;
coinex

چگونه از طریق ویژگی های یک دستگاه دست به انتخاب بهترین گوشی همراه بزنیم؟

موبایل ها بخش جدا نشدنی زندگی روزمره ما هستند؛ به ویژه در روزهایی که جهان دچار شرایط خاص می‌شود و رفت و آمدها محدود، گوشی‌های تلفن همراه به معدود سرگرمی‌های ما تبدیل می‌شوند.

با وجود این انتخاب اشتباه گوشی موبایل باعث می‌شود لذت استفاده از آن مختل شود و به استرسی برای روزهایی تبدیل شود که چه از نظر مالی امکان هزینه‌های تعمیرات را ندارید و چه از نظر رفت و آمد به بیرون از خانه محدود هستید. برای اینکه دچار این دردسرها نشوید، خوب است بدانید توجه به کدام ویژگی‌های گوشی‌های تلفن همراه شما را به سمت بهترین انتخاب خواهد برد. در این مقاله با این ویژگی‌ها آشنا خواهید شد.

چگونه از طریق ویژگی های یک دستگاه دست به انتخاب بهترین گوشی همراه بزنیم؟

1. حافظه مناسب دستگاه

این روزها ما با بمباران اطلاعاتی طرف هستیم. انواع اقسام کلیپ‌های ویدئویی، گیف‌ها و عکس‌ها و فایل‌های پی دی اف به دستمان می‌رسند و حجم گوشی را اشغال می‌کنند. بنابراین اهمیت داشتن حافظه بیشتر برای گوشی‌های امروزی بیشتر از یک دهه پیش مد نظر است. به همین دلیل هم لازم است دست به انتخاب گوشی‌هایی بزنید که حافظه بیشتری دارند و اطلاعات بیشتری را در خودشان جا می‌دهند. با این کار مرتبا مجبور به خالی کردن اطلاعات روی گوشی نخواهید شد و استرس نمی‌گیرید که بعد از گرفتن چند عکس حجم حافظه پر شود.

2. دوربین قوی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید موقع خرید گوشی تلفن همراه به آن توجه داشته باشید، کیفیت دوربین آن است، به ویژه اگر از دوستداران شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هستید و به انداختن عکس‌های هنری و معمولی علاقه زیادی دارید. در این شرایط می‌توانید  به راحتی و بدون اینکه برای خرید یک دوربین عکاسی مجهز و گران هزینه کنید، سراغ یک مدل گوشی مناسب و حتی میان رده با قابلیت عکاسی پیشرفته بروید. دوربین‌های سه گانه عمودی و دوربین‌هایی با قابلیت زوم بالا برای استفاده اشخاصی که به عکاسی نیمه حرفه‌ای و حتی گاهی حرفه‌ای علاقمند هستند، کاربرد زیادی دارند.

3. ابعاد گوشی

انتخاب بهترین دستگاه موبایل

اندازه مناسب گوشی، اندازه استانداردی نیست و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. در حالی که یک نفر با رویکرد مینیمال ممکن است عاشق گوشی‌های کوچک باشد، دیگری ممکن است گوشی بزرگش را با خرید یک مدل تبلت با قیمت مقرون به صرفه از میان گزینه های موجود در بازار جایگزین کند. بنابراین قبل از خرید گوشی هوشمند مورد نظرتان از خودتان بپرسید کدام گوشی‌ها اغلب توجه‌تان را جلب می‌کنند و وقتی خودتان را با گوشی جدید تصور می‌کنید، اندازه گوشی چقدر خواهد بود.

4. سیستم عامل کاربردی

دنیای سیستم‌های عامل تنوع زیادی ندارد ولی کاربران آن بسیار متنوع هستند. هر کس با توجه به گوشی‌های قبلی که داشته و امکاناتی که دوست دارد در گوشی‌اش داشته باشد، یک سیستم عامل را نسبت به بقیه ارجح می‌داند. بنابراین قبل از اینکه شکل و اندازه یک گوشی مهم باشد، مهم است که بتوانید به راحتی با سیستم عامل آن کار کنید و بعد از مدت کوتاهی این کار به بخشی از ناخودآگاه شما تبدیل شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود کاربران ios همچنان سراغ مدل‌های اپل بروند و کاربران سامسونگ که با اندروید احساس راحتی می‌کنند هم از محصولات متنوع این برند کمک بگیرند.

5. ویژگی‌های کاربردی

ممکن است شما هم افرادی را دور و برتان دیده باشید که خواسته‌شان از گوشی در حد خواسته‌های معمولی است؛ اما هر سال که مدل جدید ارائه می‌شود صرفا برای اینکه از قافله عقب نمانند، هزینه زیادی می‌کنند و مدل جدیدتری می‌خرند؛ در حالی که هنوز از قابلیت‌های گوشی‌ قبلی‌شان بی‌خبر هستند. این روش نوعی مصرف گرایی است که نتیجه‌ای جز خالی کردن جیب مشتری‌ها را به دنبال نخواهد داشت.

این بار وقتی قصد داشتید گوشی جدید بخرید با خودتان رو راست باشید و ببینید کدام یک از ویژگی‌های یک تلفن همراه برای شما کاربردی‌تر است. نتیجه این می‌شود که به جای هزینه زیاد برای خرید اینترنتی موبایل های پیشرو یا پرچم دار از فروشگاهی مثل دیجی کالا می‌توانید یک گوشی موبایل پیشرو با مدل قدیمی‌تر یا حتی یک گوشی میان رده را در سبد خرید خودتان قرار دهید. اگر به این نتیجه رسیدید سراغ محصولات کمپانی‌هایی مثل سامسونگ و هواوی بروید و با مقایسه انواع مدل های جدید، قدیمی و میان رده، قیمت‌ها و کاربری‌هایشان دست به انتخاب بهترین گوشی برای خودتان بزنید.

6.کدام اپلیکیشن‌ها را می‌خواهید؟

موبایل
عکس گرفتن از غذا با موبایل

واقعیت این است که به جز تعدادی از اپلیکیشن‌ها که قابلیت نصب بر روی هر نوع سیستم عاملی را دارند، بسیاری از اپلیکیشن‌ها صرفا یا روی ios نصب می‌شوند یا اندرویدی و ویندوزی هستند. در حال حاضر هم به دلیل تحریم‌ها نصب بسیاری از اپلیکیشن‌ها بر روی ios کمی دشوار شده و مراحل تازه‌ای می‌طلبد. به همین دلیل لازم است قبل از خرید دستگاه، فهرستی از اپلیکیشن‌های ضروری‌تان را مشخص کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها قابلیت نصب بر کدام سیستم عامل را دارد. این مسئله باعث می‌شود خرید دستگاه تلفن همراه‌تان بسیار هوشمندانه‌تر از قبل شود.

7. قابلیت اتصال به اینترنت

اینکه تمام گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، بر کسی پوشیده نیست؛ اما با توجه به اینکه روز به روز نسل‌های جدیدتری از اینترنت وارد دنیای مخابرات می‌شوند، لازم به قابلیت اتصال به اینترنت موبایل تان به خوبی دقت کنید. برای مثال از فروشنده بپرسید که آیا گوشی مد نظرتان از 4G را پشتیبانی می‌کند یا نه. در حال حاضر اینترنت 5G هم در حال آزمون و خطاست؛ اما فعلا عوارض آن از جمله احتمال سرطان زا بودنش مانع گرفتن مهر تایید نهایی شده است، در این مطلب می‌توانید بیشتر با اینترنت 5G و خطرات آن آشنا شوید. بنابراین خوب است در مورد اینترنت گوشی‌تان به خوبی تحقیق کنید.

8. توجه به باتری موبایل

درست است که وجود پاور بانک‌ها مشکل خالی شدن شارژ گوشی موبایل را تا حد زیادی برطرف کرده‌اند؛ اما این قضیه نباید مانع شود تا به توان باتری موقع خرید گوشی دقت داشته باشید. توجه داشته باشید هر چه قدرت باتری بیشتر  باشد و قدرت نگهداری شارژ آن بالاتر شما را از مشکلاتی که موقع عکاسی، فیلمبرداری، بازی و یا حتی چت تصویری بر اثر مصرف بالای انرژی پیش می‌آید، در امان نگه خواهد داشت. بنابراین اهمیت قدرت باتری را صرف داشتن پاور بانک دست کم نگیرید و با خودتان به این قضیه فکر کنید که اگر مجبور باشید روزانه چندین باز گوشی را به پاور بانک بزنید، این قضیه هم آزار دهنده است و هم به مرور همان اندک توان باتری را تحلیل خواهد برد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر