;
coinex

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 ؛ اولین گوشی مجهز به 5G اما نه بهترین!

گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ رسما رونمایی شدند. گلکسی اس ۲۰ نسخه‌ی استاندارد از سری پرچمداران ۲۰۲۰ سامسونگ است. در این نوشته به معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ می‌پردازیم و نگاهی نزدیک خواهیم داشت به ویژگی‌های این پرچمدار؛ با تکراتو همراه شوید.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ در یک نگاه

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولین گوشی هوشمندی است که از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی به یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی، زوم 3x اپتیکال و زوم 30x دیجیتال مجهز است که قابلیت‌های عکسبرداری این موبایل را بهتر می‌کنند. پیش از رونمایی رسمی از این دستگاه مفصلا آن را در تکراتو محک زدیم.

تقریبا همه جزئیاتی که در خصوص مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ مطرح شده را می‌دانیم. شاید بد نباشد به  مقایسه گلکسی اس 20 و گلکسی اس 10 ، یعنی پرچمدار سابق کره‌ای‌ها نگاهی بیاندازید. به علاوه احتمالا می‌دانید که همزمان با رونمایی از این دستگاه، گوشی مدرن گلکسی زد فلیپ (Z Flip) نیز معرفی شد.

برای آشنایی بهتر با گوشی های سامسونگ این مقاله‌ها را از دست ندهید:

این موبایل هوشمند قطعا از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ بهتر است،‌ اما ویژگی‌های بهتر اصلا ارزان به دست نمی‌آیند. گلکسی اس ۲۰ همراه با دو گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا رونمایی شده که بدون شک، مشخصات بهتری دارند.

نکات مثبت

  • آپگرید پیشرفته در دوربین
  • بهترین نمایشگری که سامسونگ تا به حال ارائه کرده
  • سرعت دانلود بالای 5G

نکات منفی

  • از نسخه‌ای ارزان‌تر گلکسی اس ۲۰ ای (Galaxy S20e) خبری نیست
  • دو گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا بهتر هستند
  • قیمت بالا

خلاصه‌ای از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ

بررسی نگاه نزدیک به مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ

سامسونگ در رویدادی که ۲۲ بهمن ماه (۱۱ فوریه) در سانفرانسیسکو برگزار کرد، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۰ خود یعنی گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20)، گلکسی اس ۲۰ پلاس (Galaxy S20 Plus) و گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra) را به نمایش گذاشت. گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) هم دستگاه دیگری بود که در این رویداد رونمایی شد.

گلکسی اس ۲۰ در مقایسه با دو گوشی دیگر، قیمت کمتری دارد. البته این گوشی هنوز هم با قیمت بالایی عرضه می‌شود، با اینحال پیشرفت چشمگیر در ویژگی‌‌های دوربین، باتری و شبکه 5G، این قیمت بالا را توجیه می‌کند.

تاثیر ویروس کرونا بر عرضه گلکسی اس 20 ؛ زنجیره تامین سامسونگ آلوده به ویروس چینی

در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از نگاه نزدیک متوجه می‌شویم که این دستگاه به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های سامسونگ مجهز است. هرچند که ویژگی‌های پیشرفته‌‌تر مثل دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را می‌توانید در نسخه‌ی گلکسی اس ۲۰ اولترا مشاهده کنید. با اینحال، نسخه‌ی استاندارد گلکسی اس ۲۰ برای استفاده‌ی روزمره مناسب‌تر است و از عهده‌ی نیازهای کاربر خود برمی‌آید.

نمایشگر ۶.۲ اینچی گلکسی اس ۲۰ از لحاظ بصری فوق العاده است و سه لنز دوربین در پنل پشتی، بیشتر از چیزی است که اکثر کاربران به آن نیاز داشته باشند. این دوربین‌ها از ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کنند؛ قابلیت‌هایی که شاید هنوز خیلی از کاربران عادی اصلا به آن نیازی نداشته باشند.

بررسی نگاه نزدیک به مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ، به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2020  از لحاظ دوربین، بسیار جالب است. در نگاه نزدیک به دوربین این موبایل هوشمند، سه نکته‌ی مهم توجه را به سمت خود جلب می‌کند. اول اینکه اندازه‌ی هر پیکسل مجزا در گلکسی اس ۲۰ بهینه‌سازی شده و از ۱.۴ میکرون در گلکسی اس ۱۰، به ۱.۸ میکرون در گلکسی اس ۲۰ رسیده است.

دوم اینکه سنور تمام دوربین‌ها بزرگ‌تر شده است. سامسونگ ادعا کرده که عکاسی در شب با گوشی های سری گلکسی اس ۲۰ بسیار متفاوت خواهد بود؛ چون دوربین‌ها از سال ۲۰۱۶ با گوشی گلکسی اس ۷، تا به حال چنین آپگریدی در سخت‌افزارها دریافت نکرده‌اند.

نکته‌ی سوم این است که لنز تله فوتو در گلکسی اس ۲۰ به ۶۴ مگاپیکسل رسیده است؛ این در حالیست که گلکسی اس ۱۰ به لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده بود. (البته پیکسل‌های مجزا در اس ۲۰ کوچک‌تر شده‌اند؛ بنابراین در عمل تفاوت زیادی بین لنزهای ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسل وجود ندارد.) این لنز ۶۴ مگاپیکسلی همچنین از زوم اپتیکال 3x و زوم دیجیتال 30x پشتیبانی می‌کند.

بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2020 ؛ فهرست بهترین گوشی های سال از نظر صفحه نمایش

لنز اولترا واید در پرچمدار جدید سامسونگ، ۱۲ مگاپیکسل است، در حالیکه گلکسی اس ۱۰ از لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار بود. اما فراموش نکنید که اندازه‌ی سنسورها و پیکسل‌ها در گلکسی اس ۲۰ افزایش داشته است و این تفاوت عددی در لنز چندان اهمیتی ندارد.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ همچنین از ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند. همانطور که گفتیم شاید بسیاری از کاربران به این کیفیت ویدیو نیازی نداشته باشند و مجبور باشند در ادیت فیلم، کیفیت ویدیوی خود را کاهش دهند. البته کاربران حرفه‌ای مدت‌ها بود که چنین کیفیتی را آرزو می‌کردند. البته سرعت ضبط ویدیو‌ی 8K در این گوشی، ۲۴ فریم در ثانیه است و سیستم پیشرفته‌ی Steady Stabilization سامسونگ از 4K و 8K پشتیبانی نمی‌کند.

در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 از لحاظ قدرت اجرایی باید بگوییم که نیروی مورد نیاز برای تمام برنامه‌های گلکسی اس ۲۰ را یک تراشه‌ی ۷ نانومتری (اسنپدراگون ۸۶۵)، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی تامین می‌کند. گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار شده که روی کاغذ بسیار مطلوب است؛ هرچند که باید دید هنگام استفاده از 5G تا چه اندازه دوام می‌آورد.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ همچنین از ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند.

افزایش حافظه یک پیامد منفی هم داشته است؛ فضای کافی برای جک هدفون استاندارد ۳.۵ میلی‌متری وجود ندارد. گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا هم به جک هدفون مجهز نیستند. این اولین باری است که کمپانی سامسونگ جک هدفون استاندارد را از گوشی‌های خود حذف می‌کند.

گلکسی اس ۲۰ ویژگی‌های خوب زیادی دارد که می‌توان به آنها امیدوار بود؛ صفحه نمایشی با اندازه‌ی مناسب، رفرش ریت یا نرخ تازه سازی بالا، دوربین سه گانه‌ی جدید و پیشرفته و مشخصات فنی قدرتمندی که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

با اینحال دو نکته‌ی منفی هم وجود دارد؛ گلکسی اس ۲۰ قیمت بالایی دارد و در عین حال، دو گوشی دیگر اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا از این گوشی بهتر هستند. قیمت بالای این گوشی باعث می‌شود که بسیاری از طرفداران این گوشی توانایی خرید آن را نداشته باشند و کسانی هم که بودجه‌ی کافی دارند، ترجیح می‌دهند که دو نسخه‌‌ی پلاس و اولترا را بخرند.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

این گوشی هوشمند در دو مرحله در تاریخ‌های ۱۶ اسفند (۶ مارس) و ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

گلکسی اس ۲۰ 5G با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی در آمریکا، بریتانیا و استرالیا با قیمت‌های ۹۹۹ دلار، ۸۹۹ یورو و ۱۴۹۹ دلار استرالیا به فروش می‌رسد. اگر به حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی احتیاج دارید، باید گلکسی اس ۲۰ اولترا را خریداری کنید. فراموش نکنید که این قیمت بالا به دلیل آپگرید 5G، سنسور دوربین بزرگ‌تر و صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ در نسخه‌ی 4G هم در برخی بازارها مثل بریتانیا، استرالیا با قیمت‌های ۷۹۹ یورو و ۱۳۴۹ دلار استرالیا در دسترس قرار خواهد گرفت. در آمریکا فقط نسخه‌‌ی 5G عرضه می‌شود.

گلکسی اس ۱۰ پلاس هم در زمان راه‌اندازی در همین محدوده قیمتی به بازار آمد. اس ۲۰ در مجموع ۱۰۰ دلار بیشتر از اس ۱۰ در زمان راه‌اندازی است. گوشی آیفون ۱۱ پرو هم زمانی که به بازار آمد، با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسید. البته گوشی آیفون از نمایشگر ۵.۸ اینچی و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی برخوردار است.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

  • نمایشگر بزرگ‌تر اما اندازه‌ی مناسب در دست
  • حذف جک هدفون
  • برجستگی بزرگ ماژول دوربین در پنل پشتی
  • نمایشگر بزرگ کواد اچ دی پلاس با پشتیبانی از +HDR10 و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

 

صفحه نمایش
اندازه ۶.۲ اینچ
رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل

نسبت ابعاد ۲۰:۹

تراکم پیکسل ۵۶۶ ppi

تکنولوژی داینامیک آمولد
ابعاد ۵.۹۷ × ۲.۷۲ × ۰.۳۱ اینچ

۱۵۱.۷ × ۶۹.۱ × ۷.۹ میلی‌متر

وزن ۱۶۳ گرم
جنس پنل‌های اصلی شیشه‌‌ای با محافظت گوریلا گلس ۶

فریم آلومینیوم

استاندارد مقاومت استاندارد IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و خاک
نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸.۵۹ درصد
ویژگی‌ها رفرش ریت ۱۲۰ هرتز (در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل)

پشتیبانی ویدیو HDR

نمایشگر مجهز به گوریلا گلس ضد خش ۶

سنسور نور محیط

سنسور مجاورت

بیومتریک سیستم قفل 2D Face unlock

اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر اولتراسونیک

تنوع رنگ آبی ملایم، خاکستری کیهانی، صورتی ملایم

این گوشی پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ از نمایشگر ۶.۲ اینچی برخوردار است. فضای واقعی این نمایشگر به اندازه‌ی ۰.۱ اینچ بیشتر از نمایشگر ۶.۱ اینچی در گلکسی اس ۱۰ است. رزولوشن پیش‌فرض این گوشی، فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰ × ۲۲۲۰) است که به اندازه‌ی کافی کارایی دارد و به دوام بیشتر باتری کمک می‌کند. اما می‌توان رزولوشن آن را به +WQHD هم ارتقا داد.

البته دلیل دیگری هم وجود دارد که بهتر است صفحه نمایش را در حالت فول اچ دی پلاس تنظیم کنید. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز به طور کامل با رزولوشن +WQHD تطابق ندارد و ارتقا از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز در زمان اجرای بازی یا وب گردی، تجربه‌ی روان بهتری را ارائه می‌کند.

با معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 از لحاظ نمایشگر متوجه می‌شویم که حساسیت به لمس هم در گلکسی اس ۲۰ به ۲۴۰ هرتز افزایش یافته که تجربه‌ی گیمینگ را از همیشه بهتر می‌کند. چون صفحه نمایش، لمس انگشتان شما را با سرعت بیشتری نسبت به قبل تشخیص می‌دهد.

افزایش اندازه‌ی نمایشگر برای بسیاری افراد خوشایند نیست. گوشی‌های بزرگ را نمی‌توان به راحتی در دست نگه داشت. اما این افزایش یک ویژگی‌ خوب و یک ویژگی بد دارد. گلکسی اس ۲۰ سامسونگ باریک‌تر از گلکسی اس ۱۰ است؛ این گوشی در نسبت ابعاد ۲۰:۹ ساخته شده است، یعنی کشیده‌تر شده و عرض آن زیاد نشده است.

جدیدترین و بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020 ؛‌ تعادل خوب قیمت و کارایی

خبر بد هم این است که مثل گلکسی اس ۱۰ ای (galaxy S10e)، هیچ نسخه‌ی کوچک‌تری از این گوشی عرضه نمی‌شود که همین ویژگی‌ها را در اندازه‌ی ۵.۸ اینچی ارائه کند. گلکسی اس ۲۰ کوچک‌ترین پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ است. دوربین سلفی کوچک‌تر و بازگشت +HDR10 در صفحه نمایش هم باعث شده تا بازتولید داینامیک رنگ هم بهتر باشد و تجربه‌ی تماشای ویدیو را لذت بخش‌تر کند؛ با اینحال، اگر تنوع بیشتری در اندازه‌ی این گوشی وجود داشت، قطعا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کرد.

طراحی آشنای سامسونگ در این گوشی هم دیده می‌شود. دو پنل شیشه‌ای که یک فریم آلومینیومی آنها را احاطه کرده است. همچنان خمیدگی‌هایی در دو لبه‌ی سمت راست و چپ این گوشی دیده می‌شود، اما به اندازه‌ی گلکسی اس ۱۰ نیست. همین طراحی باعث شده تا انگشت‌ها اتفاقی به لبه‌های نمایشگر برخورد نکنند.

گلکسی اس ۲۰ همچنین اولین دستگاه سری اس سامسونگ است که به جک هدفون مجهز نیست. برای اتصال هدفون باید از آداپتور یا هدفون‌های بی‌سیم استفاده کنید، چون این گوشی فقط پورت USB-C دارد.

این پرچمدار سامسونگ در سه رنگ به بازار می‌آید؛ آبی ملایم، صورتی ملایم و خاکستری کیهانی. سایه‌های این رنگ‌ها به نسخه‌های همرنگ در گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ شباهت دارند.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ دوربین

  • دوربین سه گانه
  • ضبط ویدیو 8K
  • زوم دیجیتال 10x
  • عکاسی در شب و نور کم پیشرفته

 

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ دوربین

تنظیمات دوربین سه گانه
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل

OIS (ثبت اپتیکال تصویر)

فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوربین دوم ۶۴ مگاپیکسل

تله فوتو

تثبیت اپتیکال تصویر

فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل

اولترا واید

ضبط ویدیو ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰ یا 8K UHD با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ یا (4K UHD) با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا (Full HD) با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه

۷۲۰ × ۱۲۸۰ یا HD با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه

ویژگی‌ها OIS, HDR, EIS
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل

PDAF, HDR

از سال ۲۰۱۶ و راه‌اندازی گلکسی اس ۷، این اولین باری است که گوشی های پرچمدار ۲۰۲۰ سامسونگ به چنین آپگریدی در دوربین مجهز می‌شوند. این آپگرید ویژه تا حد زیادی به افزایش اندازه‌ی سنسورهای دوربین مربوط می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد، تغییر اندازه‌ی سنسور اهمیت زیادی در کیفیت تصاویر دارد.

اگر به عددها در مشخصات دوربین گلکسی اس ۲۰ نگاه کنید، شاید تصور کنید که نسبت به گلکسی اس ۱۰، هیچ آپگریدی در نسخه‌ی جدید وجود ندارد. اما اینطور نیست. تغییرات سخت‌افزاری در گوشی جدید بسیار پیشرفته است و در عمل، عکس‌های بهتری ثبت می‌کند. اما منظور از آپگریدها دقیقا چیست؟

لنز اصلی در این دوربین سه گانه، ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم آن f/1.8 است. این از لحاظ تئوری و روی کاغذ، پایین‌تر از دیافراگم دوگانه f/1.5  و f/2.4 در گلکسی اس ۱۰ است که بسته به نور محیطی، تغییر می‌کند. (دیافراگم f/1.5 در عکاسی شب، نور بیشتری را به سمت خود می‌کشد.)

اما سامسونگ در گوشی‌های جدید، اندازه‌ی تک تک پیکسل ها را از ۱.۴ میکرون به ۱.۸ میکرون افزایش داده است. علاوه بر اینکه سنسورهای لنز هم بزرگ‌تر شده‌اند. همین دو ویژگی در کنار هم باعث می‌شوند که نور بیشتری جذب شود و جزییات بیشتری در عکس‌های شب یا نور کم به ثبت برسد.

در این بخش از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 به لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو می‌رسیم که اختلاف عددی زیادی با لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۰ دارد. در این نوع لنز، تک تک پیکسل‌‌ها کوچک‌تر هستند، در حالیکه دیافراگم، بازتر است. (f/2.0 به جای f/2.4. عددهای کوچک بهتر هستند.) همچنین نباید فراموش کنید که لنز تله فوتو در تنظیمات جدید از زوم اپتیکال 3x و زوم دیجیتال 10x پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ : در دنیای گوشی سازی سامسونگ چه می‌گذرد؟

لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۰ کمترین تغییر را داشته است. البته سنسور لنز بزرگ‌تر شده، پیکسل‌ها بزرگ‌تر شدند (۱.۴ میکرون در مقایسه با ۱ میکرون سال قبل)؛ اما اندازه‌ی دیافراگم f/2.2 تغییری نکرده است. این تنظیمات باعث می‌شوند که عکس‌های زاویه باز با این گوشی بهتر از لنز ۱۶ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۰ باشند.

این گوشی هنوز در بازار عرضه نشده و کارایی دوربین به طور رسمی بررسی نشده است. ما در این مقاله فعلا کارایی آنها روی کاغذ را بررسی می‌‌کنیم. با اینحال می‌دانیم که گلکسی اس ۲۰ به اندازه‌ی گلکسی اس ۲۰ اولترا قدرتمند نیست. نسخه‌ی اولترا به تنظیمات دوربین چهارگانه مجهز است. لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این موبایل از زوم اپتیکال 10x و زوم دیجیتال 100x پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ با پشتیانی از ضبط ویدیو 8K رکورد دار شد. سرعت ضبط ویدیو با این کیفیت، ۲۴ فریم در ثانیه است. یک ویژگی خوب ضبط ویدیو 8K این است که می‌توانید ویدیو را ادیت کنید، کوتاه کنید و حجم آن را کم کنید، بدون اینکه کیفیت آن از 4K یا ۱۰۸۰ پیکسل کمتر شود. هرچند که شاید برخی همان ویدیو 4K را ترجیح می‌دهند، چون سرعت ضبط این ویدیو بالاتر است. علاوه بر اینکه ویدیو 4K از زوم 20x پشتیبانی می‌کند، اما پشتیبانی 8K، تنها 6x است. نکته‌ی دیگر اینکه ویدیوهای 8K حجم بالایی دارند و هر یک دقیقه‌ی آن، تقریبا ۶۰۰ مگابایت را در فرمت HEVC اشغال می‌کند.

اپلیکیشن دوربین سامسونگ هم یکی از بهترین هاست و کاربری ساده‌‌ای دارد. عکاسی راحت با دکمه‌های مختلف و حالت دست و غیره، استفاده از دوربین‌های سامسونگ را آسان‌تر می‌کند. حالت جدیدی که به گلکسی اس ۲۰ اضافه شده، حالت Single take است که در عرض ۱۰ ثانیه از هر سه لنز دوربین چرخش دارد تا چندین مدل عکس و ویدیو را ثبت کند. به بیان ساده‌تر، با این حالت می‌توانید عکس و ویدیو را همزمان ثبت کنید.

این حالت از انواع عکسبرداری و ضبط ویدیو پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه برای استفاده از آن نیازی نیست که حالتی را در تنظیمات پیچیده فعال کنید؛ بلکه در منوی همیشگی و آسان سامسونگ وجود دارد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ دوربین بسیار گسترده است و به فضای بیشتری برای تحلیل نیاز دارد. بنابراین زمانی که این گوشی عرضه شد و نسخه‌های آن در دست کارشناس‌های گوشی قرار گرفت، می‌توان دوربین این گوشی را دقیق‌تر بررسی کرد. البته بد نیست به یک ویژگی کوچک دیگر هم اشاره کنیم. شما می‌توانید از ویدیو‌هایی که ثبت کرده‌اید، عکس‌های ۳۳ مگاپیکسلی بگیرید و آن را به صورت مجزا ذخیره کنید.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ قابلیت‌های اتصال

  • نسخه‌ی 5G استاندارد

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ قابلیت‌های اتصال

 

قابلیت‌های شبکه و اتصال
شبکه 5G Sub-6
سرعت داده LTE-A Pro Cat 20 (2000/150 Mbit/s), HSDPA+ (4G) 42.2 Mbit/s, HSUPA 5.76 Mbit/s
سیمکارت نانو سیم
هدفون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارد
ویژگی‌ها دالبی اتموس، دالبی دیجیتال، دالبی دیجیتال پلاس، aptX-HD
بلوتوث ۵.۰
وای فای 802.11 a, b, g, n, ac, ax, dual-band; MIMO, Wi-Fi Direct, Hotspot
یو اس بی Type-C

USB 3.1

سنسورها شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج، NFC، ANT+

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ، اولین و بهترین فرصت شما برای استفاده از اینترنت 5G است. تنها ۱ درصد از گوشی‌های ۲۰۱۹ به این فناوری مجهز هستند. این گوشی‌ها درواقع همان مشخصات قبلی را داشتند که حالا به جای 4G از 5G پشتیبانی می‌کنند. اما گلکسی اس ۲۰ علاوه بر 5G، مشخصات یک پرچمدار جدید را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

شبکه‌ی 5G به صورت پیش فرض در گلکسی اس ۲۰ وجود دارد. سرعت دانلود این شبکه به صورت میانگین، ۲۰۰ مگابایت در ثانیه است؛ یعنی ۶ برابر اینترنت 4G. البته این حجم سرعت به شبکه‌ی اینترنت داخل کشورها و اپراتورها هم بستگی دارد.

قابلیت‌های 5G در گوشی گلکسی اس ۲۰ تفاوت زیادی با نسخه‌های پلاس و اولترا دارد. هر سه گوشی از تکنولوژی پهنای پاند پایین تا متوسط sub-6 پشیبانی می‌کنند؛ اما فقط گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا هستند که از آنتن‌های mmWave برخوردارند که سرعت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته فراموش نکنید که اپراتور هم باید از این تکنولوژی mmWave پشتیبانی کند تا به سرعت مطلوب برسید. نسخه‌ی 4G گلکسی اس ۲۰ هم وجود دارد که البته در برخی بازارها عرضه خواهد شد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ باتری و قدرت

  • باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ از لحاظ باتری و قدرت

 

همانطور که گفتیم، گلکسی اس ۲۰ از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و این شبکه مصرف باتری زیادی دارد. سامسونگ هم برای سازگاری بهتر با این تکنولوژی، باتری قوی‌تری را در پرچمدار ۲۰۲۰ خود قرار داده است. این گوشی هوشمند از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که در مقایسه با باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت گلکسی اس ۱۰ بسیار بیشتر است.

سخت‌افزار و قدرت اجرایی
تراشه سیستم کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰

پردازنده هشت هسته‌ ۶۴ بیت، 2840MHz, Kryo 585, هفت نانومتر
پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
افزایش حافظه نصب microSDXC ۱۰۰۰ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ۱۰، رابط کاربری One UI
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

مشخصات فنی گلکسی اس 20 سامسونگ

این موبایل به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز است. رم ۱۲ گیگابایت همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که قدرت لازم برای اجرای برنامه‌ها در این گوشی را تامین می‌کنند. گلکسی اس ۲۰ پلاس از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند به اندازه‌ای قدرتمند است که شاید بسیاری از کاربران اصلا نیازی به چنین قدرتی نداشته باشند. نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در برخی بازارها مثل آمریکا فروخته می‌شود. در بازارهای دیگر هم گلکسی اس ۲۰ با تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ عرضه می‌شود.

رم ۱۲ گیگابایتی به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کاربران پرمصرف هم در کاربردهای روزانه‌ی خود نمی‌توانند به طور کامل از این قدرت استفاده کنند. در یک نگاه نزدیک و بررسی کوتاه متوجه می‌شویم که اپلیکیش‌ها به سرعت باز می‌شوند و هیچ تاخیر حتی چند ثانیه‌ای هم در سرعت باز شدن پشت سر هم اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

در این بخش از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 باید بگوییم که پرچمداران سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از تکنولوژی شارژ سریع Super Fast برخوردار هستند و یک شارژر ۲۵ واتی هم همراه با گوشی فروخته می‌شود. این دستگاه همچنین از شارژ وایرلس ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند سایر دستگاه‌هایی که از شارژ چی (Qi) پشتیبانی می‌کنند، مثل سامسونگ گلکسی بادز (Galaxy Buds) و گلکسی بادز پلاس (+Galaxy Buds) را هم به صورت وایرلس شارژ کنند.

گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از رابط کاربری One UI 2.0 برخوردار است. در نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار، تماس ویدیویی Google Duo به صورت مستقیم با اپلیکیشن Dialer یکپارچه شده است. سامسونگ اعلام کرده کاربران این موبایل می‌توانند تماس‌های ویدیویی با کیفیت فول اچ دی را با هشت نفر به صورت همزمان برقرار کنند.

حرف آخر

در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 سامسونگ متوجه شدیم که این دستگاه بیشتر از هر گوشی مجهز به 5G دیگری می‌تواند قابلیت‌های منحصر به فرد را به کاربران خود ارائه کند. اما ویژگی‌های این موبایل فقط به اینترنت 5G خلاصه نمی‌شود.

دوربین سه گانه‌ی این گوشی هوشمند با لنز تله فوتو ۶۴ مگاپیکسل که از زوم اپتیکال 3x و زوم دیجیتال 30x پشتیبانی می‌کند، به تنهایی آنقدر جذابیت دارد که شما را برای خرید این موبایل ترغیب کند. این دقیقا همان دستگاهی است که سامسونگ برای خارج کردن رقیب اصلی خود از میدان، یعنی آیفون ۱۱ پرو، باید به بازار معرفی می‌کرد. قیمت گلکسی اس ۲۰ با این ویژگی‌ها، در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو بسیار مناسب و منصفانه است.

رونمایی و عرضه‌ی پرچمداران ۲۰۲۰ سامسونگ باعث شده تا قیمت سری گلکسی اس ۱۰ در بازار کاهش یابد. پس اگر بودجه‌ی کافی ندارید، این فرصت را از دست ندهید.

گوشی‌های گلگسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا حتی از اس ۲۰ استاندارد هم بهتر هستند. 5Gسریع‌تر در هر دو گوشی و دوربین فوق العاده در نسخه‌ی اولترا، گوشی های پرچمدار سامسونگ را به هیولایی بی رقیب تبدیل کرده‌اند. هرچند که این قابلیت‌ها با قیمت بالایی در دسترس قرار می‌گیرند.

برای معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس و اس ۲۰ اولترا، مقاله‌های بعدی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

 

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر