;
coinex

آیا شیوع کرونا منجر به تعدیل نیرو در اسنپ فود شده است؟

شایعه‌ای می‌گویند ویروس کرونا منجر به تعدیل نیرو در اسنپ فود شده است. اسنپ فود با انتشار بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داده است. در ادامه همراه باشید.

اسنپ فود بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن از قطع همکاری با ۵ الی ۱۰ درصد از نیروهایش در بخش‌های مرکز تماس و پشتیبانی خبر داده است. این موضوع این شایعه را قوت داده که این شرکت به دلیل شرایط بوجود آمده در نتیجه شیوع گسترده ویروس کرونای جدید (COVID19) در ایران اقدام به تعدیل نیرو کرده است. اما موضوع تعدیل نیرو در اسنپ فود تکذیب شده است.

اخیرا برخی استارتاپ‌ها به ویژه استارتاپ‌های گردشگری نظیر علی بابا و الی گشت به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی ۶ ماهه دوم سال ۹۸، قدام به تعدیل نیرو کردند. مهراد عبدالرزاق»، رئیس هیئت مدیره اسنپ‌فود بیانیه‌ای منتشر کرده است که می‌گوید این شرکت قرارداد ۵ الی ۱۰ درصد از نیروهای خود را تمدید نخواهد کرد.

گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران

تصاویر سی تی اسکن ریه مبتلا به ویروس کرونا ؛ کووید 19 چه بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

تعدیل نیرو در اسنپ فود تکذیب شد!

در بیانیه منتشر شده توسط این شرکت به خسارت ۳۰ میلیارد تومانی اشاره شده است. در متن این بیانیه می‌خوانیم:

به هیچ عنوان نمی‌توان تاثیر شرایط حاضر بر کسب‌و‌کار اسنپ فود را نادیده گرفت. پیش‌بینی ما لزوم تحمل هزینه‌ای بیش از ۳۰ میلیارد تومان از جنس درآمد از دست رفته و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم است.

اما این تصور که سنگینی این شرایط را بر دوش همکاران خود در شرکت قرار دهیم و از محل نیروی انسانی به دنبال جبران این شرایط باشیم تصور درستی نیست. بحرانی که با آن روبرو هستیم و باید مرتفع گردد ابعادی وسیع‌تر از این موضوع دارد.

بیشتر بخوانید:

 

 

حدود هزار نفر به طور تمام وقت و حدود ۳ هزار نفر در شبکه ارسال در اسنپ فود فعالیت دارد. در ادامه این بیانیه می‌خوانیم که موضوع تعدیل نیرو در اسنپ فود صحت ندارد و این شرکت مطابق هر سال تغییر نیروی کار خود را در دست بررسی دارد:

اسنپ فود هر ساله ۵ تا ۱۰ درصد تغییر نیروی کار خصوصا در بخش مرکز تماس و پشتیبانی تجربه می‌کند و فارغ از جزییات این امر تا حدودی اجتناب‌ناپذیراست.

معمولا بهترین زمان برای این تصمیم بسته به تقویم پیش از تعطیلات نوروز و پیش از ماه رمضان است؛ چرا که به دلیل افت فصلی تقاضا در این زمان‌ها فرصت کافی جهت جذب و آموزش در اختیار شرکت قرار می‌دهد.

امسال همزمانی پایان تعطیلات سال جدید با شروع ماه رمضان این بازه را طولانی‌تر می‌کند. امسال نیز این اتفاق به همین روال رخ خواهد داد.

با این تفاوت که به دلیل شرایط خاص بازار کار یک ماه دریافتی اضافه برای عزیزانی که از ما جدا می‌شوند در نظر گرفته می‌شود تا شاید به عبور از این شرایط کمکی هر چند ناچیز بکند.

با این حساب حدود ۵۰ الی ۱۰۰ نفر از کارکنان بخش‌های مرکز تماس و پشتیبانی این شرکت درگیر این تغییر نیروی کار خواهند شد. در پایان این بیانیه آمده است: «با امید و تمرکز مضاعف به پیش می‌رویم و عمیقا امیدواریم که این شرایط را با همراهی و یکدلی هر چه سریع‌تر پشت سر بگذاریم و شاهد عادی شدن شرایط کسب و کار برای همه فعالان عرصه کسب و کار باشیم.»

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر