;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در تلگرام ؛ دارک مود تلگرام را چگونه فعال کنیم؟

تلگرام از محبوبترین پیام رسان های جهان است و برای حفظ موقعیتش به طور مداوم آپدیت می‌شود. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در تلگرام را آموزش داده‌ایم.

از هر طریقی که با تلگرام پیام ارسال می‌کنید، شکی در این موضوع نیست که قابلیت ارسال پیام خصوصی یکی از نقاط قوت این نرم افزار مشهور است. ویژگی‌های مثبت تلگرام باعث شده‌اند که کاربر در هر زمانی از این برنامه استفاده کند، اما همه ما می‌دانیم که پیام رسانی با رابط کاربری سفید و روشن این اپلیکیشن محبوب و هر برنامه دیگری در شرایط کم نور چندان راحت نیست.

با این حال بد نیست بدانید که تیم تلگرام آن را به حالت شب یا دارک مود (Dark mode) و چند تم متفاوت مجهز کرده است تا کاربر در هنگام شب هم بتواند راحت از آن استفاده کند.

آپدیت جدید تلگرام:

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام و دسته بندی چت‌ها و کانال ها

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست که هر بار آن را به طور دستی فعال کنید، زیرا این ویژگی تلگرام قابل برنامه ریزی و انطباق پذیر است و شما می‌توانید آن را زمان بندی کنید تا در زمان خاصی فعال شود. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در تلگرام را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نحوه فعال کردن حالت شب در تلگرام

فعال کردن حالت شب در تلگرام : حالت دستی

برای فعال کردن حالت شب در تلگرام آیفون به طور دستی ابتدا گزینه Settings را در گوشه پایین سمت راست برنامه لمس کنید و سپس گزینه Appearance را لمس کنید. در سیستم عامل اندروید برای فعال کردن حالت شب در تلگرام به طور دستی باید منو همبرگری را در گوشه بالای سمت چپ صفحه لمس کنید، وارد قسمت Settings شوید و سپس گزینه Chat Settings را لمس کنید.

گزینه Appearance در سیستم عامل اپل (سمت چپ) و گزینه Chat Settings در سیستم عامل اندروید (سمت راست)

در این قسمت همه تم های پیش فرض تلگرام را مشاهده می‌کنید؛ در سیستم عامل اندروید گزینه‌های زیر را در اختیار دارید:

  • پیش فرض (Default): دارای کادرهای پیام رسانی سبز و سفید روی یک پس زمینه خاکستری
  • آبی (Blue): دارای کادرهای پیام رسانی آبی روشن و سفید روی یک پس زمینه آبی
  • آبی تیره (Dark blue): دارای کادرهای پیام رسانی آبی تیره و خاکستری تیره روی یک پس زمینه آبی تیره
  • تیره (Dark): دارای کادرهای پیام رسانی آبی تیره و خاکستری روشن روی یک پس زمینه خاکستری تیره
  • آبی نیلی (Arctic Blue): دارای کادرهای پیام رسانی آبی تیره و سفید روی یک پس زمینه آبی روشن

در سیستم عامل iOS چهار آپشن زیر را در اختیار دارید:

  • روز کلاسیک (Day classic): دارای کادرهای پیام رسانی سبز و سفید روی یک پس زمینه خاکستری
  • روز (Day): دارای کادرهای پیام رسانی آبی تیره و خاکستری روی یک پس زمینه سفید
  • شب (Night): دارای کادرهای پیام رسانی خاکستری تیره روی یک پس زمینه مشکی
  • آبی شبانه (Blue night): دارای کادرهای پیام رسانی آبی تیره و خاکستری تیره روی یک پس زمینه آبی تیره

بیشتر بخوانید:

لو رفتن شماره موبایل 42 میلیون ایرانی در تلگرام

با لمس هر یک از گزینه‌های فوق می‌توانید پیش نمایش آن را ببینید و آن را فعال کنید. همه تم های فوق یک پس زمینه پیش فرض انتخاب شده دارند، ولی شما می‌توانید با لمس گزینه Chat Background این پس زمینه ها را هم تغییر دهید. زمانی که پس زمینه مورد علاقه خود را انتخاب کردید، می‌توانید صفحه را ببندید. در سیستم عامل اندروید همچنین می‌توانید با لمس کردن تم های مورد نظرتان برای مدت چند ثانیه آن‌ها را با مخاطبان مورد نظرتان به اشتراک بگذارید.

پیش نمایش تم و تم تغییر کرده در سیستم عامل iOS (سمت چپ) و سیستم عامل اندروید (سمت راست)

در تلگرام می‌توانید خودتان هم تم بسازید. در گوشی های آیفون فقط می‌توانید یک تم رنگی را انتخاب کنید و سپس پس زمینه صفحه مکالمه را مطابق سلیقه خود تغییر دهید، اما در سیستم عامل اندروید می‌توانید خودتان یک تم کاملا جدید بسازید.

به این منظور باید ابتدا آیکون موجود در گوشه بالای سمت راست صفحه، سپس گزینه Create new theme و بعد گزینه Create Theme را لمس کنید و در نهایت برای تم خود نام بگذارید. حال باید آیکون پلات رنگ ظاهر شده را لمس کنید، همه جنبه‌های رابط کاربری گوشی خود را تنظیم کنید و در آخر برای اتمام پروسه ساخت تم گزینه Save Theme را لمس کنید.

فعال کردن حالت شب در تلگرام : حالت قابل برنامه ریزی

شما می‌توانید با استفاده از صفحات تنظیم Appearance یا Chat Settings فوق یک حالت شب تلگرام خودکار را روی گوشی خود تنظیم کنید. در یک گوشی آیفون ابتدا باید یکی از دو تم Day Classic یا Day را انتخاب و سپس گزینه Auto-Night Mode را لمس کنید، زیرا این گزینه در صورت انتخاب تم های دیگر ظاهر نمی‌شود. در سیستم عامل اندروید باید گزینه Auto-Night Mode را از منو تنظیمات لمس کنید و سپس گزینه Scheduled را انتخاب نمایید.

این راهکار حق تصمیم گیری درباره غیرفعال و فعال شدن کردن حالت شب تلگرام در زمان‌های خاص یا هنگام طلوع و غروب خورشید را به شما می‌دهد. در این روند اگر که گزینه Use Local Sunset & Sunrise را انتخاب کنید، تلگرام اطلاعات مکانی شما را درخواست می‌کند. با انتخاب این گزینه می‌توانید به تلگرام اجازه دهید که همیشه از اطلاعات مکانی شما استفاده کند یا تنها زمانی که در حال استفاده از آن هستید این دسترسی را داشته باشد.

حالت شب تلگرام قابل برنامه ریزی در سیستم عامل iOS (سمت چپ) و سیستم عامل اندروید (سمت راست)

اگر گزینه خورشید مبنا را غیرفعال کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که حالت شب تلگرام چه ساعتی فعال و غیرفعال شود. به این منظور برای انتخاب ساعت شروع باید گزینه From را لمس کنید، ساعت مورد نظرتان را انتخاب نمایید و سپس گزینه Set یا Ok را لمس کنید. برای تنظیم ساعت پایان هم باید گزینه To را لمس کنید، ساعت مورد نظرتان را انتخاب نمایید و سپس گزینه Set یا Ok را لمس کنید.

دارک مود تلگرام قابل برنامه ریزی در سیستم عامل اندروید

در پایین این صفحه می‌توانید حالت شب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در سیستم عامل iOS می‌توانید یکی از دو گزینه Night و در سیستم عامل اندروید می‌توانید یکی از دو مورد Dark را انتخاب کنید. در پلت فرم iOS حالت پیش نمایش ندارید، اما در پلت فرم اندروید علاوه بر این ویژگی به تم های خودتان هم دسترسی دارید.

فعال کردن حالت شب در تلگرام : حالت انطباق پذیر

در آیفون برای فعال کردن حالت شب انطباق پذیر ابتدا باید یکی از دو تم Day Classic یا Day را انتخاب و سپس گزینه Auto-Night Mode را لمس کنید، زیرا این گزینه با انتخاب تم های دیگر ظاهر نمی‌شود. در سیستم عامل اندروید باید گزینه Auto-Night Mode را از قسمت تنظیمات لمس کنید و سپس یکی از دو گزینه Automatic یا Adaptive را لمس کنید.

دارک مود انطباق پذیر برحسب میزان روشنایی نمایشگر گوشی خودش را تنظیم می‌کند. اگر میزان روشنایی نمایشگر گوشی به هر طریقی از حد خاصی کمتر شود، دارک مود تلگرام فعال می‌شود. تلگرام توصیه کرده است که برای دریافت حداکثر کارایی این قابلیت نمایشگر گوشی خود را روی حالت تنظیم خودکار میزان روشنایی قرار دهید، اگرچه که این قابلیت براساس تنظیم دستی میزان روشنایی نمایشگر هم کار می‌کند.

برای تنظیم میزان روشنایی نمایشگر نوار لغزان را به مقدار مورد نظرتان جا به جا کنید و صبر کنید تا میزان روشنایی صفحه نمایش تنظیم شود. حال اگر میزان نور صفحه نمایش دستگاه از درصد مورد نظرتان کمتر شود، حالت شب تلگرام فعال می‌شود. در پایین این صفحه می‌توانید دارک مود تلگرام مورد نظر خود را انتخاب کنید. در سیستم عامل iOS می‌توانید یکی از دو گزینه Night و در سیستم عامل اندروید می‌توانید یکی از دو مورد Dark را انتخاب کنید. در پلت فرم iOS حالت پیش نمایش ندارید، اما در پلت فرم اندروید علاوه بر این ویژگی به تم های خودتان هم دسترسی دارید.

تغییر میزان روشنایی نمایشگر در سیستم عامل iOS (سمت چپ) و سیستم عامل اندروید (سمت راست)

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gadgethacks

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر