;
coinex

آمار بازدید تلگرام در دی ماه 98 رکورد زد ؛ روزانه حدودا 2 میلیارد بازدید!

آمار بازدید تلگرام در دی ماه ۹۸ بیش از هر ماه دیگری در این سال بوده است. مطالب تلگرام روزانه حدودا ۲ میلیارد بار توسط کاربران مورد مشاهده قرار می‌گرفت.

دی ماه 98 یکی از پرخبرترین و جنجالی‌ترین ماه‌های سال 98 بود. شهادت سردار قاسم سلیمانی، حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام، همه و همه تنها در یک ماه اتفاق افتادند. بزرگنمایی نیست اگر بگوییم، دی‌ماه ۹۸ شاید یکی از پرخبرترین ماه‌های تاریخ معاصر ایران بوده است.

آمار بازدید تلگرام در دی ماه 98 رکورد شکست!

این حجم انبوه خبر نقش شبکه‌های اجتماعی را در خبررسانی به مردم بیش از همیشه پررنگ کرد و تقریبا همه کانال‌های تلگرامی فعال خبری با افزایش چشم‌گیر بازدید و اعضای کانال مواجه شدند. تلگرام در این میان رکورد بازدید خود در سال ۹۸ را شکست. البته روند افزایش بازدید تلگرام تنها منحصر به دی‌ماه نبود و این پیام‌رسان در طول چندماه گذشته به شدت رشد داشته است.

آمارها نشان می‌دهد تلگرام به طور میانگین ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. یک مطالعه که توسط آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران انجام شده است، به آمارهایی بسیار جالبی دست یافته است.

بنابر این مطالعه مطالب پیام‌رسان تلگرام در دی‌ماه به طور میانگین ۱ میلیارد و ۸۶۶ میلیون بازدید روزانه بوده است. همچنین کانال‌های تلگرامی به طور میانگین در این ماه اقدام به تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار پست تلگرامی کرده‌اند. همه این‌ها درحالی است که اقدامات قابل توجه‌ای برای کاهش دسترسی عموم مردم به این شبکه اجتماعی صورت گرفته است؛ فیلترینگ تلگرام و پایان دادن به کار تقریبا همه تلگرام‌های فارسی از جمله این موارد است.

دور زدن فیلترینگ تلگرام با آی پی روسیه ؛ ماجرا از چه قرار است؟

به نمودار زیر دقت کنید. در روز شهادت سردار قاسم سلیمانی (۱۲ دی‌ماه) بیش از ۲.۷۶میلیارد بار مطالب تلگرام بازدید داشته‌اند. همچنین در روز حمله به پایگاه نظامی عین الاسد و سقوط هواپیمای اوکراینی (۱۸ دی‌ماه) تعداد بازدیدهای تلگرام حدود ۳.۵ میلیارد مرتبه بوده است.

آمار بازدید تلگرام

مطالعه منتشر شده توسط محققان دانشگاه تهران نشان می‌دهد میزان بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در دی‌ماه به طور میانگین از ماه قبل‌اش، یعنی آذر ۹۸، بیشتر بوده است. به زبان آمار، یعنی به طور میانگین ۵۵۸ بازدید بیشتر در هر روز. همچنین بر اساس این مطالعه روز ۱۸ دی‌ماه تاکنون پربازدیدترین روز تلگرام در سال ۹۸ بوده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: irna

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر