;
coinex

افزایش سرعت اینترنت خانگی با شبکه VDSL تا 4 برابر

سرعت اینترنت تا 4 برابر افزایش می‌یابد. امروز وزیر ارتباطات از ادامه نصب تجهیزات VDSL در تهران خبر داد. این موضوع باعث افزایش سرعت اینترنت خانگی تا 4 برابر خواهد شد.

امروز محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: امروز بازدیدهای میدانی از مراحل نصب تجهیزات VDSL در تهران داشتم و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتم.

افزایش سرعت اینترنت خانگی با VDSL

به گزارش تکراتو به نقل از مهر وزیر جوان ارتباطات با بیان اینکه شبکه‌  VDSL  باعث افزایش سرعت اینترنت خانگی تا 4 برابر نسبت به شبکه  ADSL خواهد شد، به این نکته اشاره کرد که تجهیزات این فناوری در تهران با سرعت خوبی در حال نصب است.

او در ادامه افزود: نیاز به هماهنگی بیشتری با شهرداری تهران دارند که فردا برای حل مشکلات به شهرداری خواهم رفت تا با مساعدت شهردار تهران، کار سرعت بیشتری بگیرد.

ADSL مخفف عبارت Asymmetric Digital Subscriber Line به‌معنی «خط اشتراک دیجیتال نامتقارن» است. سیستم ADSL درواقع نوعی خاص از فناوری DSL به‌شمار می‌آید که با بهره‌گیری از سیم‌های مسی معمولی خطوط تلفن، امکان استفاده از اینترنت پهن‌باند را برای شما فراهم می‌کند. انتقال شبکه‌ی اینترنت از طریق سیم‌های مسی بدون قطع تماس‌های صوتی صورت می‌پذیرد و مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند.

مزیت استفاده از فناوری ADSL برای اتصال به اینترنت این است که برای بهره‌ گرفتن از آن به هیچ‌گونه سیم ویژه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید از همان سیم‌کشی تلفن خانه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی میزان مصرف اینترنت روبیکا

در همین رابطه وزیر ارتباطات گفت: مخابرات ایران، تاکنون برای ۲۴۸هزار مشترک ظرفیت VDSL دایر کرده که ۶۲ هزار آن واگذار شده است. تاکنون ۱۵۰هزار مشترک مخابرات ایران در تهران درخواست ارتقا داده‌اند که واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است.

به گفته جهرمی یک اپراتور دیگر هم برای ۱۰هزار مشترک، خدمات پرسرعت جدید دایر کرده که ظرف هفته آینده تقدیم مشترکین خود خواهد کرد.

آذری جهرمی معتقد است که کار با سرعت خوبی در حال انجام است و با نصب تجهیزات این سیستم جدید به زودی سرعت اینرنت خانگی تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر