;
coinex

کناره‌گیری بنیانگذاران گوگل ؛ لری پیج و سرگی برین از مدیریت آلفابت کنار رفتند

لری پیج و سرگی برین، دو تن از بنیانگذاران گوگل که ۲۱ سال پیش این کمپانی را تاسیس کردند اکنون اعلام شده است که از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

این دو که ریاست هیئت مدیره شرکت آلفابت، هلدینگ بالادست گوگل را در اختیار داشتند از مدیرعاملی آلفابت کناره‌‌گیری کرده‌اند، ولی کماکان دو مرد ثروتمند ۴۶ ساله عضوی از هیئت مدیره آلفابت و نیز بزرگترین سهامداران این غول تکنولوژی باقی خواهند ماند.

شنیده‌‌ها حاکی از آن است ه سوندار پیچای مدیرعامل فعلی و ۴۷ ساله گوگل، با حفظ سمت مدیرعاملی آلفابت را نیز عهده‌دار شود. تا سال ۲۰۱۵ خبری از شرکت آلفابت نبود، با این حال گوگل آن سال اعلام کرد برای پاسخگویی بیشتر و عملکرد شفاف‌تر دست به تغییر ساختار می‌زند و شرکتی مادر به نام «آلفابت» ایجاد خواهد کرد.

بنیانگذاران گوگل از مدیریت آلفابت کنار رفتند

بنیانگذاران گوگل در آن سال اعلام کردند که این ساختار جدید به این دو (پیج و برین) اجازه خواهد داد تا با فراغ‌بال بیشتری بر  فرصت‌های موجود در گوگل متمرکز شوند. اما حدود چهار سال بعد، یعنی ۳ دسامبر سال جاری، در یک نوشتار وبلاگی اعلام کردند که به زودی از سمت مدیر عامل آلفابت کناره‌گیری خواهند کرد.

بنیانگذاران گوگل اعلام کرده‌اند که کماکان به عنوان اعضای هیئت مدیره و بزرگترین سهامداران این شرکت باقی خواهد ماند. آنها تاکید کردند که این زمانی طبیعی برای ساده‌تر کردن ساختار مدیریتی شرکت است. دو بنیانگذار گوگل اعلام کردند: «ما هرگز اهل این نبودیم که نقش مدیریتی را در حالی که فکر می کنیم راه بهتری برای اداره شرکت وجود دارد حفظ کنیم. آلفابت و گوگل دیگر به دو مدیرعامل و یک رئیس هیات مدیره نیاز ندارند.»

در سویی دیگر سوندار پیچای مدیرعامل گوگل با انتشار بیانیه‌ای از سمت جدید خود به عنوان مدیرعامل آلفابت استقبال کرده و با تمجید از مدیران عامل پیشین نوشته است: «بنیانگذاران (گوگل) به همه ما برای تاثیر گذاشتن بر دنیا فرصت خارق العاده ای داده اند.» وی که متولد هند است در رشته مهندسی تجصیل کرده و سپس در دانشگاه‌های استنفورد و پنسیلوانیا ادامه تحصیل داده است. پیچای در ۲۰۰۴ به گوگل پیوست.

گزارش‌دهندگان باور دارند که این رخداد بزرگترین دگرگونی در ساختار گوگل از زمان تاسیس این شرکت در ۱۹۹۸ میلادی به شمار می‌رود. اما تغییر ساختار منجر نشده ۲ بنیانگذار قدرت خود را کاهش دهند؛ آنها کماکان اکثریت ۵۱ درصدی هیئت مدیره آلفابت را در اختیار خود دارند.

بیشتر بخوانید:

منبع: parsine

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر