;
coinex

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال

خودروهای هیبریدی یا دوگانه سوز با قرار گرفتن در جمع کم مصرف ترین اتومبیل ها در چند سال گذشته طرفداران بسیاری در بین مردم جهان پیدا کرده اند. در این نوشته پس از مرور تاریخچه اتومبیل های هیبریدی به معرفی برخی از بهترین خودروهای هیبریدی 2020 در کلاسی های بدنه سدان و هاچ بک و کراس اوور یا شاسی بلند خواهیم پرداخت.

با توجه به نگرانی طرفداران محیط زیست در خصوص آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی و همچنین افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و همچنین وضع قوانین سخت گیرانه تر برای میزان آلاینده های تولید شده توسط اتومبیل ها، چند سالی است که اکثر خودروسازان معتبر جهان تولید نمونه های مجهز به پیشرانه هیبریدی را برای قشر دلواپسان (نه آن دلواپسانی که در ایران به وظیفه خطیر نگرانی مشغول هستند) در دستور کار خود قرار داده اند.

خودروی هیبریدی چیست؟

خودروهای هایبرید (Hybrid Cars) یا دوگانه سوز، گونه ای از انواع اتومبیل ها بوده که قابلیت استفاده از بیش از یک منبع برای تولید انرژی و به حرکت درآوردن خودرو را دارد. هرچند استفاده از هرگونه ترکیب در کنار موتورهای درون سوز با سوخت فسیلی، نمونه را به یک اتومبیل هیبریدی تبدیل می کند، اما با توجه به استفاده بیشتر از پیشرانه های الکتریکی، اتومبیل هیبریدی را در نگاه عامه به ترکیب موتور بنزینی یا دیزلی و موتور الکتریکی تبدیل کرده است.

تاریخچه خودروهای هیبریدی

با وجود اینکه خودروهای هیبریدی در هزاره جدید وارد بازار اتومبیل جهان شده اند، اما استفاده از این گونه موتورها به عنوان پیشرانه، سابقه ای بسیار طولانی و تقریبا به قدمت اتومبیل داشته و پیش از معرفی بهترین خودروهای هیبریدی 2020 لازم است مروری بر تاریخچه این اتومبیل ها داشته باشیم.

اولین وسیله نقلیه متحرک که با استفاده از موتور هیبریدی حرکت می کرد، توسط ویلیام پیتن (William H. Patton) در سال 1889 میلادی طراحی شد. این وسیله نقلیه یک نمونه متحرک بر روی ریل بود که از ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی، نیروی لازم برای حرکت تراموا را فراهم می نمود.

اولین خودروی هیبریدی جهان

اما اولین خودروی هیبریدی جهان نمونه ای به نام Mixte بود. این خودرو که توسط فردیناند پورشه مشهور در شرکت Lohner Wreke ساخته شد، یک اتومبیل چهار چرخ متحرک بود که مابین سال های 1900 میلادی تا 1905 میلادی تولید شد. اما قیمت بالا و ارزانی سوخت در سال های ابتدایی قرن بیستم موجب شد که اولین خودروی هیبریدی جهان مورد اقبال عمومی قرار نگیرد.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
Mixte : اولین اتومبیل هیبریدی تاریخ صنعت خودروی جهان

با افزایش قیمت بنزین در دهه 1960 میلادی و ابداع تکنولوژی هایی مانند سیستم بازیابی نیروی ترمز توسط شرکت AMC ایالات متحده آمریکا، اتومبیل های دوگانه سوز یا هیبریدی پس از 6 دهه، بار دیگر مورد توجه شرکت های خودروسازی جهان قرار گرفتند. از اولین نمونه های هیبریدی می توان به بیوک اسکای لارک (Buick Skylark) مدل سال 1972 اشاره کرد که توسط ویکتور ووک (Victor Wouk) و چارلز روزن (Charles Rosen) ساخته شد.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
بیوک اسکای لارک 1972 ؛ اولین خودروی هیبریدی آمریکایی

این 2 دانشمند و محقق آمریکایی با ساخت این نمونه که از یک موتور 16 کیلو واتی (21 اسب بخاری) نیرو می گرفت، عنوان پدرخوانده های خودروهای هیبریدی الکتریکی را به خود اختصاص دادند.

خودروهای هیبریدی الکتریکی یا HEV در دوران مدرن

اما بازگشت کامل این گونه تا دهه 1990 میلادی به طول انجامید. شرکت آلمانی آئودی نمونه ای از مدل A100 را با استفاده از موتور هیبریدی و با نام Audi Duo در سال 1989 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 1989 به معرض نمایش عموم گذاشت. آئودی Duo (به معنی دوتایی)، اولین خودروی هیبریدی جهان در دوران مدرن بود که در کنار موتور 5 سیلندر 2.3 لیتری 134 اسب بخاری با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلویی، از یک پیشرانه الکتریکی 12 اسب بخاری ساخت شرکت زیمنس (Siemens) و باتری های نیکل – کادیوم برای به حرکت در آوردن چرخ های عقبی استفاده می کرد و نمونه ای مناسب برای استفاده به عنوان خودروی حمل و نقل مسافر و تاکسی بود.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
ائودی Duo اولی خودروی هیبریدی در دوران مدرن

در اوایل این دهه، شرکت های پیشرو صنعت خودروسازی مانند ب ام و با نمونه دوگانه سوز سری 5 و ولوو با نمونه های مفهومی مانند ولوو ECC بر اساس پلتفرم مدل 850، آغازگر مسیر پیشرفت در تاریخچه خودروهای هیبریدی بودند.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
Panoz Esperante GTR 1 اولین خودروی اسپرت هیبریدی جهان

در سال 1998 میلادی نیز خودروی رودستر Panoz Esperante GTR-1 ساخت شرکت Panoz Auto Development آمریکا، با شرکت در مسابقاتی مانند مسابقات 24 ساعته لمان (24 Hours of Le Mans)، عنوان اولین خودروی مسابقه ای هیبریدی الکتریکی را به خود اختصاص داد.

اولین خودروی هیبریدی الکتریکی تولید انبوه

اما اولین خودروی هیبریدی جهان در دوران مدرن به تولید انبوه رسید، تویوتا پریوس (Toyota Prius) بود که در سال 1997 میلادی راهی بازارهای جهانی شد.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
تویوتا پریوس 1997 ؛ اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان

این خودرو سدان 4 در که اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو سال 1995 میلادی به معرض نمایش عموم درآمده بود، با استفاده از تکنولوژی یکی از سریع ترین قطارهای جهان با نام شینکانسن (Shinkansen) ساخته شده بود. پیشرانه آن نیز مجموعه ای از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 58 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت 30 کیلو وات (یا 40 اسب بخار) بود که توانایی پیمودن مسافتی به طول 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر سیکل ترکیبی را به آن می داد.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
هوندا اینسایت ؛ دومین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان جهان

دومین خودروی هیبریدی نیز مدل هوندا اینسایت (Honda Insight) بود که در سال 1999 میلادی راهی بازارهای جهانی شد. این خودرو که اولین بار در سال 1997 میلادی در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درآمد، با استفاده از یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری با قدرتی در حدود 70 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 10 کیلو واتی (یا 13 اسب بخاری) و طراحی منطبق با اصول علم آئرودینامیک، مصرف بسیار کمتری از تویوتا پریوس داشت و توانایی پیمودن مسیری به مسافت 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) را به راننده می داد.

خودروهای هیبریدی در ایران

اما در ایران بر خلاف تمامی کشورهای مدرن و مطابق با اکثر تصمیمات، خودروهای هیبریدی با مالیات و عوارضی سنگین روبرو بوده که قیمت آنها را به رقمی غیر قابل دسترس برای اقشار مختلف تبدیل می کند. تلاش مسئولین بر استفاده از خودروهای هیبرید در ایران نیز محدود به نمونه های گازسوز (که از بدترین و بی کیفیت ترین نمونه های هیبریدی به حساب می آید) و اخیرا طرح محیر العقول و انقلابی (!) آب سوز کردن خودرو محدود شده است.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
پژو 405 گازسوز ؛ اولین خودروی هیبریدی ایران!

بهترین خودروهای هیبریدی 2020

شرکت های معتبر خودروسازی جهان در حال حاضر مجموعه ای از خودروهای هیبریدی و الکتریکی را در خط تولید خود قرار داده اند. این شرکت ها با طراحی های جدید و به روز، سعی داشته تا ظاهر بسیار زشت و احمقانه خودروهای الکتریکی چند سال گذشته را دگرگون کرده و اتومبیل هایی با نمایی زیبا را راهی بازارهای جهانی نمایند.

سال 2020 نیز مانند سال های گذشته، مملو از انواع اتومبیل های هیبریدی الکتریکی بوده که در کلاس های مختلف از نمونه های فوق کوچک شهری مانند تویوتا یاریس (Yaris) تا شاسی بلندهای غول پیکر مانند ولوو XC90 مدل 2020 و ب ام و X5 مدل 2019 و سوپر اسپرت هایی مانند ب ام و i8، مک لارن P1 و فراری LaFerrari و پورشه 918 اسپایدر که در رده سریع ترین خودروهای جهان قرار می گیرند، تولید شده و پاسخگوی نیاز مشتری ها با هر نوع تفکری هستند.

در ادامه معرفی خودروهای 2020 به مرور بهترین خودروهای هیبریدی 2020 در کلاس های مختلف سدان و هاچ بک و کراس اور و شاسی بلند خواهیم پرداخت:

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
فورد فیوژن انرژی

Ford Fusion Energi

  • کلاس بدنه: سدان سایز متوسط خانوادگی
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • قیمت پایه: 36.000 دلار
  • قدرت موتور: 195 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 42 کیلومتر

فورد فیوژن یکی از خودروهای مشهور شرکت فورد بوده که از سال 2005 جایگزین مدل تاروس (Taurus) شد. از سال 2010 میلادی نیز نمونه هیبریدی الکتریکی آن در خطو تولید قرار گرفت. از سال 2013 میلادی و معرفی نسل دوم (که تا کنون نیز بدون تغییری خاص تولید می گردد) نیز یک گونه پلاگین هیبرید از این اتومبیل ساخته شده که مدل جدید آن با کد Energi در رده بهترین خودروهای هیبریدی 2020 قرار می گیرد.

فورد فیوژن پلاگین هیبرید از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 141 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 129 پاوند بر فوت (معادل 175 نیوتون متر) در دور موتور 4.000 دور در دقیقه و یک موتور الکتریکی 88 کیلو واتی با باتری های یون لیتیومی 7.6 kWh با قدرت 118 اسب بخار نیرو گرفته که مجموع قدرت تولیدی را به 195 اسب بخار می رساند. گیربکس این خودرو نیز یک نمونه CVT با سیستم کنترل الکتریکی یا eCVT است.

نقاط ضعف

  • شتاب اولیه پایین
  • هندلینگ پایین تر از متوسط
  • فضای کم صندوق عقب

نقاط قوت

  • کابین لوکس و جادار ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت مناسب
  • طراحی بدنه زیبا و متفاوت با اکثرنمونه های الکتریکی
  • سیستم های ایمنی و کمکی رانندگی مدرن استاندارد

عملکرد و مصرف سوخت

فورد فیوژن پلاگین هیبرید با استفاده از این پیشرانه، در زمانی در حدود 8.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 104 مایل در ساعت (در حدود 167 کیلومتر در ساعت) را دارد.

مصرف سوخت نیز پایین بوده و این خودرو با باک 53 لیتری خود، توانایی پیمودن مسافتی به طول 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 42 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به طور میانگین را دارد.

این خودرو به زمانی در حدود 7 ساعت با برق 120 ولت و یا 2.5 ساعت با برق 240 ولت برای شارژ کامل نیاز داشته و توانایی پیمودن مسافتی در حدود 26 مایل (در حدود 42 کیلومتر) را بدون استفاده از موتور بنزینی و عملکرد در حالت تمام الکتریکی را دارد.

قیمت

قورد فیوژن پلاگین هیبرید با قیمت پایه ای در حدود 36.000 دلار (معادل 151 میلیون تومان با دلار جهانگیری و 380 میلیون تومان با ارز 13.000 تومانی در زمان نگارش مطلب) به فروش می رسد.

تویوتا پریوس پرایم

Toyota Prius Prime

  • کلاس بدنه: سدان سایز کوچک خانوادگی
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 29.000 دلار
  • قدرت موتور: 121 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 42 کیلومتر

تویوتا پریوس همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، اولین خودروی هیبریدی جهان بوده که از سال 1997 راهی بازارهای جهانی شده است. این خودرو که در بازار آمریکا و از نسل دوم و در گونه پلاگین هیبرید با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می شود، از سال 2016 میلادی تا کنون در نسل سوم خود بسر می برد. پریوس پلاگین هیبریدی جدید که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2009 به نمایش عمومی درآمد نیز یکی از کم مصرف ترین و بهترین خودروهای هیبریدی 2020 به حساب می آید.

این خودرو از یک موتور ضعیف 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپ با سیستم ضریب متغییر (یا VVT-i) سود بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 95 اسب بخار در دور موتور 5.200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 105 پاوند بر فوت (معادل 142 نیوتون متر) در دور موتور 3.600 دور در دقیقه را دارد. 2 موتور الکتریکی و باتری های 8.8 kWh یون لیتیومی مجموع نیروی تولیدی این خودرو را که از طریق یک جعبه دنده eCVT به چرخ های جلو منتقل می شود، به رقمی در حدود 121 اسب بخار می رساند.

نقاط ضعف

  • قدرت بسیار کم پیشرانه
  • فضای کم صندوق عقب
  • شتاب اولیه نا امید کننده

نقاط قوت

  • مصرف سوخت بسیار کم
  • ایمنی و اطمینان برند تویوتا
  • تجهیزات ایمنی مدرن استاندارد

عملکرد و مصرف سوخت

این خودرو با موتور کم توان خود به زمانی در حدود 10.5 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 101 مایل در ساعت (معادل 163 کیلومتر در ساعت) را دارد.

اما برخلاف سرعت و شتاب، تویوتا پریوس پرایم یکی از کم مصرف ترین نمونه های در جمع بهترین خودروهای هیبریدی 2020 بوده و توانایی پیمودن مسافتی به طول 54 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 54 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به طور میانگین را با باک 43 لیتری خود دارد.

زمان شارژ کامل نیز در حدود 2 ساعت و 10 دقیقه با برق 240 ولت و 5.5 ساعت با جریان 120 ولت بوده که توانایی طی مسافتی به طول 25 مایل (در حدود 40 کیلومتر) را به صورت تمام الکتریکی به پریوس پرایم 2020 می دهد.

قیمت

تویوتا پریوس پرایم یکی از ارزان ترین خودروهای هیبریدی 2020 نیز بوده که با قیمت پایه ای در حدود 29.000 دلار (122 میلیون تومان – 350 میلیون تومان) در تیپ LE به فروش می رسد. مجهزترین نمونه این خودرو نیز تیپ Limited بوده که هزینه ای در حدود 35.000 دلار (در حدود 420 میلیون تومان) را به خریداران تحمیل خواهد کرد.

تویوتا پریوس پرایم
کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

Kia Optima PHEV

  • کلاس بدنه: سدان سایز متوسط خانوادگی
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • قیمت پایه: 36.000 دلار
  • قدرت موتور: 202 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 45 کیلومتر

اپتیما که اولین بار در سال 2000 میلادی و به عنوان یک نمونه با ساختار مشترک با هیوندای معرفی شد، در حال حاضر در نسل پنجم خود بوده و در چند سال گذشته همواره در لیست بهترین خودروهای ارزان قیمت جهان حضور داشته است. مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز یکی از بهترین خودروهای هیبریدی 2020 به حساب می آید.

کیا اپتیما 2020 پلاگین هیبریدی از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 154 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 140 پاوند بر فوت (معادل 190 نیوتون متر) و موتور الکتریکی با قدرت 67 اسب بخار با باتری های یون لیتیومی 9.8 kWh در دور موتور 2.330 دور در دقیقه و گشتاور 151 پاوند بر فوت (معادل 205 نیوتون متر) سود می برد که مجموع کل نیروی تولیدی را به 202 اسب بخار و حداکثر گشتاور 276 پاوند بر فوت (معادل 374 نیوتون متر) می رساند . نیروزی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با کنترل الکتریکی به چرخ های جلویی منتقل می شود.

نقاط ضعف

  • فضای محدود صندوق عقب
  • مصرف سوخت بالاتر نسبت به رقبا

نقاط قوت

  • طراحی بدنه جذاب و مدرن
  • بهره گیری از امکانات رفاهی و کمک رانندگی استاندارد متعدد
  • عملکرد بسیار نرم سیستم ترمز

عملکرد و مصرف سوخت

کیا اپتیما PHEV با استفاده از این پیشرانه هیبریدی، به زمانی در حدود 8.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته که رقمی متوسط با استانداردهای امروزی به حساب می آید. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 123 مایل در ساعت (در حدود 198 کیلومتر در ساعت) را نیز دارد.

مصرف سوخت اپتیما 2020 نسبت به رقبا اندکی بیشتر بوده و این خودرو با باک 55 لیتری خود، توانایی پیمودن مسافتی به طول 40 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 45 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را دارد.

این خودرو در حالت تمام الکتریکی توانایی پیمودن مسافتی در حدود 28 مایل (در حدود 45 کیلومتر) را داشته و برای شاؤز کامل نیز به زمانی در حدود 9 ساعت با ولتاژ 120 ولت و کمتر از 3 ساعت با برق 240 نیاز دارد.

قیمت

کیا اپتیما PHEV یکی از گرانترین نمونه های موجود در فهرست بهترین اتومبیل های هیبریدی 2020 بوده و با قیمت پایه ای در حدود 37.000 دلار (445 میلیون تومان) تا 45.000 دلار (540 میلیون تومان) در صورت تجهیز به تمامی آپشن های موجود به فروش می رسد.

بهترین خودروهای هیبریدی 2020 ؛ مروری بر کم مصرف ترین اتومبیل های سال
فورد فیوژن انرژی / هیبرید

Ford Fusion Hybrid

  • کلاس بدنه: سدان سایز متوسط خانوادگی
  • نوع پیشرانه: هیبریدی
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • قیمت پایه:  29.000 دلار
  • قدرت موتور: 188 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

نسخه هیبریدی فورد فیوژن نیز مانند گونه پلاگین هیبریدی آن در جمع بهترین خودروهای هیبریدی 2020 قرار می گیرد و نمونه ای کاملا مشابه با مدل Ford Fusion Energi است.

این مدل از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 141 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 129 پاوند بر فوت (معادل 175 نیوتون متر) در دور موتور 4.000 دور در دقیقه و یک موتور الکتریکی 88 کیلو واتی با باتری های یون لیتیومی 1.4 kWh با قدرت 118 اسب بخار و حداکثر گشتاور 117 پاوند بر فوت (معادل 240 نیوتون متر)  نیرو گرفته که مجموع قدرت تولیدی را به 188 اسب بخار می رساند. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده اتوماتیک eCVT به چرخ های جلویی منتقل می گردد.

نقاط ضعف

  • فضای کم صندوق عقب
  • شتاب اولیه پایین‌تر از گونه PHEV
  • مصرف سوخت بالاتر نسبت به رقبا

نقاط قوت

  • کابین لوکس و جادار ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت مناسب
  • طراحی بدنه زیبا و متفاوت با اکثرنمونه های الکتریکی
  • سیستم های ایمنی و کمکی رانندگی مدرن استاندارد

عملکرد و مصرف سوخت

فورد فیوژن هیبرید با استفاده از این پیشرانه، در زمانی در حدود 9.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 105 مایل در ساعت (در حدود 169 کیلومتر در ساعت) را دارد.

مصرف سوخت نیز به نسبت نمونه های عادی پایین بوده و این خودرو با باک 53 لیتری خود، توانایی پیمودن مسافتی به طول 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری، 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه و 42 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به طور میانگین را دارد.

قیمت

فورن فیوژن هیبریدی یکی از ارزان ترین نمونه های موجود در لیست بهترین اتومبیل های هیبریدی 2020 بوده و با قیمتی مابین 29.000 دلار (معادل 350 میلیون تومان) تا 35.500 دلار (معادل 430 میلیون تومان) در دسترس علاقنمدان خودروهای هیبریدی قرار می گیرد.

تویوتا کرولا هیبریدی

Toyota Corolla Hybrid

  • کلاس بدنه: سدان سایز کوچک شهری
  • نوع پیشرانه: هیبریدی
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 24.000 دلار
  • قدرت موتور: 121 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

تویوتا کرولا یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ صنعت اتومبیل جهان بوده که در حال حاضر در دوازدهمین نسل خود به سر می برد. برای سال جدید و برای اولین بار، یک گونه هیبریدی نیز به مجموعه مدل های موجود اضافه شده که به دلایل مختلف، توانایی حضور در جمع بهترین خودروهای هیبریدی 2020 را دارد.

تویوتا کرولا هیبریدی از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپه مشابه با نمونه موجود برای پریوس سود برده که توانایی تولید نیرویی معادل 95 اسب بخار در دور موتور 5.200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 105 پاوند بر فوت (معادل 142 نیوتون متر) در دور موتور 3.600 دور در دقیقه را دارد. یک موتور الکتریکی با قدرتی در حدود 71 اسب بخار و باتری های 1.3 kWh نیکل – هیدریدی مجموع نیروی تولیدی این خودرو را که از طریق یک جعبه دنده eCVT به چرخ های جلو منتقل می شود، به رقمی در حدود 121 اسب بخار می رساند.

نقاط ضعف

  • قدرت و قابلیت های دینامیکی نا امید کننده
  • رانندگی کم هیجان و کسل کننده
  • کابین ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت متوسط

نقاط قوت

  • مصرف سوخت مناسب
  • صندلی های عقبی جادار
  • نصب سیستم های کمکی رانندگی متععد به صورت استاندارد

عملکرد و مصرف سوخت

قابلیت های دینامیکی کرولا هیبریدی مشابه با پریوس پلاگین هیبرید بوده و این خودرو در زمانی در حدود 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعتی در حدود 118 مایل در ساعت (190 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

اما مصرف سوخت این خودرو بسیار جذاب بوده و توانایی پیمودن مسافتی به طول 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 51 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگی با باک 43 لیتری خود دارد.

قیمت

کرولا در همه مدل های از بهترین خودروهای ارزان جهان بوده و نمونه هیبریدی آن به عنوان یکی از بهترین خودروهای هیبریدی 2020 با قیمت پایه ای در حدود 24.000 دلار (معادل 290 میلیون تومان) تا 29.000 دلار (معادل 350 میلیون تومان) در دسترس علاقمندان و دلواپسان محیط زیست قرار می گیرد.

هوندا اینسایت

Honda Insight

  • کلاس بدنه: سدان سایز کوچک شهری
  • نوع پیشرانه: هیبریدی
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 24.000 دلار
  • قدرت موتور: 151 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

هوندا اینسایت همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از اولین خودروهای هیبریدی تاریخ اتومبیل جهان بوده که در حال حاضر و از سال 2019 وارد نسل سوم خود شده و با توجه به قیمت و مصرف مناسب در جمع بهترین خودروهای هیبریدی و الکتریکی 2020 قرار می گیرد.

هوندا اینسایت 2020 از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 99 پاوند بر فوت (معادل 134 نیوتون متر) و یک موتور الکتریکی با قدرت 129 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 197 پاوند بر فوت (معادل 267 نیوتون متر) با باتری های یون لیتیومی 1.2 kwH استفاده می کند. مجموع این پیشرانه نیرویی در حدود 151 اسب بخار را تولید کرده که از طریق یک جعبه دنده تک سرعته به چرخ های جلویی منتقل می گردد.

نقاط ضعف

  • صدای متفاوت موتور در هنگام شتابگیری
  • فاضی داخلی و کابین با کیفیت متوسط
  • سیستم اطلاعاتی سرگرمی گیج کننده

نقاط قوت

  • فضای مناسب محفظه بار و صندوق عقب
  • مصرف سوخت پایین
  • فهرست کامل تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی استاندارد

عملکرد و مصرف سوخت

شتاب اولیه و صفر تا 100 در حدود 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت 114 مایل (در حدود 183 کیلومتر در ساعت) در کنار توانایی پیمودن مسافتی به طول 55 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 49 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین عواملی هستند که این خودرو را به عنوان یکی از ارزان ترین و بهترین خودروهای هیبریدی 2020 مطرح می کنند.

قیمت

هوندا اینسایت با قیمتی مابین 24.000 دلار (در حدود 288 میلیون تومان) تا 29.500 دلار (در حدود 355 میلیون تومان) در رده ارزان ترین اتومبیل های هیبریدی سال نیز قرار می گیرد.

تویوتا پریوس

Toyota Prius

  • کلاس بدنه: سدان سایز کوچک خانوادگی
  • نوع پیشرانه: هیبرید
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 25.000 دلار
  • قدرت موتور: 121 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی جهان بوده که در حال حاضر نیز در خط تولید قرار دارد. پریوس جدید نیز مانند 2 دهه گذشته جایگاهی را در بین بهترین خودروهای هیبریدی 2020 به خود اختصاص داده است.

تویوتا پریوس 2020 از لحاظ فنی مشابه با مدل پریوس پرایم بوده و عدم استفاده از سیستم پلاگین هیبرید تنها تفاوت آنها است. این خودرو این خودرو از یک موتور ضعیف 4 سیلندر 1.8 لیتری 16 سوپاپ با سیستم ضریب متغییر (یا VVT-i) سود بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 95 اسب بخار در دور موتور 5.200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 105 پاوند بر فوت (معادل 142 نیوتون متر) در دور موتور 3.600 دور در دقیقه را دارد. 2 موتور الکتریکی مجموع نیروی تولیدی این خودرو را که از طریق یک جعبه دنده eCVT به چرخ های جلو منتقل می شود، به رقمی در حدود 121 اسب بخار می رساند. اما این خودرو قابلیت استفاده از سیستم چها چرخ متحرک را نیز داشته و در تیپ های مجهز به این سیستم، یک جعبه دنده اتوماتیک eCVT نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

نقاط ضعف

  • طراحی ظاهری و بدنه تقریبا زشت
  • عملکرد و قابلیت های دینامیکی ضعیف
  • طراحی داخلی و کابین نا امید کننده

نقاط قوت

  • خدمات و اطمینان برند تویوتا
  • مصرف سوخت و قیمت پایین
  • قابلیت تجهیز به سیستم چهار جرخ متحرک

عملکرد و مصرف سوخت

تویوتا پریوس یکی از کندترین نمونه های موجود در لیست بهترین خودروهای هیبریدی 2020 بوده و به زمانی در حدود 10.5 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز بر اساس ارقام اعلام شده، رقمی در حدود 114 مایل در ساعت (در حدود 183 کیلومتر در ساعت) است.

پریوس با باک 43 لیتری خود، توانایی پیمودن مسافتی به طول 58 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 56 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین در تیپ پایه ECO را داشته و یکی از کم مصرف ترین نمونه های در لیست بهترین خودروهای هیبریدی 2020 به حساب می آید.

استفاده از موتور اضافی برای سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقبی اندکی مصرف سوخت را افزایش داده و تیپ XLE AWD-e توانایی پیمودن 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 48 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 50 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را خواهد داشت.

قیمت

تویوتا پریوس یکی از ارزان ترین و کم مصرف ترین و بهترین خودروهای هیبریدی 2020 بوده و با قیمتی مابین 24.000 دلار (در حدود 288 میلیون تومان) در مدل دیفرانسیل جلو تا 34.000 دلار (در حدود 410 میلیون تومان) در گونه چهار چرخ متحرک به فروش می رسد.

پریوس در ایران

تویوتا پریوس یکی از معدود نمونه های هیبریدی موجود در ایران بوده مدل های کارکرده متعلق به سال 2017 آن با قیمتی در حدود 550 میلیون تومان (بیش از 46.000 دلار) به فروش می رسد.

تویوتا آوالون هیبریدی

Toyota Avalon

  • کلاس بدنه: سدان سایز بزرگ خانوادگی
  • نوع پیشرانه: هیبرید
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 38.000 دلار
  • قدرت موتور: 215 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

تویوتا آوالون بزرگترین سدان تویوتا بوده که از سال 1994 میلادی راهی بازارهای جهانی شده است. نسل پنجم این خودرو که قابلیت بهره گیری از موتور الکتریکی را داشته نیز در رده بهترین خودروهای هیبریدی 2020 قرار می گیرد.

تویوتا آوالون در تیپ Hybrid XLE از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 2.5 لیتری با قدرت 176 اسب بخار در دور موتور 5.600 دور در دقیقه و گشتاور 163 پاوند بر فوت (معادل 221 نیوتون متر) در بازه دور موتورهای 3.600 دور در دقیقه تا 5.200 دور در دقیقه به همراه 2 موتور الکتریکی با قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 149 پاوند بر فوت (معادل 202 نیوتون متر) نیرو گرفته که مجموع نیروی تولیدی را به 215 اسب بخار خواهد رساند.

نقاط ضعف

  • عدم وجود سیستم AWD برای خودرویی در کلاس بدنه سایز بزرگ
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبا
  • مصرف سوخت بالاتر نسبت به رقبا

نقاط قوت

  • فضای بزرگ و جادار کابین
  • صندوق عقب و محفظه بار بزرگ
  • قابلیت های دینامیکی و قدرت بالا

عملکرد و مصرف سوخت

این خودرو یکی از نمونه های سریع در بین اتومبیل های هیبریدی بوده و به زمانی در حدود 7.8 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز بر اساس آمار منتشر شده رقمی در حدود 116 مایل در ساعت (معادل 187 کیلومتر در ساعت) است.

تویوتا آوالون یک خودروی بزرگ و نسبتا سنگین بوده و طبیعتا مصرف سوخت بالاتری نسبت به سایر رقبای سدان و هاچ بک موجود در فهرست بهترین خودروهای خیبریدی 2020 دارد. این اتومبیل توانایی پیمودن مسافتی به طول 44 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 44 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را با باک 50 لیتری خود دارد.

قیمت

با توجه به ابعاد و بهره گیری از انواع و اقسام تکنولوژی های مدرن در داخل کابین، آوالون جدید یکی از گرانترین خودروهای موجود در فهرست بهترین اتومبیل های هیبریدی 2020 بوده و با قیمتی مابین 38.000 دلار (در حدود 455 میلیون تومان) تا 44.000 دلار (در حدود 530 میلیون تومان) به فروش می رسد.

هوندا آکورد هیبریدی

Honda Accord Hybrid

  • کلاس بدنه: سدان سایز متوسط خانوادگی
  • نوع پیشرانه: هیبرید
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 26.500 دلار
  • قدرت موتور: 212 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 5.0 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

هوندا آکورد یکی از محبوب ترین اتومبیل های شرکت هوندای ژاپن بوده که از سال 1976 میلادی تاکنون در خط تولید این خودروساز معتبر قرار دارد. گونه هیبریدی این خودرو نیز از سال 2005 میلادی به جمع محصولات هوندا اضافه شده که مدل سال جدید آن نیز در رده بهترین خودروهای هیبریدی2020 قرار می گیرد.

هوندا آکورد هیبریدی مدل سال 2020 از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 143 اسب بخار در دور موتور 6.200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 129 پاوند بر فوت (معادل 175 نیوتون متر) و موتورهای الکتریکی با قدرت 181 اسب بخار در بازه دور موتورهای 5.000 دور در دقیقه تا 6.000 دور در دقیقه و گشتاور 232 پاوند بر فوت (معادل 314 نیوتون متر) سود برده که در مجموع نیرویی در حدود 212 اسب بخار را برای آن فراهم می کنند. این نیرو توسط یک جعبه دنده تک سرعته CVT با کنترل الکتریکی به چرخ های جلویی منتقل می گردد.

نقاط ضعف

  • وجود نقاط کور بزرگ در بخش عقبی
  • طراحی نا مناسب در صندوق عقب

نقاط قوت

  • مصرف سوخت مناسب
  • قدرت و قابلیت های دینامیکی بالا
  • کابین بزرگ، مجلل و جادار

عملکرد و مصرف سوخت

هوندا آکور هیبریدی 2020 از پیشرانه قدرتمندی سود برده و همین امر، سرعت و شتاب اولیه مناسبی را برای آن به ارمغان می آورد. این خودرو به زمانی در حدود 7.1 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 115 مایل در ساعت (در حدود 185 کیلومتر در ساعت) را دارد.

مصرف سوخت آن نیز نسبت به ابعاد و عملکرد قابل قبول بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی به طول 47 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.0 لیتر) را در هر 2 سیکل بزرگراهی و میانگین و 48 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری با استفاده از باک 48 لیتری خود دارد.

قیمت

هوندا آکورد در مدل استاندارد و غیر هیبریدی نیز یکی از بهترین خودروهای 2020 است. مدل های هیبریدی این خودرو نیز با قیمتی مابین 26.500 دلار (در حدود 320 میلیون تومان) تا 35.000 دلار (در حدود 420 میلیون تومان) در در جمع بهترین اتومبیل های هیبریدی 2020 قرار می گیرند.

کیا نیرو

Kia Niro Plugin Hybrid

  • کلاس بدنه: کراس اوور فوق کوچک شهری
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: کره جنوبی
  • قیمت پایه: 30.000 دلار
  • قدرت موتور: 139 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.5 لیتردرهر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 42

کیا نیرو یکی از جدیدترین خودروهای شرکت کیا است که ار سال 2017 یک گونه پلاگین هیبریدی نیز به مدل های مختلف آن اضافه شده است. این مدل در لیست محصولات 2020 هیوندای نیز حضور داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین خودروهای هیبریدی 2020 به حساب می آید.

این کراس اوور سایز فوق کوچک از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپه با قدرت 104 اسب بخار در دور موتور 5.700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 109 پاوند بر فوت (معادل 148 نیوتون متر) در دور موتور 4.000 دور در دقیقه استفاده کرده که به همراه موتورهای الکتریکی با باتری های یون لیتیومی 8.9 kWh با قدرت 60 اسب بخار در بازه دور موتورهای 1.800 دور در دقیقه تا 2.500 دور در دقیقه و گشتاور 125 پاوند بر فوت (معادل 169 نیوتون متر) در بازه دور موتورهای 0 تا 1.800 دور در دقیقه، نیروی مجموعی در حدود 139 اسب بخار در دور موتور 5.700 دور در دقیقه و گشتاور 195 پاوند بر فوت (معادل 264 نیوتون متر) در دور موتور 4.000 دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار می دهد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه هیبریدی نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلویی منتقل شده که عملکرد دینامیکی کلی را بهبود می بخشد.

نقاط ضعف

  • نبود سیستم چهار چرخ متحرک برای یک نمونه کراس اوور
  • شتابگیری کندتر نسبت به برخی رقبا
  • کمبود امکانات و تجهیزات مدرن در تیپ های پایین

نقاط قوت

  • مصرف سوخت مناسب
  • قیمت پایین برای یک نمونه کراس اوور
  • کابین جادار برای کلاس بدنه

عملکرد و مصرف سوخت

کیا نیرو با موتور کوچک و کم توان خود عملکرد قابل قبولی داشته و به زمانی در حدود 9.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 108 مایل در ساعت (معادل 174 کیلومتر در ساعت) را دارد.

اما مصرف سوخت نسبت به وزن 1.5 تنی جذاب تر از عملکرد و شتابگیری بوده و این کراس اوور کوچک در تیپ پایه توانایی پیمودن مسافتی به طول 52 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 49 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 50 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به طور میانگین را با باک 43 لیتری خود دارد.

این خودرو به صورت تمام الکتریکی و بدون استفاده از موتور بنزینی، توانایی پیمودن مسافتی به طول 26 مایل (در حدود 42 کیلومتر) را داشته و برای شارژ کامل به زمانی در حدود 9 ساعت با برق استاندارد (AC Level 1) و در حدود 2.5 ساعت با سیستم شارژ سریع (AC Level 2) نیاز دارد.

قیمت

کیا نیرو پلاگین هیبریدی با قیمتی مابین 29.500 دلار (در حدود 355 میلیون تومان) تا 37.000 دلار (در حدود 445 میلیون تومان) علاوه بر قرار گرفتن در لیست بهترین خودروهای هیبریدی 2020 یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای سال نیز خواهد بود.

خودروهای هیبریدی لوکس 2020

آنچه تا کنون به آن اشاره شد، فهرستی از بهترین خودروهای هیبریدی 2020 با قیمت پایین تر از 40.000 دلار (در حدود 480 میلیون تومان) بود که در دسترس قشر وسیعی از خریداران قرار دارد. اما خودروسازان لوکس نیز چند سالی است که مدل های هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده اند. برخی از این نمونه ها که از لحاظ عملکرد و قیمت و تجهیزات به طور کلی از اتومبیل های ذکر شده جدا خواهند بود عبارتند از:

ولوو XC90

Volvo XC90 T8

  • کلاس بدنه: شاسی بلند سایز بزرگ لوکس
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: سوئد / چین
  • قیمت پایه: 68.000 دلار
  • قدرت موتور: 400 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 4.4 لیتردرهر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 27

ولوو XC90 یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ لوکس بوده که از سال 2002 تا کنون در لیست محصولات این شرکت قرار گرفته است. این خودرو در ایران نیز وجود داشته و یکی از گرانترین خودروهای بازار به حساب می آید. مدل PHEV این اتومبیل نیز بدون توجه به قیمت توانایی قرار گرفتن در لیست بهترین خودروهای هیبریدی 2020 را دارد.

این شاسی بلند لوکس از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه با سیستم توربوشارژر و سوپرشارژر توانایی تولید نیرویی معادل 316 اسب بخار و گشتاور 295 پاوند بر فوت (معادل 400 نیوتون متر) به همراه 2 موتور الکتریکی 46 و 87 اسب بخاری و باتری های 9.2 kWh یون لیتیومی، نیروی مجموعی معادل 400 اسب بخار و گشتاور 472 پاوند بر فوت (معادل 640 نیوتون متر) را از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته پیشرفته اتوماتیک در اختیار راننده قرار می دهد.

عملکرد و مصرف سوخت

این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به زمانی در حدود 5.8 ثانیه نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 230 کیلومتر در ساعت را دارد.

بر اساس آمار منتشر شده ولوو XC90 مدل 2020 در گونه پلاگین هیبریدی توانایی پیمودن مسافتی برابر با 53.5 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را دارد. این خودرو با هر بار شارژ کامل توانایی پیمودن مسافتی در حدود 17 مایل (در حدود 27 کیلومتر) را دارد.

قیمت

ولوو XC90 مدل 2020 تیپ با موتور T8e یک نمونه گرانقیمت بوده و با قیمتی مابین 67.000 دلار (در حدود 805 میلیون تومان) در تیپ Momentum با ظرفیت 7 نفر تا 74.000 دلار (در حدود 890 میلیون تومان) در تیپ Inscription به فروش می رسد.

بررسی و مشخصات فنی لکسوس UX 2020 ؛ کند، زیبا، ارزان
لکسوس UX

Lexus UX 250h

  • کلاس بدنه: کراس اوورسایز کوچک لوکس
  • نوع پیشرانه: هیبرید
  • کشور سازنده: ژاپن
  • قیمت پایه: 35.500 دلار
  • قدرت موتور: 181 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 6.0 لیتردرهر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی:

لکسوس UX جدیدترین محصول شرکت لکسوس ژاپن بوده که از سال 2019 راهی بازارهای جهانی شده و عنوان کوچکترین و ارزانترین خودروی این شرکت را به خود اختصاص داده است. با توجه به حجم امکانات و قیمت، می توان این اتومبیل جدید را در جمع بهترین خودروهای هیبریدی 2020 با قیمت متوسط قرار داد.

لکسوس UX از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه با قدرت 143 اسب بخار و گشتاور تولیدی 133 پاوند بر فوت (معادل 194 نیوتون متر) سود برده که در کنار موتور الکتریکی، نیرویی در حدود 181 اسب بخار را برای این خودرو فراهم می کند. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ های منتقل می گردد.

شتاب 0 تا 100 و حداکثر سرعت

شتاب اولیه و 0 تا 100 لکسوس UX 2020 با موتور هیبریدی در تیپ های UX 250h گرچه اندکی بهتر از مدل های مجهز به پیشرانه عادی بوده، اما زمانی در حدود 8.6 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 110 مایل در ساعت (معادل 177 کیلومتر در ساعت) این نمونه را نیز در رده اتومبیل های کند با مقیاس امروزی قرار می دهد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت لکسوس UX 2020 با این پیشرانه هیبریدی بر خلاف عملکردهای دینامیکی آن جذاب بوده و این خودرو بر اساس آمار اعلام شده، توانایی پیمودن مسافتی به طول 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 39 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) سیکل ترکیبی را داشته که رقم مناسبی به حساب می آید. حجم باک لکسوس UX هیبریدی نیز 40 لیتر بوده که با توجه به مصرف نسبتا کم و ابعاد به نظر کافی می رسد.

قیمت

لکسوس UX مدل سال 2020 با قیمتی مابین 35.500 دلار (در حدود 425 میلیون تومان) تا 45.500 دلار (در حدود 550 میلیون تومان) به فروش می رسد.

ب ام و 745e

BMW 745e

  • کلاس بدنه: سدان سایز بزرگ
  • نوع پیشرانه: پلاگین هیبرید
  • کشور سازنده: آلمان
  • قیمت پایه: 95.500 دلار
  • قدرت موتور: 389 اسب بخار
  • مصرف سوخت میانگین: 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • برد حرکتی با موتور الکتریکی: 26 کیلومتر

ب ام و سری 7 یکی از بهترین و لوکس ترین خودروهای موجود در بازار بوده که با توجه به اقبال عمومی از خودروهای هیبریدی، مدل جدید 745e را عرضه نموده است.

این سدان فوق لوکس از یک موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری خطی 24 سوپاپه سود برده که توانایی تولید نیرویی معادل 280 اسب بخار و گشتاور 330 پاوند بر فوت (معادل 447 نیوتون متر) را دارد. موتور الکتریکی با قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 196 پاوند بر فوت (معادل 266 نیوتون متر) و باتری های یون لیتیومی 12.0 kWh مجموع قدرت این غول لوکس آلمانی را به 389 اسب بخار و گشتاور 442 پاوند بر فوت (معادل 600 نیوتون متر) رسانده که از طریق یک جعبه دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چهار چرخ منتقل می گردد.

عملکرد و مصرف سوخت

ب ام و 745e به زمانی در حدود 4.7 ثانیه برای رسیدن ازحالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت (در حدود 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

علیرغم توانایی های در حد خودروهای اسپرت مصرف ب ام و 745e قابل قبول بوده و این خودرو توانایی پیمایش مسافتی به طول 35 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین را با باک 46 لیتری خود دارد. این خودرو در حالت تمام الکتریکی نیز مسافتی به طول 16 مایل (در حدود 26 کیلومتر) را طی خواهد کرد.

قیمت

ب ام و 745e یک نمونه گرانقیمت بوده و با قیمتی مابین 95.500 دلار (در حدود 1.1 میلیارد تومان) تا 125.000 دلار (در حدود 1.5 میلیارد تومان) به فروش می رسد.

 

مشخصات فنی بهترین خودروهای هیبریدی 2020 در یک نگاه

پیشرانه قدرت گشتاور 0 تا 100 حداکثر سرعت تایر مصرف سوخت قیمت پایه
Fusion Energi PHEV 195 175 8.0 167 225/50/17 5.6 36.000
Prius Prime PHEV 121 142 10.5 163 195/65/15 4.4 29.000
Optima PHEV 202 374 8.0 198 215/55/17 5.7 37.000
Fusion Hybrid 188 175 9.1 169 225/50/17 5.6 29.000
Corolla Hybrid 121 142 10 190 195/65/15 4.5 24.000
Insight Hybrid 151 267 7.7 183 215/50/17 4.5 24.000
Prius Hybrid 121 142 10.5 183 195/65/15 4.1 25.000
Avalon Hybrid 215 221 7.8 187 215/55/17 5.3 38.000
Accord Hybrid 212 314 7.1 185 225/50/17 5.0 26.500
Niro PHEV 139 264 9.0 174 205/60/16 4.5 30.000
UX 250h Hybrid 181 194 8.6 177 225/50/18 6.0 35.500
XC90 PHEV 400 640 5.8 230 275/45/20 4.4 68.000
745e PHEV 389 600 4.7 250 245/50/18 6.7 95.500

گالری تصاویر بهترین خودروهای هیبریدی سال 2020

منابع:

  1. وب سایت رسمی شرکت فورد
  2. وب سایت رسمی شرکت تویوتا
  3. وب سایت رسمی شرکت کیا
  4. وب سایت رسمی شرکت هوندا
  5. وب سایت رسمی شرکت لکسوس
  6. وب سایت رسمی شرکت ولوو
  7. وب سایت رسمی شرکت ب ام و
  8. مجله Car and Driver
  9. وب سایت USNEWS
  10. وب سایت Net Car Show

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر