;
coinex

مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 ؛ پرچمدار 2020 سامسونگ چقدر متفاوت است؟

گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره‌ی سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ منتشر شده که از تفاوت زیاد این گوشی‌ها با پرچمداران گلکسی اس ۱۰ خبر می‌دهد. به همین دلیل به مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ می‌پردازیم و اساسی‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی را بررسی می‌کنیم.

سامسونگ هنوز از گوشی‌های هوشمند گلگسی اس ۲۰، گلگسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا رونمایی نکرده، اما اخبار و گزارش‌های زیادی درباره‌ی این گوشی‌های پرچمدار منتشر شده است. بنابراین، تقریبا خیلی خوب می‌دانیم که در رویداد رونمایی، گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ دقیقا با چه مشخصات و ویژگی‌هایی معرفی خواهند شد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک پخش زنده رونمایی از گلکسی اس 20 سامسونگ ؛ لینک پخش زنده رویداد آنپکد Galaxy S20، اطلاعات درباره‌ی تماشای مراسم رونمایی را بخوانید.

با فرض درست بودن اخبار و شایعات، باید بگوییم که سامسونگ خیلی زود، از یک گوشی قدرتمند و زیبا رونمایی خواهد کرد. اما این دستگاه تا چه اندازه با پرچمدار نسل قبلی سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۱۰ تفاوت خواهد داشت؟ آیا این تفاوت‌ها به اندازه‌ای هست که نسل قبلی را کنار بگذاریم و گلکسی اس ۲۰ را خریداری کنیم؟ در این مقاله به مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ می‌پردازیم تا پاسخ دقیقی به این پرسش‌ها پیدا کنیم؟

مقایسه گلکسی اس 20 سامسونگ و آیفون 11 اپل ؛ مشخصات، اندازه و قیمت

قبل از هر چیز باید بگوییم که گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هنوز رسما رونمایی نشده و این بررسی، بر مبنای گزارش‌هایی است که تا به حال به بیرون درز کرده‌اند.

مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ

قیمت و تاریخ عرضه

مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ که سال گذشته معرفی شده، در حال حاضر در بسیاری از بازارها عرضه می‌شود و با قیمت پایه‌ ۸۹۹ دلار به فروش می‌رسد. البته این قیمت به بازار فروش و نوع فروشگاه بستگی دارد و با کمی اختلاف از قیمت اصلی، در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. قیمت گلکسی اس ۱۰ سامسونگ احتمالا پس از معرفی رسمی گلکسی اس ۲۰، کمتر خواهد شد.

گوشی های سری گلکسی اس ۲۰ در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) رسما معرفی می‌شوند. قبلا در وبسایت رسمی سامسونگ منتشر شده بود که این گوشی‌ها از تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) رسما در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

درباره‌ی قیمت گلکسی اس ۲۰ هم باید گفت که شایعه‌های مختلف، از قیمت پایه ۷۹۹ دلاری برای مدل 4G در بریتانیا خبر می‌دهند. هنوز مشخص نیست که قیمت این دستگاه در آمریکا چقدر خواهد بود؛ اما با توجه به گزارش‌های مختلف باید گفت که نسخه‌ی 5G گلکسی اس ۲۰ با قیمت پایه ۸۹۹ دلار فروخته خواهد شد. منظور از قیمت پایه، کمترین قیمتی است که برای مدل استاندارد این گوشی در نظر گرفته می‌شود. ممکن است که نسخه‌های دیگر گلکسی اس ۲۰ با حجم حافظه و رم بیشتر، با قیمت بیشتری هم عرضه شوند.

اگر این شایعه‌ها درست باشند، پس گلکسی اس ۲۰ با قیمتی مشابه گلکسی اس ۱۰ در زمان رونمایی، عرضه خواهد شد. البته فراموش نکنید که گلکسی اس ۱۰ پس از رونمایی رسمی، احتمالا ارزان‌تر خواهد شد.

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ متوجه شدیم که پرچمدار نسل جدید که قطعا مشخصات و ویژگی‌های رده بالاتر و به‌روز‌تری دارد، با قیمتی مشابه سال قبل عرضه می‌شود که به تنهایی یک امتیاز محسوب می‌شود.

طراحی

مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از لحاظ طراحی

مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ از لحاظ طراحی بسیار تعیین کننده است. به نظر نمی‌رسد که تفاوت زیادی در پنل جلویی گلکسی اس ۲۰ با گلکسی اس ۱۰ وجود داشته باشد. این گوشی هوشمند از پنل‌های اصلی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی برخوردار خواهد شد. صفحه نمایش خمیده هم از دیگر ویژگی‌های مشابهی است که در هر دو گوشی وجود دارد.

تفاوت اصلی در طراحی این دو پرچمدار، ماژول دوربین است. گفته می‌شود که دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ به شکل یک دایره‌ی کوچک در بالا و وسط پنل جلویی خواهد بود؛ در حالیکه دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰، در بالا و سمت راست پنل جلویی موبایل است.

اما ماژول دوربین در پنل پشتی تفاوت اصلی در طراحی این دو گوشی است. دوربین در پنل پشتی گلکسی اس ۱۰ به صورت افقی طراحی شده است. اما لنزهای دوربین گلکسی اس ۲۰ به صورت عمودی در یک ماژول متفاوت قرار گرفته‌اند.

تصاویری که از گلکسی اس ۲۰ سامسونگ منتشر شده، نشان می‌دهند که حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر این گوشی، باریک‌تر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. البته این تفاوت چندان هم قابل توجه نیست. همچنین به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۲۰ به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز نیست؛ در حالیکه گلکسی اس ۱۰ از این ویژگی برخوردار است.

در این بخش از مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 به بررسی ابعاد این دو گوشی می‌پردازیم. گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۰ با ابعاد ۱۵۲ × ۶۸ × ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۶۴ گرم ساخته می‌شود. گلکسی اس ۱۰ هم در اندازه‌های ۱۴۹.۹ × ۷۰.۴ × ۷.۸ میلی‌متر و وزن ۱۵۷ گرم ساخته شده است. این عددها نشان می‌دهند که دو گوشی تقریبا یک اندازه هستند.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هم مثل گلکسی اس ۱۰ از استاندارد IP68 برخوردار خواهد شد که از این گوشی در برابر آب و خاک محافظت می‌کند.

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ : در دنیای گوشی سازی سامسونگ چه می‌گذرد؟

در بخش آخر مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ از لحاظ طراحی باید بگوییم که پرچمدار ۲۰۲۰ احتمالا در رنگ‌های خاکستری کیهانی، آبی ملایم و صورتی عرضه خواهد شد. گلکسی اس ۱۰ هم در حال حاضر در رنگ‌های مشکی،‌ آبی، سفید، صورتی، سبز، نقره‌ای و زرد به فروش می‌رسد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ در این بخش جذاب‌تر می‌شود

 

مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ در این بخش جذاب‌تر می‌شود. گزارش‌های مختلف از نمایشگر ۶.۲ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ در گلکسی اس ۲۰ سامسونگ خبر می‌‌دهند. صفحه نمایش این گوشی با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۲۰:۹ و تراکم پیکسل ۵۶۳ ppi طراحی شده است.

از طرف دیگر، سامسونگ گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر ۶.۱ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۰۴۰ برخوردار شده و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن ۱۹:۹ است. تراکم پیکسل این نمایشگر به ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) می‌رسد. با این اوصاف، گلکسی اس ۲۰ کمی بزرگ‌تر و باریک‌تر است و وضوح تصویر بالاتری دارد. مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از لحاظ نمایشگر نشان می‌دهد که تفاوت چندان زیادی در این بخش وجود نخواهد داشت.

البته دو تفاوت بزرگ در این گوشی‌ها وجود دارد. اول اینکه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ سامسونگ احتمالا به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که تصاویر متحرک مثل ویدیو و انیمیشن، به صورت روان‌تر و با سرعت بالاتری نمایش داده شوند. نرخ نوسازی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ، ۶۰ هرتز است.

تفاوت بزرگ دیگر، میزان خمیدگی در صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ است. یکی از منابع خبری گزارش کرده است که خمیدگی نمایشگر پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ، کمتر از نمایشگر گلگسی اس ۱۰ خواهد بود.

مشخصات

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ در دو مدل فروخته می‌شود که از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ برخوردار هستند.

چیزی که تفاوت‌های اساسی را تعیین می‌کند، در این بخش از مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ مشخص می‌شود. جای هیچ شکی نیست که گلکسی اس ۲۰ قوی‌تر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. گوشی اس ۲۰ به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد شد. البته این نسخه در برخی بازارها مثل آمریکا عرضه می‌شود. بازارهای دیگر مثل بریتانیا هم نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ را عرضه خواهند کرد. این دو تراشه قدرتمند‌تر از تراشه‌های نسل قبلی هستند و قدرت پردازش آنها، بیشتر از گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۱۹ است.

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ در دو مدل فروخته می‌شود که از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ برخوردار هستند. این دو تراشه هم در سال ۲۰۱۹، بهترین تراشه‌های موجود در بازار بودند.

گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۰ به رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهد شد. البته برخی بازارها نسخه‌ی مجهز به رم ۸ گیگابایتی را عرضه خواهند کرد. اما گلکسی اس ۱۰ تنها در نسخه‌ی ۸ گیگابایتی فروخته می‌شود. مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 از لحاظ قدرت نشان می‌دهد که نسخه‌ی جدیدتر قطعا قدرت اجرایی بالاتری دارد؛ البته این به معنای قدرت پایین گلکسی اس ۱۰ نیست؛‌ این گوشی مدل ۲۰۱۹ همچنان بهتر از خیلی گوشی‌های ۲۰۲۰ است.

برخی گزارش‌ها اعلام کرده‌اند که گلکسی اس ۲ در دو نسخه‌ی 4G و 5G به بازار می‌آید. این در حالیست که گلکسی اس ۱۰ فقط در یک نسخه‌ی 4G راه‌اندازی شده است.

برتری گلکسی اس ۱۰ در حافظه‌ی ذخیره سازی موبایل است. این گوشی در دو مدل با حافظه‌ی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی به فروش می‌رسد، در حالیکه گلکسی اس ۲۰ احتمالا فقط در یک نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به بازار خواهد آمد. البته این خبر هنوز صد در صد تایید نشده و این احتمال وجود دارد که پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ هم در نسخه‌های متنوع حافظه عرضه شود.

در مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ از لحاظ نرم‌افزار هم باید بگوییم که تفاوت زیادی بین این دو گوشی وجود ندارد. گلکسی اس ۱۰ با اندروید ۹ راه‌اندازی شد و آپگرید اندروید ۱۰ را هم دریافت می‌کند. اما گلکسی اس ۲۰ به احتمال زیاد با همان اندروید ۱۰ راه‌اندازی می‌شود. رابط کاربری مخصوص سامسونگ هم در هر دو گوشی یکسان است.

دوربین و باتری

به بخش هیجان انگیز مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ رسیدیم؛ دوربین.

به بخش هیجان انگیز مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 سامسونگ رسیدیم؛ دوربین. بیشتر گزارش‌ها از وجود لنز اصلی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ خبر داده‌اند. این گوشی به تنظیمات دوربین سه گانه مجهز می‌شود. لنز ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو و لنز ۱۲ مگاپیکسل زاویه باز هم در کنار لنز اصلی در ماژول دوربین قرار می‌گیرند. هنوز جزییات دقیقی از این لنزها فاش نشده، اما گفته می‌شود که دوربین گلکسی اس ۲۰ سامسونگ به زوم اپتیکال 3x، زوم دیجیتال 30x و ضبط ویدیو با کیفیت 8K مجهز شده است.

بهترین گوشی های 2020 اپل : با اسمارت فون های برتر کوپرتینو آشنا شوید

اما درباره‌ی گلکسی اس ۱۰ باید بگوییم که این گوشی از لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، لنز ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با قدرت زوم اپتیکال 2x و لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید برخوردار است. این تنظیمات دوربین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K را ثبت کند.

بنابراین، اگر اخبار و گزارش‌ها صحت داشته باشند، پس دوربین گلکسی اس ۲۰ قطعا بهتر از گلکسی اس ۱۰ است؛ یعنی مگاپیکسل‌های بیشتر و قدرت زوم بالاتری دارد.

حالا به مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 از لحاظ دوربین سلفی می‌رسیم. گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی برخوردار است و گفته شده که اس ۲۰ هم به سلفی ۱۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. البته دوربین سلفی در پرچمدار ۲۰۲۰ از چند لحاظ بهینه‌سازی شده است.

باتری این گوشی‌های هوشمند هم ظرفیت و دوام بالایی دارد. گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۲۰ به ترتیب از باتری‌های ۳۴۰۰ و ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار هستند. برتری قطعی در این بخش از مقایسه گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ با پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ خواهد بود.

اس ۲۰ سامسونگ به تکنولوژی شارژ سریع هم مجهز است و با یک شارژر ۲۵ واتی فروخته می‌شود. در حالیکه گلکسی اس ۱۰ از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این احتمال وجود دارد که قدرت شارژ گلکسی اس ۲۰ از این هم بیشتر باشد و مثل گلکسی نوت ۱۰ پلاس، به ۴۵ وات برسد.

حرف آخر

اگر تمام گزارش‌ها درست باشند، پس گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ در مقایسه با پرچمدار نسل قبلی، گوشی بهتری است. این گوشی به تراشه‌ی قوی‌تر،‌ رم بیشتر، باتری بهتر،‌ دوربین پیشرفته‌تر و صفحه نمایش بزرگ‌تر مجهز خواهد شد.

البته شاید تفاوت زیادی در طراحی کلی وجود نداشته باشد. هرچند نباید فراموش کنیم که احتمالا حافظه‌ی ذخیره سازی این گوشی، کمتر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. به احتمال زیاد، گلکسی اس ۲۰ با قیمتی بیشتر از گلکسی اس ۱۰ در زمان راه‌اندازی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

اینطور که به نظر می‌رسد، این دو گوشی تفاوت زیادی با هم ندارند؛‌ مگر در برخی ویژگی‌ها که تفاوت‌های اساسی در آنها به چشم می‌خورد. با توجه به این موارد، احتمالا ترجیح می‌دهید که گوشی گلکسی اس ۱۰ خود را نگه دارید. مگر اینکه بخواهید گوشی‌های بزرگ‌تر، یعنی گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا را خریداری کنید.

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر