;
coinex

بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 : از طرح خود کپی برابر اصل بگیرید

پرینترهای 3D دستگاه‌هایی هستند که نمونه‌های سه بعدی یک الگوی طراحی شده با رایانه را تولید می‌کنند. در این مطلب بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 را معرفی کرده‌ایم.

بعد از چندین ساعت بررسی در زمینه پرینترهای سه بعدی موجود در بازار توانستیم 5 مدل از بهترین محصولات موجود را انتخاب کنیم. در انجام این بررسی فلش فورج فایندر 3D توانست خود را به عنوان بهترین چاپگر سه بعدی جهان نشان دهد و بهترین نسبت بین کیفیت و قیمت را ارائه کند. این پرینتر که برای هر کاربری و مخصوصا کاربران مبتدی ساخته شده است، کیفیت عملکرد خوبی دارد و می‌تواند در ازای هزینه‌ای اقتصادی کپی‌های دقیق و مطلوبی را از طرح مورد نظر شما بگیرد.

در این مطلب علاوه بر معرفی چند محصول برتر یک راهنمای خلاصه را هم برای خرید یک پرینتر 3 بعدی خوب ارائه کرده‌ایم. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که در خرید یک پرینتر هم مانند هر وسیله دیگری قیمت را باید در نظر بگیرید.

در مورد پرینترهای 3D محصولاتی که با قیمت ارزانتر از 500 دلار عرضه می‌شوند، برای کاربران مبتدی ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها دقت کافی را برای ساختن پرینت نمونه‌های اولیه صنعتی را ندارند و اغلب می‌توانند تنها با یک نوع مواد کار کنند، اما برای آشنا شدن با نحوه ساخت پرینت‌های 3 بعدی تجهیزاتی ایده آل و اقتصادی هستند. در ادامه بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 را به شما معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 رده ابتدایی

فلش فورج فایندر 3 (Flashforge Finder 3D): بهترین پرینتر 3 بعدی زیر 500 دلار

فلش فورج فایندر 3 (Flashforge Finder 3D): بهترین پرینتر 3 بعدی زیر 500 دلار

ویژگی‌های مثبت:

  • عملکرد بی صدا
  • کیفیت پرینت خوب
  • قیمت مناسب
  • پورت اتصالی یو اس بی 2.0

ویژگی‌های منفی:

  • توانایی پرینت گرفتن فقط با ماده PLA

این محصول برای کاربران مبتدی ساخته شده است که در فکر خریدن یک پرینتر 3D کارآمد در سال جدید هستند. فلش فورج فایندر 3 بعدی 12.2 کیلوگرم وزن دارد، یک پورت یو اس بی، کابل یو اس بی و قابلیت اتصالی وای فای را در اختیار شما می‌گذارد و از یک طراحی مدرن جعبه‌ای شکل کامپکت بهره می‌برد. این محصول فضای کوچکی را در اتاق اشغال می‌کند، ولی توانایی ساخت مدل‌های بزرگ و کوچک را دارد.

پیکره بندی فلش فورج فایندر 3D چندان ساده نیست، با این حال شما می‌توانید از طریق برنامه فلش فورج عملا شیء مورد نظرتان را قبل از ساخته شدن در یک قالب 3 بعدی ببینید که یک ویژگی خلاقانه به نظر می‌رسد. فلش فورج فایندر 3D به عنوان یکی از بهترین پرینترهای 3D جهان کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک خروجی نسبتا بی عیب را با جزئیات کافی ارائه کند.

در واقع تنها نقطه ضعف این دستگاه نداشتن صفحه گرم کن و در نتیجه محدود بودن عملکرد آن به استفاده از فیلامنت اسید پلی لاکتیک (PLA) است، ولی قیمت این محصول باعث می‌شود که نقطه ضعف آن را فراموش کنید. درباره فویل فیلامنت اسید پلی لاکتیک هم بد نیست بدانید که قیمت آن‌ها متغیر است، اما چندان زیاد نیست.

در مجموع می‌توان گفت که فلش فورج فایندر 3D یک پرینتر سه بعدی کاربردی و مناسب برای کاربران مبتدی است که می‌تواند در هر محیطی سازه‌های PLA خوبی را با اطمینان بالا و عملکرد بی صدا ارائه کند. این محصول یک نمایشگر لمسی را هم برای ارائه منوهایش در اختیار شما می‌گذارد.

داوینچی مینی 3D پرینتر (DA Vinci Mini 3D Printer): بهترین پرینتر سه بعدی بعدی برای افراد مبتدی

داوینچی مینی 3D پرینتر (DA Vinci Mini 3D Printer): بهترین پرینتر 3 بعدی برای افراد مبتدی

ویژگی‌های مثبت:

  • عملکرد بی صدا و سریع
  • کیفیت پرینت بسیار خوب
  • کاربرد آسان

ویژگی‌های منفی:

  • محدود بودن به فیلامنت XYZ
  • نداشتن نمایشگر LCD

داوینچی مینی XYZ کاربرد آسانی دارد و برای کاربرانی مبتدی ساخته شده است که می‌خواهند نحوه ساخت یک مدل سه بعدی با یک پرینتر را تجربه کنند. به عنوان یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 قابلیت اتصال وای فای و کابل USB را در خود دارد و به لطف طراحی زیبا و رنگ سیاهش با اتاق و تجهیزات شما در هارمونی خوبی قرار می‌گیرد. داوینچی مینی به عنوان یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی جهان وزن سبکی دارد (6.85 کیلوگرم) و می‌تواند نمونه الگوی مورد نظر شما را در حداکثر ابعاد 150 در 150 در 150 میلیمتر بسازد.

داوینچی مینی به یک هارد داخلی هم مجهز است، اما برخلاف فلش فورج فایندر 3 نمایشگر LCD ندارد. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید نرم افزار XYZware آن را دانلود کنید و سپس پرینتر را در مدت زمان کوتاه 20 دقیقه نصب و راه اندازی نماید. داوینچی مینی کاربرد آسانی دارد و سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس را پشتیبانی می‌کند. این دستگاه فاقد کلید فیزیکی است و ابتدا نمای 3 بعدی مدل مورد نظرتان نمایش می‌دهد و سپس آن را برای شما می‌سازد.

سرعت پرینت داوینچی مینی به کیفیت هدف مورد نظرتان بستگی دارد، ولی از 120 میلیمتر بر ثانیه بیشتر نمی‌شود. به عبارت ساده برای ساخت یک مدل سنگین با این محصول به 4 ساعت زمان نیاز دارید که در مقایسه با مدت زمان مورد نیاز برای تهیه یک مدل مشابه با سایر پرینترها اصلا زیاد نیست. اگر بخواهید چنین مدلی را با کیفیت بهتری با داوینچی مینی بسازید به شش ساعت زمان نیاز دارید تا یک مدل دقیق و هماهنگ را دریافت کنید. البته ممکن است گاهی با تناقض‌هایی هم مواجه شوید، ولی وجود چنین تناقض‌هایی در ساخت مدلی با یک پرینتر اقتصادی به هیچ وجه عیب محسوب نمی‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که مینی داوینچی را به یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 جهان تبدیل کرده عملکرد بی صدای آن است. این دستگاه به خوبی مواد از PLA و PETG پشتیبانی می‌کند، اما برای کار کردن با آن فقط باید از فیلامنت XYZ استفاده کنید. در مجموع می‌توان گفت که مینی داوینچی یک پرینتر 3 بعدی اقتصادی و باکیفیت است که کارایی خوبی را در اختیار کاربرانی مبتدی می‌گذارد که می‌خواهند با یک نرم افزار ساده و مبتکرانه از طرح‌های کوچک خود مدل‌های باکیفیتی را بسازند.

بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 رده متوسط

پرینترهای 3 بعدی رده متوسط با قیمتی ارزانتر از 2000 دلار در بازار خرید و فروش می‌شوند و برای کاربرانی ساخته شده‌اند که نحوه کار با یک پرینتر سه بعدی را بلد هستند و می‌خواهند بدون پرداخت قیمت یک پرینتر 3D گران قیمت مدل‌های بسیار خوبی را از طرح‌های خود بسازند. این پرینترها فیلامنت‌های پرینت بیشتری را نسبت به محصولات فوق پشتیبانی می‌کنند. در ادامه با یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 رده متوسط جهان آشنا می‌شوید.

درمل دیجی لب 3 دی 45 (Dremel Digilab 3D45): بهترین پرینتر 3D حرفه‌ای

درمل دیجی لب 3 دی 45 (Dremel Digilab 3D45): بهترین پرینتر 3D حرفه‌ای

ویژگی‌های مثبت:

  • دوربین یکپارچه
  • پشتیبانی چند نوع مواد
  • عملکرد بی صدا

ویژگی‌های منفی:

  • عملکرد نه چندان خوب نمایشگر لمسی
  • محدودیت نرم افزار به پشتیبانی سیستم عامل ویندوز

این پرینتر 3 بعدی برای آن دسته از کاربرانی خوب است که با این تجهیزات و دانش مربوط به آن‌ها آشنا هستند. درمل دیجی لب 3 دی 45 یک پرینتر نسبتا سنگین وزن است (19.4 کیلوگرم) و فضای نسبتا زیادی را اشغال می‌کند، اما چند نوع قابلیت اتصالی (یو اس بی، اترنت و وای فای) را به همراه یک نمایشگر لمسی در اختیار شما می‌گذارد. نمایشگر نصب شده روی این دستگاه کارایی چندان منحصربه فردی ندارد، ولی اطلاعاتی سودمند را نظیر زمان باقیمانده ساخت مدل ارائه می‌کند.

درمل دیجی لب 3 دی 45 عملکرد بی صدایی دارد و می‌تواند طرح مورد نظر شما را با حداکثر ابعاد 23 در 15 در 14 سانتیمتر بسازد. نرم افزار این دستگاه تنها می‌تواند سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی کند و در ابتدای روند استفاده از پرینتر کمی کاربرش را گیج می‌کند، با این حال پس از مدت زمان کوتاهی یاد می‌گیرید که چگونه به راحتی از آن استفاده کنید.

عملکرد سریع و بی صدا، کیفیت پرینت خوب، توانایی دریافت الگو از طریق یک دوربین 720 پیکسلی داخلی متصل به وای فای و استفاده از چند نوع مواد از دیگر ویژگی‌هایی هستند که درمل دیجی لب 3 دی 45 را به یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 جهان تبدیل کرده‌اند. در مجموع می‌توان گفت که این دستگاه یک پرینتر 3D کارآمد است که می‌تواند مدل سه بعدی طرح کاربرش را با اندازه‌ای خوب و استفاده از مواد مختلف بسازد.

بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 رده پیشرفته

پرینترهای موجود در این رده بندی اغلب برای کاربردهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر از 2000 دلار قیمت دارند و پیشرفته‌تر، پیچیده‌تر و سریعتر هستند. علاوه بر این نرم افزارهای پیشرفته این پرینترها آن‌ها را قادر می‌سازند تا اشیاء بیشتری را بسازند. در ادامه با دو مورد از بهترین پرینترهای بعدی 2020 رده پیشرفته جهان آشنا می‌شوید.

آلتی میکر 3 (Ultimaker 3): بهترین پرینتر برای کاربردهای حرفه‌ای

آلتی میکر 3 (Ultimaker 3): بهترین پرینتر برای کاربردهای حرفه‌ای

ویژگی‌های مثبت:

  • کیفیت پرینت عالی
  • نرم افزار پیشرفته
  • کاربرد آسان
  • عملکرد بی صدا
  • توانایی استفاده از چند رنگ و ماده در ساخت یک مدل

ویژگی‌های منفی:

  • نمایشگر سیاه و سفید

آلتی میکر 3 از نظر طراحی به محصول پیشین سازنده‌اش (آلتی میکر 2GB) شباهت دارد. این پرینتر سه بعدی کوچک و سبک وزن 10.6 کیلوگرمی می‌تواند طرح مورد نظر شما را با حداکثر اندازه 215 در 215 در 200 میلیمتر بسازد و یک دوربین یکپارچه را هم در اختیارتان بگذارد تا به کمک آن بتوانید همه حرکات دستگاه را دنبال کنید. آلتی میکر 3، به عنوان یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 ، سیستم عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس را پشتیبانی می‌کند، امکان استفاده از دو نرم افزار CuraEngine و Ultimaker 3 را برای شما فراهم می‌کند و در عرض 10 دقیقه آماده استفاده می‌شود.

قابلیت‌های اتصالی وای فای، اترنت و یو اس بی، توانایی تشخیص مواد و رنگ‌های درون پرینتر به کمک یک تراشه NFC، کیفیت خروجی بسیار خوب، توانایی استفاده از چند ماده و رنگ برای ساخت یک مدل و نصب و راه اندازی آسان از دیگر ویژگی‌های مثبت این پرینتر 3D هستند.

میکربات رپلیکیتور پلاس (Makerbot Replicator +)

میکربات رپلیکیتور پلاس (Makerbot Replicator +)

ویژگی‌های مثبت:

  • کاربرد آسان
  • کیفیت پرینت خوب
  • عملکرد بی صدا
  • دارای چند کانکتور

ویژگی‌های منفی:

  • محدودیت استفاده از PLA
  • نرم افزار نسبتا پیچیده در مقایسه با نرم افزار سایر پرینترهای 3D

این پرینتر 3 بعدی یک پرینتر نسبتا حرفه‌ای محسوب می‌شود که برای کاربران آشنا با دانش مربوط به این دستگاه‌ها ساخته شده است. میکربات رپلیکیتور پلاس سه قابلیت اتصالی اترنت، وای فای و یو اس بی را پشتیبانی م‌ کند، طراحی زیبا و کوچکی دارد، فضای کمی را اشغال می‌کند، از یک نمایشگر رنگی بهره می‌برد و می‌تواند مدل مورد نظر شما را در حداکثر اندازه 29.5 در 19.5 در 16 سانتیمتر بسازد.

میکربات رپلیکیتور پلاس با وزن 18.3 کیلوگرم یک پرینتر 3 بعدی نسبتا سنگین وزن است، نرم افزار (Makerbot Desktop) نسبتا ساده‌ای دارد و مدل مورد نظر شما را با کیفیت و سرعت خروجی خوبی ارائه می‌کند. در واقع می‌توان گفت که تنها نقطه ضعف اصلی این پرینتر محدودیت آن به استفاده از PLA 1.75 میلیمتری است. عملکرد خوب و نصب آسان از دیگر ویژگی‌هایی است که این محصول را به یکی از بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 جهان تبدیل کرده‌اند.

چند پرینتر 3 بعدی خوب دیگر و ویژگی‌هایشان

کامگرو کریلیتی اندر 3 (Comgrow creality ender 3): طراحی مقاوم، نصب آسان، مناسب برای کاربران مبتدی، کیفیت خروجی خوب، توانایی ساخت الگو با حداکثر اندازه 22 در 22 در 25 سانتیمتر با هر نوع موادی، قیمت خوب، وزن سبک (8 کیلوگرم)، عملکرد پر سر و صدا، حساس و نیازمند به مراقبت منظم.

مونو پرایس سلکت مینی پرو (Monoprice Select Mini Pro): وزن سبک، عملکرد سریع در ساخت مدل‌های دارای حداکثر اندازه 12 سانتیمتر، قابلیت‌های اتصالی متنوع (یو اس بی، وای فای و میکرو SD)، نمایشگر لمسی زیبا، توانایی استفاده از چند نوع مواد، قیمت اقتصادی، مقاومت نه چندان زیاد.

کیوب پرو تریو (Cube Pro Trio): طراحی زیبا و مقاوم، نصب آسان، نرم افزار مبتکرانه با قابلیت پشتیبانی چند رابط کاربری، کیفیت خروجی بسیار خوب، توانایی استفاده از مواد مختلف، قیمت پایه گران، فیلامنت‌های گران، حمل و نقل سخت به دلیل وزن بسیار سنگین (39 کیلوگرم).

بهترین پرینترهای سه بعدی 2020 : راهنمای خرید پرینتر 3 بعدی

پرینترهای 3 بعدی انقلابی با قیمت‌های بسیار گرانی در بازار خرید و فروش می‌شوند و انتخاب بهترین مورد آن‌ها به دلیل تعددشان و نامشخص بودن کیفیت خروجی آن‌ها سخت است. به همین دلیل باید در خرید یک پرینتر 3D خوب موارد زیر را در نظر بگیرید.

طراحی: اهمیت این پارامتر بسته به محل استفاده شما از پرینتر تغییر می‌کند. اگر یک کاربر مبتدی هستید، بهتر است که محصولی را خریداری کنید که وزن سبک و حمل پذیری آسانی داشته باشد؛ ولی اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید می‌توانید محصولات پیچیده و سنگینتری را خریداری کنید. علاوه بر این توصیه می‌شود برای خرید دستگاهی اقدام کنید که به نمایشگر رنگی هم مجهز باشد.

شروع عملکرد: بعضی از دستگاه‌ها علاوه بر این که حمل و نصب فیزیک سختی دارند، یک نرم افزار با کاربرد پیچیده را هم ارائه می‌کنند. اگر یک کاربر مبتدی هستید توصیه می‌کنیم محصولی را خریداری کنید که به یک نرم افزار ساده مجهز باشد و روند نصب و راه اندازی آسانی هم داشته باشد، زیرا پرینترهای دارای نرم افزارهای پیچیده و پیشرفته بیشتر برای کاربران حرفه‌ای و آشنا با این دستگاه‌ها ساخته شده‌اند.

قابلیت‌های اتصالی و دامنه پشتیبانی نرم افزاری: بیشتر پرینترها دارای قابلیت‌های اتصالی وای فای و USB هستند، با این حال مدل‌های گرانتر این دستگاه‌ها پورت میکرو SD و قابلیت اتصالی اترنت را هم در اختیارتان می‌گذارند. شما علاوه بر این ویژگی‌ها باید دامنه پشتیبانی نرم افزار دستگاه مورد نظرتان را هم در نظر بگیرید زیرا اگر از یک لپ تاپ اپل استفاده می‌کنید ممکن است که پرینتر مورد نظرتان توانایی پشتیبانی سیستم عامل آن را نداشته باشد.

حجم پرینت: این پارامتر حداکثر اندازه مدل مورد نظر شما را تعیین می‌کند، به همین دلیل برای تعیین اهمیت آن ابتدا باید نیازهای مورد نظر خود را شناسایی کنید. پرینترهای دارای حجم بیشتر می‌توانند یک مدل را به طور یکجا برای شما بسازند.

کیفیت پرینت: رزولوشن پرینتر با واحد میکرون سنجیده می‌شود و ارتفاع و ضخامت پرینت را نشان می‌دهد. یک پرینتر باید بتواند مدل مورد نظر شما را با جزئیات و پرداخت خوبی بسازد. هرچه پرینتر در این روند کارایی بیشتری داشته باشد، کیفیت پرینت آن بیشتر است.

نوع مواد مورد استفاده: پرینترهای 3 بعدی از مواد مختلفی مانند PLA، ABS، نایلون، CPE، PVA و … برای ساخت مدل مورد نظر کاربر خود استفاده می‌کنند. در بین این مواد PLA ارزانترین قیمت و ساده‌ترین کاربرد را دارد، ولی ABS هم به میزان زیادی علی رغم کاربرد سختش مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ماده ABS ایجاب می‌کند که سینی دستگاه داغ باشد و به یک محیط بسته دسترسی داشته باشید. مواد ABS به صورت فیلامنت قرقره‌ای عرضه می‌شوند.

سرعت پرینت: این پارامتر با واحد میلیمتر بر ثانیه سنجیده می‌شود و اغلب در پرینترهای گرانتر بیشتر است. سرعت ساخت مدل به جزئیات و اندازه طرح هم بستگی دارد. یک پرینتر می‌تواند یک طرح بزرگ را در عرض چند ساعت بسازد.

میزان صدا: صدای پرینتر به کیفیت و فناوری آن بستگی دارد به این نحو که پرینترهای پیشرفته‌تر صدای کمتری دارند یا کاملا بی صدا هستند. اگر می‌خواهید در یک محیط اجتماعی از پرینتر استفاده کنید، این پارامتر را هم باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bestprinter2020

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر