;
coinex

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین : بهترین اسمارت‌فون‌ها عکاسی و فیلم‌برداری کدامند؟

برای بیشتر کاربران اولین پارامتر مهم در خرید یک گوشی دوربین آن است. در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین پرداخته‌ایم.

کدام گوشی برای بیشتر مردم دوربین بهتری برای عکاسی و فیلم برداری دارد؟ قبل از این که یک گوشی جدید بخرید، یکی از مهمترین پارامترهایی که باید در نظر بگیرید کیفیت و توانایی‌های دوربین گوشی است، زیرا اگر این مشخصه را نادیده بگیرید باید تا زمان خرید گوشی بعدیتان عکس‌های بدتان را تحمل کنید.

کیفیت دوربین یکی از عوامل اصلی است که کاربران را قانع می‌کند تا گوشی های جدیدتری بخرند. اهمیت این ویژگی به حدی رسیده که نحوه تبلیغ و ارائه کردن یک محصول به بازار را هم تحت الشعاع قرار داده است. اگر شما هم در خرید اسمارت فون خود به کیفیت دوربین اهمیت زیادی می‌دهید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را بخوانید. در این مقاله بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین را به شما معرفی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین

در این مقاله با گوشی های زیر آشنا می‌شوید:

  • بهترین گوشی از هر نظر: آیفون 11 پرو
  • بهترین گوشی برای فیلم برداری: آیفون 11
  • بهترین گوشی برای عکاسی در شب: هواوی پی 30 پرو
  • بهترین گوشی اقتصادی برای عکاسی و فیلم برداری: گوگل پیکسل 3A و گوگل پیکسل 3A XL
  • بهترین گوشی از نظر ویژگی‌های گوگل: گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL
  • بهترین گوشی برای طرفداران گوشی های بزرگ: گلکسی نوت 10
  • بهترین گوشی از نظر نمایشگر: گلکسی اس 10 پلاس
  • بهترین گوشی از نظر فناوری: اوپو رنو 10 ایکس زوم
  • بهترین گوشی اندروید از نظر ارزش اقتصادی: شیائومی می 9
  • بهترین گوشی iOS از نظر ارزش اقتصادی: آیفون ایکس آر
  • بهترین گوشی از نظر کاربرد آسان: وان پلاس 7 پرو
  • بهترین گوشی از نظر قابلیت‌های فیلم برداری دستی: سونی اکسپریا 1
  • بهترین گوشی از نظر کارایی باتری: موتو جی 7 پاور
  • بهترین گوشی از نظر نرم افزار و سخت افزار هوشمند دوربین: هواوی میت 20 پرو

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ از هر نظر: آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

بهترین گوشی از هر نظر: آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

نقاط قوت:

  • نمایشگر دوست داشتنی و بسیار روشن
  • دارای یکی از بهترین سیستم‌های دوربین نصب شده روی گوشی های هوشمند
  • شارژر سریع استاندارد

نقاط ضعف:

  • طراحی نه چندان جدید
  • آزار دهنده بودن ناچ
  • ارائه با حافظه داخلی 64 گیگابایتی به عنوان ظرفیت حافظه پایه
  • بهتر بودن آیفون 11 برای بیشتر کاربران

آیفون 11 پرو و برادر بزرگترش آیفون 11 پرو مکس از آیفون 11 بزرگتر، شیکتر و جالبتر هستند، و برترین گوشی های هوشمند اپل محسوب می‌شوند. با خرید آیفون 11 پرو به جای مدل آیفون 11 استاندارد اگرچه مبلغ بیشتری را می‌پردازید، به یک نمایشگر سوپر رتینا XDR، دوربین سه گانه اصلی و کیفیت ساخت بهتری دست پیدا می‌کنید. حال سوال این است که آیا این سه مشخصه برای به همراه داشتن پسوند Pro کافی هستند یا خیر؟

اپل در آیفون 11 پرو (و آیفون 11 استاندارد) به میزان زیادی کارایی عکاسی خود را افزایش داده است و حال محصولات این سازنده بزرگ توانسته‌اند به عنوان بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین در کنار سایر محصولات جهانی قرار گیرند. آیفون 11 پرو از سه سنسور 12 مگاپیکسلی جداگانه بهره می‌برد و اولین محصول اپل محسوب می‌شود که به یک لنز اولترا واید انگل (13mm, f/2.4) مجهز است؛ در این راستا باید گفت که این لنز با یک لنز استاندارد (26mm, f/1.8) و یک لنز تله فوتو 2 ایکس (52mm، با دیافراگم ارتقاء یافته f/2.0) پشتیبانی می‌شود.

آیفون 11 پرو نمایشگر منحصر بفردی دارد و از نظر کارایی، سرعت عملکرد و سرعت پردازش هم به لطف پردازشگر A13 بیونیک جدید اپل راندمان بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این محصول همچنین اولین گوشی هوشمند سازنده مشهور آمریکایی است که به یک باتری کارآمد مجهز شده است و نیازی ندارد که در طول روز آن را مجددا شارژ کنید.

آیفون 11 پرو مانند هر محصولی نقاط ضعف‌های خود را دارد. ظرفیت نامناسب حافظه داخلی، سرعت نامطلوب تازه سازی نمایشگر و مقاومت اپل در مقابل پذیرش کامل پورت یو اس بی نوع سی از نقطه ضعف‌های اصلی این محصول هستند؛ البته ایده اپل برای توانمند ساختن کاربر در شارژ کردن مک بوک پرو، آیپد پرو و آیفون 11 پرو با یک شارژر یکسان تا حدی عدم پذیرش این پورت را طبیعی و منطقی جلوه می‌دهد.

آیفون 11 پرو نسبت به آیفون 10 پرو بهینه سازی‌های زیادی را به خود دیده است، ولی اپل – مخصوصا با توجه به این که پسوند Pro را به این محصولش داده است – می‌توانست این گوشی را خیلی بهتر بسازد. قابلیت 5G، سنسور اثر انگشت تاچ آی دی مخفی شده در داخل نمایشگر و قابلیت شارژ وایرلس معکوس ویژگی‌هایی هستند که اپل می‌توانست آیفون 11 پرو را به آن‌ها مجهز کند، ولی این کار را نکرده است.

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ فیلم برداری: آیفون 11 (iPhone 11)

بهترین گوشی از نظر فیلم برداری: آیفون 11 (iPhone 11)

نقاط قوت:

  • دوربین خوب
  • باتری قدرتمند
  • رنگ‌های بسیار زیبا
  • ارزش اقتصادی بالا به عنوان یک آیفون

نقاط ضعف:

  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • نداشتن شارژر سریع استاندارد

آیفون 11 به عنوان جانشین قانونی آیفون XR با قیمت ارزانتری نسبت به آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس وارد بازار شده است. می‌توانید این محصول را آیفون XRS در نظر بگیرید، زیرا اپل در ساخت آن طراحی مدل XR را حفظ کرده و فقط مشخصات داخلی این محصولش را بهبود بخشیده است. آیفون 11 به یک دوربین اصلی دوگانه مجهز است و از پردازشگر A13 بیونیک موجود در آیفون 11 پرو (مکس) بهره می‌برد.

آیفون 11 از نظر ابعاد هم از هر آیفون دیگری بهتر است. این محصول برای مثال نمایشگر بزرگتری را در مقایسه با برادر بزرگترش ارائه می‌کند، اما مثل این گوشی پرچمدار حجیم و سنگین به نظر نمی‌رسد. آیفون 11 همچنین راندمان باتری بسیار خوبی دارد و از این نظر با اختلاف زیادی از آیفون 10 بهتر است.

عاملی که باعث شده این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی های عکاسی 2019 مطرح شود و محبوبیت بیشتری را نیز نسبت به مدل آیفون 11 پرو کسب کند، قیمت ارزانتر آن است؛ آیفون 11 علی رغم این که نسبت به مدل های Pro بسیار اقتصادیتر است، از یک دوربین اصلی بسیار خوب بهره میبرد و همان سنسور واید انگل 12 مگاپیکسلی دارای قابلیت OIS و دیافراگم f/1.8 و سنسور اولترا واید انگل 12 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.4 به کار رفته در آیفون 11 پرو را به شما می‌دهد.

تنها فناوری عکاسی که این مدل نسبت به برادر بزرگترش ندارد، لنز تله فوتو دارای زوم 2 ایکس است. با این حال اگر که فناوری اولترا واید انگل نسبت به فناوری تله فوتو برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد، آیفون 11 محبوبیت بیشتری نسبت به آیفون 11 پرو برای شما پیدا می‌کند.

آیفون 11 با یک نمایشگر 6.1 اینچی LCD رتینا با رزولوشن 1792 در 828 پیکسلی و شارژر 5 واتی استاندارد ارائه می‌شود، به همین دلیل از این نظر نسبت به رقیبانش در رتبه بسیار پایینتری قرار دارد. در مجموع اگر که کاربر گوشی های قبلی اپل بوده‌اید و آیفون 11 گوشی جدید شماست، بهینه سازی‌های برجسته اعمال شده در دوربین این گوشی هوشمند، عملکرد خوب باتری و طراحی بهتر آن به میزان زیادی توجه مثبت شما را به خودش جلب می‌کند. این گوشی هوشمند محصولی است که شما به راحتی می‌توانید با خیال راحت چند سال آینده را با آن سپری کنید.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ عکاسی در شب: هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro)

بهترین گوشی برای عکاسی در شب: هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro)

نقاط قوت:

  • عکس‌های بسیار باکیفیت
  • دوربین چند لنزی
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • ویژگی‌های هوشمند و پیشرفته نظیر اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر و شارژ وایرلس معکوس

نقاط ضعف:

  • پیچیدگی و حجیم بودن نرم افزار هواوی

هواوی پی 30 پرو یکی از بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین است زیرا بهترین زوم را در دنیای گوشی های هوشمند به همراه یک لنز واید انگل کاربردی 16mm، یک لنز اصلی 28mm با دیافراگم f/1.6 و یک سنسور 40 مگاپیکسلی در اختیار کاربرش می‌گذارد. هواوی این گوشی پرچمدارش را به قابلیت Night Sight (دید در شب) گوشی پیکسل 3 گوگل مجهز کرده است تا شما بتوانید در شرایط بسیار تاریک عکس‌های باکیفیتی را با این محصول ثبت کنید؛ البته باید به این نکته اشاره شود که قابلیت Night Sight برای عکس برداری و فیلم برداری در شرایط بدون حرکت و فاقد نورهای روشن خوب است و در موقعیت‌های متضاد کارایی چندان متمایزی ندارد.

هواوی پی 30 پرو برای عکاسی و فیلم برداری در یک روز عادی هم کارایی خوبی دارد. این عکاس و فیلمبردار دیجیتالی اغلب اوقات شرایط دارای نور مخلوط را به خوبی مدیریت می‌کند، و اگرچه گاهی هایلایت‌ها را در نواحی پرنور کمرنگ می‌کند، به کمک سنسور تشخیص عمق خود بهترین اثر بوکه مجازی را در عکس‌های شما اعمال می‌کند و در هر حالتی که عکس بگیرید به کمک این ویژگی به خوبی جزئیات پشت و جلو هدف عکاسی شما را محو می‌سازد.

زوم گوشی هواوی پی 30 پرو هم مانند توانایی عکاسی آن در شب منحصر بفرد است. لنز پریسکوپی این گوشی هوشمند به کمک نوعی فناوری به نام سیستم نوری تابیده شده یک لنز 125 میلیمتری دارای قابلیت پایدارسازی تصویر را در بدنه 8.4 میلیمتری آن قرار داده است. این ترکیب از نظر فنی به دلیل نداشتن اجزای متحرک یک زوم محسوب نمی‌شود، ولی از فاصله دور بهترین عکس‌هایی را که با یک گوشی هوشمند می‌توانید بگیرید برای شما ثبت می‌کند. هواوی پی 30 پرو زوم 10 ایکس و 50 ایکس هم دارد؛ عکس‌های زوم 50 ایکس این گوشی هوشمند اصلا خوب نیستند، ولی عکس‌های زوم 10 ایکس آن کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ قیمت: گوگل پیکسل 3A و گوگل پیکسل 3A XL (Google Pixel 3a / Pixel 3a XL)

بهترین گوشی اقتصادی برای عکاسی و فیلم برداری: گوگل پیکسل 3A و گوگل پیکسل 3A XL (Google Pixel 3a / Pixel 3a XL)

نقاط قوت:

  • جک هدفون
  • دارای دوربین یک گوشی پرچمدار
  • نمایشگر عالی
  • سایز بسیار خوب

نقاط ضعف:

  • نداشتن فناوری شارژ Qi
  • نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب
  • تیره بودن خفیف نمایشگر

نام این دو گوشی باید به تنهایی به شما بگوید که چرا آن‌ها را در این لیست بهترین گوشی های عکاسی 2019 قرار داده‌ایم. پیکسل 3 علاوه بر این که یک گوشی خوب است، از هر نظر (حتی قیمت) یک گوشی پرچمدار واقعی هم محسوب می‌شود؛ حال گوگل محصولات سری 3A خود را ارائه کرده است تا امکان تجربه کردن حس استفاده از پیکسل 3 را در ازای قیمت بسیار اقتصادیتری برای طرفدارانش فراهم کند. پیکسل 3A با قیمت 400 پوندیش خیلی ارزان نیست، ولی با وجود این که بیشتر قابلیت‌های پیکسل 3 را ارائه می‌کند، نسبت به این محصول در حدود چند صد پوند ارزانتر است.

گوگل در ساخت پیکسل 3A و پیکسل 3A ایکس ال از همان لنز 12.2 مگاپیکسلی اصلی و فناوری پردازش عکس به کار رفته در پیکسل 3 استفاده کرده است؛ به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که با خرید یکی از این دو محصول بدون این که حساب بانکیتان را خالی کنید، به یک گوشی عکاسی و فیلم برداری بسیار خوب دسترسی پیدا می‌کنید.

گوشی های سری پیکسل 3A گوگل به قابلیت Night Sight گوشی های پرچمدار سری پیکسل 3 هم مجهز هستند؛ درواقع تنها تفاوت این محصولات با گوشی های بهتر گوگل از نظر دوربین در نداشتن فناوری Pixel Visual Core است که باعث می‌شود پیکسل 3A و برادر بزرگترش سرعت آهسته‌تری در پردازش عکس و انجام فرآیند عکاسی داشته باشند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ گوگل چه می‌گوید؟ : گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL (Google Pixel 3 / Pixel 3 XL)

بهترین گوشی از نظر ویژگی‌های گوگل: گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL (Google Pixel 3 / Pixel 3 XL)

نقاط قوت:

  • نمایشگر رنگارنگ منحصر بفرد
  • دارای بهترین دوربین نصب شده روی یک گوشی هوشمند
  • سیستم عامل خام اندروید
  • طراحی بسیار بهتر نسبت به گوشی های پیکسل پارسال گوگل

نقاط ضعف:

  • نداشتن مقاومت در مقابل خط و خش
  • مشکل دار و محدود بودن عملکرد بعضی از نرم افزارها به دلیل ناچ گوشی
  • عملکرد نه چندان خوب باتری در مقایسه با گوشی های هم اندازه

در دنیای گوشی های همراه سخت افزارهای دوربین هواوی حرف اول را می‌زنند، اما فناوری یادگیری ماشینی و عکاسی محاسبه‌ای گوگل باعث شده است که پیکسل 3 و پیکسل 3 XL هم برتری‌های خاص خود را در زمینه پردازش عکس داشته باشند. پیکسل 3 و پیکسل 3 XL هر دو از یک سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لنز 28 میلیمتری، اندازه پیکسل 1.4µm و قابلیت‌های OIS و فوکوس خودکار تشخصی حالت دوال پیکسل بهره می‌برند و از این نظر با گوشی های پیکسل 2018 دقیقا یکسان هستند.

قابلیت HDR خودکار منحصر بفرد این گوشی ها در ثبت جزئیات، رنگ‌ها و رنج پویایی وسیع در عکس‌ها بی رقیب است، و قابلیت‌های جدیدی مانند Night Sight هم توانسته‌اند کارایی عکاسی آن‌ها را در شرایط کم نور به میزان زیادی افزایش دهند. مجهز بودن گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL به دوربین سلفی دوگانه و قرار گرفتن بهتر صورت کاربر در فریم عکس به لطف سنسور اولترا واید این سیستم (بدون کاهش یافتن کیفیت عکس)، عامل دیگری است که باعث شده این دو محصول به عنوان دو مورد از بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین معرفی شوند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ سایز: گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10)

بهترین گوشی برای طرفداران گوشی های بزرگ: گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10)

نقاط قوت:

  • دارای ابعاد عالی به عنوان یک گوشی نوت
  • عملکرد منحصر بفرد قلم لمسی اس پن
  • قدرت بسیار بالا
  • کارایی بسیار خوب دوربین‌ها

نقاط ضعف:

  • راندمان نامطلوب باتری
  • نداشتن ویژگی‌هایی مانند پورت کارت حافظه میکرو SD و و نمایشگر QHD پلاس

گلکسی نوت 10 یک گوشی مطلوب است و نمایشگرش برگ برنده اصلی آن محسوب می‌شود. این محصول درواقع همان گلکسی اس 10 است با یک قلم کاربردی اس پن و چند بهینه سازی کوچک، ولی اجازه ندهید که این تعریف شما را گول بزند زیرا گلکسی اس 10 یکی از بهترین گوشی های اندروید موجود در بازار محسوب می‌شود. با این حال بهتر بود که سامسونگ نوت 10 را در بعضی از زمینه‌ها که گلکسی اس 10 در آن‌ها محدود بود (مانند دوربین) ارتقاء دهد.

همانطور که گفته شد، نمایشگر نوت 10 برگ برنده اصلی این محصول است. این پنل 6.3 اینچی به اندازه 0.1 اینچ از پنل گلکسی نوت پارسال سامسونگ کوچکتر است. کاهش اندازه اعمال شده چندان زیاد نیست، ولی طراحی جدیدی که نوت 10 براساس آن ساخته شده باعث شده است که این فبلت نسبت به نوت 9 حس بسیار بهتری را به دست کاربر منتقل کند.

نسبت نمایشگر به بدنه 90.9 درصدی و قرار گرفتن دوربین سلفی درست در وسط گوشی در بالای نمایشگر دو بهینه سازی دیگری هستند که نوت 10 نسبت به گلکس اس 10 در خود دارد. طراحی بهتر نسبت به سایر گوشی های اندروید، عملکرد خارق العاده قلم لمسی اس پن و ضریب شکل کوچک و متناسب هم جز برتری‌های گلکسی نوت 10 هستند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛‌ نمایشگر: گلکسی اس 10 پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus)

بهترین گوشی از نظر نمایشگر: گلکسی اس 10 پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus)

نقاط قوت:

  • کارایی خوب
  • دوربین سه گانه منحصر بفرد
  • نمایشگر بسیار عالی

نقاط ضعف:

  • محدود بودن رابط کاربری نسبت به رابط کاربری سایر گوشی های اندروید

گلکسی اس 10 پلاس، جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین، به سه لنز در پشت خود و دو لنز در جلو خود مجهز است. اگر می‌خواهید یک گوشی کاربردی و همه جانبه را در جیب خود داشته باشید، این محصول گزینه خوبی برای شما به شمار می‌آید. برجسته‌ترین ویژگی دوربین این گوشی هوشمند سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی آن است که می‌تواند مانند سنسور اصلی گلکسی اس 9 پلاس یک دیافراگم متغیر را بسته به شرایط نوری که در آن عکاسی می‌کنید، ارائه کند.

این سنسور توسط یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی 2 ایکس تله فوتو پشتیبانی می‌شود. بیشتر عکس‌های ثبت شده با دوربین گلکسی اس 10 پلاس جزئیات و ترکیب رنگ بسیار خوبی دارند و علاوه بر این کنتراست و رنج دینامیکی بهتری را نسبت به عکس‌های گفته شده با پیکسل 3 یا حتی آیفون ایکس اس ارائه می‌کنند. دوربین گلکسی اس 10 پلاس علاوه بر این حالت‌های عکاسی و فیلم برداری جدید زیادی را نظیر Live Focus در اختیار کاربرش می‌گذارد.

توانایی بهینه سازی فیلم‌های ضبط شده با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه به کمک یک سیستم پایدارسازی جدید، امکان اضافه سازی افکت‌های عمقی به عکس‌های سلفی به کمک لنز دوم دوربین جلویی، یک حالت عکاسی و فیلم برداری Pro مجهز و متغیر بودن دیافراگم لنز اصلی دوربین پشتی بین f/2.4 و f/1.5 از برتری‌های گلکسی اس 10 پلاس به عنوان یک گوشی عکاسی منحصر بفرد هستند.

این گوشی هوشمند صرف نظر از ساختار منحصر بفرد دوربین‌هایش، سخت افزارهای پرچمداری مانند جدیدترین پردازشگر کوالکام یا اگزینوس (بسته به منطقه عرضه گوشی) یک رم 8 گیگابایتی و یک نمایشگر QHD پلاس 6.4 اینچی را هم در اختیار شما می‌گذارد.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ های‌تک‌ترین : اوپو رنو 10 ایکس زوم (Oppo Reno 10x Zoom)

بهترین گوشی از نظر فناوری: اوپو رنو 10 ایکس زوم (Oppo Reno 10x Zoom)

نقاط قوت:

  • دوربین سه گانه منحصر بفرد
  • راندمان خارق العاده باتری
  • عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف:

  • عملکرد عجیب و غریب پوسته نرم افزاری Color
  • نداشتن قابلیت شارژ وایرلس
  • نداشتن مقاومت در برابر آب

اوپو در بازار گوشی بعضی از کشورهای جهان یک بازیکن نسبتا تازه وارد است، اما تجربه زیادی در ساخت و ارائه گوشی های جذاب و موفق در بازار چین دارد. اوپو رنو 10 ایکس زوم آخرین محصول پرچمداری است که در سال 2019 توسط این سازنده عرضه شد و این گفته را به خوبی تایید می‌کند. رنو از هر لحاظی که فکر کنید یک گوشی منحصر بفرد است، ولی همانطور که احتمالا از اسم عجیب این گوشی متوجه شده‌اید، برگ برنده اصلی آن دوربین سه گانه خارق العاده آن است که از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید انگل 8 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 13 مگاپیکسلی پریسکوپی (با حداکثر زوم بصری 5 ایکس و حداکثر زوم دیجیتالی 60 ایکس) بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که گوشی ساز مشهور چینی رنو 10 ایکس زوم را فقط برای رقابت مستقیم با هواوی پی 30 پرو و سایر محصولات مشابه ساخته است، که البته فرضیه درستی هم محسوب می‌شود زیرا عکس‌هایی که با رنو در شرایط نور عادی گرفته شده‌اند نسبت به عکس‌های گرفته شده با هواوی پی 30 پرو طبیعیتر هستند و پرداخت گرمتری دارند. باید به این نکته هم اشاره کرد که عکس‌های گرفته شده با هواوی پی 30 پرو در شرایط کم نور کیفیت بهتری دارند، اما از عکس‌های گرفته شده با اوپو رنو 10 ایکس زوم در شرایط مشابه خیلی بهتر نیستند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ ارزش اقتصادی اندرویدی : شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)

بهترین گوشی اندروید از نظر ارزش اقتصادی: شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9)

نقاط قوت:

  • دوربین سه گانه بسیار خوب و کارآمد
  • زوم بصری 2 ایکس
  • قابلیت اولترا واید انگل
  • توانایی فیلم برداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه

نقاط ضعف:

  • آزار دهنده بودن گه گاهی اسکنر اثر انگشت
  • عامه پسند نبودن پوسته نرم افزار اندروید MIUI

شیائومی می 9 ارزش اقتصادی بالایی دارد و از نظر راندمان کلی و مخصوصا دوربین فراتر از حد انتظار شما عمل می‌کند. این گوشی هوشمند حدودا 430 دلاری به یک دوربین سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.75 مجهز است، ترکیبی که در دنیای گوشی های امروزی فقط می‌توانید آن در یک اسمارت فون پرچمدار گران قیمت پیدا کنید. کارایی شیائومی می 9 فقط به مشخصات و ارقام بزرگ آن محدود نمی‌شود؛ همه دوربین‌های این گوشی هوشمند عملکرد خوبی دارند و در کنار یکدیگر عکس‌های بسیار خوبی را از اهداف مورد نظرتان می‌گیرند.

مشخصه‌ای که می 9 را به یکی از بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین تبدیل کرده این است که سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی آن (اگرچه می‌تواند بعد از تغییر یافتن تنظیمات دوربین با 48 مگاپیکسل خود عکس بگیرد) به طور پیش فرض عکس‌ها را با کیفیت 12 مگاپیکسلی ثبت و از رزولوشن اضافی خود برای کاهش نویز تصاویر و افزایش پایداری آن‌ها استفاده می‌کند.

این سنسور توسط یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگ نمایی بصری 2 ایکس و یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید انگل پشتیبانی می‌شود. شیائومی می 9 در عکاسی در شرایط کم نور به مقدار محدودی کارایی کمتری نسبت به هواوی میت 20 پرو دارد و از نظر فیلم برداری هم نسبت به آیفون 11 در یک رتبه پایینتر قرار می‌گیرد، اما با توجه به قیمتش یکی از بهترین گوشی های موجود برای عکاسی و فیلم برداری است.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ ارزش اقتصادی IOS: آیفون ایکس آر (iPhone XR)

بهترین گوشی iOS از نظر ارزش اقتصادی: آیفون ایکس آر (iPhone XR)

نقاط قوت:

  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • ویژگی‌های زیاد در قبال قیمت پرداختی
  • کارایی بسیار خوب
  • دوربین بسیار قدرتمند

نقاط ضعف:

  • عدم ارائه شارژر شارژ سریع به همراه گوشی
  • اندازه بسیار بزرگ برای بعضی از کاربران

این آیفون اقتصادی 2018 از نظر کارایی شباهت‌های زیادی به گوشی های قویتر اپل دارد، به این نحو که پردازشگر A12 بیونیک و سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی آن دو مورد از این شباهت‌ها محسوب می‌شوند. آیفون ایکس آر فاقد سنسور ثانویه دوربین و قابلیت بزرگ نمایی دارای کیفیت پایدار گوشی های دارای پسوند S امسال اپل است، ولی از هر نظر دیگری در زمینه عکاسی و فیلم برداری با آن‌ها برابری می‌کند.

این گوشی هوشمند به قابلیت عکاسی Portrait Mode هم مجهز است و آنقدر در گرفتن عکس و فیلم کیفیت خوبی دارد که طرفداران سیستم عامل iOS را به نخریدن گوشی های جدیدتر اپل قانع می‌کند. آیفون XR ویژگی‌های Animoji، Memoji و یک دوربین سلفی خوب را هم در اختیار شما می‌گذارد.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ کاربری آسان: وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

بهترین گوشی از نظر کاربرد آسان: وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

نقاط قوت:

  • کاربرد آسان و کارایی خوب رابط کاربری اکسیژن
  • نمایشگر منحصر بفرد 90Hz HDR
  • عملکرد خارق العاده
  • راندمان بسیار خوب باتری

نقاط ضعف:

  • نداشتن قابلیت شارژ وایرلس
  • نداشتن مقاومت در برابر نفوذ آب
  • اندازه بزرگ و وزن سنگین

دو گوشی پرچمدار جدید 2019 وان پلاس به سنسورهای اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز هستند، ولی در وان پلاس 7 پرو این سنسور با یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید انگل و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو پشتیبانی می‌شود. این ترکیب بهترین ترکیب دوربینی است که تا به امروز روی یک گوشی وان پلاس نصب شده و کمترین فاصله را با دوربین گوشی های برتر موجود در این لیست دارد.

دوربین وان پلاس 7 پرو زمانی که این گوشی وارد بازار شد مشکلات کوچکی داشت، اما تیم وان پلاس با ارائه بروزرسانی‌های متعدد توانستند این مشکلات را برطرف کنند. افزایش کیفیت عکس‌های گوشی و ویژگی‌های جدید با کاربردهای آسان از نتایج مثبت این بروزرسانی‌ها هستند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ فیلم برداری دستی: سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1)

بهترین گوشی از نظر قابلیت‌های فیلم برداری دستی: سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1)

نقاط قوت:

  • ویژگی‌های بسیار خوب برای فیلم برداری حرفه‌ای
  • دوربین کارآمد مخصوصا برای عکاسی از اهداف ثابت

نقاط ضعف:

  • راندمان نسبتا ضعیف باتری
  • نداشتن قابلیت شارژ وایرلس

اکسپریا 1 برای کسانی که در صنعت فیلم برداری و سینما حرفه‌ای هستند و می‌خواهند به قابلیت‌هایی دستی برای فیلم برداری دسترسی داشته باشند، بهترین گزینه است. این گوشی هوشمند می‌تواند با نسبت 21 به 9 فیلم برداری کند، کاربر را قادر می‌سازد تا روی کیفیت فیلم کنترل دستی کامل داشته باشد و پروفایل رنگ بسیار زیبایی را نیز برای ویرایش عکس ثبت شده در اختیار کاربرش می‌گذارد. اکسپریا 1 به ویژگی‌های منحصر بفرد دیگری نظیر یک نمایشگر 4K HDR کارآمد، رابط کاربری ساده و تمیز و پردازشگر سریع و قدرتمند هم مجهز است.

این محصول فاقد قابلیت شارژ بی سیم است و می‌توانست به جای یک باتری 3330mAh  یک باتری بزرگتر را در خود داشته باشد، ولی اگر این ویژگی‌ها اهمیت زیادی برای شما نداشته باشند و از هر لحاظ می‌خواهید یک تجربه فیلم برداری سینمایی را کسب کنید، گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ باتری: موتو جی 7 پاور (Moto G7 Power)

بهترین گوشی از نظر کارایی باتری: موتو جی 7 پاور (Moto G7 Power)

نقاط قوت:

  • راندمان بسیار خوب باتری
  • کارایی بسیار خوب
  • رابط کاربری باکیفیت
  • قیمت ارزان

نقاط ضعف:

  • طراحی ساده
  • عملکرد ضعیف گیمینگ
  • نمایشگر با رزولوشن کم

موتو جی 7 پاور از یک دوربین اصلی تک سنسوری 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این سنسور کارایی چندان منحصر بفردی در عکاسی و فیلم برداری ندارد، ولی اگر می‌خواهید با پرداخت 250 دلار بهترین گوشی را برای عکس برداری و فیلم برداری بگیرید این گوشی هوشمند نسبت به سایر گزینه‌های موجود در بازار کارایی بسیار بهتری را در اختیارتان می‌گذارد.

جی 7 پاور از نظر پردازش عکس گاهی اوقات عملکرد کندی دارد و مانند سایر گوشی های هم قیمتش در شرایط کم نور نمی‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند، اما در شرایط ایده آل عملکرد نسبتا خوبی را در زمینه عکاسی و فیلم برداری از خود نشان می‌دهد. موتو جی 7 پاور یک رابط کاربری دوربین با کاربرد آسان را هم در کنار نرم افزار گوگل فوتوز و باتری بسیار قدرتمند در اختیار شما می‌گذرد.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین ؛ نرم افزار و سخت افزار : هواوی میت 20 پرو

بهترین گوشی از نظر نرم افزار و سخت افزار هوشمند دوربین: هواوی میت 20 پرو

نقاط قوت:

  • دوربین هوشمند
  • ویژگی‌های پیشرفته

نقاط ضعف:

  • عملکرد نه چندان عالی قابلیت Camera HDR
  • رابط کاربری ساده با تنظیمات پیچیده

هواوی میت 20 پرو به کمک دوربین سه گانه خود در هر شرایطی عکس‌ها و فیلم‌های بسیار خوبی را ثبت و ضبط می‌کند. پی 20 پرو یکی از بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین است و میت 20 پرو هم برخی از ویژگی‌های این محصول را مانند یک لنز 40 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.8، لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو 3 ایکس با دیافراگم f/2.4 و قابلیت OIS در اختیار شما می‌گذارد.

در میت 20 پرو این دو سنسور توسط یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 پشتیبانی می‌شود. این سنسور ویژگی‌های میت 20 پرو را توسعه می‌دهد و امکان گرفتن انواع بیشتری از عکس‌ها را از موقعیت‌های محدود برای شما فراهم می‌سازد.

میت 20 پرو در شرایط کم نور هم کارایی عکاسی بسیار خوبی در مقایسه با سایر گوشی ها دارد و قابلیت Night Mode آن نیز این کارایی را بهبود می‌بخشد. لنز تله فوتو 3 ایکس این گوشی هوشمند از فواصل دور عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و قابلیت بزرگ نمایی 5 ایکس هیبریدی آن به شما کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری به اجسامی که در فواصل دور هستند داشته باشید. بد نیست بدانید که زوم دیجیتالی میت 20 پرو از زوم دیجیتالی گوگل پیکسل 3 هم بهتر است.

5   راهنمایی برای خریدن یک گوشی مخصوص عکاسی و فیلم برداری

5 راهنمایی برای خریدن یک گوشی مخصوص عکاسی و فیلم برداری

  1. تعداد مگاپیکسل‌ها اهمیت بیشتری نسبت به اندازه دیافراگم ندارد. دوربین‌هایی که دیافراگم بزرگتری دارند (عدد دیافراگم آن‌ها کوچکتر است) نور بیشتری را دریافت می‌کنند و در نتیجه عکس‌های بهتری می‌گیرند. بالا بودن تعداد مگاپیکسل‌ها خوب است، اما برای گرفتن عکس‌های خوب تنها ویژگی لازم نیست.
  2. خروجی همه دوربین‌های چند لنزی یکسان نیست. روز به روز به تعداد گوشی‌ها دارای دوربین چند لنزی افزوده می‌شود، اما کارایی این گوشی ها در زمینه عکاسی و فیلم برداری یکسان نیست. برای مثال گوشی هایی مثل گلکسی نوت 9 و آیفون XS از لنزهای بیشتر خود برای اعمال افکت‌های عمق میدانی استفاده می‌کنند، گوشی هایی مانند ال جی وی 30 فقط امکان انتخاب بین سنسور واید انگل و قابلیت‌های استاندارد را برای کاربر فراهم می‌کنند، و گوشی های پرچمدار جدیدتری مانند آیفون 11 پرو به کمک تعداد بیشتر لنزهای خود میدان دید بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.
  3. آیا حالت عکاسی پرتره لازم است؟ این قابلیت با نام‌های مختلفی معرفی شده است (در آیفون Portrait mode، در گوشی های سامسونگ Live Focus …). در بیشتر گوشی‌های امروزی شما می‌توانید اثر بوکه را تغییر دهید و هدف عکاسی خود را نسبت به سایر جزئیات برجسته‌تر کنید. این ویژگی بیشتر در گوشی های دو لنزی وجود دارد، ولی اسمارت فون‌های تک لنزی مانند پیکسل آن را با ترفندهای نرم افزاری هم ارائه می‌کنند. در بعضی از گوشی ها هم می‌توانید این شاخص را قبل و بعد از گرفتن عکس تغییر دهید.
  4. مشخصات دوربین سلفی هم مهم است. در دنیایی که روز به روز محبوبیت عکس‌های سلفی در آن بیشتر می‌شود، نباید مشخصات دوربین سلفی گوشی خود را نادیده بگیرید. علاوه بر تعداد مگاپیکسل دوربین سلفی، اندازه دیافراگم آن را هم در نظر بگیرید تا بفهمید که دوربین گوشی مورد نظرتان در شرایط کم نور چه عملکردی دارد. گوشی هایی مانند آیفون XS و پیکسل 3 برخلاف سایر گوشی ها افکت‌های حالت پرتره را از طریق دوربین سلفی خود هم ارائه می‌کنند. پیکسل 3 به دلیل داشتن دوربین سلفی دوگانه شما را قادر می‌سازد تا افراد بیشتر یا منظره‌های بزرگتری را در عکس سلفی خود جای دهید.
  5. قابلیت‌های فیلم برداری را فراموش نکنید. دوربین گوشی شما توانایی فیلم برداری هم دارد. ببینید که نسبت رزولوشن به نرخ فریم فیلم برداری دوربین گوشی مورد نظرتان چقدر است. برای مثال پیکسل 3 می‌تواند با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند، در حالی که این شاخص در آیفون 11 و آیفون 11 پرو 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه است. همچنین ببینید که آیا دوربین گوشی مورد نظرتان می‌تواند ویژگی اسلو موشن و فیلترهای ویدئویی را هم ارائه کند یا خیر.

چگونه ویژگی‌های دوربین گوشی را مشخص کنیم؟

چگونه ویژگی‌های دوربین گوشی را مشخص کنیم؟

دوربین گوشی های هوشمند مشخصات زیادی دارند؛ در این قسمت شما را با مهمترین ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم.

مگاپیکسل – شاخص مگاپیکسل نشان دهنده میزان جزئیات یک عکس است. به عبارت ساده‌تر، هرچه تعداد مگاپیکسل‌ها بیشتر باشد، عکس شما جزئیات بیشتری خواهد داشت. برای مدت زمان زیادی تعداد مگاپیکسل‌های یک دوربین مهمترین شاخص برای تعیین برتری کارایی دوربین بود، ولی این دیدگاه دیگر مطرح نیست. باید به این نکته هم اشاره کرد که گوشی های زیادی به طور پیش فرض با حداکثر تعداد مگاپیکسل‌های خود عکس نمی‌گیرند. بیشتر گوشی سازان هم اکنون روی بهبود سایر مشخصات دوربین گوشی های خود متمرکز هستند.

اندازه سنسور – اندازه سنسور پارامتر دیگری است که باید آن را در نظر بگیرید زیرا اندازه مگاپیکسل‌ها لزوما یکسان نیست. اچ تی سی عبارت “اولترا پیکسل” را ابداع کرد، تا به این حقیقت اشاره کند که اندازه مگاپیکسل دوربین گوشی هایش از اندازه مگاپیکسل دوربین گوشی های دیگر بزرگتر است. بنابراین یک دوربین 4 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگتر می‌تواند نسبت به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های کوچکتر عکس‌های بهتری بگیرید. اندازه سنسور با واحد میکرومتر سنجیده می‌شود. هرچه این شاخص بزرگتر باشد، کیفیت عکس بالاتر است.

دیافراگم – دیافراگم سوراخی است که نور از آن عبور می‌کند تا به سنسور برسد. اندازه دیافراگم در تعیین کیفیت عکس در شرایط کم نور نقش مهمی را ایفا می‌کند. هرچه عدد دیافراگم کوچکتر باشد، اندازه دیافراگم بزرگتر است، بنابراین دیافراگمf/1.7  گلکسی اس 9 از دیافراگم f/1.8 آیفون XS بزرگتر است. تغییر مقدار نوری که به سنسور می‌رسد از طریق تنظیم اندازه دیافراگم کاربر را قادر می‌سازد تا عمق میدان عکس را تغییر دهد و از این طریق هدف عکاسی را برجسته و پیش زمینه آن را محو سازد.

پایدارسازی بصری تصویر (OIS) – پایدارسازی بصری تصویر به شما کمک می‌کند تا دوربین را ثابت نگه دارید، بنابراین اگر لرزش دست داشته باشید این قابلیت تاثیر منفی آن را روی عکس شما کمتر نشان می‌دهد.

رنج بالای دینامیکی (HDR) – این تکنیک دوربین را قادر می‌سازد تا از یک هدف با چند شدت نور مختلف چند عکس بگیرد و سپس عکس‌ها را به منظور ایجاد یک عکس بهتر با یکدیگر ترکیب کند. عکس‌هایی که با این تکنیک گرفته می‌شوند روشنتر هستند و جزئیات بیشتری دارند. قابلیت HDR به کمی قدرت پردازشی نیاز دارد، به همین دلیل است که در گوشی های اقتصادی مانند نوکیا 7.1 آهسته‌تر عمل می‌کند.

فیلم برداری – برای سنجش کیفیت فیلم برداری دوربین گوشی خود باید دو شاخص رزولوشن و نرخ فریم بر ثانیه را در نظر بگیرید. رزولوشن بیانگر تعداد جزئیات ثبت شده در یک عکس است. رزولوشن یک فیلم 4 کی 3,840 در 2,160 پیکسل و رزولوشن یک فیلم فول اچ دی 1,920 در 1080 پیکسل است. گوشی ها به طور پیش فرض با کیفیت 4K فیلم برداری نمی‌کنند زیرا حجم فیلم‌های 4K بسیار زیاد است، به همین دلیل در موقعیت‌هایی که می‌خواهید حداکثر جزئیات را در فیلم‌های خود ثبت و ضبط کنید، باید تنظیمات دوربین را در حالت 4K قرار دهید. وقتی که گفته می‌شود فلان گوشی نرخ فریم بالایی دارد، یعنی این گوشی می‌تواند برای شما با سرعت آهسته فیلم برداری کند. این قابلیت شما را قادر می‌سازد تا سرعت نمایش فیلم را کم کنید و لحظات پرجزئیاتی را که در سرعت عادی محو دیده می‌شوند، راحتتر ببینید.

آیا امکان هک کردن دوربین گوشی وجود دارد؟ امکان هک کردن دوربین گوشی وجود دارد، اما انجام چنین کاری بعید است. هکرها اغلب راه‌هایی را برای سوءاستفاده از نقص‌های نرم افزاری گوشی‌های همراه پیدا می‌کنند، ولی برای این کار لازم است که شما را گول بزنند تا یک بدافزار را دانلود و نصب کنید یا خودشان گوشی شما را بگیرند و بدافزار مورد نظرشان را روی آن نصب کنند.

بهترین راه برای کاهش ریسک هک شدن گوشی این است که از نرم افزارهای رسمی موجود در اپ استور رسمی ارائه یا پیشنهاد شده توسط سازنده گوشی هوشمندتان استفاده کنید، و با استفاده از رمز یا اثر انگشتتان گوشی خود را قفل کنید. اگر شاهد عملکرد غیرعادی گوشیتان هستید و متوجه بروز تغییراتی در گالری یا لیست تماس گوشیتان شدید که خودتان آن‌ها را ایجاد نکرده‌اید، احتمالا یک بدافزار روی گوشی شما نصب شده است.

دوربین گوشی های هوشمند چگونه صنعت عکاسی را تغییر داده‌اند؟ متخصصان می‌گویند بهترین دوربین دوربینی است که آن را همراه خود دارید. این حقیقت که همه ما همیشه گوشی هوشمندمان را همراه خودمان داریم، در صنعت عکاسی تغییر بزرگی را ایجاد کرده است. گوشی های هوشمند نقش بزرگی را در بازسازی عکاسی دیجیتالی ایفا کرده‌اند و ما به لطف آن‌ها می‌توانیم بیشتر از هر زمان دیگری عکس بگیریم و با جهان به اشتراک بگذاریم. گوشی های هوشمند از سال 2000 وارد بازار شدند و به لطف آن‌ها ما توانستیم گوشی های تک لنزی 0.35 مگاپیکسلی را کنار بگذاریم و حال به دوربین‌هایی با چندین مگاپیکسل دسترسی داشته باشیم.

گوشی دارای دوربین دوگانه چیست؟ برای مدت زمان زیادی گوشی ها تک لنزی بودند و دوربین پشتی و جلویی آن‌ها از هم جدا بود. گوشی دارای دوربین دوگانه اسمارت فونی است که در آن دو دوربین در کنار یکدیگر قرار دارند. حدود یک دهه از ساخت چنین گوشی هایی می‌گذرد، با این حال تعداد این محصولات اخیرا به میزان زیادی افزایش یافته است؛ چنین گوشی هایی امکان اعمال اثر بوکه و ایجاد عمق در تصویر را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند.

بیشتر گوشی های دارای دوربین دوگانه به یک لنز اصلی و یک لنز ثانویه مجهز هستند و لنز ثانویه در آن‌ها امکان تشخیص عمق را فراهم می‌کند، اما در بعضی گوشی ها از این لنز برای زوم کردن یا گرفتن عکس‌های واید انگل استفاده می‌شود. برخی از سازندگان دوربین اصلی گوشی های خود را به سه لنز هم مجهز کرده‌اند تا بتوانند کارایی بیشتری را ارائه کنند، ولی بد نیست بدانید که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. برای مثال دوربین نوکیا 9 پیور ویوو (Nokia 9 PureView) دارای 5 لنز 12 مگاپیکسلی است؛ همه این لنزها در هنگام فشرده شدن شاتر دوربین با یکدیگر عکس می‌گیرند و از این طریق پنج عکس گرفته می‌شود که در نهایت به یک عکس با جزئیات و کیفیت بیشتر تبدیل می‌شوند.

آیا گوشی های مخصوص عکاسی و فیلم برداری از دوربین‌های DSLR بهتر هستند؟ بعضی از افراد نمی‌دانند که گوشی های ساخته شده برای عکاسی و فیلم برداری چقدر توانمند هستند. به لطف پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری دوربین این گوشی‌ ها با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند، اما وجود محدودیت‌های فیزیکی باعث شده است که این محصولات به سختی بتوانند پا به پای دوربین‌های DSLR پیش بروند. جای گوشی های همراه هنوز در جیب کاربران است و حقیقت این است که این محصولات هنوز فاصله زیادی با دوربین‌های DSLR دارند.

مقدار مگاپیکسل مناسب برای یک گوشی مخصوص عکاسی و فیلم برداری چقدر است؟ همانطور که قبلتر گفته شد، مگاپیکسل میزان جزئیات یک عکس را مشخص می‌کند. هرچه تعداد مگاپیکسل‌ها بیشتر باشد، احتمالا جزئیات یک عکس بیشتر است. ولی باید در نظر داشت که کیفیت یک دوربین تنها به تعداد مگاپیکسل‌های آن محدود نمی‌شود و استفاده از تکنیک‌های ترکیب سازی پیکسل در دنیای گوشی های هوشمند متعارف است.

در این تکنیک‌ها اطلاعات از چهار پیکسلی دریافت می‌شود که با هم ترکیب شده و یک پیکسل را تشکیل داده‌اند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که دوربین‌های 48 مگاپیکسلی در واقع عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرند، ولی کیفیت عکس‌های آن‌ها از عکس‌های یک گوشی مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

.

منابع:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر