;
coinex

بهترین دوربین های 2020 کانن : با دوربین خوب عکس خوب بگیرید

تغییرات زیادی در بازار دوربین های عکاسی رخ داده ولی کانن هنوز هم برای هر شخصی یک دوربین دارد. در این مطلب بهترین دوربین های 2020 کانن را معرفی کرده‌ایم.

چه بخواهید از اولین قدم‌های کودکتان عکس بگیرید و چه بخواهید برای یک مشتری عکاسی کنید، می‌توانید با یکی از دوربین های EOS، پاورشات یا IXUS کانن به هدف خود برسید. این سازنده برتر بیشتر به خاطر دوربین های EOS DSLR منحصربفردش شهرت دارد، اگرچه که مجموعه‌ای از دوربین های کوچک قدرتمند و همچنین دوربین های بدون آینه را هم وارد بازار کرده است.

کانن در چند سال اخیر دوربین های Cinema EOS خود را نیز به قابلیت‌هایی برای فیلم برداری مجهز کرده و اخیرا با دوربین EOS R قدرتمندش به بازار دوربین های تمام فریم بدون آینه هم راه پیدا کرده است. در این مطلب به معرفی بهترین دوربین های 2020 کانن پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین دوربین های 2020 کانن در یک نگاه

  • کانن ای او اس 5 دی مارک 4 (Canon EOS 5D Mark IV)
  • کانن ای او اس آر پی (Canon EOS RP)
  • کانن ای او اس ام 6 مارک 2 (Canon EOS M6 Mark II)
  • کانن پاورشات جی 7 ایکس مارک 3 (Canon PowerShot G7 X Mark III)
  • کانن ای او اس آر (Canon EOS R)
  • کانن ای او اس 200 دی / ربل اس ال 2 (Canon EOS 200D / Rebel SL2)
  • کانن ای او اس 6 دی مارک 2 (Canon EOS 6D Mark II)
  • کانن ای او اس 90 دی (Canon EOS 90D)
  • کانن ای او اس 1 دی ایکس مارک 2 (Canon EOS 1D X Mark II)
  • کانن پاورشات جی 5 ایکس مارک 2 (Canon PowerShot G5 X Mark II)

کانن ای او اس 5 دی مارک 4: دوربین محبوب عکاسان حرفه‌ای

Canon EOS 5D Mark IV

نوع سنسور: تمام فریم CMOS/ مگاپیکسل: 30.4/ فوکوس خودکار: 61 نقطه‌ای – 41 نقطه‌ای متغیر/ نوع نمایشگر: 3.2 اینچی لمسی 1,620,000 نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 7 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 4 کی/ مخصوص:  عکاسان حرفه‌ای/ قیمت: 1999.99 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت تصویر عالی
  • بدنه مقاوم سازی شده

نقاط ضعف:

  • محدودیت‌های مختلف فیلم برداری 4K
  • جای ثابت نمایشگر LCD

مارک 4 علی رغم این که سه سال از ساختش می‌گذرد، هنوز هم به عنوان یکی از دوربین های همه کاره نوع EOS سازنده مشهور ژاپنی توسط فیلم برداران و عکاسان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول رقیب قدرتمندی برای نیکون دی 850 و سایر دوربین های بدون آینه پرچمدار است و اگرچه کمی از نظر مشخصات قدیمی به نظر می‌رسد، مانند سایر دوربین های EOS سازنده‌اش کارایی و اطمینان بالایی دارد.

یک سنسور تمام فریم 30.4 مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل برای داشتن فوکوس روان در هنگام فیلم برداری و داشتن نمای زنده، قابلیت عکاسی 7 فریم بر ثانیه، کارایی منحصر بفرد ISO و بدنه مقاوم از جمله بهینه سازی‌هایی هستند که در مارک 4 نسبت به مدل قبلی آن اعمال شده‌اند و این محصول را به یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن تبدیل کرده‌اند. مارک 4 قابلیت Motion JPEG را هم در اختیار شما می‌گذارد، ولی بد نیست بدانید که فیلم‌های 4 کی آن کراپ شده هستند.

کانن ای او اس آر پی: یک دوربین تمام فریم بدون آینه اقتصادی

Canon EOS RP

نوع سنسور: تمام فریم CMOS/ مگاپیکسل: 26.2/ فوکوس خودکار: 4779 نقطه‌ای قابل انتخاب/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی 1,040K نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 5 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 4 کی 25 پیکسلی/ مخصوص: افراد علاقمند به عکاسی/ قیمت: 999 دلار

نقاط قوت:

  • کوچک، کاربردی و اقتصادی
  • عمق بافر عالی
  • کارایی منحصربفرد فوکوس خودکار
  • شاتر گردان و قابلیت کراپ 6x برای فیلم

نقاط ضعف:

  • راندمان نه چندان خوب باتری

این محصول نسبت به مدل گرانتر تمام فریم بدون آینه‌اش کمی دیر وارد بازار شد، با این حال قیمت اقتصادی و عملکرد منحصربفردش آن را به یکی از برترین دوربین های بدون آینه کانن تبدیل کرده‌اند. ای او اس آر پی بدنه کوچک و کاربرد راحتی دارد، به همین دلیل حتی عکاسان مبتدی هم به راحتی نحوه استفاده از آن را در مدت کوتاهی یاد می‌گیرند؛ با این حال ابعاد کوچکش باعث می‌شود که نصب لنزهای بزرگ آن را کمی نامتعادل کند.

ای او اس آر پی قابلیت فیلم برداری 4K را دارد، اما فیلم‌های 4 کی خود را با ضریب برش 1.6x ضبط می‌کند و علاوه بر این شما نمی‌توانید از سیستم فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل کانن در آن استفاده کنید، مگر در صورتی که فیلم‌های خود را با رزولوشن 1080 پیکسلی ضبط نمایید. با همه این تفاسیر ای او اس آر پی یک فوکوس خودکار عالی را در اختیارتان می‌گذارد، عکس‌های بسیار واضح و دقیقی می‌گیرد، به یک نمایشگر لمسی LCD مجهز است و به واسطه یک مبدل لنز لنزهای EF موجود را هم پشتیبانی می‌کند.


بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین : بهترین اسمارت‌فون‌ها عکاسی و فیلم‌برداری کدامند؟


کانن ای او اس ام 6 مارک 2: یک دوربین CSC مسافرتی با کارایی عالی در زمینه فیلم برداری

Canon EOS M6 Mark II

نوع: بدون آینه/ اندازه سنسور: APS-C/مگاپیکسل: 32.5/ فاصله کانونی موثر: نامشخص/ نمایاب داخلی: ندارد/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی با زاویه متغیر/ قابلیت‌های اتصالی: وای فای، بلوتوث و NFC/ حداکثر رزولوشن فیلم: 4 کی – 30 پی/ ابعاد: 119.6 در 70 در 49.2 میلیمتر/ وزن: 408 گرم/ قیمت: 849 دلار

نقاط قوت:

  • ابعاد کوچک و وزن سبک
  • نمایشگر زاویه دار عالی

نقاط ضعف:

  • فاقد نمایاب داخلی
  • لنزهای همراه نسبتا محدود

ای او اس M50 علاوه بر این که یکی از بهترین دوربین های کانن بود، به دلایل زیادی یکی از محبوبترین دوربین های بدون آینه سازنده‌اش هم محسوب می‌شد، ولی هم اکنون همه این افتخارات دیگر برای ای او اس ام 6 مارک 2 هستند. این محصول یک دوربین کامپکت و عالی سفری است و اگرچه نمایاب ندارد این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک نمایاب را به آن متصل کنید.

ام 6 مارک 2 یک سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C را در بدنه کوچک خود جای داده است و به کمک یک پردازشگر تصویر Digic 8 حداکثر سرعت عکاسی مداوم 14 فریم بر ثانیه را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این بد نیست بدانید که فیلم‌های 4 کی ام 6 مارک 2 برخلاف فیلم‌های 4 کی ای او اس آر پی کراپ نشده هستند و با کل عرض سنسور گرفته می‌شوند. یک سوکت ورودی میکروفون و نمایشگر کارآمد از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ام 5 مارک 2 را به یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن تبدیل کرده‌اند.

کانن ای پاورشات جی 7 ایکس مارک 3: یک دوربین همه کاره جیبی منحصربفرد برای به اشتراک گذاری فیلم و کلیپ

Canon PowerShot G7 X Mark III

نوع: کامپکت (جیبی)/ اندازه سنسور: نوع 1/ مگاپیکسل: 20.1/ فاصله کانونی موثر: 24 تا 100 میلیمتر/ نمایاب داخلی: ندارد/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی زاویه دار/ حداکثر رزولوشن فیلم: 4 کی/ ابعاد: 105.5 در 60.9 در 41.4 میلیمتر/ وزن: 304 گرم/ قیمت: 628 دلار

نقاط قوت:

  • نمایشگر لمسی زاویه دار
  • قابلیت پایدارسازی عالی
  • ورودی میکروفون

نقاط ضعف:

  • فاقد نمایاب

جی 7 ایکس از دیرباز یکی از محبوبترین دوربین های کانن برای بلاگرها بوده است. این دوربین برتر کانن از یک سنسور یک اینچی 20.1 مگاپیکسلی و یک ورودی میکروفون بهره می‌برد و امکان ضبط فیلم‌های کراپ نشده 4 کی را نیز برای شما فراهم می‌کند. سوکت میکروفون این دوربین کارآمد شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از یک میکروفون جانبی فیلم‌های خود را با کیفیت صدایی بهتری نسبت به کیفیت صدای میکروفون داخلی دوربین ضبط کنید.

قابلیت شارژ از طریق پورت یو اس بی و امکان اجرای مستقیم فیلم‌های زنده در یوتیوب از دیگر ویژگی‌هایی هستند که جی 7 ایکس را به یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن تبدیل کرده‌اند.

کانن ای او اس آر: دوربین بدون آینه فول فریم برتر کانن

Canon EOS R

نوع سنسور: تمام فریم CMOS/ مگاپیکسل: 30.3/ فوکوس خودکار: فوکوس خودکار تشخیص حالت 5655 نقطه‌ای/ نوع نمایشگر: 3.15 اینچی لمسی 2,100,000 نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 8 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 4 کی/ مخصوص عکاسان: حرفه‌ای/ قیمت: 1609 دلار

نقاط قوت:

  • نمایاب عالی
  • فوکوس خودکار واکنش پذیر در نمای زنده و هنگام فیلم برداری

نقاط ضعف:

  • فاقد اهرم فوکوس خودکار
  • ابعاد حجیم

ای او اس آر (اولین دوربین بدون آینه تمام فریم کانن) یک تلاش نه چندان موفق بود، ولی هنوز هم برای بعضی از افرادی که به دنبال یک دوربین قدرتمند هستند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. این دوربین برتر کانن بیشتر ویژگی‌های متمایزکننده دوربین های ای او اس DSLR سازنده‌اش را در خود دارد و علاوه بر آن‌ها یک نمایاب الکترونیکی عالی را هم با رزولوشن 3.69 میلیون نقطه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. ای او اس آر لنزهای جدید سازنده‌اش را هم پشتیبانی می‌کند و به واسطه سه مبدل جداگانه فرصت استفاده از سیستم لنزهای EF کانن را هم در اختیارتان می‌گذارد.

10 ترفند کاربردی برای عکاسی با دوربین دیجیتالی ؛ حرفه‌ای عکس بگیرید!

ای او اس آر فاقد اهرم فوکوس خودکار، قابلیت پایدارسازی تصویر سنسور مبنا و پورت کارت اضافه است، ولی یک فوکوس خودکار عالی را در کنار کیفیت عکاسی منحصربفرد ارائه می‌کند. اگر از دوربین های ای او اس 5 دی یا دوربین های دو رقمی قدیمی کانن استفاده می‌کنید و به دنبال جدیدترین دوربین فول فریم کانن هستید، ای او اس آر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کانن ای او اس 200 دی / ربل اس ال 2: اولین مدل در نوع خودش برای علاقمندان به حرفه عکاسی

Canon EOS 200D / Rebel SL2

نوع سنسور: APS-C CMOS / مگاپیکسل: 24.2/ نوع لنز: کانن EF-S/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی 1,040,000 نقطه‌ای با زاویه متغیر/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 5 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 1080 پیکسلی/ مخصوص: عکاسان مبتدی/ قیمت: 518 دلار

نقاط قوت:

  • بدنه کوچک و سبک
  • سیستم فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل

نقاط ضعف:

  • ابتدایی بودن سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه‌ای
  • بدنه پلاستیکی

بسیاری از دوربین های DSLR رده پایه فاقد مشخصات و کارایی متحیرکننده هستند، ولی ای او اس ربل اس ال 2 (که در خارج از ایالات متحده با نام ای او اس 200 دی هم شناخته می‌شود) به فناوری‌های سودمندی مجهز شده است تا بتواند ویژگی‌های منحصربفرد و کارایی خوبی را در زمینه عکاسی و فیلم برداری ارائه کند.

این دوربین برای مثال به سیستم فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل مجهز شده است تا در هنگام مشاهده نماهای زنده یا فیلم برداری زنده امکان فوکوس کردن را برای شما فراهم کند و علاوه بر این یک نمایشگر چرخان لمسی را هم در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید از هر موقعیت غیرمتعارفی عکاسی یا فیلم برداری کنید. ربل اس ال 2 به کوچکی ای او اس 100 دی نیست، ولی برای استفاده از لنزهای بزرگتر و سنگینتر مانند لنزهای دارای دیافراگم عریض یا لنزهای اختصاصی مایکرو انتخاب بهتری محسوب می‌شود. این دوربین یک پورت میکروفون را هم روی خود دارد.

کانن ای او اس 6 دی مارک 2: یک دوربین تمام فریم DSLR برای ارتقاء توانایی‌های عکاسی

Canon EOS 6D Mark II

نوع سنسور: تمام فریم CMOS/ مگاپیکسل: 26.2/ فوکوس خودکار: 45 نقطه‌ای/ نوع نمایشگر: 3.2 اینچی لمسی 1,040K  نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 6 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 1080 پیکسلی/ مخصوص: افراد مبتدی و علاقمند به عکاسی/ قیمت: 1109.99 دلار

نقاط قوت:

  • کاربرد راحت با ویژگی‌های پیشرفته
  • واکنش دهی عالی

نقاط ضعف:

  • رنج محدود فوکوس خودکار
  • نداشتن قابلیت فیلم برداری 4K

اگر علاقه زیادی به دوربین های بدون آینه تمام فریم ندارید و هنوز هم به دنبال یک دوربین DSLR خوب هستید، ای او اس 6 دی مارک 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک دوربین تمام فریم کیفیت تصویر منحصربفردی را به کمک تعداد بیشتر پیکسل‌ها و اندازه بزرگتر هر یک از پیکسل‌هایش ارائه می‌کند و به همین دلیل کارایی خوبی هم در کاهش نویز تصویر و فیلم دارد.

در حضور این فناوری سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه‌ای و قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی ای او اس 6 دی مارک 2 کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما باید اعتراف کرد که این دوربین کارایی بسیار خوبی در زمینه عکاسی و فیلم برداری دارد و علاوه بر این سیستم فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل کانن و حداکثر سرعت عکاسی مداوم 6 فریم بر ثانیه را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

طراحی زیبا و بدنه ارگونومیک، نمایشگر لمسی فرمان پذیر، قیمت خوب و لنزهای EF همراه از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ای او اس 6 دی مارک 2 را به یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن تبدیل کرده‌اند.

کانن ای او اس 90 دی: جدیدترین دوربین DSLR کانن

Canon EOS 90D

نوع سنسور: APS-C CMOS/ مگاپیکسل: 32.5/ فوکوس خودکار: 45 نقطه‌ای/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی 1,040K  نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 11 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 4 کی 30 پیکسلی/ مخصوص: افراد علاقمند به عکاسی/ قیمت: 1149 دلار

نقاط قوت:

  • سنسور دارای رزولوشن بالا
  • فیلم 4K کراپ نشده

نقاط ضعف:

  • محدودیت عملکرد قابلیت کاهنده نویز استاندارد

درست زمانی که بیشتر مردم فکر می‌کردند دوربین های DSLR در حال خارج شدن از دور هستند، کانن تصمیم گرفت که خلاف این موضوع را ثابت کند. ای او اس 90 دی اولین دوربین DSLR محسوب می‌شود که با یک سنسور 32.5 مگاپیکسلی عرضه شده است و به کمک یک پردازشگر Digic 8 امکان ضبط فیلم‌های 4 کی کراپ نشده را در نرخ 30 فریم بر ثانیه برای شما فراهم می‌کند. سنسور و پردازشگر این دوربین همان سنسور و پردازشگر به کار رفته در مدل ای او اس ام 6 مارک 2 است، با این حال ای او اس 90 دی سرعت این دوربین را ندارد و فقط می‌تواند در هر ثانیه 11 فریم عکس را ثبت کند.

ای او اس 90 دی به یک سنسور اندازه گیر جدید کارآمد هم مجهز شده است تا بتواند سایه‌ها و نور را با کیفیت عالی در عکس‌ها منعکس کند. این دوربین کارایی چندان منحصربفردی در کاهش نویز ندارد، ولی یک باتری قدرتمند با توانایی گرفتن بیش از 1300 عکس را در اختیارتان می‌گذارد. اگر به دنبال یک دوربین DSLR هستید، این محصول را به عنوان یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن به شما توصیه می‌کنیم.


بهترین دوربین های عکاسی 2019 ؛ خاطره بازی با بهترین دوربین های عکاسی جهان


کانن ای او اس 1 دی ایکس مارک 2: یک دوربین زیبا با کارایی مناسب

Canon EOS 1D X Mark II

نوع سنسور: تمام فریم CMOS/ مگاپیکسل: 20.2/ فوکوس خودکار: 61 نقطه‌ای – 41 نقطه‌ای متغیر/ نوع نمایشگر: 3.2 اینچی لمسی 1,620,000 نقطه‌ای/ حداکثر سرعت عکاسی مداوم: 14 فریم بر ثانیه/ کیفیت فیلم برداری: 4 کی/ مخصوص: عکاسان حرفه‌ای/ قیمت: 5499 دلار

نقاط قوت:

  • واکنش پذیری عالی
  • فوکوس خودکار بسیار قدرتمند

نقاط ضعف:

  • عملکرد نه چندان عالی نمایشگر لمسی
  • تفاوت خیلی کم از نظر تعداد مگاپیکسل‌ها با کانن ای او اس 1 دی ایکس مارک 1

کانن اعلام کرده که می‌خواهد دوربین ای او اس 1 دی ایکس مارک 3 را هم وارد بازار کند، اما تا زمان عرضه و تست شدن این محصول ای او اس 1 دی ایکس مارک 2 لقب بهترین دوربین DSLR اسپرت سازنده مشهور ژاپنی را به دوش می‌کشد. این دوربین چهار سال پیش وارد بازار شد، ولی به لطف فناوری‌های منحصربفردش تا کنون توانسته توجه مثبت تعداد زیادی از عکاسان حرفه‌ای را به خود جلب کند.

ای او اس 1 دی ایکس مارک 2 توانایی فیلم برداری 4 کی در نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد، به یک نمایشگر لمسی با کاربرد راحت مجهز است و قابلیت فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل کانن را هم در اختیارتان می‌گذارد. یک سنسور 20.2 مگاپیکسلی تمام فریم با رنج دینامیکی و قابلیت پایداری سازی تصویر عالی و توانایی گرفتن 14 فریم عکس در هر ثانیه از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن تبدیل کرده‌اند.

ای او اس 1 دی ایکس مارک 2 اندازه بزرگ و قیمت گرانی دارد و عرضه دوربین های بدون آینه پیشرفته‌ای مانند سونی آلفا اِی 9 2 آن را با چالش‌هایی مواجه می ‌کند، اما با استفاده از این دوربین متوجه می‌شوید که چرا کانن سازنده پیشرو صنعت دوربین سازی جهان است.

کانن پاورشات جی 5 ایکس مارک 2: یک دوربین جیبی با کیفیت عکاسی و فیلم برداری یک دوربین DSLR

Canon PowerShot G5 X Mark II

نوع: کامپکت (جیبی)/ اندازه سنسور: نوع 1/ مگاپیکسل: 20.1/ فاصله کانونی موثر: 24 تا 120 میلیمتر/ نمایاب داخلی: 0.39 اینچی 2,360,000 نقطه‌ای/ نوع نمایشگر: 3.0 اینچی لمسی زاویه دار/ حداکثر رزولوشن فیلم: 4 کی/ ابعاد: 110.9 در 60.9 در 46 میلیمتر/ وزن: 340 گرم/ قیمت: 1105 دلار

نقاط قوت:

  • حمل پذیری عالی
  • کیفیت عکس منحصربفرد

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتا گران
  • کیفیت نه چندان خوبی فیلم‌های 4K

کانن توانسته فناوری‌های زیادی را در این دوربین کوچکش بگنجاند و یک سنسور CMOS و پردازشگر Digic 8 هم از این فناوری‌ها هستند. جی 5 ایکس مارک 2 می‌تواند در حالت RAW با نرخ 30 فریم بر ثانیه عکاسی کند و در حالت استاندارد هم در هر ثانیه برای کاربرش 20 فریم عکس بگیرد. کانن این دوربین رابه قابلیت فیلم برداری 4 کی هم مجهز کرده و توانایی پایدارسازی عکس آن را هم نسبت به مدل قبلیش بهتر کرده است. این دوربین یک نمایاب 0.39 اینچی را هم با رزولوشن 2,360,000 نقطه‌ای در کنار یک فلش و فیلتر ND در اختیارتان می‌گذارد.

جی 5 ایکس مارک 2 به عنوان یکی از بهترین دوربین های 2020 کانن با ابعاد کامپکت و سنسور 1 اینچی عملکرد خوبی در کاهش نویز دارد، اما فیلم‌های 4 کی چندان باکیفیتی را ضبط نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر