;
coinex

وام ازدواج 100 میلیون تومانی ؛ هرآنچه در مورد وام ازدواج 99 که باید بدانید!

پرداخت و ثبت نام وام ازدواج 100 میلیون تومانی آغاز شده است. بانک عامل بخش مسکن ثبت نام وام ازدواج 99 و پرداخت وام 100 میلیون تومانی ازدواج را آغاز کرد.

مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد داده بود تا تسهیلات صندوق مسکن یکم با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تجمیع شود.  بانک عامل بخش مسکن پرداخت وام ازدواج 100 میلیون تومانی ازدواج را آغاز کرد. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد:

بر اساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مقرر شده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنان بعد از اول فروردین ماه ۹۶ می‌باشد و تا کنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده اند، پرداخت شود.

وام ازدواج 100 میلیون تومانی

هرآنچه در مورد وام ازدواج 99 که باید بدانید!

وام ازدواج 99 چقدر است؟ ثبت نام وام ازدواج 99 آغاز شده است. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

نرخ سود وام ازدواج 99 چقدر است؟ نرخ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همچنان ۴ درصد تعیین شده است. بر همین اساس، بخشنامه جدید مبنای عملکرد شعب بانک مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج در سال جاری قرار خواهد گرفت.

مطابق با بخشنامه ابلاغی افراد مندرج در مفاد ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، می‌توانند به میزان ۲ برابر افراد عادی یعنی مبلغ یک میلیارد ریال مطابق با شرایط و ضوابط تعیین شده از این تسهیلات استفاده کنند. این بخشنامه می‌افزاید:

در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، احراز توانایی مالی متقاضیان در بازپرداخت اقساط بر اساس ضوابط جاری بانک الزامی است.

مطابق با شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، افزایش سقف تسهیلات موصوف قابل تسری به تسهیلات گیرندگان قبلی (پس از ثبت قطعی قرارداد) نخواهد بود. رعایت سایر شرایط و ضوابط مندرج در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت دریافت تسهیلات مذکور الزامی می‌باشد.

وام ازدواج 99 چقدر است و چگونه محاسبه شده؟

نرخ سود وام ازدواج 99 چقدر است؟

شهریور سال گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده بود تا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم تجمیع شود تا قدرت خرید زوجین جوان افزایش یابد.

این پیشنهاد د ر زمانی ارائه شد که وام ازدواج برای زوجین، ۶۰ میلیون تومان بود که همان زمان با مخالفت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به بهانه تورم زا بودن افزایش رقم وام مسکن روبه رو شد.

این در حالی است که به دلیل کاهش شدید معاملات در بازار مسکن و همچنین کوچ نقدینگی به بازارهای موازی، کارشناسان معتقدند حجم معاملات سوداگرانه به حداقل خود در سال‌های اخیر رسیده و در حال حاضر خریداران مصرفی هستند که قیمت گذاری در بازار مسکن را در اختیار دارند.

مجموع وام مسکن یکم زوجین + وام ازدواج زوجین + وام جعاله + سپرده صندوق یکم: ۳۸۰ میلیون تومان

در حال حاضر رقم تسهیلات مسکن زوجین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران ۱۶۰ میلیون تومان است؛ با توجه به اینکه امکان دریافت وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی هم برای متقاضیان تسهیلات مسکن یکم وجود دارد، رقم این تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

از سوی دیگر ۸۰ میلیون تومان سپرده اولیه متقاضیان دریافت این تسهیلات نیز همزمان با اصل وام، قابل برداشت می‌شود که در صورت تجمیع وام مسکن یکم با وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج، زوجین تهرانی می‌توانند ۳۸۰ میلیون تومان نقدینگی از بانک مسکن دریافت کنند.

وام ازدواج 100 میلون تومانی
وام ازدواج 100 میلیونی

با توجه به اینکه بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته در تهران در ۱۲ منطقه که عمدتاً مناطق میانی و جنوبی پایتخت هستند، متری ۷ تا ۱۱ میلیون تومان (بسته به هر منطقه) در نوسان است، زوجین می‌توانند در این مناطق منازل مسکونی ۴۰ تا ۶۰ متری خریداری کنند.

وام ازدواج 100 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق درباره وام ازدواج زوجین در سال 99، گفت: «براساس تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ میزان وام ازدواج برای هر یک از زوجین در سال آینده به 50 میلیون تومان افزایش یافت.»

بیشتر بخوانید:

وی افزود: «براساس این تصمیم، تبصره 16 لایحه بودجه سال 99، به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، اصلاح شد که طبق آن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال 96 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.»

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در همین راستا، اظهار داشت: «تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 99 پانصد میلیون ریال معادل پنجاه میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7ساله است.»

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه با مصوبه کمیسیون تلفیق شرایط ضامن نیز تسهیل شده، به‌صورتی که  معرفی یک ضامن  به بانک و اخذ سفته کفایت می‌کند. پاپی‌زاده همچنین گفت:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد و اجرایی شدن تبصره 16 مربوط به وام ازدواج را هر شش‌ماه یک‌بار به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا نمایندگان در جریان اجرای این تبصره از بودجه قرار گیرند.

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب کردند که وام ازدواج در سال 99 برای هر یک از زوجین به 50 میلیون تومان افزایش یابد که این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به مصوبه نمایندگان در جلسه علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان دارد.

شرایط دریافت وام ازدواج 100 میلیون تومانی

پرداخت وام ازدواج 100 میلیون تومانی آغاز شد. یعنی هر یک از زوج‌ها ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. با تصویت وام ازدواج 100 میلیون تومانی از سال ۱۳۹۹ این وام به زوجین پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت این وام ۵ ساله خواهد بود و یک ضامن برای دریافت آن کفایت می‌کند.

در اوضاع اقتصادی کنونی بسیاری از زوج های جوان، قصد دارند تا پس از ازدواج نسبت به دریافت وام ازدواج 100 میلیونی اقدام کنند. اگر شما هم یکی از آن زوجینی هستید که به دنبال دریافت اطلاعات دقیق از «شرایط دریافت وام ازدواج» میگردند، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

نحوه ثبت نام وام ازدواج 100 میلیون تومانی

اگر متقاضی دریافت وام ازدواج 100 میلیونی هستید، باید قبل از ثبت نام، شرایط و دستورالعملی که برای اخذ این وام وجود دارد را بدانید و پس از آن با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، جهت دریافت این وام ثبت نام کنید. در واقع اولین قدم شما ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است.

سایت وام ازدواج 99

برای ثبت نام وام ازدواج 100 میلیون تومانی و دریافت وام ازدواج، پس از مراجعه به «سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» میتوانید با پر کردن فرمی که مطابق تصویر زیر است، برای دریافت این وام درخواست بدهید. توجه داشته باشید که هر یک از زوجین به صورت جداگانه باید در سایت ذکر شده ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، با دریافت کد رهگیری 10 رقمی خود و با همراه داشتن مدارک لازم به شعبه ای از بانک که سامانه به شما اعلام کرده رفته و جهت پذیرش توسط بانک اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید که برای مراجعه به بانک حداکثر 12 روز وقت دارید و در صورت عدم مراجعه در این زمان، اطلاعات ثبت نامی شما از سامانه حذف میشود. پس از پذیرش توسط بانک، 45 روز کاری فرصت دارید، تا مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج 100 میلیون تومانی

  • اصل و کپی سند ازدواج.
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه های زوجین.
  • اصل و کپی شناسنامه های ضامن ها.
  • اصل و کپی کارت ملی زوجین. (موقت یا دائم)
  • اصل و کپی کارت ملی ضامن. (موقت یا دائم)
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.
  • کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

شرایط دریافت وام ازدواج 100 میلیون تومانی

شرط اول برای دریافت وام ازدواج 100 میلیونی این است که زوجین دارای تابعیت ایرانی باشند و وام ازدواج به اتباع سایر کشورها پرداخت نمیشود. بازپرداخت وام ازدواج 5 ساله است که هر یک از زوجین حدودا ماهی 900 هزارتومان باید پرداخت کنند.

وام ازدواج 100 میلیونی
وام ازدواج 100 میلیونی

همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این زمینه می‌گوید:

زوج هایی که از ابتدای سال ۹۶ ازدواج کرده‌اند، اما تاکنون موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند، می‌توانند در سالجاری برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج اقدام کنند.

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره وام ازدواج 100 میلیون تومانی در سالجاری، اظهار داشت:

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در قالب قانون بودجه سال 99، مبلغ وام ازدواج به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: طبق این مصوبه، که در چارچوب قانون بودجه سال 99 به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده، به هرکدام از زوج ها مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق میگیرد.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به شرایط تخصیص وام 100 میلیون تومانی ازدواج به زوج ها اشاره و تاکید کرد:

طبق مصوبه مجلس و آن طور که در قانون بودجه 99 آمده، وام ازدواج 100 میلیون تومانی به زوج هایی که تاریخ عقدشان از ابتدای سال 96 بوده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشده اند، تعلق می‌گیرد و می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

طبق قانون بودجه سال 99، بانک ها مکلف شده اند که تسهیلات 100 میلیون تومانی ازدواج را از محل منابع سپرده‌های قرض الحسنه و تنها برای هر 50 میلیون تومان، یک ضامن درخواست کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد:

گرچه نرخ تورم روند افزایشی داشته، اما معتقدم افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج کمک مناسبی به جوانان در مسیر ازدواج است، اما باید کمک ها بیش از این مبالغ باشد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: «از نظام بانکی کشور نیز انتظار داریم شرایط مناسبی برای بهره‌گیری جوانان از تسهیلات 100 میلیون تومانی ازدواج را فراهم کرده و مانع تراشی نکنند.»

کارمزد این وام 4 درصد بوده و در نهایت باید مبلغ 2 میلیون تومان به عنوان سود پرداخت کنید. همچنین برای دریافت این وام نیاز به یک ضامن و همچنین سفته دارید. شرط دیگر دریافت این وام آن است که پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشید.

بیشتر بخوانید:

شرایط ضامن وام ازدواج 99

تسهیلات وام ازدواج برای هر یک از زوجین 50 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 5 ساله است که برای اخذ آن زوجین نیاز به داشتن یک ضامن معتبر و سفته دارند. البته برخی از بانک ها برای ضامن 2 کارمند رسمی دولت و برخی حتی 3 ضامن میخواهند! اما اگر ضامن کارمند ندارید، میتوانید در مراجعه به بانک ها یا موسسات اعتباری غیربانکی، «یارانه پرداختی خود» را به عنوان تضمین بدهید.

شرایط عجیب وام ازدواج 99 برخی از بانک ها

برخی از بانک ها شرط پرداخت وام ازدواج 100 میلیونی را وجود و ارائه گواهی اشتغال به کار زوجین اعلام کرده اند! حال این سوال به وجود آمده است که در صورتی که افرادی که میخواهند وام ازدواج دریافت کنند، شاغل نباشند و یا شغل آزاد داشته باشند، برای دریافت وام خود با این شرایط باید چه کنند؟

بیشتر بخوانید:

در جواب این سوال مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفته است که تمامی بانک ها باید طبق قانون مصوبی که از سوی بانک مرکزی به آن ها ابلاغ شده عمل کنند. او گفته است که دلیل سخت گیری برخی از بانک ها افزایش رقم وام ازدواج بوده تا این بانک ها از بازپرداخت اقساط مطمئن شوند؛ اما بانک مرکزی به آن ها تاکید کرده که وجود یک ضامن و یا دریافت یارانه زوجین به عنوان تضمین، کافی است.

مبلغ وام ازدواج 99

مبلغ وام ازدواج در سال 98 و طبق تصویب مجلس 30 میلیون تومان بود. طبق اخباری که از مجلس به گوش میرسد قرار است این مبلغ برای سال 99 به 50 میلیون تومان به ازای هر یک از زوجین تغییر کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. حالا این مبلغ دوبرابر شده است.

وام ازدواج 100 میلیون تومانی

خبر خوبی که در رابطه با وام ازدواج وجود دارد آن است که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1399، وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین به مبلغ 50 میلیون تومان افزایش یافته است و زوجین در مجموع 100 میلیون تومان وام ازدواج دریافت میکنند. البته لازم به ذکر است که زوجینی میتوانند از وام ازدواج 100 میلیون تومانی استفاده کنند که تاریخ عقد آن ها بعد از یکم فروردین سال 96 باشد.

وام ازدواج 100 میلیونی
وام ازدواج 100 میلیونی

پیگیری وام ازدواج 100 میلیونی

طبق روال هر ساله، احتمالا در اواخر فروردین سال 99 میتوانید اطلاعات خود را در سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج وارد کرده و نسبت به دریافت وام ازدواج اقدام کنید.

شرایط وام ازدواج برای مطلقه ها

طبق قانون اگر در ازدواج اول خود از تسهیلات و وام ازدواج 100 میلیونی استفاده کرده باشید، دیگر نمیتوانید در ازدواج بعدی خود وام ازدواج دریافت کنید. اما اگر در ازدواج اول خود وام نگرفته اید، و بیشتر از دو سال از تاریخ ازدواج شما نگذشته است، میتوانید نسبت به دریافت وام ازدواج اقدام کنید. این شرایط برای هر دو نفر زوجین میباشد.

همانطور که گفتیم اگر بیش از 2 سال (24 ماه) از تاریخ ازدواج شما گذشته باشد، قادر به دریافت وام ازدواج نخواهید بود. ملاک تشخیص تاریخ ازدواج شما نیز همان تاریخی است که در سند ازدواج ثبت شده و میتوانید به صورت آنلاین و با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت احوال آن را استعلام بگیرید.

شرایط وام ازدواج 99 برای ایثارگران

ایثارگران دو برابر افراد عادی وام ازدواج 100 میلیونی دریافت میکنند. منابع این تسهیلات نیز از محل منابع قرض الحسنه بانک های عامل پرداخت میشود. مراحل ثبت نام وام ازدواج 99 ایثارگران نیز همانند سایر افراد از سامانه وام ازدواج انجام میشود.

شروط عادی وام ازدواج برای ایثارگران نیز صدق میکند. برای مثال آن ها نباید پیش از این وام ازدواج دریافت کرده باشند و زمانی که برای دریافت وام ازدواج اقدام میکنند، از تاریخ ازدواج شان بیش از دو سال نگذشته باشد. مدت بازپرداخت تسهیلات نیز همانند افراد عادی، 5 سال است و متقاضیان ملزم به رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج 100 میلیونی میباشند.

بیشتر بخوانید:

منظور از افراد ایثارگر، «جانبازان»، «آزادگان»، «فرزندان آن ها» و «فرزندان شاهد» است. خانواده شاهد شامل افرادی است که یکی از اعضای خانواده شان (پدر، مادر، همسر یا فرزند) شهید، مفقود الاثر یا اسیر شده باشد. خانواده ایثارگران شامل خانواده های ایثارگران و آزادگان و همسر و فرزند و والدین آن ها میباشد.در صورتی که جانبازان یا آزادگان فوت کرده باشند، این امتیازات و خدمات به خانواده تحت تکفل آن ها تعلق میگیرد.

بانک های ارائه دهنده وام ازدواج 99

لیست بانک هایی که وام ازدواج 100 میلیون تومانی ارائه میدهند:

بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، پست بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک گردشگری، بانک دی، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران زمین، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، موسسه اعتباری ملل، بانک شهر، بانک سینا، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات، بانک مشترک ایران ونزوئلا، بانک خاورمیانه، بانک سرمایه و موسسه اعتباری کاسپین.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasnim

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر