;
coinex

40 درصد مردم تهران تا پایان سال 98 کرونا می‌گیرند

در بخشی از اظهارات یکی از اعضای کمیته کشوری آنفلوانزا «ابتلای 40 درصد مردم تهران به ویروس کرونا تا پایان اسفند ۹۸» به چشم می‌خورد.

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا در مصاحبه‌ای با روزنامه ایران اظهارات قابل ملاحظه‌ای را در خصوص اپیدمی ویروس کرونا در کلان شهر تهران مطرح کرده است. وی در این خصوص می‌گوید:

 همزمانی شیوع ویروس کرونا با فصل شیوع سرماخوردگی و موج دوم آنفلوانزای نوع B از یک سو و وجود مرز باریک بین علائم این سه بیماری ویروسی موجب شده مردم هر نشانه و علامتیر را به کرونا ربط دهند. در این اوضاع همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، مردم نمی‌دانند که آیا سرما خورده‌اند، آنفلوانزا گرفته‌اند یا واقعا کرونا دارند.

ابتلا 40 درصد مردم تهران به کووید ۱۹ تا پایان سال 98

اظهارات یکی از اعضای کمیته کشوری آنفلوانزا

نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا جدید در ایران به طور رسمی از ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری اعلام شد. بیماری ویروس کرونای جدید ریه‌ها را درگیر می‌کند و تب بالا و سرفه خشک از جمله علائم شناخته شده این بیماری هستند. آخرین آمارها نشان می‌دهد بیشت از ۱۰۰ نفر در در نتیجه این بیماری در ایران جان خود را از دست داده‌اند. آخرین آمارها از تعداد قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا جدید در ایران را در تکراتو دنبال کنید.

وی با اشاره به شدت زیاد شیوع ویروس کرونای جدید (COVID19) در خصوص احتمال افزایش گسترش این بیماری اذعان داشت:

ویروس کرونا به شدت در حال گردش است و چون یک فرد همزمان با ابتلا به این بیماری می‌تواند ۴ نفر را آلوده کند، تخمین می‌زنیم، ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا متبلا شوند.

بیشتر بخوانید:

وی در پایان با تاکید بر اینکه «۸۰ درصد عفونت ویروسی کرونا بدون علامت است یعنی بیمار مبتلا به کرونا علامت متختصری دارد» افزود:

این بیماران بدون علامت بالینی بین ۳ تا ۵ روز بهبود پیدا می‌کنند برای همین باید در خانه به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. چنانچه سه علامت هشدار دهنده را مشاهده کردند که منجر به درگیری ریه شود باید سریع به مرکز درمانی مراجعه کنند. این سه علامت کلیدی شامل سرفه‌های خشک مزاحم، تب بالای ۳۰ درصه و تنگی نفس است.

بیشتر بخوانید:

منبع: hamshahrionline

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر