;
coinex

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس (Galaxy S20 Plus) ؛ پرچمداری قدرتمند با بهترین 5G

گلکسی اس ۲۰ پلاس بهترین نسخه‌ی جایگزین برای پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ است. این گوشی به تازگی معرفی شده و در این نوشته قصد داریم به معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس بپردازیم. با تکراتو همراه شوید.

شرکت سامسونگ رسما از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ خود رونمایی کرد. گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20)، گلکسی اس ۲۰ پلاس (Galaxy S20 Plus) و گلکسی اس ۲۰ اولترا (Galaxy S20 Ultra)، گوشی‌های فوق العاده قدرتمندی هستند که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیای گوشی‌های هوشمند به بازار می‌آیند.

سامسونگ در رویداد خود از گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) هم رونمایی کرد. این پرچمداران از بهترین صفحه نمایش گوشی ها برخوردار هستند؛ اما ویژگی‌های پیشرفته به همینجا خلاصه نمی‌شود. برای معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ به عنوان یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2020 ما را همراهی کنید. همچنین می‌توانید همه اخبار و شایعات پیرامون گوشی جدید را با هشتگ #گلکسی اس 20 در تکراتو دنبال کنید!

اگر می‌خواهید با گوشی جدید سامسونگ بیشتر آشنا شوید، این مقاله‌‌ها را از دست ندهید:

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ در یک نگاه

گلکسی اس ۲۰ پلاس یک دستگاه رده بالا مجهز به صفحه نمایش فوق العاده، دوربین پیشرفته با رزولوشن بالا و مشخصات فنی قدرتمند است. این گوشی همچنین از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

نکات مثبت

  • زوم فوق العاده دوربین
  • نمایشگر بزرگ،‌ اما خوش دست

نکات منفی

  • عدم سازگاری رفرش ریت با بالاترین رزولوشن نمایشگر

 

بررسی نگاه نزدیک به مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ

بررسی نگاه نزدیک به مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ

شرکت سامسونگ در ۲۲ بهمن ماه (۱۱ فوریه) بالاخره از گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرد. گلکسی اس ۲۰ پلاس، دومین گوشی از این خانواده‌ی سه نفره است و می‌توان گفت که میانگینی از ویژگی‌های دو گوشی دیگر در آن دیده می‌شود. گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس در سال گذشته، یکی از بهترین گوشی های هوشمند ۲۰۱۹ سامسونگ بود. حالا اس ۲۰ پلاس سامسونگ آمده و قطعا می‌تواند جای نسل قبلی خود را در سال ۲۰۲۰ بگیرد. اما چرا؟ در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ، پاسخ این پرسش را پیدا می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ که این گوشی را برجسته کرده، طراحی صفحه نمایش است. نمایشگر این موبایل از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، تکنولوژی +WQHD و رزولوشن بالا برخوردار است که در مجموع، تجربه‌ی نمایشی فوق العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ پلاس، آپگرید‌های کمی را دریافت کرده است. اما سنسور لنزها در گوشی جدید، بزرگ‌تر شده‌اند و همین آپگرید به تنهایی می‌تواند عکس‌های بهتری را نسبت به اس ۱۰ پلاس ثبت کند. البته لنز تله فوتو در گلکسی اس ۲۰ پلاس، ۶۴ مگاپیکسل است که در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ پلاس با لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی، یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود. این لنز جدید همچنین از زوم اپتیکال 3x پشتیبانی می‌کند؛ در حالیکه گوشی نسل قبل از زوم اپتیکال 2x برخوردار بود.

تفاوت‌های اصلی دیگری هم بین دو گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ پلاس وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به باتری بزرگ‌تر، رم بیشتر، تراشه‌ی جدید و از همه مهم‌تر، اتصال شبکه‌ی 5G اشاره کرد. هرچند که تمام این ویژگی‌های خوب به دلیل چند نکته‌ی منفی، تضعیف شده‌اند.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید:

برای مثال، طراحی گلکسی اس ۱۰ پلاس با چیدمان ماژول دوربین و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بهتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس بود. نکته‌ی مهم دیگر اینکه گلکسی اس ۲۰ پلاس باید با نسخه‌ی بزرگ‌تر خود، یعنی گلکسی اس ۲۰ اولترا رقابت کند. اما گلکسی اس ۱۰ چنین رقیبی نداشت (البته اگر از نسخه‌ی 5G این گوشی چشم‌پوشی کنیم.) اس ۲۰ اولترا از صفحه نمایش بزرگ‌تر،‌ ظرفیت باتری بیشتر و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار است که در مقایسه با نسخه‌ی پلاس، بسیار پیشرفته تر هستند.

اگر از جزییات کوچک در اختلاف طراحی اس ۲۰ پلاس و اس ۱۰ پلاس چشم‌پوشی کنیم، باید بگوییم که گوشی جدید به روز‌تر از نسل قبلی است و آپگرید‌های جالب توجهی در آن دیده می‌شود. اگر می‌خواهید گوشی اس ۱۰ خود را عوض کنید، بد نیست با ادامه‌ی معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ، همراه ما باشید.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ از لحاظ قیمت و تاریخ عرضه

قیمت گلکسی اس ۲۰ پلاس 5G در بازارهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا، به ترتیب ۱۱۹۹ دلار، ۹۹۹ یورو و ۱۶۴۹ دلار استرالیا تعیین شده است. با این قیمت دستگاهی را می‌خرید که از رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برخوردار است و از نصب میکرو اس دی کارت و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس در زمان راه‌اندازی با قیمت ۹۹۹ دلار، ۸۹۹ یورو و ۱۴۹۹ دلار استرالیا در کشورهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا عرضه می‌شد. این قیمت برای نسخه‌ی حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی بود و نسخه‌های بالاتر، با قیمت بیشتری فروخته می‌شدند. با این اوصاف، قیمت گلکسی اس ۲۰ پلاس با این مشخصات منطقی به نظر می‌رسد. معرفی رسمی گلکسی اس ۲۰ پلاس باعث شده تا گوشی‌های سری اس ۱۰ با قیمت بسیار کمتری فروخته شوند.

برنامه‌ی زمانبندی شده برای عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ هم مشخص شده است. این گوشی‌ها از ۱۶ اسفند (۶ مارس) در بازارهای آمریکا، استرالیا و اروپا و در ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) در بازار بریتانیا عرضه می‌شوند. پیش فروش این گوشی‌ها هم از ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه) در استرالیا و اروپا آغاز شده است. پیش فروش آمریکا هم از اوایل اسفند ماه شروع خواهد شد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ صفحه نمایش و طراحی

 

صفحه نمایش
اندازه ۶.۷ اینچ
رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل

نسبت ابعاد ۲۰:۹

تراکم پیکسل ۵۲۴ ppi

تکنولوژی داینامیک آمولد
ابعاد ۶.۳۷ × ۲.۹۰ × ۰.۳۱ اینچ

۱۶۱.۹ × ۷۳.۷ × ۷.۸ میلی‌متر

وزن ۱۸۸ گرم
جنس پنل‌های اصلی شیشه‌‌ای با محافظت گوریلا گلس ۶

فریم آلومینیوم

استاندارد مقاومت استاندارد IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و خاک
ویژگی‌ها رفرش ریت ۱۲۰ هرتز (در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل)

پشتیبانی ویدیو HDR

نمایشگر مجهز به گوریلا گلس ۶ ضد خش

سنسور نور محیط

سنسور مجاورت

بیومتریک سیستم قفل 2D Face unlock

اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر اولتراسونیک

تنوع رنگ آبی ملایم، خاکستری کیهانی، مشکی کیهانی

گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برخوردار است. در حالیکه گلکسی اس ۱۰ پلاس به نمایشگر ۶.۴ اینچی مجهز بود. این گوشی هوشمند از پنل آمولد بهره می‌برد. دایره‌ی کوچک دوربین در بالا و وسط صفحه نمایش قرار دارد و سامسونگ ادعا کرده که اندازه‌ی این دایره، ۵۵ درصد کوچک‌تر از اندازه‌ی دوربین سلفی گوشی‌های سری اس ۱۰ است. طراحی این نوع دوربین سلفی برای کاربران خوشایند‌تر از ناچ نمایشگر و دوربین سلفی پاپ آپ است و چشم‌ها را به سمت خود جلب نمی‌کند.

در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ باید به ویژگی مهم نمایشگر اشاره کنیم؛ یعنی رزولوشن. صفحه نمایش گلکسی اس ۲۰ پلاس از رزولوشن +WQHD (مخفف عبارت Wide Quad high Definition Plus) یا ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل برخوردار است. این یعنی رزولوشن از 2K بالاتر است، اما هنوز به 4K هم نمی‌رسد. کاربر این گوشی می‌تواند در بخش تنظیمات نمایشگر، رزولوشن این گوشی را کاهش دهد. اگر می‌خواهید دوام باتری بیشتری داشته باشید و از رفرش ریت بالای این نمایشگر استفاده کنید، بهتر است رزولوشن‌های پایین‌تر را تنظیم کنید (در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.) این مشخصات، یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی ها در بازار حال حاضر محسوب می‌شود.

رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی از دیگر ویژگی‌های مهمی است که در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس باید به آن بپردازیم. رفرش ریت یا نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز یعنی اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه، ۱۲۰ بار در ثانیه رفرش یا تازه سازی می‌شوند. این یعنی دو برابر بیشتر از گوشی‌های دیگری که در بازار موجود هستند. رفرش ریت بالاتر در نمایش و اجرای روان‌تر برنامه‌ها و فایل‌های تصویری تاثیر دارد. بنابراین اگر دائما در شبکه‌های اجتماعی در حال اسکرول کردن هستید یا زیاد بازی می‌کنید، این قابلیت برای شما خوشایند خواهد بود.

اما نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که شما می‌توانید بالاترین رزولوشن تصویر را داشته باشید یا اینکه از بالاترین رفرش ریت استفاده کنید؛‌ اما دستگاه هر دو ویژگی را همزمان پشتیبانی نمی‌کند. بالاترین رزولوشن گلکسی اس ۲۰ پلاس همان +WQHD است که از رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هم با رزولوشن فول اچ دی پلاس اجرا می‌شود.

رفرش ریت بیشتر و وضوح تصویر بالا، هر دو از ویژگی‌هایی هستند که کیفیت صفحه نمایش را افزایش می‌دهند و برای کاربران اهمیت دارند؛ اما هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ کاربران را مجبور کرده که یکی از این دو را انتخاب کنند و نمی‌توانند هر دو را به صورت همزمان داشته باشند. مخصوصا در شرایطی که گوشی‌های دیگر با رفرش ریت بالاتر، چنین انتخابی را پیش روی کاربران قرار نمی‌دهند.

طراحی

گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ از لحاظ طراحی، گوشی قابل قبولی بود. طراحی افقی ماژول دوربین و فریم فلزی شیک که لبه‌های خمیده‌ی صفحه نمایش را در برگرفته بود، حس خوبی را در دست ایجاد می‌کرد. حالا با معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ طراحی متوجه شدیم که سامسونگ در این گوشی‌ هم چندان نوآوری نداشته است. ماژول دوربین مستطیلی در این گوشی به لبه‌ی سمت چپ و بالای پنل پشتی انتقال پیدا کرده است که تا به حال در بسیاری از گوشی‌های دیگر بازار دیده‌ایم و اینطور که به نظر می‌رسد، در گوشی‌های سال‌های آینده هم به همین ترتیب خواهد بود. پنل شیشه‌‌ای گوشی‌ هم برخلاف سرامیک، چندان خوشایند نیست. البته ساخت بدنه‌ی این موبایل بسیار رده بالا و با کیفیت است. از طرف دیگر، دوربین سلفی که در مرکز و بالای صفحه نمایش قرار گرفته، شاید مثل ناچ نمایشگر،‌ برای بسیاری افراد لذت بخش نباشد.

برای جایگاه نصب ماژول دوربین در پنل پشتی،‌ دلایل مختلفی وجود دارد؛ مثل استفاده‌ی بهینه از تمامی فضا و جایگاه مناسب از لحاظ مقاومت در برابر آسیب. با اینحال،‌ مجموع این تغییرات باعث شده تا گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ به اندازه‌ی مدل‌های قبلی دوست داشتنی نباشد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس یک گوشی بزرگ است، اما نه آنقدر بزرگ که از آن لذت نبرید. این گوشی در ابعاد ۷.۸ × ۷۳.۷ × ۱۶۱.۹ میلی‌متر ساخته شده و ۱۸۶ گرم وزن دارد. (کمی بالاتر از گلکسی اس ۱۰ پلاس با پنل شیشه‌ای،‌ اما کمتر از نسخه‌‌ی سرامیکی)

این گوشی در تنوع رنگی آبی ملایم، خاکستری کیهانی یا مشکی کیهانی عرضه خواهد شد. بنابراین، نسخه‌ی صورتی این موبایل تنها در مدل کوچک‌تر این خانواده،‌ یعنی گلکسی اس ۲۰ در دسترس قرار خواهد گرفت.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ دوربین

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ دوربین

 

تنظیمات دوربین چهار گانه
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل

OIS (ثبت اپتیکال تصویر)

فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)

دوربین دوم ۶۴ مگاپیکسل

تله فوتو

تثبیت اپتیکال تصویر

فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)

دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل

اولترا واید

فوکوس خودکار

دوربین چهارم ۰.۳ مگاپیکسل VGA

ToF

ضبط ویدیو ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰ یا 8K UHD با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ یا (4K UHD) با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا (Full HD) با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه

۷۲۰ × ۱۲۸۰ یا HD با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه

ویژگی‌ها OIS, HDR, EIS
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل

PDAF, HDR

شرکت سامسونگ در گوشی های پرچمدار ۲۰۲۰ خود، یعنی گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا از تنظیمات دوربین چهارگانه استفاده کرده است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. شاید دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس، روی کاغذ اختلاف عددی زیادی با گلکسی اس ۱۰ پلاس نداشته باشد؛ اما در واقع آپگرید‌هایی در سخت‌‌افزار دوربین اس ۲۰ پلاس صورت گرفته که درعمل، نتیجه‌ی عکاسی را متفاوت می‌کند.

لنز اصلی در این دوربین چهارگانه، ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 است. در حالیکه دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس از دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4 برخوردار است. بنابراین، این اختلاف عددی، کیفیت دوربین اصلی اس ۲۰ پلاس را از اس ۱۰ پلاس کمتر می‌کند. اما حقیقت این است که اندازه‌ی سنسورها در لنزهای گلکسی اس ۲۰ پلاس بزرگ‌تر شده‌‌اند و همین تکنولوژی پیشرفته هم باعث می‌شود که کیفیت عکس‌ها در عمل بهتر از پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ باشد.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ دوربین به همینجا خلاصه نمی‌شود. این گوشی هنوز رسما عرضه نشده و نمی‌توانیم کارایی و عملکرد دوربین این دستگاه را به طور دقیق بررسی کنیم.

دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس از یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برخوردار است. اما لنز اولترا واید در گلکسی اس ۱۰ پلاس، ۱۶ مگاپیکسل بود. این اختلاف عددی لنز اولترا واید هم اهمیت زیادی ندارد؛ چون همانطور که در بالا گفتیم، اندازه‌ی سنسور لنزها در گوشی‌های جدید بزرگ‌تر شده که در نهایت عکس‌‌های بهتری را ثبت می‌کند. البته باید بگوییم که اختلاف لنز اولترا واید در این دو گوشی، در مجموع چندان هم قابل توجه نیست و هر دو لنز می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی برای کاربر خود ثبت کنند.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس در این بخش به تغییرهای بهتر در تکنولوژی دوربین اشاره می‌کند. قدرت زوم دوربین اس ۲۰ پلاس فوق العاده است. تنظیمات دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو مجهز است؛ اما اس ۲۰ پلاس از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو برخوردار شده که از زوم اپتیکال 3x و زوم دیجیتال 30x پشتیبانی می‌کند. البته این لنز هنوز هم بهترین لنز در گوشی‌های بازار نیست؛ چون دستگاه بزرگ‌تر در این خانواده سه نفره، یعنی گلکسی اس ۲۰ اولترا به زوم اپتیکال 10x و زوم دیجیتال 100x مجهز است. با اینحال، قابلیت لنز تله فوتو در گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس را نمی‌توان نادیده گرفت.

یکی از ویژگی‌های خوب گوشی‌های سامسونگ، نرم‌افزار دوربین بهینه‌ است. در بیشتر گوشی‌های بازار، زمانی که حالت زوم دوربین فعال می‌شود، رابط کاربری نرم‌افزار با یک اختلاف چند ثانیه‌ای، این تغییرات در تنظیمات زوم تصویر را نمایش می‌دهند؛ اما در گوشی جدید اینطور نیست و تغییر حالت بزرگنمایی به راحتی و بسیار روان روی دستگاه اجرا می‌شود. شما می‌توانید هنگام زوم کردن، تغییر در جزییات تصویر را مرحله به مرحله ببینید.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ، ویژگی دیگری از این گوشی را هم فاش می‌کند؛ لنز چهارم ToF یا زمان پرواز. این گوشی هوشمند به لنز چهارم هم مجهز است که برای تشخیص عمق تصویر کاربرد دارد. این لنز در حال حاضر در بعضی از گوشی‌های دیگر بازار هم وجود دارد. لنز‌های ToF سوژه‌ی اصلی عکس و تصویر پس زمینه را با دقت بهتری از هم تشخیص می‌دهند و در نتیجه، عکس‌‌های افکت بوکه با کیفیت بهتری ثبت می‌شوند.

در پنل جلویی گلکسی اس ۲۰ پلاس یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار دارد. گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ هم به همین دوربین سلفی مجهز بودند. نتیجه‌ی بررسی‌های دقیق دوربین این دو گوشی بسیار موفقیت آمیز بود. به همین دلیل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ پلاس هم با همین درجه از کیفیت طراحی شده باشد. جزییات تصویر، نور و رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که کیفیت دوربین سلفی را تعیین می‌کنند.

بهترین گوشی های 2019 از نظر دوربین : بهترین اسمارت‌فون‌ها عکاسی و فیلم‌برداری کدامند؟

این دوربین سلفی همچنین به حالت عکسبرداری Live focus مجهز است که به کاربر اجازه می‌دهد تصویر پس زمینه را تار کند یا اینکه کمی رنگ به آن اضافه کند. انتظار داریم که همین ویژگی‌ها در دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ پلاس بهتر شده باشند.

در مجموع باید بگوییم عکسی که با دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس در این بررسی نگاه نزدیک گرفته شده، بسیار خوب بوده است. یکی دیگر از چیزهایی که کیفیت عکس‌های سامسونگ را بهتر می‌کند، نرم‌افزاری است که پس از ثبت عکس، به بهینه‌سازی و پردازش آن می‌پردازد. این نرم‌افزار بر مبنای هوش مصنوعی طراحی شده است.

دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس در مجموع به ویژگی‌های جالب زیادی مجهز است. برای مثال، یکی از این ویژگی‌ها با نام Single Take معرفی شده که با فشار دادن یک دکمه، یک ویدیوی کوتاه با تمام لنزهای دوربین اصلی ضبط می‌شود و سپس هوش مصنوعی نرم‌افزار، عکس‌هایی را از همان ویدیوی کوتاه ثبت می‌کند و بهترین عکس‌ها را به شما نشان می‌دهد.

سامسونگ در رویداد رونمایی خود بر قابلیت‌های ضبط ویدیو در گوشی‌های پرچمدار خود تاکید کرد. اصلی‌ترین قابلیتی که به دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ اضافه شده، پشتیبانی از ضبط ویدیو با کیفیت 8K است. سامسونگ اعلام نکرده که قابلیت 8K به صورت تکنولوژی سخت افزاری اضافه شده یا اینکه با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شود. هرچند که لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در این گوشی نشان می‌دهد که به رزولوشن کمتر از 8K نیاز است؛ بنابراین می‌توان نتیجه‌ گرفت که قابلیت ضبط ویدیو‌ی 8K به صورت دیجیتالی در دستگاه پشتیبانی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های جدید ضبط ویدیو در گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس، ویژگی Pro Video است که به Pro Photo شباهت دارد. با این حالت فیلمبرداری می‌توانید تنظیماتی مثل تغییر اندازه دیافراگم، ISO و وایت بالانس (تراز سفیدی) را برای ضبط فیلم هم روی دستگاه اجرا کنید.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ باتری، قدرت و نرم‌افزار

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ باتری، قدرت و نرم‌افزار

 

 

سخت‌افزار و قدرت اجرایی
تراشه سیستم کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰

پردازنده هشت هسته‌ ۶۴ بیت، 2840MHz, Kryo 585, هفت نانومتر (مشخصات تراشه اسنپدراگون)
پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت
افزایش حافظه نصب microSDXC ۱۰۰۰ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ۱۰، رابط کاربری One UI
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس در دو نسخه با تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ و سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ به بازار می‌آید. هنوز مشخص نیست که این دو مدل در کدام بازارها عرضه می‌شوند. اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ اینبار تصمیم دارد این گوشی‌ها را در بازارهای مختلف عرضه کند و اینطور نیست که اسنپدراگون فقط محدود به بازارهای چین و آمریکا باشد.

تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ به مودم 5G مجهز است؛ بنابراین، گلکسی اس ۲۰ پلاس با این تراشه را می‌توانیم گوشی‌های مدل 5G بنامیم. گفته می‌شود کشورهایی که در آنها نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اگزینوس فروخته می‌شود، فقط مدل 4G را عرضه می‌کنند. در آمریکا و بریتانیا، فقط گوشی‌های 5G اس ۲۰ پلاس به فروش می‌رسند و هنوز مشخص نیست که کدام بازارها به نسخه‌ی 4G محدود خواهند شد. پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G به شبکه اینترنت داخلی و اپراتورها هم بستگی دارد.

مودم 5G در این گوشی‌ها به اجرای روان‌تر بازی‌های آنلاین و تماس‌های ویدیو بهتر کمک می‌کند. البته می‌دانیم که مزیت اینترنت 5G به همینجا خلاصه نمی‌شود. در مجموع باید گفت که اگر نسخه‌ی 5G را ترجیح می‌دهید (که قطعا با قیمت بیشتری فروخته می‌شود)، باید این نکته را در نظر بگیرید که اپراتور شما باید از آن پشتیبانی کند؛ در غیر اینصورت، خرید نسخه‌ی 5G بی فایده است.

در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ قدرت تراشه باید بگوییم که هر دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ بسیار قدرتمند هستند. مصرف باتری هم در این دو تراشه بهینه‌سازی شده؛ اما این لزوما به این معنا نیست که این دو تراشه، دقیقا مثل هم عمل می‌کنند. برای ارزیابی بهتر باید هر دو نسخه، به صورت همزمان و در شرایط مساوی مورد بررسی قرار بگیرند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس به سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI مجهز است. نکته‌ی دیگری که در معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس باید به آن اشاره کنیم، ظرفیت باتری است. این گوشی هوشمند پرچمدار از باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که برای چنین گوشی قدرتمندی، قابل قبول است. در حال حاضر، گوشی‌های دیگری در بازار فروخته می‌شوند که ظرفیت باتری بالاتری دارند.

قبلا اشاره کردیم که گلکسی اس ۲۰ پلاس به رزولوشن نمایشگر +WQHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز است. این دو ویژگی مصرف باتری بالایی دارند که باعث می‌شود باتری نهایتا تا یک روز بتواند دستگاه را روشن نگه دارد. البته اگر این دو ویژگی را غیر فعال کنید و رزولوشن و رفرش ریت پایین‌تری را روی دستگاه تنظیم کنید، عمر باتری بیشتر می‌شود.

معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس از لحاظ قدرت تراشه

باتری گلکسی اس ۲۰ پلاس از شارژ سریع ۲۵ وات با پورت USB-C و شارژ سریع وایرلس Fast Wireless Charging 2.0 پشتیبانی می‌کند. هنوز مشخص نیست که سرعت شارژ سریع وایرلس چقدر است. ویژگی Wireless Power Share هم از دیگر مشخصات باتری این دستگاه هوشمند است؛ این ویژگی یعنی دستگاه‌های دیگر سامسونگ مثل گلکسی بادز پلاس (Galaxy Buds Plus)، ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌هایی که از شارژ چی (Qi) پشتیبانی می‌کنند، با گوشی گلکسی اس ۲۰ پلاس شارژ می‌شوند، فقط کافیست که این دستگاه‌ها را روی پنل پشتی گوشی قرار دهید.

حرف آخر

در بخش آخر معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس باید بگوییم که این گوشی با ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های متنوع و قابل توجهی به بازار می‌آید که می‌تواند شما را به عنوان یک مصرف کننده وسوسه کند. تکنولوژی صفحه نمایش این گوشی فوق العاده است و قابلیت زوم دوربین گلکسی اس ۲۰ پلاس به شما اجازه می‌دهد که از فاصله‌ی دور، عکس‌های بسیار با کیفیتی بگیرید.

با اینحال،‌ اگر همین حالا از گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس یا دیگر پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ استفاده می‌کنید، پس از ویژگی‌های این گوشی جدید چندان شگفت زده نمی‌شوید. اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ تمام ویژگی‌های خوب و هیجان انگیز خود را برای گلکسی اس ۲۰ اولترا نگه داشته است. با توجه به قیمت بالای گلکسی اس ۲۰ پلاس، انتظار داشتیم که قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به نسخه‌ی نسل قبلی، یعنی اس ۱۰ پلاس را شاهد باشیم.

فراموش نکنید که در این مقاله از معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ، تنها نگاهی مختصر داشتیم. بعد از عرضه‌ی رسمی این موبایل، بررسی‌های دقیق‌تر انجام می‌شود که شاید استعدادهای نهان این موبایل را هم فاش کند.

برای معرفی و بررسی مشخصات گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ اولترا سامسونگ، مقاله‌های دیگر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر