;
coinex

یک نوجوان 17 ساله نامزد دریافت جایزه صلح نوبل 2020 شد

گرتا تونبرگ، نوجوان ۱۷ ساله سوئدی نامش در میان نازمدان دریافت جایزه صلح نوبل 2020 دیده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این خبر را بیشتر بررسی کنیم.

این فعال اقلیمی پیشتر به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ مجله‌ی «تایم» نامگذاری شده بود. به گزارش خبرنامه اسوشیتد، «گرتا تونبرگ»، فعال ۱۷ ساله اقلیمی سوئدی، توسط دو قانون‌گذار در سوئد نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد.

گرتا تونبرگ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل 2020 شد

این دومین باری است که تونبرگ برای دریافت چنین جایزه‌ای معرفی شده است. «جنس هولم» و «هاکان سوننلینگ»، هر دو عضو حزب چپ سوئد، امسال او را برای دریافت جایزه صلح نوبل 2020 نامزد کردند. سال گذشته، سه عضو پارلمان نروژ نیز این کار را کردند.

تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد

در سال ۲۰۱۸، «تونبرگ» هر جمعه با اعتراض هفتگی در مدرسه خود خواستار اقدام برای تغییرات آب و هوایی شده و جنبش «جمعه‌ها برای آینده» را تأسیس کرد. آنچه که «تونبرگ» به تنهایی اغاز کرده‌بود، به زودی توجه جهانی را به خود جلب کرد.

«تونبرگ» در ماه سپتامبر، رهبران جهان در سازمان ملل را مورد خطاب قرار داد. او یکی از چهار برنده جایزه «حق معیشت»، یا جایزه «جایگزین نوبل» است و در سال ۲۰۱۹ توسط مجله‌ی تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شده‌است.

تغییر اقلیم چیست ؛ تغییرات آب و هوایی و تاثیر عجیب آن بر زندگی انسان

به گزارش وب سایت موسسه نوبل نروژ، طبق تصمیم‌گیری این سازمان، نامزدهای تعیین شده به طور رسمی اعلام نمی‌شوند‌. نامزد‌ها هفته‌ی گذشته انتخاب شده‌اند. برنده در اوایل ماه اکتبر اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مترجم: فرامرز عباسی

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر