;
coinex

زلزله شیراز را لرزاند ؛ زمین لرزه 5.4 ریشتری استان فارس 7 بهمن ماه

زلزله شیراز را لرزاند. امروز عصر زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر حوالی شیراز در استان فارس را لرزاند. با بررسی جزئیات بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

دقایقی قبل در عصر روز دوشنبه ۷ بهمن ۹۸، زلزله شیراز را لرراند. گفته می‌شود این زلزله‌ کع ۵.۴ ریشتر قدرت داشته است. در حوالی خان زنیان و در ساعت ۱۶:۵۸ دقیقه در طول جغرافیایی: ۵۲.۰۹ و عرض جغرافیایی: ۲۹.۵۹ و عمق هفت کیلومتری حادث شده است. زلزله عصر امروز شیراز در ۱۰ کیلومتری خانه زنیان (فارس)، ۳۶ کیلومتری بالاده (فارس) و ۴۱ کیلومتری شیراز (فارس) به وقوع پیوسته است.

قدرت زلزله خان زنیان به حدی بود که اکثر نقاط شیراز نیز احساس شد. مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۶:۵۸:۲۶ ثانیه روز دوشنبه، ۷ بهمن ماه زمین‌لرزه 5.4 ریشتری را ثبت کردند.

 زلزله شیراز با قدرت 5.4 ریشتر عصر ۷ بهمن‌ماه رخ داد

گزارش‌ها حاکیاست این زلزله منجر شده مردم شیراز به خیابان‌ها بیایند. مختصات زلزله شیراز در عمق ۷ کیلومتری زمین، ۲۹.۵۹ درجه عرض شمالی و ۵۲.۰۹ درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری خانه زنیان، ۳۶ کیلومتری بالاده و ۴۱ کیلومتری شیراز در استان فارس به وقوع پیوسته است.

بزرگترین زلزله های جهان و ایران؛ 20 مورد از شدیدترین زمین لرزه های دنیا

دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در این باره می‌گوید:

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶:۵۸ دقیقه امروز در عمق ۷ کیلومتری، در شهر خانه زنیان و به فاصله ۴۱ کیلومتری شهر شیراز رخ داد. وی اعلام کرد: تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع اورژانس برای بررسی میزان خسارات و خدمات رسانی به مصدومان احتمالی، به مناطق زلزله زده، اعزام شده اند.

زلزله شیراز

درویشی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس، می‌گوید چهار تیم ارزیاب هلال احمر جهت بررسی مناطق زلزله‌زده به محل اعزام شده‌اند. تیم واکنش سریع اورژانس استان فارس هم در همین راستا به منطقه زلزله‌زده فرستاده شده است.

بزرگی زلزله خان زنیان شیراز چقدر بود؟

زلزله شدیدی که در حوالی شیاز رخ داد، در بخش‌های مرکزی و غرب آن بیشتر احساس شده است و در مواردی ترس شهروندان را به دنبال داشته و آنها را به خیابان‌ها کشانده است. گزارش مقدماتی زمین‌لرزه بزرگی ۵.۴ ریشتری و عمق ۷ کیلومتری را نشان می‌دهد. جزئیات بیشتری از این زلزله را در ادامه مشاهده کنید:

    • بزرگی: ۵.۴
    • محل وقوع: استان فارس – حوالی خانه زنیان
    • تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۸/۱۱/۰۷، ۱۶:۵۸:۲۶
    • طول جغرافیایی: ۵۲.۰۹
    • عرض جغرافیایی: ۲۹.۵۹
    • عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر
    • نزدیک‌ترین شهرها: ۱۰ کیلومتری خانه زنیان (فارس)- ۳۶ کیلومتری بالاده (فارس)- ۴۱ کیلومتری شیراز (فارس)
    • نزدیکترین مراکز استان: ۴۱ کیلومتری شیراز- ۱۲۹ کیلومتری یاسوج

منابع محلی استان فارس گزارش می‌دهند که خسارات جزیی به برخی روستاهای منطقه وارد شده است. با این حال تاکنون گزارشی از مصدومیت یا تلفات ناشی از وقوع زلزله، مخابره نشده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفت و گو با ایسنا گفته که مرکز این زمین لرزه خان‌زنیان در حدود 40 کیلومتری شیراز بوده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: mehr

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر