما می‌گذارند که به طور کامل برای فوکوس کردن به قابلیت کنتراست وابسته است. این تاثیر به برجستگی تاثیر ارائه شده توسط دوربین های SLR نیست. قیمت دوربین های رده متوسط بدون آینه با قیمت شروع دوربین های رده ابتدایی SLR تقریبا برابر است، اگرچه که شما با خرید این دوربین ها به قابلیت تشخیص فاز سنسور مبنا (on-sensor phase detection) هم دسترسی پیدا می‌کنید.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد حرفه‌ای: دوربین های بدون آینه و تک لنزی بازتابی حرفه‌ای

وقتی که بیش از 1000 دلار برای خریدن یک دوربین هزینه می‌کنید، متوجه تفاوت خیلی زیادی بین کیفیت تصویر دوربینی که خریده‌اید و کیفیت تصویر یک دوربین رده پایه نمی‌شوید، زیرا شرکت‌های سازنده دوربین از سنسورهایشان در همه محصولاتشان استفاده می‌کنند تا از این طریق توانایی توسعه گونه‌ای از فناوری را پیدا کنند که بتوانند آن را در همه محصولاتشان به کار گیرند.

پول بیشتری که برای خرید یک دوربین می‌پردازید درواقع اغلب کیفیت ساخت بهتر، مموری ریدرهای سریعتر برای فرآیندهای عکاسی طولانیتر و نرخ تصویربرداری بالاتری را در اختیار شما می‌گذارد. همه این عوامل برای اشخاص علاقمند به عکاسی در فضاهای باز که به دنبال نوعی محافظت در برابر شرایط آب و هوایی هستند و همچنین افراد علاقمند به عکاسی از فعالیت‌های سریع مهم هستند.

لنزهای و تجهیزات جانبی هم در تعیین کیفیت یک عکس اهمیت دارند. نباید تنها ویژگی‌های دوربین مورد علاقه خود را در نظر بگیرید، بلکه باید ببینید که آیا کل دوربین و تجهیزاتش می‌تواند نیازهای شما را برآورده کنند یا خیر. در دنیای عکاسی چند نوع سیستم لنز وجود دارد.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد حرفه‌ای: دوربین های بدون آینه و تک لنزی بازتابی حرفه‌ای

دوربین های Micro Four Thirds می‌توانند از لنزهای متنوع و کاربردی المپیوس یا پاناسونیک استفاده کنند. فوجی فیلم هم مجموعه بزرگی از لنزها را در اختیار دارد، از جمله یک زوم 100 تا 400 میلیمتر که می‌تواند در کنار یک تله کانورتر کارایی بیشتری را در اختیار شما بگذارد.

سیستم بدون آینه سونی از زمان معرفیش تاکنون در حال رشد بوده است. سازنده مشهور ژاپنی از ترکیب لنز یکسانی در لنزهای APS-C (E) و فول فریم (FE) خود استفاده می‌کند. انواعی از زوم‌ها (تا 600mm)، مبدل‌های تله و محصلات شرکت‌های واسط از ابزارهایی هستند که در کنار این دو ترکیب سونی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این بین کنون با ارائه دو سیستم بدون آینه وضعیت پیچیده‌ای را برای مشتریانش ایجاد کرده است. سیستم APS-C EOS M و سیستم فول فریم EOS R کنون از دو ساختار لنزی متفاوت استفاده می‌کنند و قابلیت پشتیبانی یکدیگر را ندارند. البته در هر دو سیستم از لنزهای EF و EF-S SLR در کنار یک رابط استفاده می‌شود.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد حرفه‌ای: دوربین های بدون آینه و تک لنزی بازتابی حرفه‌ای

استراتژی کنون تا به حال کاملا شفاف بوده است. اگر به دنبال دوربین های کوچک هستید، لنزهای EOS M و EF-M این سازنده بهترین محصولات موجود برای شما هستند. افراد حرفه‌ای و علاقمندانی که توانایی خرید زوم‌های f/2.8 و لنزهای پرایم گران قیمت را دارند، باید به دنبال لنزهای EOS R و RF باشند.

نیکون هم در ساخت محصولاتش از سونی الهام گرفته و از ساختار Z در دوربین های بدون آینه  APS-C (DX)و فول فریم (FX) خودش استفاده کرده است (هر دو نوع محصول این سازنده لنزهای SLR ساختار F را به کمک یک رابط پشتیبانی می‌کنند).

در این بین سیستم‌های دیگری هم وجود دارند. پنتاکس از ساختار کاربردی K و فوجی فیلم در دوربین های APS-C از ساختار X و در دوربین های مدیوم فرمتش از ساختار G استفاده می‌کند. ساختار بدون آینه L هم توسط پاناسونیک، سیگما و لایکا به کار می‌رود.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 برای افراد حرفه‌ای: دوربین های بدون آینه و تک لنزی بازتابی حرفه‌ای

افراد علاقمند به عکاسی از اجسام دور و افراد علاقمند به استفاده از لنزهای تله فوتو انعطاف پذیری سیستم‌های APS-C و تنوع سنسورهای Micro Four Thirds را تایید می‌کنند، با این حال چند نوع محصول فول فریم هم وجود دارد که برای این علاقمندان ساخته شده‌اند.

علت استفاده از نام فول فریم برای بعضی از سیستم‌ها این است که این سیستم‌ها از نظر اندازه فیزیکی با فیلم‌های 35 میلیمتری برابری می‌کنند و برای گرفتن عکس از منظره‌ها، نقاشی‌ها، رویدادها و حتی ریپورتاژها گزینه‌های بسیار خوبی هستند. بد نیست بدانید که بزرگ بودن سنسور در کنار یک گلس دیافراگم عریض کنترل بیشتری را روی عمق میدان نیز در اختیار شما می‌گذارد.

اگر می‌خواهید با بودجه‌ای بین 1000 تا 2500 دلار یک دوربین با قابلیت تعویض لنز بخرید، انتخاب‌های زیادی در دسترس شما وجود دارد؛ البته محصولات موجود در این رده قیمتی از نظر ویژگی، کارایی و کیفیت تصویر شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

اگر می‌خواهید یک سیستم بخرید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را برای تجهیزات جانبی و لنز بپردازید، بهتر است که ابتدا تعیین کنید چه لنزی می‌خواهید بخرید و قیمت‌ها را در نظر بگیرید. قابلیت‌های خود دوربین را هم باید مد نظر بگیرید. اگر فوکوس خودکار و نرخ عکس برداری برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، باید به دنبال دوربین های APS-C توانمند در این زمینه‌ها باشید.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی برای عکاسی ؛ دوربین کدام گوشی کیفیت بهتری دارد؟


اگر به عکاسی از مناظر و آثار نقاشی علاقمند هستید، یک دوربین فول فریم گزینه بهتری برای شما محسوب می‌شود زیرا برای گرفتن چنین عکس‌هایی به قابلیت فوکوس نیاز کمتری دارید و با خرید یک دوربین فول فریم اندازه سنسور و کیفیت تصویر بهتری نصیبتان می‌شود.

انتخاب بین نمایاب الکترونیکی یا چشمی گزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید. نمایاب‌های الکترونیکی جدید کارایی بسیار بالایی دارند و به واسطه نرخ تازه سازی سریعشان امکان عکاسی راحت از اجسام متحرک را برای شما فراهم می‌کنند. اگر در چند سال اخیر از چنین ابزارهایی استفاده نکرده‌اید، میزان پیشرفت آن‌‌ها شما را متعجب می‌کند. با این حال بعضی از عکاسان نمایاب‌های چشمی را ترجیح می‌دهند؛ برای این دسته از افراد دوربین های SLR نسبت به دوربین های بدون آینه گزینه‌های بهتری هستند.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 حرفه‌ای: دوربین های فول فریم و مدیوم فرمت

عکاسان حرفه‌ای تقریبا همیشه از سیستم‌های کنون، نیکون یا سونی استفاده می‌کنند، ولی محصولات توانمند دیگری هم در بازار وجود دارد. بی دلیل نیست که بیشتر عکاسان حرفه‌ای از یکی از سیستم‌های محبوب موجود در بازار استفاده می‌کنند؛ این سیستم‌ها دارای قالب‌ها و لنزهای حرفه‌ای، تجهیزات پشتیبانی قدرتمند و کاربردی راحت برای مدت چند سال هستند، ولی نمی‌توان گفت که شما فقط به این محصولات محدود هستید.

احتمالا دیده‌اید که در فضای مسابقات ورزشی حرفه‌ای از دوربین های بزرگی استفاده می‌شود. این دوربین ها رزولوشن دوربین‌های SLR مورد استفاده برای عکاسی در رویدادها و مراسم عروسی را ندارند، ولی با سرعت‌های بسیار بالایی عکس می‌گیرند (معمولا 10 فریم بر ثانیه با قابلیت دنبال سازی هدف عکاسی و نورگیری مداوم)؛ سونی a9 II در حالت عکاسی RAW سرعت بیشتری نیز دارد و می‌تواند با سرعت 20 فریم بر ثانیه هم عکس بگیرد.

بهترین دوربین های عکاسی 2019 حرفه‌ای: دوربین های فول فریم و مدیوم فرمت

بعد از دوربین های فول فریم وارد قلمرو دوربین های مدیوم فریم می‌شوید. در دنیای فیلم برداری امروزی هر محصولی با اندازه سنسور بیش از 35mm و بدنه 4 تا 5 اینچ یک دوربین مدیوم فریم محسوب می‌شود. دوربین های دیجیتالی مدیوم فریم اندازه سنسور 33 در 44 میلیمتری بیشتر دوربین های بدون آینه ارزانتر از 10000 دلار را در اختیار شما می‌گذارند.

در دوربین های پیشرفته اندازه سنسور به 54 در 40 میلیمتر هم می‌رسد که تقریبا با اندازه فیلم 645 برابر است. فیز وان XF IQ4 150MP یکی از این دوربین ها است. این محصول قیمت بسیار گرانی دارد و امکان تصویربرداری RAW را با رزولوشن 150MP برای شما فراهم می‌کند. در ادامه با بهترین دوربین های عکاسی 2019 آشنا می‌شوید.


سونی a7 III

سونی a7 III

قیمت خرده فروشی سازنده: 1999.99 دلار

نقاط قوت: سنسور BSI فول فریم 24 مگاپیکسلی، سرعت عکاسی 10fps با قابلیت دنبالسازی هدف عکاسی، پایدارسازی 5 محوری، قابلیت فیلم برداری 4K HDR، قابلیت عکاسی بدون صدا، نمایشگر LCD لمسی عنوان دار، دو ورودی کارت حافظه SD، باتری قدرتمند، شاسی اختصاصی برای فوکوس، پروفایل‌های فلت.

نقاط ضعف: زاویه متغیر نبودن نمایشگر، پشتیبانی UHS-II توسط تنها یکی از مموری اسلات‌ها، نداشتن فلش داخلی، نیاز به تمیز کردن بافر عکاسی برای شروع فیلم برداری، سیستم منویی پیچیده، نداشتن سوکت همگام سازی با رایانه.

توضیحات: سونی a7 III یک دوربین تمام فریم رده پایه است اما ویژگی‌هایی فراتر از ویژگی‌های ابتدایی یک دوربین تمام فریم را ارائه می‌کند. کیفیت عکس منحصر بفرد، قابلیت دنبال سازی هدف عکاسی با سرعت 10fps و توانایی فیلم برداری  4Kاز ویژگی‌های این دوربین عکاسی برتر 2019 هستند.


سونی a7R IV

سونی a7R IV

قیمت خرده فروشی سازنده: 3499.99 دلار

نقاط قوت: قابلیت عکس برداری تمام فریم 60.2MP، عکاسی RAW با نرخ 10fps، فوکوس خودکار آنی دنبال کننده هدف عکاسی، پایدارسازی 5 محوری تصویر، نمایاب الکترونیکی بزرگ و واضح، نمایشگر لمسی LCD عنوان دار، دو اسلات UHS-II.

نقاط ضعف: کارایی بهتر دوربین های دارای مگاپیکسل کمتر برای فیلم برداری، عدم امتدادیابی قابلیت تشخیص فاز به لبه‌های فریم، حجم زیاد فایل‌ها.

توضیحات: سونی a7R IV یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2019 و یک دوربین تمام فریم بدون آینه است. این محصول رزولوشن بالای خود را به همراه سیستم فوکوس خودکار منحصر بفردش، یک سنسور تصویر کارآمد و کارایی خارق العاده در اختیار شما می‌گذارد.


فوجی فیلم X-T30

فوجی فیلم X-T30

قیمت خرده فروشی سازنده: 899.95 دلار

نقاط قوت: سنسور تصویر APS-C کارآمد 26 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار دقیق و سریع، قابلیت عکاسی با فرمت RAW با حداکثر نرخ 30fps، نمایاب الکترونیکی مجهز به فلش داخلی، نمایشگر LCD لمسی عنوان دار، ابزار کنترلی لمسی، فیلمبرداری 4K، قابلیت اتصالی وای فای.

نقاط ضعف: مقاوم نبودن بدنه دوربین در برابر شرایط جوی، حداکثر طول محدود کلیپ‌های ویدئویی، نداشتن قابلیت پایدارسازی داخلی، بافر کوچک عکس، محدود بودن اسلات مموری کارت به UHS-I.

توضیحات: دوربین عکاسی X-T30 فوجی فیلم ابزارهای کنترلی بسیار زیبایی دارد و این ابزارها را به واسطه قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار دقیق و سریع، فیلم برداری 4K و مجموعه‌ای از لنزهای کاربردی پشتیبانی می‌کند.


نیکون D500

نیکون D500

قیمت خرده فروشی سازنده: 1995.95 دلار

نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، قابلیت‌های پیشرفته، سیستم فوکوس خودکار لبه به لبه، توانایی عکاسی با نرخ 10fps به همراه فوکوس دنبال کننده هدف عکاسی، بافر بزرگ برای عکس برداری مداوم، کیفیت تصویر منحصر بفرد در ISO بالا، خروجی HDMI، قالب کنترلی عالی، نمایشگر لمسی LCD عنوان دار، طراحی مقاوم در برابر گرد و خاک و شرایط جوی، اسلات‌های کارت XQD و SD.

نقاط ضعف: نیاز به بهینه سازی در زمینه قابلیت انتقال وایرلس اسنپ بریج، نداشتن فلش و قابلیت فیلم برداری 4K

توضیحات: D500 به عنوان یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2019، برترین سیستم فوکوس خودکار نیکون را به همراه یک بدنه کامپکت SLR محکم و زیبا در اختیار شما می‌گذارد.


سونی a6400

سونی a6400

قیمت خرده فروشی سازنده: 899.99 دلار

نقاط قوت: طراحی و بدنه کامپکت، سنسور تصویر 24 مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار سریع و دقیق، قابلیت عکاسی مداوم با نرخ 11fps، نمایاب الکترونیکی بزرگ و واضح، نمایشگر LCD سلفی، مجهز به فلش و پورت اتصالی برای تجهیزات جانبی، قابلیت فیلمبرداری 4K نامحدود.

نقاط ضعف: نداشتن قابلیت پایدارسازی تصویر، نمایشگر رو به بالا نامناسب برای محتوانویسان، محدودیت‌های عملکرد، عدم ارائه به همراه شارژر خارجی، عدم پشتیبانی اسلات‌های کارت غیر از UHS-I.

توضیحات: سونی a6400 مرز بین دوربین های مخصوص مصرف کنندگان و افراد علاقمند به حرفه عکاسی را کمرنگ کرده است. عملکرد خودکار برای گرفتن عکس‌های خانوادگی، کیفیت تصویر خوب، لنزهای فول فریم مقاوم سازی شده در برابر شرایط آب و هوایی و سرعت عملکرد بالا از قابلیت‌های اصلی این دوربین عکاسی برتر 2019 هستند.


سونی سایبرشات DSC-RX100 III

سونی سایبرشات DSC-RX100 III

قیمت خرده فروشی سازنده: 799.99 دلار

نقاط قوت: کارایی منحصر بفرد با ISO بالا، سنسور تصویر بزرگ 1 اینچی، لنزهای دیافراگم عریض واضح، قابلیت عکس برداری 10fps، ابزار کنترلی قابل تنظیم، نمایشگر LCD عنوان دار بزرگ، نمایاب OLED متحرک، فوکوس سریع، توانایی پشتیبانی فرمت Raw، قابلیت‌های اتصالی وای فای و NFC.

نقاط ضعف: قیمت بسیار گران، رنج بزرگنمایی محدود، نداشتن پورت برای اتصال تجهیزات جانبی، عدم ارائه به همراه شارژر خارجی.

توضیحات: سایبرشات DSC-RX100 III سونی به بیان ساده یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2019 موجود در بازار است. این دوربین کامپکت قیمت بالایی دارد، ولی باز هم به واسطه کیفیت تصویر خوب و نمایاب الکترونیکی منحصر بفردش توانسته عنوان دوربین برتر سال را از طرف ویراستارهای صنعت دوربین سازی به خود اختصاص دهد.


کنون پاورشات SX70 HS

کنون پاورشات SX70 HS

قیمت خرده فروشی سازنده: 549.99 دلار

نقاط قوت: لنز زوم 65x، نمایشگر LCD با قابلیت پشتیبانی تغییر زاویه، نمایاب الکترونیکی کارآمد، قابلیت عکاسی با نرخ 10fps و فرمت خام، قابلیت فیلم برداری 4K به همراه ورودی دوربین، قابلیت اتصالی وای فای، ارگونومیک بسیار خوب.

نقاط ضعف: عملکرد نه چندان خوب در شرایط نوری تیره، نداشتن پورت اتصال تجهیزات جانبی، نداشتن قابلیت فیلم برداری 24fps، محدود بودن قابلیت فیلم برداری 4K به حالت‌هایی خاص، عملکرد محدود برای عکاسی از اهداف دارای سرعت زیاد.

توضیحات: کنون SX70 HS توانایی گرفتن انواع عکس‌ها را، از اولترا واید گرفته تا اکستریم تله فوتو، دارد. این محصول درواقع یک دوربین قدرتمند سبک وزن میانجی برای افرادی است که به عکاسی از اعضای خانواده خود، طبیعت وحشی و حشرات علاقمند هستند.


المپیوس تاف TG-6

المپیوس تاف TG-6

قیمت خرده فروشی سازنده: 449.99 دلار

نقاط قوت: بدنه محکم و ضد آب، دارای لنزها و مایکرولنزهای جانبی، نمایشگر LCD واضح پشتی، دارای لنز دیافراگم عریض، دارای توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K، قابلیت اتصالی وای فای.

نقاط ضعف: نداشتن نمایشگر لمسی، خش پذیر بودن نمایشگر LCD، ضعیف بودن قابلیت فیلم برداری در مقایسه با توان فیلم برداری دوربین های ورزشی، ارسال اعلان‌های مزاحم توسط نرم افزار وای فای.

توضیحات: المپیوس تاف TG-6 یک دوربین اقتصادی است، اما برتری خود را صرفا به واسطه قیمت ارزانش کسب نکرده است. طراحی مقاوم، لنزهای روشن و قابلیت‌های مایکرو منحصر بفرد از دیگر ویژگی‌های این دوربین عکاسی برتر 2019 هستند.


کنون پاورشات G9 X Mark II

کنون پاورشات G9 X Mark II

قیمت خرده فروشی سازنده: 529.99 دلار

نقاط قوت: لنزهای شفاف، سنسور تصویر 1 اینچی، قابلیت عکاسی با نرخ 8.1 فریم بر ثانیه، نمایشگر LCD لمسی، فیلتر ND و فیلترهای هنری داخلی، قابلیت اتصالی وای فای، طراحی کامپکت.

نقاط ضعف: قیمت گران، زوم محدود، باریک شدن دیافراگم در هنگام زوم کردن، نداشتن قابلیت فیلم برداری 60fps.

توضیحات: دوربین پاورشات G9 X Mark II کنون نسبت به محصول قبلی سازنده‌اش واکنش پذیرتر است. این محصول همچنین یک سنسور تصویر 1 اینچی را در یک بدنه کامپکت در اختیار شما می‌گذارد.


نیکون D3500

نیکون D3500

قیمت خرده فروشی سازنده: 499.95 دلار

نقاط قوت: ابعاد کوچک، قیمت اقتصادی، رزولوشن 24 مگاپیکسلی، قابلیت عکس برداری مداوم با سرعت 5fps، قابلیت انتقال خودکار عکس از طریق بلوتوث، دارای راهنمای عکاسی داخلی برای مبتدیان.

نقاط ضعف: نمایشگر ثابت LCD غیرلمسی، مناسب نبودن فوکوس زنده کنتراستی برای فیلم، نداشتن ورودی فیلم.

توضیحات: نیکون D3500 قابلیت‌های پیشرفته زیادی ندارد، ولی به لطف قیمت اقتصادیش توانسته است ارزش خود را به عنوان یک دوربین عکاسی قدرتمند رده پایه اثبات کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pcmag و exposureguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر