;
coinex

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام ؛ یک راه دیگر برای کاهش مصرف اینترنت

تلگرام محبوبیت بسیار زیادی دارد زیرا قابلیت‌های فراوانی را ارائه می‌کند. در این مطلب تکراتو نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام را آموزش داده‌ایم.

واتساپ محدودیت‌هایی از نظر عملکرد دارد، اما تلگرام این محدودیت‌ها را رفع کرده است. برای مثال کانال‌های تلگرام از پرکاربردترین و محبوبترین ابزارهای خبررسانی هستند، زیرا محدودیت تعداد عضو ندارند و پیام‌ها را با نام کانال (و نه نام مدیر آن) نشان می‌دهند. تلگرام علاوه بر این اطلاعات کاربر را ذخیره، ارائه یا سرقت نمی‌کند و توانایی پشتیبانی آگهی تبلیغاتی را هم ندارد.

هدف سازنده این نرم افزار ارائه یک برنامه پیام رسان کاملا رایگان و عاری از مشکلات سایر نرم افزارهای پیام رسان معمولی است. تلگرام به جای منحرف کردن توجه عمومی با ارائه تنظیمات غیرکاربردی، روی رفع مشکلات واقعی مربوط به حریم خصوصی متمرکز شده است.

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام

این پیام رسان امنیت بیشتری نسبت به پیام رسان هایی عادی مانند واتساپ و لاین دارد و برمبنای پروتکل MTProto ساخته شده است تا بتواند امنیت بالایی را به همراه سرعت خوب تحویل اطلاعات در هنگام پایین بودن سرعت اینترنت ارائه کند. مهندسان سازنده این نرم افزار به طور مداوم تلاش می‌کنند تا امنیت پروتکل و کاربران این نرم افزار را ارتقاء دهند.

تلگرام برخلاف واتساپ یک برنامه پیام رسان کلود مبنا با قابلیت همگام سازی منحصر بفرد است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق چند دستگاه به پیام های خود دسترس داشته باشید و تعداد نامحدودی فایل را با حداکثر حجم 1.5 گیگابایت برای هر فایل به اشتراک بگذارید.

در این نرم افزار همچنین می‌توانید همه فایل‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید و به این طریق فضای حافظه گوشی، تبلت یا رایانه خود را خالی نگه دارید. در ادامه نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام را آموزش داده‌ایم.

برای غیرفعال کردن قابلیت دانلود خودکار رسانه در تلگرام باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب تلگرام خود شوید و به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام

  • در پنل تنظیمات گزینه داده و ذخیره سازی (Data and Storage) را پیدا کنید.

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام

  • در پنجره جدید گزینه‌های هنگام استفاده از دیتای موبایل (When using mobile data)، هنگام اتصال به شبکه وای فای (When connected on Wi-Fi) و هنگام فعال بودن حالت رومینگ (When roaming) را غیرفعال کنید.

نحوه جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام

مزایای جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام

  1. حفظ داده‌های سلولی (اینترنت گوشی)
  2. حفظ فضای ذخیره سازی گوشی
  3. بررسی راحت فیدهای تلگرام
  4. افزایش سرعت پاسخ دهی و عملکرد تلگرام

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mobilegyaan

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر