;
coinex

کروناویروس ؛ هشدار جدی محققان در مورد شیوع یک بیماری سارس مانند مرموز!

کروناویروس می‌تواند طیفی از بیماری‌های تفسی را منجر شود. در چین و ایالات متحده اکنون دانشمندان نسبت به شیوع یک بیماری مرموز هشدار می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات‌متحده اعلام کرده است که مقامات بهداشتی ورود اولین کروناویروس را در به این کشور همراه یک مسافر ناشناس از چین را تأیید کرده‌اند. در چین شیوع ذات‌الریه توسط این نوع ویروس تازه کشف شده، از ماه گذشته ادامه پیدا کرده‌است.

در ابتدا تصور می‌شد که کروناویروس‌ها از حیوان به انسان انتقال نمی‌یابد ولی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات‌متحده به اختصار سی.دی.سی (CDC) می‌گوید که نشانه‌های رو به رشدی از انتشار این نوع ویروس دیده شده است که در اندازه محدود بین افراد در حال گسترش است.

شیوع یک بیماری سارس مانند مرموز مرتبط با کروناویروس ها

مقامات مسؤل می‌گویند که اقدامتی برای مقابله با ورود و گسترش این ویروس به ایالات‌متحده انجام شده است. انجام آزمایشات پیشرفته برای تشخیص ویروس می‌تواند زمان تشخیص را کاهش دهد اما این ازمایشات تنها در یک مرکز CDC انجام می‌شوند. این مرکز قصد دارد با به اشتراک گذاشتن رویه این آزمایشات با شرکتهای داخلی و بین‌المللی این مشکل را برطرف کند.

چرا آنفلوانزا کشنده 98 زودتر از موعد همیشه شروع شد؟

کروناویروس خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که به ندرت از حیوانات به افراد انتقال می‌یابند. شیوع عفونت‌های ویروس جدید در بین مردم همیشه مورد توجه مقامات بهداشت عمومی است. خطر ابتلا به این بیماریها به ویژگی‌های ویروس از جمله میزان انتشار آن در بین افراد، شدت بیماری ناشی از آن و اقدامات پزشکی یا سایر اقدامات موجود برای کنترل تأثیر ویروس، بستگی دارد.

کروناویروس
منشا این ویروس سارس مانند در شهر ووهان (Wuhan) در کشور چین است. (اعتبار: سی.دی.سی)

محققان باور دارند که کروناویروس‌ها از طریق تنفس، مانند ویروس آنفولانزا، گسترش می‌یابند. علت دقیق انتقال بیماری 2019-nCoV هنوز ناشناخته است. علائم این بیماری شامل تب، سرفه، مشکل تنفسی و احساس ضعف است. دولت چین تأیید کرده است که این ویروس نزدیک به 300 نفر را در نقاط مختلف آسیا آلوده کرده است.

تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی از جمله علائم بیماری‌های مرتبط با کروناویروس از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سارس هستند. نحوه انتقال بیماری‌های خانواده ویروسی کرونا مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی سرفه و عطسه است. کروناویریده خانواده‌ای از ویروس‌های RNA دار است که پس از راینوویورس‌ها بزرگترین عامل بیماری سرماخوردگی هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر