;
coinex

وقتی بزرگترین ایرلاین ایرانی از پاسخگویی و شفافیت فرار می‌کند

بزرگترین ایرلاین ایرانی یعنی شرکت هواپیمایی ایران ایر در خصوص مشکلات ایجاد شده در پرواز دوشنبه ۵ اسفند تهران تبریز با شفافیت و پاسخگویانه رفتار نمی‌کند.

روز گذشته خبری مبنی بر اخلال در پرواز تهران تبریز ایران ایر به دلیل سنگینی هواپیما در تکراتو منتشر شد. بنابر این خبر روز دوشنبه ۵ اسفند ماه شرکت هواپیمایی ایران ایر در اقدامی که گفته می‌شود با خنده مسافران همراه شده است، ۱۶ مسافر مسیر تهران-تبریز را با یک ساعت تاخیر به دلیل آنچه از سوی مسئولان پرواز «سنگین شدن هواپیما» اعلام شده بود،‌ با پرواز دیگری ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به تبریز اعزام کرد

ایران ایر بزرگترین ایرلاین ایرانی از پاسخگویی و شفافیت فرار می‌کند

دلیل اخلال در پرواز ۵ اسفند تهران-تبریز مشخص می‌شود؟

با توجه به خواست رسانه‌ها از شرکت هواپیمایی ایران ایر مبنی بر پاسخگویی و توضیح در خصوص آنچه در پرواز تهران تبریز ۵ اسفندماه گذشت، مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر در خصوص اذعان داشت:

در پرواز صبح امروز این ایرلاین در مسیر تهران – تبریز به علت نامناسب بودن شرایط جوی شهر تبریز ۱۶ نفر مسافر را برای حفظ ایمنی بیشتر هواپیما سوار نکردیم که با فاصله حدود یک ساعت با هواپیمای شرکتی دیگر پروازشان انجام شد.

بیشتر بخوانید:

معصومه اصغرزاده در همین زمینه ادامه داد:

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت هواپیمایی آتا پرواز این ۱۶ مسافر در ساعت ۸:۳۰ به مقصد تبریز انجام شد و هیچ دلیل دیگری به غیر از حفظ ایمنی بیشتر پرواز نداشتیم.

اصغر زاده با اشاره به اینکه تمامی مسائل ایمنی باید در پرواز ها رعایت شود و به دلیل امنیت مسافران و همچنین شرایط آب هوای تبریز مسافران باقی مانده با هواپیمایی آتا به مقصد تبریز انتقال یافتند افزود:

ایمنی و امنیت مسافران و هواپیما در اولویت برنامه های ما قرار دارد و به همین دلیل این جابجایی ایجاد شد.

پاسخ مدیر کل روایط عمومی بزرگترین ایرلاین ایرانی شفاف نیست و کماکان به پرسش‌های پیش از این مطرح شده پاسخ نمی‌دهد. پرسش‌هایی که شرکت هواپیمایی ایران ایر کماکان باید خود را در خصوص پاسخگویی به آنها مسئول بداند:

  1. چگونه می‌شود شرایط جوی نامناسب صرفا منجر به لغو پرواز برای ۱۶ نفر از مسافراین پرواز شود و برای سایرین خطری به دنبال نداشته باشد؟ با این توضیح که به گفته مسافران پرواز و به نقل از میهن صنعت، آسمان تبریز مشکل جوی نداشته و اگر شرایط جوی نامناسب بوده باشد، باید پرواز لغو میشد.
  2. بنابر کدام معیارها و چگونه تشخیص داده شده است که عدم پرواز ۱۶ نفر از مسافرین پرواز ایمنی پرواز را تضمین می‌کند؟
  3. چگونه می‌شود که علت لغو پرواز یک مرتبه «سنگینی هواپیما» و دیگر بار «مشکلات جوی» عنوان می‌شود؟ اگر مشکل شرایط جوی بوده چگونه با سوار نکردن ۱۶ نفر از مسافران وضعیت جوی بهبود پیدا می‌کند؟ چرا مدیرکل محترم روابط عمومی ایران ایر هیچ اشاره‌ای به موضوع «سنگینی هواپیما» نکرده‌اند؟

بیشتر بخوانید:

منبع: mihansanat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر