;
coinex

سایپا نخستین خودروی برقی ایرانی را می‌سازد

شرکت خودروسازی سایپا و گروه مپنا طی یک تفاهم نامه همکاری مشترک، نخستین خودروی برقی ایرانی را تولید خواهند کرد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید نخستین خودروی الکتریکی ایرانی، عباس علی‌آبادی و سیدجواد سلیمانی مدیران عامل گروه مپنا و گروه خودروسازی سایپا تفاهم نامه همکاری میان دو شرکت امضاء کردند. بنابر مفاد این قرارداد، دو شرکت به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی اقدام خواهند کرد. مدیرعامل گروه مپنا در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه، از پروژه مشترک تولید نخستین خودرو برقی ایرانی میان دو شرکت خبر داد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا جزئیات این خبر را با هم بررسی کنیم.

ساخت نخستین خودروی برقی ایرانی با همکاری سایپا و مپنا

مدیرعامل شرکت سایپا، عباس علی‌آبادی، گروه دانش بنیان مپنا را در عرصه صنعت توامند توصیف کرد و از رنامه‌ریزی‌ها و پیشرفت‌ها و دستاوردهای سایپا در زمینه توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید سخن به میان آورد. این بلندپروازی‌های سایپا در حالی است که انتقادات فراوانی به ایمنی و کیفیت محصولات این شرکت وارد می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۲، پراید، یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایپا را رکورد دار وسایل نقلیه در کشته شدن ایرانیان لقب داد. به گفته وی در آن سال ۱۳.۶ درصد تصادفات منجر به فوت به پراید اختصاص داشته و بیش از ۲۴۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر در طول این چندسال پروژه‌های بلندپروازانه بدون سرنوشت در حوزه‌های مختلف کم نداشته‌ایم. ناگهان یک جو رسانه‌ای برپا می‌شود و پس از مدتی آرام می‌شود و دیگر خبری از آن نمی‌شود. به عنوان مثال هنوز منتظریم ببینیم سامانه پست پلاس آقای جهرمی کی قرار است مرسوله‌ها را جابه‌جا کند. همین دیروز وزیر جوان از پروژه بلندپروازانه ارسال فضانورد ایرانی به مدار زمین گفت. مشخص نیست با سازمان فضایی که ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ بودجه به آن اختصاص داده شده چگونه قرار است انسان به فضا بفرستیم.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل این شرکت ادامه می‌دهد:

برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه‌ریزی ها و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سایپا برای تولید خودروهای جدید کیفی بودم و به متخصصان این مجموعه تبریک می‌گویم که در آینده محصولاتی زیبا و باکیفیت مناسب برای عرضه به بازار در دست طراحی و تولید دارند.

امضاء تفاهم نامه همکاری میان سایپا و مپنا

مدیرعامل سایپا می‌گوید این شرکت در نظر دارد تا نخستین خودروی برقی ایرانی را به زودی وارد بازار کند. علی‌ آبادی گفت که «سایپا روند رو به پیشرفت صنعت خودرو جهان در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل را به‌خوبی درک کرده است». وی در ادامه با اشاره به گروه مپنا اذعان داشت:‌

گروه مپنا نیز از مدت‌ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی را دنبال کرده و قصد دارد با مشارکت سایپا نخستین خودرو برقی را در کشور طراحی و عرضه کند.

منبع: سایپا

مدیرعامل مپنا می‌گوید تلاش می‌کنند تا «محصولات برقی در شان مردم» تولید کنند تا «منافع اقتصادی سرشاری نصیب کشور و ذینفعان دو مجموعه» شود. سلیمانی در ادامه افزود:

تولید خودروهای برقی در زمینه میزان آلایندگی زیست‌محیطی و نیز مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز، برای مردم به صرفه و برای کشور بسیار سودمند خواهد بود، همچنین کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌

منبع: mapnagroup

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان

    پاسخ