;
coinex

ویروس کرونا چگونه می کشد ؛ چرا همه مبتلایان کووید 19 نمی‌میرند؟

ویروس کرونا چگونه می کشد ؛ اگر همه چیز خوب پیش برود، سیستم ایمنی بدن می‌تواند به طور کامل ویروس را از بین ببرد. اما چرا همه مبتلایان کووید 19 نمی‌میرند؟

در این نوشتار اطلاعاتی که درمورد بهبود یافتگان منتشر شده است را بررسی کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم که ویروس کرونا چگونه می کشد و چرا و چگونه افراد می‌توانند از گزند این بیماری در امام بمانند. آمارها نشان می‌دهد که تاکنون دنیاگیری کووید ۱۹ منجر به ابتلای بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

در سرتاسر جهان، بیش از 400 هزار نفر از مبتلایان، بهبود یافته اند. البته کشورهای زیادی تعداد دقیقی از کشته‌ شده‌های خود را گزارش نمی‌کنند.

ویروس کرونا چگونه می کشد

به علاوه، با توجه به محدودیت تست بیماری در برخی کشورها، مانند آمریکا، مواردی با علائم شدید در اولویت آزمایش قرار می‌گیرند؛ درنتیجه از افرادی با علائم خفیف یا بدون علائم، تست بیماری گرفته نمی‌شود. پس این افراد در میان موارد بهبودیافته شمرده نمی‌شوند.

آگاهی از تعداد دقیق افراد مبتلا باعث می‌شود بدانیم چه موقع بیماری به نقطه اوج رسیده و سیر نزولی پیدا می‌کند؛ و چه موقع مردم می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

روند ریکاوری از کووید ۱۹ چگونه است؟

بیش‌تر بیماران حتی پس از بهبودی نیز هنوز سرفه‌های خفیف و احساس خستگی دارند؛ اما به افراد دیگر بیماری منتقل نمی‌کنند. به گفته دکتر مایک رایان، چیزی نزدیک به ۶هفته زمان لازم است تا بدن افراد به طور کامل از ویروس پاک‌سازی شود.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه

اما افرادی که علائم بسیار شدیدی داشته اند، به ماه‌ها زمان نیاز دارند تا به طور کامل بهبود یابند. اما بیماران متصل به ونتیلاتور هفته‌ها دوام می‌آورند. به همین دلیل است که پاسخ به سوال ویروس کرونا چگونه می کشد چندان آسان نیست. سپس دستگاه از آن‌ها جدا می‌شوند و چند روز در بخش ICU بستری خواهند بود. سپس از این بخش نیز بیرون آمده و چند روز تا یک هفته، برای بهبودی کامل در بیمارستان بستری می‌مانند.”

اثرات طولانی مدت بیماری کووید ۱۹ چیست؟

به گفته استاد آسیب شناسی مدرسه پزشکی شیکاگو، بیش‌تر افراد با علائم خفیف، باید به طور کامل و بدون اثرات طولانی مدت، بهبود یابند. اما آینده تیره‌ای در انتظار افرادی است که علائم شدید دارند. طبق پژوهشی روی ۱۲فرد بهبود یافته، ظرفیت ریه ۲تا۳ نفر کاهش پیدا کرده و اسکن ۹بیمار نشان می‌دهد که آسیب جدی به ریه وارد شده است. برخی متخصصان معتقدند ریه افرادی که علائم شدید داشته اند، هرگز به حالت عادی باز نخواهد گشت.

چرا همه مبتلایان کووید 19 نمی‌میرند؟

بدن افراد مبتلا آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند با ویروس، در صورت رویایی دوباره، مبارزه کند. این موضوع سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. شناسایی افراد بهبود یافته در دوران مبارزه با همه‌گیری جهانی، امری ضروری است؛ از نظر متخصصان افراد بهبودیافته می‌توانند به محل کار بازگردند و باعث بازگشت کشورها به روند عادی خود می‌شوند.

بیماری کرونا
ویروس کرونا چگونه می کشد

با این حال برخی گزارشات حاکی از آن است که آنتی‌بادی‌ها تا زمانی که ما فکر می‌کنیم فعال نخواهند بود. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره، ۵۱نفر از افراد بهبود یافته، دوباره تست کرونای مثبت داشته‌اند. چین نیز موضوع مشابهی را گزارش داده است. اما به گفته متخصصان این افراد دوباره آلوده نشده‌‌اند؛ بلکه ویروس در بدن آن‌ها مجدداً فعال شده است.

قرنطینه کی تمام می شود؟

اگر بیمار هستید، تا زمانی که این علائم را مشاهده نکرده‌اید باید در قرنطینه بمانید: برای ۷۲ساعت تب نداشته باشید؛ البته در صورتی که داروی کاهش تب مصرف نمی‌کنید، سایر علائم مانند تنگی نفس و سرفه بهبود یافته باشند، و حداقل ۷روز از ظهور علائم بیماری گذشته باشد. پس از اینکه تب، سرفه و تنگی نفس شما خوب شد، باید تست بیماری بدهید. سپس، با توجه به قوانین کشور خودتان، می‌توانید خانه را برای کارهای ضروری ترک کنید. اما همچنان باید فاصله اجتماعی را با افراد رعایت کنید.

بیماران با علائم خفیف، ۸روز پس از مشاهده علائم، نمی‌توانند بیماری را به افراد منتقل کنند؛ و بیماران با علائم شدید ۱۰ تا ۱۱ روز پس از مشاهده علائم، منتقل کننده بیماری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

مترجم: بهار سجادی

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر