;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در واتس اپ (Dark Mode) : چگونه تم تاریک واتساپ را فعال کنیم؟

خیلی وقت بود که منتظر حالت شب واتس اپ بودیم و این قابلیت هم اکنون در اختیار ماست. در این نوشتار نحوه فعال کردن حالت شب در واتس اپ را آموزش داده‌ایم.

حالت شب واتس اپ (Whatsapp Dark Mode) یکی از ویژگی‌های طراحی جدید این شبکه اجتماعی محبوب است و باعث می‌شود که صفحه خاکستری – سبز کنونی این اپلیکیشن پیام رسان به رنگ‌های سیاه، آبی فیروزه‌ای و آبی تیره تبدیل شود. حالت شب واتس اپ یا تم تاریک واتساپ ظاهر این برنامه را کاملا عوض نمی‌کند، اما به صورت یک آپشن در اختیار کاربران علاقمند قرار دارد.

فعال کردن حالت شب در واتس اپ

چگونه دارک مود واتساپ در اندروید و IOS را فعال کنیم؟

کاربران بسیاری به فعال کردن حالت شب واتس اپ علاقه‌مند هستند و دلایل قابل‌توجه‌ای برای این کار وجود دارد. بسیاری این مایل اپلیکیشن را بیشتر می‌پسندند و برخی به فکر سلامت چشم‌هایشان هستند. چند دلیل برای استفاده از حالت شب واتساپ وجود دارد:

  1. برای بعضی از کاربران نگاه کردن به صفحات تیره برای مدت زمان طولانی راحتتر است.
  2. صفحه‌های تیره رنگ انرژی کمتری را از باتری دریافت می‌کنند مخصوصا اگر که گوشی به نمایشگر AMOLED مجهز باشد.
  3. صفحات تیره زیباتر هستند.

اگر می‌خواهید به طور کامل با ترفند های واتس اپ آشنا شوید، آموزش کار با واتس اپ را از دست ندهید. در ادامه به آموزش نحوه فعال کردن حالت شب در واتس اپ پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

دارک مود واتساپ در سیستم عامل اندروید

فعال کردن تم تاریک واتساپ در گوشی اندروید چگونه است؟

حالت شب واتساپ هم اکنون در قالب نسخه بتا برای تست کردن موجود است و شما می‌توانید فعال کردن تم تاریک واتساپ را امتحان کنید. در نظر داشته باشید که بعضی از رنگ‌ها و ویژگی‌های این حالت ممکن است که در نسخه نهایی تغییر کنند. برای فعال کردن حالت شب در واتس اپ اندروید باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. از طریق گوگل پلی استور در برنامه بتا واتس اپ ثبت نام کنید.
  2. صبر کنید تا مراحل آماده سازی انجام شوند (این آماده سازی ممکن است که چند ساعت طول بکشد).
  3. نرم افزار واتساپ گوشی یا تبلت اندروید خود را آپدیت کنید (جدیدترین نسخه بتای موجود ورژن 20.53 است).
  4. اگر آپدیتی پیدا نکردید، APK واتس اپ را دانلود و نصب کنید.
  5. نرم افزار را ری استارت کنید.
  6. به قسمت ‘Settings followed by ‘Chats’ بروید و حالت شب را فعال کنید.

دارک مود واتساپ در سیستم عامل iOS

فعال کردن تم تاریک واتساپ در گوشی‌ آیفون چگونه است؟

افراد زیادی برای نسخه کنونی بتای iOS واتساپ ثبت نام کرده‌اند و دیگر فضایی برای کاربر جدید وجود ندارد، با این حال بد نیست که هر از گاهی مکان ثبت نام را چک کنید تا در صورت خالی شدن جا بتوانید جای کاربر خارج شده را بگیرید. ظاهرا حالت شب واتساپ صرفا قرار است برای گوشی‌های دارای نسخه‌های سیستم عامل iOS 13 و بالاتر ارائه شود. برای فعال کردن حالت شب در واتس اپ iOS باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در صورت امکان برای تست کردن نسخه بتای واتس اپ iOS ثبت نام کنید.
  2. نرم افزار TestFlight را روی گوشی خود نصب کنید.
  3. روی لینک دعوتنامه‌ای که به صورت ایمیل از طرف واتس اپ دریافت کرده‌اید، کلیک کنید.
  4. نرم افزار واتس اپ گوشی آیفون خود را آپدیت و باز کنید.
  5. به قسمت ‘Settings followed by ‘Chats’ بروید و حالت شب برنامه را فعال کنید.

با فعال کردن تم تاریک واتساپ چه شکلی می‌شود؟

حالت شب واتساپ چه شکلی است؟
نحوه فعال کردن حالت شب در واتس اپ

حال که این قابلیت برای تست بتا ارائه شده، میدانیم که پیش زمینه آن به رنگ خاکستری تیره است و سایه‌هایی از رنگ سبز هم در آن وجود دارد. در هنگام فعال بودن این حالت پیام‌های استاتوسی هم به رنگ زرد هستند.

قبل از انتشار نسخه بتا انتظار داشتیم که حداقل دو حالت شب متفاوت را دریافت کنیم و یکی از آن‌ها برای نمایشگرهای AMOLED باشد. ویژگی و اطلاعاتی که در APKهای قبلی ارائه شدند، نشان دادند که سه حالت شب متفاوت ارائه خواهد شد و یکی از این سه حالت پس زمینه مشکی دارد. در حالت دارای پس زمینه مشکی در گوشی‌های مجهز به نمایشگر AMOLED پیکسل‌های قسمت سیاه رنگ پس زمینه خاموش می‌شوند و از این طریق در مصرف شارژ باتری صرفه جویی می‌شود.

البته این قابلیت در نسخه بتا وجود ندارد و ممکن است که در آپدیت‌های بعدی ارائه شود. از طرفی به دلیل محبوبیت زیاد واتساپ معقول است که شرکت فیسبوک (مالک واتساپ) بخواهد برای جلوگیری از گیج شدن کاربران نرم افزار پیام رسان مشهورش پروسه بهینه سازی آن را تا جای ممکن ساده کند.

چه ویژگی‌های دیگری برای واتس اپ در راه هستند؟

هنوز نمی‌دانیم که حالت شب واتساپ چه زمانی به طور جهانی ارائه می‌شود، ولی احتمال دارد که این ویژگی به همراه قابلیت پیام‌های دارای محدودیت زمانی ارائه شود (پیام‌های دارای محدودیت زمانی مسیج‌هایی هستند که پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار پاک می‌شوند).

طبق اطلاعات موجود کاربر می‌تواند زمان پاک شدن این پیام‌ها را بین 5 دقیقه تا 60 دقیقه تنظیم کند. چند نرم افزارهای پیام رسان مشهور دیگر مانند فیسبوک مسنجر، تلگرام و سیگنال هم در حال حاضر ویژگی مشابهی را ارائه می‌کنند، از این رو مجبور نیستید که برای استفاده از چنین قابلیتی صرفا به سراغ واتساپ بروید.

نسخه‌های بتا همچنین ویژگی جدیدی را نشان داده‌اند که کاربر را قادر می‌سازد تا آپدیت‌های مخاطبان قرار گرفته در حالت سکوت (Muted) را کاملا مخفی کند. در حال حاضر اگر در واتساپ کاربری را در حالت سکوت قرار دهید، آپدیت‌های او کمرنگ می‌شوند ولی هنوز قابل دیدن هستند. پس از انتشار بروزرسانی جدید واتساپ می‌توانید این آپدیت‌ها را کاملا مخفی کنید و تنها زمانی آن‌ها را ببینید که خودتان می‌خواهید.

یکی از ویژگی‌هایی که انتظار نداریم در آینده‌ای نزدیک برای واتساپ ارائه شود، نمایش ناگهانی تبلیغات است. فیسبوک اخیرا گفته که تیمی را به کار گرفته است تا تبلیغات کشویی را وارد چت‌های گروهی کابران واتساپ کند. این شرکت هنوز قصد دارد که آگهی‌های تبلیغاتی را وارد ویژگی استاتوس واتساپ کند، ولی نیازی نیست که نگران باشید زیرا در آینده‌ای نزدیک با پیام‌های تبلیغاتی بمباران نمی‌شوید.

چند راه دیگر برای افزایش راندمان باتری از طریق واتساپ

چند راه دیگر برای افزایش راندمان باتری از طریق واتساپ
نحوه فعال کردن حالت شب در واتساپ

یکی از دلایلفعال کردن حالت شب در واتس اپ (Dark Mode) افزایش راندمان باتری گوشی است، با این حال راه‌های دیگری هم برای کاهش انرژی دریافتی واتساپ از باتری وجود دارد. به این منظور برای مثال می‌توانید به قسمت تنظیمات واتساپ بروید، گزینه Wallpaper را از قسمت Chats انتخاب کنید و سپس از قسمت Solid color رنگی را انتخاب کنید که تیره‌تر از رنگ خاکستری کمرنگ استاندارد واتساپ باشد.

این تغییر رنگ کادر پیام، منوها و اجزای دیگر رابط کاربری برنامه را تغییر نمی‌دهد، ولی تحقیقات گوگل نشان داده‌اند که پیکسل‌های سیاه نسبت به پیکسل‌های دارای رنگ‌های دیگر شارژ بسیار کمتری را مصرف می‌کنند. کارایی این ترفند در کاهش مصرف شارژ باتری به اندازه کارایی حالت شب نیست، اما تاثیر مثبت آن محسوس است.

بیشتر بخوانید:

واتساپ به طور پیش فرض فایل‌های زیادی را دانلود می‌کند و این امر باعث کاهش شارژ باتری گوشی یا تبلت شما می‌شود، اما می‌توانید با رفتن به قسمت ‘Data and storage usage’ در بخش تنظیمات این برنامه و اعمال تغییرات مناسب شدت مصرف انرژی باتری را کاهش دهید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که چه زمانی دانلود فایل توسط برنامه انجام شود (زمان استفاده از دیتا، متصل بودن به شبکه وای فای یا در هنگام استفاده از رومینگ). اگر هر سه گزینه را غیرفعال کنید، فایل‌ها صرفا زمانی دانلود می‌شوند که شما آن‌ها را دانلود کنید.

فعال کردن قابلیت “صرفه جویی در مصرف انرژی باتری” گوشی هم یکی از روش‌هایی است که باعث افزایش راندمان شارژ باتری می‌شود. این قابلیت بسته به تنظیمات مختلفش می‌تواند میزان روشنایی نمایشگر را کاهش دهد، باعث جلوگیری ارسال و دریافت دیتا توسط نرم افزارهای فعال در پیش زمینه گوشی شود و سرعت پردازشگر دستگاه را کم کند. اولویت دادن به میزان کارایی گوشی یا مقدار راندمان شارژ باتری به واسطه این قابلیت و سایر ویژگی‌های مشابه انتخابی است که شما در اختیار دارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر