;
coinex

قیمت آیفون اس ای 2020 اپل (Apple iPhone SE 2020) چقدر است؟

گوشی آیفون SE 2020 اپل معرفی شده و حالا همه چیز را در مورد آن می‌دانیم. قیمت آیفون اس ای 2020 موضوع این نوشته است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سرانجام اپل آیفون 2020 SE را رسما معرفی کرد. دقیقا مانند گمانه زنی ها، این دستگاه فقط یک به روزرسانی آیفون ۸ است. حالا که آیفون 2020 رسمی است، اپل رسما سری آیفون 8 را متوقف کرد.

در تکراتو مشخصات فنی آیفون اس ای 2020 اپل (Apple iPhone SE 2020) را به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده در سال 2020 مفصلا شرح دادیم. قیمت همیشه عنصری کلیدی است. در این نوشتار قصد داریم قیمت آیفون اس ای 2020 اپل را بررسی و زیر و بم مسائل اقتصادی آن را تحلیل کنیم. با ادامه این مقاله با تکراتو همراه باشید.

به طور خلاصه در پاسخ به سوال قیمت آیفون SE 2020 اپل (Apple iPhone SE 2020) چقدر است؟ باید گفت که مهم‌ترین نکته حافظه داخلی است (حداقل دسته‌بندی قیمت بر اساس آن است.). بر این اساس قیمت آیفون اس ای 2020 اینگونه است:

  •  نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی به قیمت 399 دلار
  • نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۴۴۹ دلار
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۵۴۹ دلار

قیمت آیفون اس ای 2020 (Apple iPhone SE 2020)

قیمت آیفون اس ای 2020 می تواند امید خیلی از کاربرانی باشند که نمی خواهند برای موبایل خیلی هزینه کنند اما در عین حال آیفون یا یک دستگاه iOS می خواهند تا اسمارت‌فونشان نامی در میان بهترین گوشی های هوشمند 2020  داشته باشد.

وقتی صحبت از قیمت گوشی به میان می‌آید می‌توان گفت که قابل مقایسه با گوشی‌های گران قمیت این برند نیست. در واقع هدف اپل از عرضه این گوشی تسلط بر بخش حساس به قیمت بازار بوده است.

کوپرتینو می‌گوید مشتریان می‌توانند از روز ۲۹ فروردین پس از اطلاع از قیمت آیفون SE 2020 برای پیش‌خرید آیفون SE 2020 اقدام کنند؛ اما عرضه محصول از یک هفته پس از آن تاریخ آغاز خواهد شد. گوشی اقتصادی اپل اگرچه یکی از بهترین گوشی های 2020 اپل به شمار نمی‌آید، با قیمت پایه ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد و خریداران، یکسال اشتراک رایگان اپل تی وی پلاس را نیز دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سیستم عامل IOS برای استفاده از نرم افزارهای ایرانی محدودیت‌های زیادی گذاشته است که دیگر انتخاب خوبی در ایران به شمار نمی‌رود اما آنقدر وسوسه کننده هست که هنوز کاربارن خود را دارد. شاید بخواهید بدانید که قیمت آیفون اس ای 2020 چقدر است؟ برای شروع به جدول زیر دقت کنید. فروش این گوشی از ۲۴ آوریل شروع می‌شود و قرارست که در ۴۰ کشور دنیا توزیع شود. قیمت این دستگاه را در کشورهای مختلف می‌‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت آیفون اس ای 2020
قیمت آیفون اس ای 2020

ما می توانیم قیمت را با قیمت چین و هند نزدیک تر بدانیم. قیمت آیفون اس ای ۲۰۲۰ نسخه ۶۴ گیگابایت حدودا معادل ۵۵۵ دلار است و در چین حدود ۴۶۷ دلار. البته قیمت امارات هم خیلی دور از بازار ما نخواهد بود. قیمت آیفون SE 2020 در امارات حدود ۴۶۳ دلار است. توجه کنید این قیمت ها با توجه به نسبت ارزهای کشورهای مذکور نسبت به دلار در زمان نگارش این مطلب عنوان شده است.

همون‌طور که می‌دانید اپل با گسترش فروش محصولات‌اش قصد دارد تا مجددا در حوزه گوشی هوشمند جایگاه گذشته خودش در رتبه دوم تولیدکنندگان این محصول در دنیا که هم اکنون در اختیار هواوی قرار دارد را دوباره به دست بیاورد.  قیمت قیمت آیفون SE 2020 هرچه باشد، همه ساله در مراحل تولید مدل های مختلف گوشی آیفون شایعات متعددی منتشر می‌شود و طبق اعلام شرکت رسانه تایوانی دیجی‌تایمز، تقریبا مطمئن هستیم که اپل قصد دارد تا شش عدد گوشی آیفون رو در سال 2020 روانه بازار کند. انتظار می‌رود دو مورد از این گوشی‌ها آیفون SE جدید باشند.

آیفون SE 2020 یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی رتینا با فناوری True Tone دارد. ضد آب است و از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند. همچنین مانند مدل‌های قدیمی آیفون، حسگر اثر انگشت Touch ID دارد و خبری از سیستم تشخیص چهره Face ID در آن نیست.

بیشتر بخوانید:

آیفون 2020 SE شامل مدل های صفحه نمایش بزرگ نمی شود. با این وجود، برخی منابع ادعا می کنند که آیفون اس ای 2020 دارای نسخه 5.5 اینچی است که شاید در آینده آن را ببینیم و شاید اپل از تولید آن به دلیل حفظ موقعیت آیفون ۱۱ و آیفون XR خودداری می کند.

اپل را همواره با بهترین صفحه نمایش‌ های گوشی در جهان می‌شناسیم. صفحه نمایش آیفون اس ای 2020 جدید از نمایشگر ۴.۷ اینچی بهره می برد و از لحاظ طراحی تقریبا با آیفون ۸ یکسان است. این دستگاه حاشیه نمایشگر زیادی دارد و دکمه Home با Touch ID ادغام شده است اما Face ID را ندارد.

ارزان ترین قیمت آیفون همان قیمتی است که این شرکت اعلام می کند و فقط در امریکا قابل دسترس است نه در دیگر نقاط جهان. به همین دلیل است که قیمت آن عموما بیشتر از چیزی است که انتظار داریم. البته اینجا ایران است و تعرفه رجیستری این برند هم قدری بیشتر از رقباست که در افزایش قیمت نهایی بی تاثیر نیست.

قیمت آیفون اس ای 2020
قیمت آیفون اس ای 2020

گوشی جدید اپل در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز با حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگ عرضه می‌شود. نسخه‌های دیگر، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی هستند و گزینه ۵۱۲ گیگ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت آیفون SE 2020 در ایران

با حدود قیمت دلار ۱۶ هزار تومان که امروز هست می توان گفت که پیش از هزینه رجیستری قیمت آیفون SE 2020 نسخه ۶۴ گیگابایت در ایران بین ۷.۴ تا ۸.۹ میلیون تومان خواهد بود. بعید نیست که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه رجیستری (با توجه به قیمت پایه دستگاه) برای آن قابل تصور باشد. به این ترتیب شاید آیفون اس ای ۲۰۲۰ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در ایران پس از تخلیه حباب هیجانی به بین ۸.۱ تا ۹.۷ برسد.

در ایران قیمت آیفون SE 2020 چیزی بین 7.5 تا 12 میلیون تومان برآورد می‌شود. این قیمت با درنظر گرفتن گمرک، تحریم‌ها و رجیستری خواهد بود.

قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایت آیفون اس ای 2020 بر اساس قیمت امارات متحده و اعمال هزینه حدودی رجیستری چیزی حدود ۱۱.۵ میلیون تومان خواهد بود. پس حدس کم خطایی است که قیمت این آیفون ارزان قیمت چیزی بین ۹ تا ۱۲ میلیون تومان بر اساس حافظه و رنگ بندی مختلف در ایران برآورد شود.

بیشتر بخوانید:

منبع:‌ tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر