;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در توئیتر ؛ دارک مود توئیتر برای آیفون، اندروید و دسکتاپ

در توئیتر هم می‌توانید با استفاده از حالت شب پیام های این برنامه را راحتتر بخوانید. در این مطلب به آموزش نحوه فعال کردن حالت شب در توئیتر پرداخته‌ایم.

حالت شب توئیتر (Twitter Dark Modeٰ) توئیتر یک رابط کاربری جایگزین برای رابط کاربری روشن معمولی آن است و از یک تم سفید رنگ با سایه‌های خاکستری و مشکی بهره می‌برد. اما دو سوال اصلی موجود درباره این ویژگی عبارتند از این که چرا باید از این قابلیت استفاده کنیم و چگونه باید آن را فعال کنیم؟

مهمترین کاربرد قابلیت حالت شب توئیتر در هر نرم افزاری و همچنین در توئیتر کاهش درخشندگی رابط کاربری آن و همچنین کاهش میزان فشاری است که در هنگام استفاده از نرم افزار در هنگام وجود نور کم به چشم کاربر وارد می‌شود. وجود چنین قابلیتی باعث می‌شود که خواندن پیام های توئیتر در هنگام شب برای شما راحتتر شود.

قابلیت حالت شب توئیتر علاوه بر این مصرف انرژی باتری را کاهش می‌دهد؛ تحقیقات انجام شده نشان داده‌اند که پیکسل های تیره در مقایسه با پیکسل های روشن انرژی بسیار کمتری را از باتری مصرف می‌کنند. باید به این نکته هم اشاره کرد که تاثیر مثبت این قابلیت در گوشی های دارای نمایشگر AMOLED و سایر فهرست بهترین صفحه نمایش گوشی جهان بیشتر است زیرا در این نمایشگرها پیکسل های سیاه رنگ کاملا خاموش هستند و هیچ انرژی را از باتری گوش دریافت نمی‌کنند.

فعال کردن حالت شب در توئیتر ظاهر این نرم افزار را به میزان بسیار زیادی زیباتر هم می‌کند و درواقع باعث خوشحالی است که برنامه نویسان روز به روز نرم افزارهای خود را به قابلیت‌های کاربردی بیشتری مجهز می‌کنند. اگر از اپلیکیشن های واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کنید، می‌توانید این قابلیت را در آن‌ها هم فعال نمایید.

توئیتر دو تم را به عنوان تم تاریک توئیتر ارائه می‌کند و می‌توان گفت که فعال کردن هر دو تم بسیار آسان است. در این مقاله نحوه فعال کردن حالت شب در توئیتر را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نحوه فعال کردن حالت شب در توئیتر

فعال سازی حالت شب توئیتر برای IOS و اندروید تفاوت چندانی ندارد و در هر دو مورد استفاده از مکانیزم یکسانی تعبیه شده است. دارک مود در توئیتر برای بهترین گوشی های هوشمند جهان در سال 2020 که بسیاری از آنها به نمایشگرهای AMOLED و سوپر AMOLED مجهز هستند، قابلیت جداگانه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020

جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2020

فعال کردن حالت شب توئیتر آیفون و اندروید

در آیفون و اندروید

حالت شب توئیتر برای اندروید و IOS در دسترس است؛ یکی با پیش زمینه‌ای به رنگ آبی تیره (با نام Dim) و دیگری با پیش زمینه‌ای به رنگ مشکی (با نام Lights out) که برای گوشی های دارای نمایشگر AMOLED طراحی شده است. نحوه فعال کردن دارک مود توئیتر در هر دو شکل بسیار آسان است و برای این کار تنها باید چهار مرحله زیر را دنبال کنید:

  1. منو اصلی را باز کنید.
  2. به قسمت تنظیمات و حریم خصوصی (Settings and privacy) بروید.
  3. سربرگ نمایشگر و صدا (Display and sound) را لمس کنید.
  4. یکی از دو گزینه Dim یا Lights out را انتخاب کنید.

گزینه Lights out چند وقتی است که برای فعال سازی حالت شب iOS وجود دارد، ولی به تازگی برای فعال سازی حالت شب اندروید ارائه شده است.

کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی بنیان گذار توئیتر برای مقابله با ویروس کرونا

اگر این تم تاریک توئیتر را در منو فوق ندیدید، به قسمت برنامه ها (Apps) در بخش تنظیمات گوشی خود بروید، نرم افزار توئیتر را پیدا و گزینه Force stop را لمس کنید و سپس دیتای نرم افزار را پاک نمایید. پس از دنبال کردن این روند نرم افزار توئیتر را دوباره باز کنید و برای پیدا کردن گزینه Lights out چهار مرحله فوق را دنبال نمایید.

فعال کردن دارک مورد توئیتر دسکتاپ

در دسکتاپ

وبسایت توئیتر به تنظیمات رنگ مبنا مجهز است و از این طریق به مرورگر یک رایانه می‌گوید که حالت شب برای استفاده کاربر در دسترس قرار دارد. بیشتر مرورگرهای مدرن مانند کروم، فایرفاکس و اج این قابلیت را شناسایی و آن را مناسب با تنظیمات خود فعال می‌کنند، اگرچه که شما می‌توانید ظاهر توئیتر را به طور دستی هم تغییر دهید.

برای فعال کردن حالت شب در توئیتر دسکتاپ به طور دستی باید وارد منو تنظیمات و حریم خصوصی (Settings and Privacy) شوید، گزینه نمایشگر (Display) را انتخاب کنید و یکی از سه مورد پیش فرض (Default)، Dim و Lights out را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر