;
coinex

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا ؛ با این دمنوش‌ها در آلودگی هوا سالم بمانید!

مصرف بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا می‌تواند در این روزهای شدیدا آلوده تهران و دیگر کلان‌شهرها به شما برای جلوگیری از بروز مشکلاتی چون آسم و ذات‌الریه کمک کند.

تقریبا عادت کرده‌ایم که هر سال کاهش دمای هوا با افزایش سطح آلودگی هوا و تکرار پدیده‌هایی مثل وارونگی هوا توامان باشد. در این روزهای شدیدا آلوده و خطرناک باید تا حد امکان از بیرون رفتن پرهیز کرد و اگر هم مجبور به بیرون رفتن شدیم، از ماسک استفاده کرد چراکه خطر بیماری‌ها و مرگ و میر آلودگی هوا قابل چشم‌پوشی نیست.

اما یک راه دیگر هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش وجود دارد که با آن می‌توان به درمان آلودگی هوا پرداخت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از تکراتو برخی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا را معرفی کنیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

آلودگی هوا این روزها بازهم گریبانگیر تهران و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ کشور شده و هیچ تردیدی نیست که رفت‌وآمد در این هوای آلوده بی‌عارضه نخواهد بود. عوارضی از مقدماتی چون سرفه و عطسه و سوزش گلو و چشم گرفته تا پیشرفته‌تر چون انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی و حتی مرگ و میر آلودگی هوا که بدترین حالت ممکن است.

استنشاق آلاینده‌های شدیدا مضر و شیمیایی موجود در هوای آلوده کلان‌شهرها با انواع بیماری‌ها گره‌خورده و در بدترین سناریو، تماس مداوم با این آلاینده‌ها می‌تواند عوارضی چون سرطان به همراه داشته باشد. اساسا هر سال بخش مهمی از مضرات آلودگی هوا شامل مرگ و میر آلودگی هوا است و ارقام وحشتناکی در این باره مطرح می‌شود.

اما برای مقابله با مرگ و میر آلودگی هوا‌ علاوه بر استفاده از ماسک‌های مناسب، افراد باید حتما در خوراک و نوشیدنی‌های خود انتخاب‌های مناسب‌تری بگنجانند تا به نوعی با تقویت سیستم ایمنی بدن، به دفع این مواد سمی و آلاینده از بدن و درمان آلودگی هوا کمک کنند.

مصرف برخی مواد غذایی و دمنوش‌ها می‌تواند از بهترین شیوه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان آلودگی هوا باشد. اساسا در چنین وضعیتی باید به مواد غذایی و خوراکی‌های سرشار از ویتامین ث رو بیاورید. اما آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دیگر مواد غذایی و نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

غذاهای حاوی بتاکاروتن و ویتامین E نیز می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی در روزهای آلوده کمک شایان توجهی باشند. دانه‌ها و سبزیجات برگ‌دار هم شیوه خوبی برای سم‌زدایی هستند. اما یکی از بهترین روش‌های سم‌زدایی از بدن، مصرف دمنوش‌های گیاهی است. در این مطلب ما لیست جامعی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا را به شما معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

دمنوش شیر و زردچوبه

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا
بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

بهترین دمنوش برای آلودگی هوا می‌تواند ترکیبی از شیر و زردچوبه باشد که به درمان آلودگی هوا کمک می‌کند. کورکومینی که در زردچوبه وجود دارد یک خاصیت ضدالتهابی بسیار بالا دارد که می‌تواند با عوامل باکتریایی موجود در بدن مبارزه کند.

دمنوش شیر و زردچوبه به عنوان یک دمنوش برای گرد و خاک می‌تواند به دفع سریع‌تر مواد مضر و آلاینده‌های موجود در هوای آلوده از بدن کمک کند و سیستم ایمنی بدن را برای روزهای آلوده شدیدا تقویت کند.

برای تهیه این دمنوش مفید برای آلودگی هوا باید یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق چای‌خوری از پودر زردچوبه ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا حل شود. سپس این دمنوش را مصرف کنید. در صورت تمایل برای طعم بهتر می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل هم به این ترکیب اضافه کنید.

دمنوش زیره سبز

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

یک دمنوش مناسب هوای آلوده دمنوش زیره سبز است که با ترکیبات ضدالتهابی و ضد میکروبی خود می‌تواند منجر به بهبود کیفیت ظرفیت تنفسی فرد و دم و بازدم بهتر ریه‌ها شود.

برای تهیه دمنوش زیره سبز که یکی از بهترین دمنوش های گیاهی است باید یک قاشق چایخوری از برگ‌های خشک زیره سبز را در یک فنجان آب بجوشانید و به مدت 5 تا 7 دقیقه دم کنید. بعد محتویات را صاف کنید و با اضافه کردن عسل یا آبلیمو طعم مناسب ذائقه خود را به این دمنوش بدهید و آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید:

شاخص کیفیت هوا چیست

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دمنوش عناب

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

اگر می‌پرسید چه دمنوشی برای آلودگی هوا خوب است ؟ باید دمنوش عناب را امتحان کنید. این دمنوش دارای ترکیباتی با خواص ضدالتهابی و پاکسازی ریه و بدن است و به طور کلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

اگر به دنبال بهترین دمنوش آلودگی هوا هستید حتما دمنوش عناب را امتحان کنید. برای تهیه این دمنوش که یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا است حدود 10 یا 15 عناب را در یک لیوان آب جوش بجوشانید و بعد از رد کردن از صافی، آن را میل کنید.

 دمنوش آویشن و لیمو

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا
بهترین دمنوش برای الودگی هوا

آویشن یک گیاه مهم در طب سنتی ایرانی است و از قدیم برای رفع عفونت، التهابات، سم زدای و پاکسازی ریه آلودگی هوا کاربرد داشته است. خواص آنتی‌باکتریالی و آنتی اکسیدانی این گیاه تاثیر چشمگیری بر رفع مشکلات ناشی از آلودگی هوا و دفع آلاینده‌ها از بدن دارد.

از طرف دیگر لیمو نیز یکی از مهمترین مرکبات با خاصیت دارویی بسیار بالاست که خواص ضدباکتری و رفع بوی بسیار خوبی دارد. ترکیب آویشن و لیمو می‌تواند یک معجون شگفت‌انگیز برای رفع مشکلات دستگاه تنفسی ایجاد کند.

این دمنوش مناسب هوای آلوده مانع از به‌وجود آمدن مشکلات تنفسی خصوصا در بیماران مبتلا به آسم و برونشیت می‌شود و مصرف لیمو نیز در پاکسازی ریه و پاکسازی مجاری تنفسی موثر است.

بیشتر بخوانید:

گرم‌ ترین شهرهای ایران و جهان

گرمایش جهانی چیست

دمنوش نعناع

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

دمنوش نعناع یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا محسوب می‌شود که در درمان انواع بیماری‌های تنفسی و پاکسازی ریه نقش مهمی دارد. ماده منتول در نعناع عضلات دستگاه تنفسی را شل می‌‌کند و تنفس را برای شما ساده‌تر می‌کند. منتول یک آنتی‌هیستامین بسیار قدرتمند برای پاکسازی بدن از سموم ناشی از آلرژی تنفسی است.

علاوه بر این، منتول موجود در نعنا یک ضدعفونی‌کننده بسیار قوی است و همین مسئله سبب شده تا معمولا در اسپری‌ها و قرص‌های خلط‌آور از منتول استفاده شود. برای تهیه این دمنوش، مقدار مناسبی از نعناع را در قوری ریخته و برای 6 دقیقه دم کنید. سپس آن را از صافی رد کرده و مصرف کنید.

دمنوش مریم‌گلی

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

در لیست بهترین دمنوش برای آلودگی هوا باید به دمنوش مریم گلی نیز اشاره کرد که دمنوش مناسبی برای پاکسازی ریه آلودگی هوا است و از بیماری‌های تنفسی و ریوی جلوگیری می‌کند.

مریم‌گلی منبع طبیعی فلاونوئیدها و ترکیبات پلی‌فنلی است که هر دو خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی بسیار قدرتمندی دارند. این دمنوش همچنین با تحریک واکنش سم‌زدایی طبیعی بدن باعث کاهش تجمع سموم در بافت‌ها و اندام بدن می‌شود.

برای تهیه این دمنوش برای گرد و خاک به مدت 20 دقیقه مریم گلی را در آب جوش بجوشانید و سپس 15 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

دمنوش ریحان

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

دمنوش ریحان یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای روزهای آلوده است که با گرم نگه‌داشتن بدن شما و تقویت سیستم ایمنی، از تاثیرات مخرب آلودگی هوا می‌کاهد. برای تهیه این دمنوش مقداری برگ ریحان تازه یا خشک‌شده را در آبجوش بریزید و بعد از 20 دقیقه میل کنید.

چای ماسالا

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

چای ماسالا یک دمنوش مناسب هوای آلوده است که با ادویه‌جاتی چون زنجبیل و دارچین می‌تواند به کاهش التهاب مجاری تنفسی کمک کند.

 دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا
بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا است. گل گاوزبان گیاهی سرشار‌ از آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید، آنتوسیانین، اسید گاما لینولئیک، کولین، ویتامین‌های B و C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است که برای مقابله با آلودگی هوا بسیار مناسب است.

ترکیب این دو گیاه در یک دمنوش می‌تواند در دفع مواد آلاینده موجود در آلودگی هوا از بدن نقش مهمی ایفا کند. برای تهیه این دمنوش که یک دمنوش مفید برای آلودگی هوا است سه قاشق غذاخوری گل گاوزبان، یک قاشق غذاخوری سنبل‌الطیب، یک عدد لیمو عمانی و یک تکه نبات را در دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید نیم ساعت بجوشد.

بعد آن را از صافی رد کرده و میل کنید. مصرف روزانه یک یا دو فنجان این دمنوش علاوه بر پاکسازی ریه آلودگی هوا می‌تواند مانع از بروز گرفتگی عروق قلب و سکته خصوصا در هوای آلوده شود.

بیشتر بخوانید:

اوپنهایمر کیست

پروژه منهتن چیست

دمنوش پنیرک

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

چه دمنوشی برای آلودگی هوا مفید است ؟ اگر این سوال شما است باید دمنوش پنیرک را که دارای خواص ضدالتهابی بالایی است امتحان کنید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پنیرک را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. بعد از صافی رد کرده و میل کنید.

البته پنیرک گیاه خاصی است و افرادی که سابقه آلرژی به گیاهان دارویی دارند نباید آن را مصرف کنند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که بدنشان به تغییرات قند خون حساس است باید در مصرف این گیاه دقت بیشتری داشته باشند چراکه دمنوش پنیرک سبب کاهش قند خون می‌شود.

دمنوش سرخارگل

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

سرخارگل یک گیاه دارویی از خانواده گیاه کاسنی است که همه بخش‌های آن خواص درمانی خاصی دارد. دمنوش سرخارگل یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا است و در مجموع منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای درمان بیماری‌های تنفسی و برونشیت کاربرد دارد. این گیاه بومی آمریکای شمالی است اما در دیگر مناطق جهان نیز کشت می‌شود.

از دمنوش سرخارگل می‌توان به عنوان یکی از بهترین دمنوش‌ها برای پاکسازی بدن و خون از سموم ناشی از آلودگی هوا استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش مقادیری از این گیاه را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. مصرف روزانه دو یا سه لیوان از این دمنوش مناسب هوای آلوده می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در عملکرد سیستم ایمنی شما داشته باشد.

دمنوش ریشه شیرین بیان

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

دمنوش ریشه شیرین بیان نیز یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای آلودگی هوا است که برخلاف عموم دمنوش‌هایی که به کاهش عملکرد یا تحریک بخش‌هایی از بدن منجر می‌شوند، می‌تواند به تناسب وضعیت بدن به متعادل‌سازی ورودی و خروجی ارگان‌ها و اعضای بدن منجر شود. این گیاه برای بیماری‌هاری تنفسی و حتی پوستی موثر است.

اگر سوال شما این است که چه دمنوشی برای آلودگی هوا خوب است ؟ کافی است مقادیری از این گیاه را به مدت 20 دقیقه دم کنید و روزی دو یا سه بار مصرف کنید.

دمنوش بابونه، بادرنجبویه، اسطوخودوس و گل بنفشه

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا
بهترین دمنوش برای الودگی هوا

یک دمنوش مفید برای آلودگی هوا دمنوش ترکیبی بابونه، بادرنجبویه، اسطوخودوس و گل بنفشه است. برای تهیه این دمنوش که برای بیماری‌های تنفسی، دردهای سر، شکم و همچنین مشکلات ناشی از ناراحتی روحی و اضطراب کاربرد دارد، باید یک قاشق غذاخوری بابونه، یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه، یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس و دو قاشق غذاخوری گل بنفشه را در دو لیوان آب جوش بجوشانید.

بهتر است در زمستان گل بنفشه این دمنوش را که از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا است به یک قاشق غذاخوری محدود کنید. این ترکیب را به مدت 20 دقیقه دم کنید و آن را سه بار در روز میل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

بدرد نخور ترین گجت های بازار

دمنوش پنیرباد

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

پنیرباد گیاه بومی آفریقا، مدیترانه و هند است اما در ایران نیز در سیستان و بلوچستان و خصوصا شهرهای زابل، زاهدان، سرباز و سراوان می‌روید. دمنوش پنیرباد در لیست بهترین دمنوش آلودگی هوا قرار دارد و دارای خواصی برای تنظیم سوخت‌وساز بدن است. این دمنوش ضد استرس بوده و خواص آنتی‌اکسیدانی آن بسیار قوی است.

برای تهیه دمنوش پنیرباد نصف قاشق غذاخوری از پودر این گیاه را با یک فنجان شیر داغ گاو، بادام، برنج، سویا یا شیر بز ترکیب کرده و اجازه دهید پانزده دقیقه در هوای عادی محیط بماند تا سرد شود. سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

پنیرباد نه تنها دمنوش مفید برای آلودگی هوا است، بلکه برای افراد عصبی و کسانی که با انجام فعالیت بدنی زود خسته می‌شوند نیز مفید است. همچنین دمنوش پنیرباد به کسانی که به تازگی شیمی درمانی کرده‌اند نیز کمک می‌کند.

چای جینسینگ

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

جینسینگ یک گیاه معروف و مهم در بین بهترین گیاهان دارویی با خواص شگفت‌انگیز است. این گیاه بومی شرق آسیا و شمال آمریکا محسوب می‌شود و ریشه آن را به عنوان یک داروی اساطیری از هزاران سال قبل در کشورهای شرق آسیا از جمله چین،‌ کره، تایلند و ویتنام استفاده می‌کنند.

جینسینگ را گیاهی نیروبخش و موثر برای حفظ سلامتی و هماهنگی فعالیت‌های بدن می‌دانند. این گیاه در طول تاریخ در شرق باستان از ارزش بالایی برخوردار بوده و حتی بعضا حق جمع‌آوری و استفاده از آن تنها محدود به امپراتوران بوده است.

چای جینسینگ به عنوان یک دمنوش گیاهی و بهترین دمنوش برای آلودگی هوا منجر به بهبود فرایند گردش خون و تقویت قدرت بدنی و ذهنی فرد می‌شود. از طرفی این دمنوش برای افراد مبتلا به فشار خون یا ضربان قلب بالا نیز بسیار مفید است.

دمنوش رازک

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

دمنوش گیاه رازک یک دمنوش برای گرد و خاک است که برای تقویت عمومی بدن،‌ اعصاب، خواب مناسب، آرامش و سوهاضمه کاربرد دارد. جالب است بدانید این گیاه بیشتر در صنعت تولید آبجو به کار می‌رود اما دمنوش آن خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی هم دارد.

جهت تهیه این دمنوش برای گرد و خاک مقدار دو قاشق چای‌خوری از این گیاه را در قوری بریزید و سپس یک لیوان آبجوش اضافه کنید اجازه دهید پنج تا ده دقیقه دم بکشد. سپس محتویات قوری را از صافی رده کرده و میل کنید.

توصیه می‌شود این دمنوش را شب پیش از خواب مصرف کنید تا خواب راحت‌تری داشته باشید. همچنین می‌توانید تا سه بار در روز از آن استفاده کنید.

دمنوش گل ساعتی

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

گل ساعتی گیاه عجیبی است و این نام برای بیش از 400 گونه گیاه مختلف استفاده شده است. این گیاه را با نام مای پاپ، انگور شور یا انگور آلویی نیز می‌شناسند و ظاهر آن یک گل سفید آبی با میوه‌ای شبیه خشخاش و برگ‌های همیشه سبز است. دمنوش گل ساعتی یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا است.

این گیاه بیشتر در آمریکای شمالی می‌روید اما در دیگر مناطق دنیا نیز کشت می‌شود. دمنوش این گیاه از جمله بهترین دمنوش برای آلودگی هوا است و می‌توان آن را با بابونه یا سنبل‌الطیب نیز ترکیب و مصرف کرد.

از دیگر خواص این دمنوش نیز می‌توان به افزایش کیفیت خواب اشاره کرد. برای تهیه این دمنوش یک قاشق سوپ‌خوری از این گیاه را در یک فنجان آب جوش برای ده دقیقه دم کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید بلیط لحظه آخری

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

چای سبز

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا
بهترین دمنوش برای الودگی هوا

پاسخ دیگری برای سوال چه دمنوشی برای آلودگی هوا مناسب است ؟ چای سبز است. خواص این گیاه به حدی زیاد است که امکان توصیف آن در این مقاله نیست اما همین‌قدر مختصر بگوییم که چای سبز نه فقط بهترین دمنوش آلودگی هوا است بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، زیبایی و تناسب اندام و تمدد اعصاب نیز کاربرد دارد.

چای سبز از جوانه‌های و گلبرگ‌های تازه گیاه چای جمع‌آوری می‌شود و در فرایند تولید آن، اکسایش بسیار کمی صورت می‌گیرد. چای سبز انواع چینی و ژاپنی دارد و در ایران هم تولید می‌شود.

این گیاه داروی موثری حاوی ویتامین ث است و همین مسئله سبب شده تا چای سبز برای پاکسازی ریه آلودگی هوا کاربرد داشته باشد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها و حساسیت‌های فصلی و ناشی از آلاینده‌ها مقاوم کند. همچنین این چای آرام‌بخش و برطرف‌کننده تنش، افسردگی و هیجان است.

دمنوش عسل و زنجبیل

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا دمنوش عسل و زنجیل است. اساسا عسل در هر ترکیبی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری‌های تنفسی کمک کند.

ترکیب عسل با زنجیل و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه می‌تواند بهترین دمنوش آلودگی هوا را پدید بیاورد. عسل و زنجبیل هر دو در پیشگیری از حساسیت‌ها موثر هستند و مانع از بروز بیماری‌های تنفسی و آلرژیک می‌شوند.

دمنوش دارچین و زردچوبه

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

زردچوبه را ملکه ادویه‌ها می‌نامند. این ادویه پرمصرف در درمان دیابت، آرتریت و آلزایمر کارکرد دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. خواص ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدقارچ این ادویه سبب شده تا ترکیب آن به صورت دمنوش با دارچین یکی از بهترین دمنوش های گیاهی در روزهای آلوده باشد.

شما علاوه بر مصرف زردچوبه به صورت دمنوش می‌توانید آن را به انواع غذاهای مناسب برای روزهای آلوده چون آش، سوپ وخورش‌های گیاهی اضافه کنید و از تاثیرات آن برخوردار شوید. متخصصان می‌گویند مصرف روزانه یک تا شش گرم دارچین منجر به کاهش قند، تری‌گلسیرید، کلسترول بد خون و آکنه می‌شود.

دمنوش علف چشم (آب تره)

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

پاسخ دیگری به سوال چه دمنوشی برای آلودگی هوا مفید است ؟ دمنوش علف چشم یا آب تره است. این گیاه که از خانواده گیاه‌های شب بو بوده، ارتفاع 10 تا 60 سانتی‌متری دارد. علف چشم با برگ‌هایی کوچک به رنگ سبز تیره و گل‌های خوشه‌ای کوچک سفید و ساقه‌های خزنده معمولا در کنار باتلاق‌ها و به طور طبیعی می‌روید.

اگر بپرسید چه دمنوشی برای آلودگی هوا خوب است ؟ یکی از پاسخ‌های ممکن همین دمنوش علف چشم است که علاوه بر خواص ضدالتهابی و آنتی‌باکتریایی خود برای درمان حساسیت‌های فصلی، عطسه‌های متوالی، سنگینی سر، ریزش اشک و محافظت از چشم مناسب است.

آب تره خواص دیگری چون متعادل‌سازی فشار و چربی خون و افزایش شیر زنان شیرده‌ نیز دارد. برای تهیه این دمنوش مقادیری از آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و سپس 5 دقیقه دم کنید.

خواص دمنوش گزنه

بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا

یکی از بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا دمنوش گزنه است. این گیاه که بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقا است می‌تواند علاوه بر دفع سموم موجود در آلاینده‌ها از بدن، به بهبود کلی عملکرد بدن و سیستم ایمنی منجر شود.

سوالات متداول

چه دمنوشی برای آلودگی هوا مفید است ؟

در این مقاله دمنوش‌های گیاهی بسیاری برای مقابله با آلودگی هوا معرفی کردیم که همگی در کاهش تاثیرات مخرب آلودگی هوا تاثیر دارند و از جمله بهترین‌های آن‌ها می‌توان به دمنوش آویشن، دمنوش نعناع، دمنوش عناب، دمنوش دارچین و زردچوبه و چای سبز اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش مریم گلی چگونه است؟

برای تهیه این دمنوش به مدت 20 دقیقه مقدار مناسبی از مریم گلی را در آب جوش بجوشانید و سپس 15 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین دمنوش ها برای آلودگی هوا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر