;
coinex

مصاحبه با بهزاد قاسمی کارشناس امنیت سایبری

مصاحبه‌ای داشتیم با آقای بهزاد قاسمی ، کارشناس امنیت سایبری و متخصص جرم‌شناسی سایبری و توسعه‌ی نرم افزارهای اپن‌سورس و امنیتی، موسس و مدیر مجموعه‌ی آورکلاک که در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

سلام، بهزاد قاسمی هستم متولد 4 مهر ماه سال ۱۳۷۲ در تهران. از سال 1382 با برنامه نویسی آشنا شدم و از سال ۱۳۸۸ در زمینه‌ی امنیت سایبری فعالیت می‌کنم. کارشناس امنیت سایبری هستم.

حوزه‌ی فعالیت شما چیست؟

در زمینه‌ی توسعه نرم افزار های رایگان و اپن سورس فعالیت می‌کنم.

تاکنون در چه پروژه‌هایی فعالیت داشته‌اید؟

سفیر سیستم عامل امنیتی پاروت لینوکس در ایران هستم که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اولین ورکشاپ پاروت لینوکس رو در ایران برگزار کردیم.

در سال  ۱۳۹۳ گروه علمی پژوهشی آورکلاک رو تاسیس کردم که هدف این مجموعه تولید ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در راستای افزایش امنیت سایبری کاربران و مدیران سیستم است.

کمی در مورد آورکلاک برایمان بگویید

مجموعه‌ی آورکلاک به طوری اختصاصی در زمینه‌ی بهینه‌سازی امنیت سایبری فعالیت می‌کند. بررسی نرم‌افزار و سخت‌افزارها از نظر ضعف امنیتی و ارائه‌ی راهکار در راستای بهبود ضعف‌ها از جمله فعالیت‌های آورکلاک است. سایبون هم در لابراتوار امنیتی آورکلاک تولید شده که توان مقابله با سرقت رمز ارز ها را دارد.

شما در تیم توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل پاروت نیز فعالیت دارید. این سیستم‌عامل چیست؟

سیستم‌عامل امنیتی پاروت لینوکس ، نسخه‌ای گنو/لینوکس دیبیان بیس است که برای فارنزیک دیجیتال و تست نفوذ پذیری بهینه شده ، این سیستم عامل از سال ۲۰۱۳ در حال توسعه است و من هم از سال ۲۰۱۴ به عنوان توسعه‌دهنده در تیم توسعه‌ی این سیستم عامل همکاری می‌کنم.

پاروت دارای نسخه‌های متعددی است که کاربران بسته به نیاز و هدفی که دارند می‌توانند از نسخه‌ی مناسب مورد نیاز استفاده کنند. پاروت هم مانند سایر توزیع‌های لینوکس دارای گواهی  GPL است و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت و استفاده است.

هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر روی دو پروژه‌ی سایبون که بسته‌ای نرم‌افزاری امنیتی برای جلوگیری از سرقت رمز ارزها است و پروژه‌ی دوربین تشخیص بیماری از راه دور کار می‌کنم.

برنامه‌های شما برای آینده‌ی کاری‌تان چیست؟

چشم‌انداز کاری من هم توسعه‌ی نرم‌افزار اپن سورس رایگان قدرتمند توسط همکارانم در ایران است.

برای آشنایی بیشتر بهزاد قاسمی و پروژه‌های انجام شده و در حال انجام ایشان می‌توانید به b.qasemi.pro مراجعه نمایید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    داشتم میخوندم یهو تاریخ مصاحبه رو دیدم متوجه شدم چقدر خبر قدیمیه، یه خبر جدید ازش بزارید ببینیم چیا میگه برا ما تازه کارا. مابقی که یا پکیچ میکنن تو پاچه ملت یا امنیت پیج اینستاگرام انجام میدن، یکیم عین آدم فعاله رو درست پوشش نمیدن!

    پاسخ

    یکی از کار درست ترین و واقعی ترین هکرای ایرانه، پرچمش بالا بوده و هست.

    پاسخ

    ایشون چندتا سایت اسرائیلی رو هک کردن (تو سایت خبرگزاری روزنامه آسیا خبر و خوندم)، گشتم راجبش اطلاعات بیشتری پیدا کنم دیدم شما اولین سایتی هستید که باهاش مصاحبه داشته. اگه میشه دوباره یه مصاحبه ازش بزارید تا ما که مخاطب شماییم هم و هزینه‌ی کلاس‌ها یا دوره‌های امنیت سایبری رو نداریم بتونیم از تجربه‌ای این افراد که واقعی هستن و کار بلد استفاده کنیم.

    پاسخ

    ایشان را یک بار در سمیناری از نزدیک دیدم. بعد از برنامه برخلاف سایر اساتید دانشگاهی، سوالی که داشتم را با خنده‌ رویی و حوصله کامل توضیح دادن، ایمیلشان را هم بهم دادن و گفتن: هر وقت نتیجه گرفتی حتما بهم بگو تا بدونم چقدر راهکاری که بهت دادم مفید بوده. برای من بعد از 5 ترم تحصیل در رشته کامپیوتر در بهترین دانشگاه امیرکبیر، شخص آقای قاسمی بسیار محترم و با دانش و تجربه بودن. و نه فقط با من با همه‌ی دانشجو‌ها با لبخند و حوصله برخورد میکردن. جناب قاسمی اگر روزی این متن رو به صورت اتفاقی مشاهده کردید، مطلع باشید که من همچنان از رهنمودهای شما بهره میبرم و از شما سپاسگذارم.
    همچنین از رسانه‌ی پُر قدمت تکراتو به خاطر این مصاحبه

    پاسخ

    اگرشماره تلفن شخصی را هک کنیم اومیتواند بفهمد چه کسی بوده است

    پاسخ

    چگونه میتوان فهمید چه کسی سیم کارتمان را هک کرده است

    پاسخ