;
coinex

کووید 19 در کودکان ؛ آیا ویروس کرونای جدید واقعا با کودکان کاری ندارد؟

کووید 19 در کودکان چه تفاوتی با سایر افراد دارد؟ خفیف‌تر است یا کمتر بروز می‌کند؟ در ادامه این نوشتار همه چیز در مورد کرونا در کودکان را واکاوی می‌کنیم.

بزرگ‌ترین تحقیق روی کودکان مبتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که مردان و کودکان، بیش‌تر در معرض خطر بیماری‌های عفونی قرار دارند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا در روز دوشنبه تحقیقی منتشر کرد، که در آن بیش از ۲۵۰۰ نفر از افراد زیر ۱۸ سال و مبتلا به ویروس کرونا، بین۱۲ فوریه و ۲ آپریل، مورد آزمایش قرار گرفتند.

روی هم رفته، نتایج نشان داده است که بدن کودکان تمایل کم‌تری به گسترش علائم بیماری، نسبت به بزرگسالان، دارد. یعنی کووید 19 در کودکان کمتر بروز پیدا می‌کند. از بین تمام موارد گزارش شده مرتبط با ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) در آمریکا، تنها ۱.۷ درصد کودک بودند؛ ولو اینکه این تعداد، ۲۲ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. ۷۳ درصد از بین کودکانی که اطلاعات بیماری آن‌ها در دسترس است، علائم گسترش یافته‌ای مانند تب، سرفه و تنگی نفس داشتند.

آیا کووید 19 در کودکان کمتر از سایرین رخ می‌دهد؟

تاکنون در سراسر جهان بیش از 88 هزار نفر مبتلای کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. امروز یا فردا تعداد مبتلایان این بیماری در جهان مرز یک و نیم میلیون نفر را رد خواهد کرد. در طول این مدت متخصصا همواره پیشنهاد داشتند که جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ با نحوه صحیح شستشوی دست‌ها و تکرار حداکثری آن رخ می‌دهد. باید محیط اطراف خود راحتی‌الامکان دائما ضدعفونی کنید؛ حتی ضد عفونی میوه و سبزیجات، به این دلیل که مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تقریبا زیاد است.

این تعداد با ۹۳ درصد از بزرگسالان در شرایط و زمان یکسان، مقایسه می‌شود. این نتیجه می‌تواند تصدیقی برای تحقیق انجام شده در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین باشد؛ که نشان داد اکثر کودکان مبتلا، یا بدون علائم و یا با علائم خفیف هستند. اما کووید 19 در کودکان در بعضی مواقع ممکن است علائم جدی‌تری نیز داشته باشند. طبق تحقیق جدیدی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، ۱۴۷ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند؛ ۵ نفر به بخش مراقب‌های ویژه منتقل شده؛ و ۳ نفر از دنیا رفتند.

کووید 19 در کودکان
کرونا در کودکان

کودکان آمریکایی درصد بستری شدن بالاتری نسبت به سایر کودکان داشتند. از میان ۹۵ کودک مبتلا، ۶۲ درصد بستری شدند؛ درحالی که تخمین زده شده بود که ۱۴ درصد از کودکان ۱ تا ۱۷ سال به بیمارستان منتقل شوند. یوونه مالدونادو (Yvonne Maldonado)، رئیس کمیته بیماری‌های عفونی در آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، می‌گوید:

می‌دانیم که سیستم ایمنی کودکان، مدام درحال رشد است. سیستم ایمنی کودکان بزرگ‌تر، قطعا مؤثرتر از کودکان یک‌ساله عمل می‌کند.

آیا مردان بیش از زنان کرونا می‌گیرند؟

در تحقیقی نشان داده شده است که تعداد مردان کشته شده توسط کووید-۱۹ بیشتر از تعداد زنان است. سازمان جهانی بهداشت گزارش می‌هد که تا ۲۰ مارس، ۷۰ درصد از کشته شده‌ها توسط ویروس کرونا در اروپای شرقی، مردان بوده اند. اطلاعات ۵ کشور درگیر با بیماری همه‌گیر، مردان تا ۵۰درصد احتمال مرگ بیش‌تری، نسبت به زنان، در اثر کووید-۱۹ دارند.

بیشتر بخوانید:

مسئله ناقلین بدون علائم کرونا ؛ 25 درصد از مبتلایان کووید 19 هیچگونه علائمی نخواهند داشت!

تحلیلی روی ۲۵۰۰۰ مورد مبتلا به ویروس کرونا در سازمان بهداشت رم، نشان داد که ۸درصد از مردان مبتلا، کشته می‌شوند؛ درحالی که درصد مرگ و میر در زنان، ۵درصد است. در تحقیق مشابهی نیز ثابت شد که اکثریت مبتلایان به کووید-۱۹ در ایتالیا را مردان تشکیل می‌دهند؛ یعنی ۵۸درصد. برخی متخصصان خاطر نشان می‌کنند که مردان بیش‌تر سیگار می‌کشند، سطح بهداشت پایین یا متوسط و درصد بیشتری از بیماری‌های مادرزاد مانند دیابت، نسبت به زنان دارند.

طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، ۵۷درصد کودکان مبتلا به کووید-۱۹ پسر هستند. بنابراین طبق گفته محققان، عوامل زیستی می‌توانند در تفاوت ابتلا به کووید-۱۹ میان دو جنسیت، مؤثر باشند. این تحقیق هنوز در مراحل اولیه می‌باشد و محققان اطلاعات محدودی در دست دارند. یوونه مالدونادو می‌گوید: «روی هم رفته باید خیلی مراقب باشیم. چون دقیق نمی‌دانیم با چه موجودی دست و پنجه نرم می‌کنیم!»

یشتر بخوانید:

مترجم: بهار سجادی

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر