;
coinex

آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها ؛ رصد کل ملت ایران ظرف 10 روز آینده

سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیرویهای مسلح از آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها و رصد کل ملت ایران ظرف 10 روز آینده خبر داد. با ادامه این خبر همراه باشید.

ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را در ایران مبتلا کرده و بیش از ۵۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) روند شیوع COVID19 را در وضعیت همه‌گیر جهانی (پاندمی) قرار داده است. گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید!

از مطمئن‌ترین راه های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال کم کردن تماس با سایرین و قرنطینه کردن خود و همه اعضای خانواده است. اگر نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا را دارید، بهترین کار این است که در منزل بمانید از هرگونه تماس با دیگران خودداری کنید!

آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها ؛ رصد کل ملت ایران ظرف 10 روز آینده

سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام خبر آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها و تصمیمات ویژه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) اذعان داشت:

روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی و در صورت ضرورت، بسیار اندک با مراجعه مورد رصد قرار می گیرند و افراد مشکوک به بیماری مشخص می شوند.

وی در خصوص افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونای جدید (COVID19) و توضیح بیشتر در خصوص آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها اعلام کرد: «کسانی مشکوک نیستند به منزل خود بازخواهند گشت. موارد مشکوک به بیماری کرونا باید در مراکز مقدماتی باید مورد معاینه و رسیدگی معاینه قرار بگیرند.» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سایر مصوبات این جلسه اظهار داشت:

مقرر شد تا هزار مورد درمانگاه ثابت یا سایر به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا در این رصد، معاینه بالینی صورت گیرد و مواردی که با دارو یا واگذاری ماسک و لوازم محافظتی لازم است، انجام شود. در حوزه درمان با تمام توان درخدمت خواهیم بود.

 

تست آنلاین کرونا ؛ آیا من کرونا دارم؟

بسته اینترنت 100 گیگابایتی رایگان؛ راهکار جهرمی برای جلوگیری از کرونا در کشور

 

آغاز روال خلوت سازی شهر‌ها
تعطیلی بازار در شهر تبریز. اعتبار: فارس

وی ادامه داد:

از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود را انجام می‌دهند. این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

از ملت عزیز خواهش می‌کنم که به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنند و با کمکی که می‌کنند این زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. اگر زنجیره ادامه پیدا کند، کنترل بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

باقری با اشاره به اقدامات وزرات دفاع برای مقابله با ویروس کرونا افزود: «در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N۹۵ که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است. در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است، تولید شود.» وی ادامه داد:

در خصوص ماسک‌های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر