;
coinex

آموزش لایو اینستاگرام ؛ با صفر تا صد لایو اینستاگرام آشنا شوید

آموزش لایو اینستاگرام به عنوان یکی از جذابترین و بهترین قابلیت های اینستاگرام، مقصود ما از این مقاله است. با ما همراه باشید.

آموزش لایو اینستاگرام و مسائل مربوط به آن برای آشنایی هرچه بیشتر با قابلیت های متنوع این افزونه کاربردی در اینستاگرام، میتواند شما را در استفاده بهینه و به موقع از آن توانا سازد. در همین راستا و در مقاله مذکور به زیر و بم لایو گذاشتن در اینستاگرام میپردازیم. این قابلیت که بخشی از قابلیت های بخش استوری در اینستاگرام است، در حقیقت ضبط و پخش زنده ویدئو توسط کاربر است که قابلیت هایی نظیر صحبت کردن و پیغام گذاشتن را نیز برای کاربران مهیا میکند.

لایو در اینستاگرام صرفا ابزاری در جهت وقت گذرانی و تلف کردن حجم بسته اینترنت نیست. لایو اینستاگرام یک ابزار تولید محتوای قوی و به روز میباشد که میتوان از آن برای مقاصد مختلف تجاری،‌ بازرگانی، گردشگری و غیره استفاده کرد. آموزش لایو اینستاگرام میتواند به شما در استفاده بهینه از این قابلیت کمک شایانی داشته باشد. با ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

آموزش لایو اینستاگرام : چگونه در اینستاگرام لایو بگذاریم؟

چگونه در اینستاگرام لایو بگذاریم؟ اگر این سوال شماست، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. اما پیش از هرچیز به این نکته توجه داشته باشید که لایو گذاشتن در اینستاگرام هم اینترنت قوی و پرسرعت میخواهد و هم حجم زیادی مصرف میکند. حال به مراحل لایو گذاشتن در اینستاگرام میپردازیم.

  • اینستاگرام را باز کرده، تب Home را انتخاب کنید.
  • در اینجا از نوار بالای صفحه،‌ بر آیکون دوربین در گوشه سمت چپ کلیک کنید.
  • وقتی دوربین باز شد،‌ در پایین صفحه انواع فرمت ها برای استفاده را مشاهده میکنید. لایو Live معمولا اولین گزینه است.
  • با انتخاب گزینه لایو، گزینه Start Live Video را انتخاب کنید.
  • در این مرحله پیغامی به عنوان Checking Conction به نمایش در میاید. در اینجا اپلیکیشن به طور خودکار قدرت و سرعت اتصال اینترنت شما را برای شروع فرایند ضبط کردن لایو اینستاگرام آغاز میکند. طبعا هرچه اینترنت بهتری داشته باشید گذر از این مرحله سریعتر اتفاق میفتد و لایو آغاز میشود.

حال لایو شما آغاز میشود. نگرانی بابت مطلع کردن دوستان خود از فرایند لایو نداشته باشید. اینستاگرام خود به طور خودکار و از طریق یک اعلان این موضوع را به اطلاع دوستان و افرادی که شما را دنبال میکنند میرساند. در صفحه ای که قرار دارید،‌ در گوشه بالا سمت راست تصویر تعداد افرادی که ذر لایو هستند، نمایش داده میشود. در پایین صفحه کامنت های مخاطبین به نمایش درآمده است. در گوشه پایین سمت راست،‌ آیتم هایی برای مخاطبین شما وجود دارد که بیشتر کاربرد تزئینی دارند و مخاطبین شما با آن لایک نثار لایو شما میکنند.

در این صفحه همچنین در ارتباط با کامت ها دسترسی هایی دارید. اگر بخواهید میتوانید کامنت ها را ببندید. برای اینکار از طریق آیکن سه نقطه در گوشی اندروید گزینه Turn Of Commenting را انتخاب نمایید. اگر لازم دانستید یک پیام را پین کند تا همه به آن توجه کنند با لمس آن پیام و انتخاب گزینه پین میتوانید اینکار را انجام دهید.

فقط ب این نکته توجه داشته باشید که هر تنظیماتی که برای کامنت ها در بخش تنظیمات کلی اینستاگرام در نظر گرفته باشید، اینجا و در بخش استوری نیز به همان ترتیب اعمال میشود.

در پایان و هنگامی که تصمیم به پایان دادن لایو گرفتید، گزینه End را انتخاب کنید. در اینجا اپلیکیشن از شما میپرسد که آیا میخواهید لایو را قطع کنید؟ در اینجا برای پایان دادن به فرایند لایو اینستاگرام، گزینه End Video را انتخاب کنید. با پایان دادن به ویدئو اطلاعاتی از قبیل تعداد افرادی که لایو را مشاهده کرده اند و اینکه دقیقا چه کسانی بوده اند به نمایش در میاید.

در مرحله بعد این امکان برای شما فراهم میشود که کل ویدئوی لایو خود از ابتدا تا انتها را به صورت استوری منتشر کنید. در صورتی که مایل به این کار بودید گزینه Share to Story را انتخاب کنید. در غیر اینصورت در پایین آن و گزینه Delete Video دیگر انتخاب شما در این مرحله است که فیلم لایو را حذف میکند.

در همی مرحله و برای ذخیره فیلم لایو در گالری گوشی از آیکون فلش رو به پایین که در بالای صفحه به نمایش درآمده است میتوانید برای ذخیره فیلم لایو در گالری گوشی استفاده کنید. در ادامه مقاله آموزش لایو اینستاگرام به موضوعات فرعی مربوط به لایو اینستاگرام و سوالات متداول مربوط به آن میپردازیم.

همه چیز درباره لایو اینستاگرام ؛ سوالات متدال درباره لایو اینستاگرام

  • آموزش لایو اینستاگرام

چگونه از لایو دیگران باخبر شویم؟ برای این موضوع در حقیقت کار خاصی جز دنبال کردن افراد نیاز نیست. همین که شما عضوی از فالورهای شخص باشید باعث میشود تا به محض آغاز لایو آن شخص؛ اینستاگرام به طور خودکار برای شما اعلانی فرستاده و شما را از آغاز لایو فرد مطلع کند.

در این شرایط در نوار فید که محل مربوط به استوری ها در سربرگ Home میباشد، پروفایل شخص با دایره ای قرمز رنگ در اطراف آن و واژه Live به نمایش درآمده است. با انتخاب آن میتوانید به تماشای لایو بپردازید.

چگونه در اینستاگرام لایو دونفره بگیریم؟ این موضوع یعنی چگونه در اینستاگرام لایو دو نفره بگیریم برای بسیاری سوال میشود. لایو دونفره از آخرین قابلیت های ارائه شده از سوی این اپلیکیشن است و اقدام به آن به دو روش میسر میشود. برای برقراری لایو دو نفره در اینستاگرام یا در حین لایو خود یکی از دوسانتان را به لایو دعوت کنید یا در حین لایو دوست خود به او درخواست لایو مشترک دهید.

لایو دونفره اینستاگرام

در این شرایط، صفحه گوشی به دو بخش مساوی تقسیم میشود و در هر قسمت یکی از افراد میتواند به ضبط لایو بپردازد.

چگونه میتوان لایو اینستاگرام را برای افراد دایرکت کرد؟ برای اینکار از میان آیکن های نوار ابزار در پایین صفحه لایو در حال پخش،‌ گزینه Send را انتخاب کرده و لایو را برای فردی که میخواهید دایرکت کنید.

تاپ لایو Top Live‌ اینستاگرام در کجا قرار دارد؟ در بخش اکسپلورر اینستاگرام گزینه ای به نام Top Liveدر بالای صفحه ظاهر می شود که با کلیک روی آن می توانید به پخش زنده ویدیوهای لایو دسترسی داشته باشید. با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست می توانید ویدیوهای مختلفی را مشاهده نمایید.

امیدوارم مطلب اموزش لایو اینستاگرام برایتان مفید بوده باشد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر