;
coinex

بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 کدام‌ها هستند. بهترین شغل های دنیا بیشتر در زمینه‌ی تکنولوژی و درمانی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

هیچ شغلی نیست که برای همه‌ی افراد مناسب باشد، اما بهترین شغل های دنیا چند ویژگی مشترک دارند؛ درآمد خوب، چالش شغلی و امکان ترفیع، هماهنگی با استعدادها و مهارت‌های فرد، کمترین میزان استرس و امکان ایجاد بهترین تعادل بین زندگی حرفه‌ای و شغلی. برای تعیین و مشخص کردن بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 ویژگی‌های مختلفی از جمله میزان تقاضا و کسب مهارت برای شغل‌های مختلف در نظر گرفته شده و وضعیت آنها در چند کشور مختلف و مهم اروپایی و آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله، میانگین درآمد سالیانه این مشاغل در آمریکا آورده شده است.

بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020

فعالیت در زمینه‌های تجارت، تکنولوژی و انواع خدمات درمانی از جمله بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 را تشکیل داده‌اند. ستاره‌های سینما و ورزشکاران در این فهرست قرار نمی‌گیرند، چون در اصل جزء مشاغل دسته‌بندی نمی‌شوند. شغل‌هایی که در این مقاله جمع‌آوری شده، در کشورهای کانادا، بریتانیا و آلمان هم با اختلاف کمی در درآمد سالیانه، در فهرست بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 قرار دارند.

توسعه دهنده نرم افزار

متوسط درآمد سالیانه: ۱۰۳.۶۲۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

توسعه دهنده‌های نرم افزار، سازندگان فناوری‌هایی هستند که گاهی اوقات آنها را دست‌کم می‌گیریم. برای مثال،‌ اپلیکیشن‌های مختلف در هر زمینه‌ی کاربردی که هر روزه از آنها استفاده می‌کنیم، نتیجه‌‌ی کار توسعه دهنده‌های نرم افزار هستند. این افراد در صنایع مختلفی مثل طراحی سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای تولیدی و مالی هم فعالیت می‌کنند. رشد ۲۵.۶ درصدی تقاضا برای استخدام این شغل در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ پیش بینی شده است.

دندانپزشک

متوسط درآمد سالیانه: ۱۵۱.۸۵۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

دندانپزشکی یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است. سال‌های زیادی است که این شغل در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان پردرآمدترین شغل محسوب می‌شود. پیش‌بینی که شده که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، تقاضا برای استخدام این شغل تا ۷.۶ درصد افزایش پیدا کند.

دستیار پزشک

میانگین درآمد سالیانه: ۱۰۸.۶۱۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

دستیار پزشک بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد، برنامه‌های درمانی را طرح‌ریزی و اجرا می‌کند، در جراحی‌ها به پزشک کمک کرده و بیماران را راهنمایی می‌کند. شغل دستیار پزشکی شباهت زیادی به دکتر بیماری‌های داخلی دارد. پیش‌بینی رشد استخدامی این شغل در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، به اندازه‌ی ۳۱.۱ درصد است.

ارتودنتیست

میانگین درآمد سالیانه: ۲۰۸.۰۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی در زمینه‌ی بهداشت دندان، لثه و فک فعالیت می‌کند. بررسی سلامت دهان، فک، دندان و همچنین لبخند زیبا از جمله فعالیت‌های اصلی ارتودنتیست هاست. پیش‌بینی شده که استخدام ارتودنتیست ها در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ تا ۷.۲ افزایش پیدا کند.

پزشک پرستار

میانگین درآمد سالیانه: ۱۰۷.۰۳۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

پزشک پرستار همان پرستار متخصص است که باید مراحل تحصیلی بیشتری را نسبت به یک پرستار معمولی پشت سر بگذارد. تحصیلات و آموزش بیشتر به پزشک پرستارها اجازه می‌دهد که دارو تجویز کنند، سابقه‌ی درمانی بیماران را ثبت کنند و مستقل از پزشک در کادر درمانی فعالیت کنند. البته فعالیت‌های پرستار متخصص به همین موارد خلاصه نمی‌شود. رشد ۲۸.۲ درصدی در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، آماری است که از استخدام این شغل در سال‌های آینده خبر می‌دهد.

آمارشناس

میانگین درآمد سالیانه: ۸۷.۷۸۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

آمارشناسی علم جمع‌آوری داده‌های مختلف و تحلیل آنها برای تصمیم‌گیری‌های مهم و ضروری آینده است. آمارشناس ها تصمیم می‌گیرند که چه اطلاعاتی ضروری هستند، نحوه‌ی جمع‌آوری آنها را می‌دانند و سپس نتایج را گزارش می‌کنند. این شغل برخلاف حرفه‌های دیگر، محدود به یک زمینه و صنعت خاص نیست و مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد. رشد تقاضا برای استخدام این شغل به ۳۰.۷ درصد در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ می‌رسد.

پزشک

میانگین درآمد سالیانه: ۱۹۴.۵۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

پزشک‌ها همان افرادی هستند که هر زمان احساس ناخوشی داریم به آنها مراجعه می‌کنیم. پزشکی یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است و البته یکی از محبوب ترین شغل ها هم به شمار می‌رود. مراکز آمار برآورده کرده‌اند که نرخ رشد تقاضا برای این شغل در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ تا ۳.۷ درصد افزایش پیدا کند.

جراح دهان فک و صورت

میانگین درآمد سالیانه: ۲۰۸.۰۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

جراح دهان، فک و صورت یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است که البته همیشه جزء شغل های برتر بوده و محبوبیت زیادی دارد. این جراح‌ها درحقیقت همان دندانپزشک‌هایی هستند که باید چهار سال دوره تحصیل و آموزش جراحی را هم پشت سر بگذارند تا بتوانند انواع آسیب‌ها مثل شکاف لب را درمان کنند. این افراد همچنین در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان سر، گردن و دهان هم فعالیت می‌کنند. رشد افزایش استخدام این شغل در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ به ۷.۴ درصد می‌رسد.

مدیر آی تی

میانگین درآمد سالیانه: ۱۴۲.۵۳۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

مدیر سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری یا مدیریت فناوری اطلاعات از جمله بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر، رشد گسترده‌ای داشته است. این افراد درواقع راهنماهایی هستند که به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کنند تا مسیر بهتری را در هزارتوی همیشه متغیر دنیای تکنولوژی پیدا کنند. مدیر IT اهمیت شغلی بالایی دارد که چشم‌اندازهای کوتاه و بلند مدت نیازها و اهداف تکنولوژی شرکت‌ها را تعیین می‌کند. برآوردها از رشد ۱۱.۳ درصدی نرخ استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ خبر می‌دهند.

جراح

میانگین درآمد سالیانه: ۲۰۸.۰۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

جراح هم از آن دسته شغل های برتر در زمینه درآمد، چالش و کیفیت شغلی است که محبوبیت زیادی دارد. جراح به درمان آسیب‌های جسمی بیماران می‌پردازد و مثل پزشکی، وسعت زیادی دارد. این افراد می‌توانند جراح عمومی شوند یا اینکه جراح‌های متخصص مثل ارتوپدی، مغز و اعصاب، قلب و عروق یا پلاستیک باشند. برآورد شده که رشد تقاضا برای استخدام این شغل در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ به ۱.۲ درصد برسد.

توسعه دهنده وب

میانگین درآمد سالیانه: ۶۹.۴۳۰ دلار

مدرک تحصیلی: فوق دیپلم

توسعه دهنده های وب در زمینه‌ی طراحی و اجرای وب سایت‌ها فعالیت می‌کنند. زمانی که این افراد کار خود را به‌درستی انجام دهند، همه‌چیز در یک وب‌سایت، از رنگ و گرافیک گرفته تا تصاویر و جلوه‌های ویژه، با موفقیت اجرا می‌شوند. توسعه دهنده وب هم یکی دیگر از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است که هر روز به تعداد طرفداران آن اضافه می‌شود. گفته شده که رشد استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ به ۱۳ درصد می‌رسد.

پرستار

میانگین درآمد سالیانه: ۷۱.۷۳۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

وظیفه‌ی اصلی پرستارها نظارت و کنترل وضعیت بیماران است که همیشه جزء شغل های برتر بوده است. پرستارها بخش مهمی از نظام سلامت و درمان هستند و نگاه جامعی به علوم درمانی دارند. پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۸ نرخ استخدام این شغل تا ۱۲.۱ درصد افزایش پیدا کند و ۳۷۱۰۰۰ فرصت شغلی پرستاری ایجاد شود.

چشم پزشک

میانگین درآمد سالیانه: ۱۱۱.۷۹۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

چشم پزشکی هم از جمله مهم‌ترین، بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است. یک چشم پزشک در ملاقات با بیماران خود، میزان بینایی مثل نزدیک یا دوربینی و آسیب‌های چشمی آنها مثل آب مروارید را بررسی می‌کند. نرخ بیکاری این شغل در آمریکا تنها ۰.۱ درصد است و پیش‌بینی شده که تقاضا برای استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ تا ۹.۵ درصد افزایش پیدا کند.

مدیر مالی

میانگین درآمد سالیانه: ۱۲۷.۹۹۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

یک مدیر مالی مسئولیت بررسی و نظارت مسائل مالی شرکت‌های بزرگ را به عهده دارد. مدیران مالی با همکاری تیم حسابدارها و مشاوران مالی شرکت به تهیه‌ی گزارش‌های مختلف مثل صورت جریان وجوه نقد و صورت سود و زیان می‌پردازند. شاید مدیریت مالی یک شغل خسته‌کننده به نظر برسد، اما قطعا یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است که تاثیر مستقیمی بر موفقیت اقتصاد شرکت‌ها و کشورها دارد. برآورد شده که نرخ رشد این شغل تا سال ۲۰۲۸ به ۱۶ درصد می‌رسد.

متخصص بیهوشی

میانگین درآمد سالیانه: ۲۰۸.۰۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

متخصص‌های بیهوشی دکترهایی هستند که مسئولیت بی حسی عمومی یا موضعی بیماران را به عهده دارند تا پزشک یا جراح بتواند عمل را با موفقیت و بدون آسیب بیمار انجام دهد. متخصص های بیهوشی همچنین علائم حیاتی بیمار را قبل، در حین و پس از عمل تحت نظر دارند. این یکی از پر استرس ترین شغل های دنیا محسوب می‌شود. برآورد شده که میزان تقاضا برای استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ تا ۴.۵ درصد افزایش پیدا کند.

فیزیوتراپیست

میانگین درآمد سالیانه: ۸۷.۹۳۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

شاید در ایران اینطور نباشد، اما در بسیاری از کشورهای جهان، فیزیوتراپیست یکی از شغل های پردرآمد است که اهمیت تخصص این رشته را نشان می‌دهد. بسیاری از پزشک‌ها، افرادی که با آسیب‌های فیزیکی و عصبی به آنها مراجعه می‌کنند را به فیزیوتراپیست ها ارجاع می‌دهند. فیزیوتراپی یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است که پیش‌بینی شده تقاضا برای استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ به ۲۱.۹ درصد برسد.

ریاضیدان

میانگین درآمد سالیانه: ۱۰۱.۹۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

هرکسی می‌تواند یک ریاضیدان باشد؛ از معلم جبر گرفته تا برنامه‌نویس کامپیوتر. برخی از ریاضیدان‌ها مستقیما در زمینه‌ی تحقیقات برای کشف و توسعه‌ی نظریه‌های مختلف فیزیک و ریاضی فعالیت می‌کنند. برخی از ریاضیدان‌ها هم به دنبال حل تئوری‌ها و مشکلات هر روزه با استفاده از ریاضی هستند. پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۸، تقاضا برای استخدام این شغل تا ۲۶ درصد افزایش خواهد داشت.

متخصص زنان و زایمان

میانگین درآمد سالیانه: ۲۰۸.۰۰۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

متخصص زنان و زایمان طیف سلامت تولید مثل در زنان را بررسی و کنترل می‌کند که همیشه جزء بهترین شغل های دنیا بوده است. این افراد هم در زمینه‌ی جراحی زنان و هم در زمینه‌ی تجویز دارو فعالیت دارند. نرخ بیکاری این شغل در آمریکا ۰.۴ درصد است و برآورد شده که افزایش تقاضای استخدام متخصص زنان و زایمان تا سال ۲۰۲۸ تا ۲.۳ درصد افزایش پیدا کند.

آسیب شناس گفتار و زبان

میانگین درآمد سالیانه: ۷۷.۵۱۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

متخصص های آسیب شناسی گفتار و زبان با افرادی سروکار دارند که در صحبت کردن یا حتی قورت دادن مشکل دارند. طیف زیادی از افراد به آسیب شناس گفتار و زبان مراجعه می‌کنند؛ برای مثال، افرادی که سکته‌ی مغزی کرده‌ و باید دوباره حرف زدن را یاد بگیرند، کودکانی که با قورت دادن مشکل دارند، افرادی که لکنت زبان دارند و بچه‌هایی که به موقع حرف زدن را شروع نمی‌کنند. نرخ رشد ۲۷.۳ درصدی تا سال ۲۰۲۸ برای این شغل پیش‌بینی شده است.

کارشناس پایگاه داده

میانگین درآمد سالیانه: ۹۰.۰۷۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

کارشناس یا مدیر پایگاه داده (دیتابیس) بانک اطلاعاتی شرکت‌ها را مطابق با نیازها تعیین، تنظیم و برنامه‌ریزی کرده و از عملکرد صحیح آنها مطمئن می‌شود. با توجه به اینکه هر روز بیشتر از گذشته به دنیای اپلیکیشن‌ها، تبلت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نزدیک می‌شویم، پس اطلاعات هم ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و شرکت‌های مختلف به افرادی که مسئول محافظت از آنها باشند، نیاز بیشتری خواهند داشت. پیش‌بینی شده نرخ رشد این شغل تا سال ۲۰۲۸ تا ۹ درصد افزایش داشته باشد.

متخصص اطفال

میانگین درآمد سالیانه: ۱۷۰.۵۶۰ دلار

مدرک تحصیلی: دکتری

متخصص اطفال هم تخصص دیگری در رشته‌ی پزشکی است که در زمینه‌ی سلامت فیزیکی، احساسی و اجتماعی نوزادان تا اوایل بزرگسالی آنها فعالیت می‌کند. متخصص اطفال تخصص‌های مختلفی مثل غده شناسی، خون شناسی و روانشناسی رشد و رفتاری کودکان را هم دارند. این شغل برای افرادی مناسب است که هم‌نشینی و مصاحبت با کودکان را دوست دارند. متخصص اطفال یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 است و پیش‌بینی شده که تقاضا برای استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۲ درصد برسد.

مهندسی مکانیک

میانگین درآمد سالیانه: ۸۷.۳۷۰ دلار

مدرک تحصیلی: کارشناسی

مهندس‌های مکانیک وظیفه‌ی تحقیقات، طراحی، توسعه، ساختن و آزمایش بسیاری از دستگاه‌هایی را به عهده دارند که هر روزه از آنها استفاده می‌کنیم. مغز کنجکاو این افراد دائما به دنبال این است که عملکرد همه‌چیز را بدانند. جهان پیشرفته‌ای که امروزه در آن زندگی می‌کنیم مستقیما با ذهن خلاق مهندس‌های مکانیک در ارتباط است و به همین دلیل هم به یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های دنیا در سال 2020 تبدیل شده است.

money.usnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر