;
coinex

نحوه فعال کردن حالت شب در اینستاگرام ؛ دارک مود اینستاگرام را چگونه فعال کنیم؟

اینستاگرام محبوبیت زیادی در جهان دارد، از این رو روز به روز به قابلیت‌هایش اضافه می‌شود. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در اینستاگرام را آموزش داده‌ایم.

حالت شب اینستاگرام (Dark mode) اینستاگرام در قالب یک طرح رنگی مشکی و خاکستری به عنوان جایگزین رابط کاربری عادی سفید رنگ این شبکه اجتماعی محبوب ارائه شده است. سوال موجود درباره این قابلیت این است که چه فایده‌ای دارد و چگونه باید آن را فعال کنیم؟

درباره حالت شب اینستاگرام می‌توان گفت که استفاده از این ویژگی در نرم افزارهای مجهز به آن باعث صرفه جویی در مصرف شارژ باتری دستگاه می‌شود، زیرا پیکسل های روشن شارژ کمتری را در مقایسه با پیکسل های تیره مصرف می‌کنند؛ البته این تفاوت در دستگاه های دارای نمایشگرهای AMOLED محسوستر است چون که در این نمایشگرها پیکسل های سیاه رنگ کاملا خاموش هستند.

علاوه بر این از نظر بسیاری از افراد حالت شب، مخصوصا در شرایط کم نور، باعث می‌شود که فشار کمتری بر چشم کاربر وارد شود زیرا این قابلیت میزان درخشش صفحه نمایش دستگاه را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

یشترین فالوور اینستاگرام در سال 2020

حالت دارک مود اینستاگرام همچنین ظاهر یک برنامه را زیباتر می‌کند و این تاثیر باعث می‌شود که کاربر در استفاده‌های بلند مدت از نرم افزار مورد علاقه‌اش کمتر خسته شود. شما هم اکنون می‌توانید از این قابلیت در نرم افزارهای پرکاربردی مانند فیسبوک، توئیتر، یوتیوب، واتساپ و جیمیل استفاده کنید. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت شب در اینستاگرام را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

نحوه فعال کردن حالت شب در اینستاگرام

آدام موسری، از مدیران اینستاگرام، در سال 2019 اعلام کرد که برای استفاده از حالت شب اینستاگرام باید سیستم عامل های اندروید 10 یا iOS 13 یا نسخه های بالاتر این دو پلت فرم را روی دستگاه خود داشته باشید. برای فعال کردن این قابلیت در سیستم عامل گوگل و اپل باید مراحل زیر را دنبال کنید.

فعال کردن حالت شب اینستاگرام آیفون (iOS)

اگر آپدیت iOS 13 را روی گوشی آیفون خود دارید، برای فعال کردن حالت شب در اینستاگرام باید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. به قسمت نمایشگر و روشنایی (Display and brightness) بروید.
  3. گزینه Dark را لمس کنید تا تم دستگاه تغییر کند.
  4. نرم افزار اینستاگرام را باز کنید.

فعال کردن اینستاگرام اندروید

برای فعال کردن حالت شب در اینستاگرام یک دستگاه دارای بروزرسانی اندروید 10 باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. به قسمت نمایشگر (Display) بروید.
  3. گزینه Dark theme را فعال کنید.
  4. نرم افزار اینستاگرام را باز کنید.

دارک مود اینستاگرام در اندروید

روش‌های دیگری برای کاهش انرژی مصرفی اینستاگرام

به غیر از فعال سازی دارک مورد اینستاگرام روش‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف انرژی این اپ وجود دارد. اگر هنوز بروزرسانی های اندروید 10 یا iOS 13 را برای دستگاه خود دریافت نکرده‌اید، باز هم می‌توانید میزان شارژی را که اینستاگرام از باتری دستگاهتان دریافت می‌کند، کاهش دهید. این نرم افزار برای نگه داشتن کاربر در محیط خودش به طور مداوم عکس‌ها و فیلم‌های بعدیش را بارگذاری می‌کند، ولی شما می‌توانید این رفتار را محدود کنید.

بیشتر بخوانید:

5 ترفند برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

به این منظور باید آیکون منو را در گوشه بالای سمت راست نرم افزار لمس کنید، وارد قسمت تنظیمات شوید و سپس ابتدا گزینه حساب (Account)، بعد گزینه مصرف دیتای موبایل (Mobile data use) و در آخر گزینه Data saver را لمس کنید.

این روند باعث می‌شود که فیلم‌های بعدی اینستاگرام به طور خودکار بارگذاری نشوند و فقط زمانی باز شوند که شما آن‌ها را پخش می‌کنید. تاثیر این ترفند چندان برجسته نیست، اما باعث می‌شود که بتوانید با یک بار شارژ برای مدت زمان بیشتری با گوشی خود کار کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر