;
coinex

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید ؛ دریچه ای به دنیای کتاب‌های الکترونیک!

پیشرفت سریع تکنولوژی دنیای اخبار و اطلاعات را به گوشی های هوشمند منتقل کرده است. با ما در معرفی بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید همراه باشید.

شاید برایتان این سوال شکل گرفته باشد که اساسا فرایند مطالعه و در دسترس بودن اخبار و اطلاعات برا یادگیری، فهم و لذت در قالب کتاب، مجله و روزنامه از چه زمانی و چگونه وارد زندگی بشر شد. طبیعتا تصور اینکه نوع بشر از ان هزار سال پیش اهل مطالعه بود کمی غیرعقلانی به نظر میرسد.

اختراع کاغذ و چاپ اثار نوشتاری گرچه عمر درازی دارد و در تمدنهای باستانی از چین تا مصر نیز وجود داشته است، اما اختراع صنعت چاپ و استفاده از ماشین چاپ در معنای مدرن کلمه و با تیراژ بالا به قرن پانزدهم میلادی و فردی به نام یوهانس گوتنبرگ بازمیگردد.

از زمان اختراع صنعت چاپ مدرن، انتشار اطلاعات و در دسترس قراردادن محتوای نوشتاری فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده و با نوآوری های فراوان به عصر ما منتقل شده است. در طول این فرایند، افراد به تناسب موقعیت، شرایط و انگیزه های گوناگون از این منبع اطلاعاتی جدید استفاده کرده اند.

یوهانس گوتنبرگ
آقای یوهانس گوتنبرگ آلمانی را در تصویر مشاهده میکنید، مخترع اولین ماشین چاپ در 1456 میلادی.

از مهمترین اشکال پراستفاده این نواوری جدید، رواج روزنامه ها، مجله ها و آثار مختلف ادبی از جمله رمان ها و داستان هاست. فرد مدرن حداقل از 300 سال پیش تا به امرزو بخش مهمی از عادات روزمره و اوقات فراغت خود را به مطالعه ادبیات،‌ شعر و پیگیری اخبار روز اختصاص میدهد. و این خود از عوامل رشد و گسترش روزنامه ها به عنوان مهمترین ابزار خبررسانی سریع قلمداد میشود.

اما در این میان تکنولوژی نیز به پیشرفت خود ادامه داد و با نوآوری های جدید،‌ابزارهای جدیدی در اختیار افراد بشر قرار داده است که نیاز به استفاده دائمی از کاغذ را تا حد زیادی پایین آورده است. گوشی ها هوشمند این ابزارهای نوین هستند که قابلیت ارائه انواع محتوا را در ساده ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب میسر ساخته اند.

این روزها گرچه همچنان روزنامه خوانی و لذت ورق زدن کتاب فیزیکی برای بسیاری جایگاه خاص خود را دارد، اما برای به روز بودن در حوزه اخبار و اطلاعات بهترین راه استفاده از گوشی های هوشمند و عضویت در شبکه های اطلاع رسانی رسمی و غیررسمی است.

بسیاری از خبرگزاری های رسمی و غیررسمی نسبت به خبررسانی در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند. به علاوه امکان مطالعه کتاب و آثار مختلف در قالب پی دی اف با حجم کم و صرف هزینه ناچیز نیز سبب شده است تا مطالعه کتاب نیز از حالت چاپی به حالت الکترونیکی سمت و سو بگیرد.

احداث پایگاههای داده و کتابخانه های الکترونیکی در سراسر دنیا که دسترسی به مهمترین و جدیدترین منابع را در سریعترین زمان و از خانه برای فرد میسر میکند، گواه این مدعاست. در نتیجه و در کنار این فرایند، اپلیکیشن های بسیاری نیز وجود دارند که به طور تخصصی و حرفه ای به ارائه جدیدترین و بهترین عناوین کتاب ها میپردازند.

تعداد زیاد اینگونه اپلیکیشن های کارآمد که کار کتابخوانی را برای فرد آسان تر میکند سبب شد تا در این گفتار وجهه همت بر آن نهیم که شما را با برخی از مهمترین و بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید آشنا کنیم.

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020 کدامند؟

اما همانطور که پیشتر گفتیم اپلیکیشن های زیادی در این حوزه در گوگل پلی و اپ استور موجود است. مسئله گزینش و انتخاب از میان این تعداد بیشمار بسیار مهم است. در نتیجه ما در این گفتار به شما فهرستی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید را معرفی میکنیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید 

اساسی ترین مزیت کتاب خواندن را اگر در درجه اول کسب دانش و افزایش معلومات بدانیم، چندان به براهه نرفته ایم. اما گسترش صنعت چاپ و رشد کتابخوانی در جوامع مدرن، ژانر جدیدی را نیز به ادبیات افزوده است که بیشتر به ارائه محتوای سرگرم کننده یا داستان های آبکی عاشقانه میپردازد.

این روزها کمتر کسی به طور جدی به مطالعه تاریخ، فلسفه و یا سایر دانش های انسانی میپردازد. هدف در مطالعه بیشتر نوعی سرگرمی و تفریح و است. این ژانر از محصولات ادبی این روزها گوی سبقت را در بازار چاپ و نشر از اثار ادبی کلاسیک و شاهکارهای تاریخ ادبیات ربوده است.

گرچه در نظر من و افراد بسیار دیگری، به هیچ وجه کتابهای الکترونیکی نمیتوانند لذت مطالعه کتاب واقعی را داشته باشد، اما به هر صورت این روزها بازار کتاب الکترونیکی بسیار داغ است و مسائلی چون حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ نیز مزید بر علت شده است تا تلاش گسترده ای در جهت محدود کردن تیراژ کتاب فیزیکی صورت بگیرد.

اما هرکس که سر و کاری با دنیای کتابهای الکترونیکی داشته باشد میداند که صرف دانلود پی دی اف بعضی اثار نمیتواند قانع کننده باشد.

کیفیت پایین این پی دی اف ها و فونت ریز این آثار مشکلاتی را در حین مطالعه برای افراد پدید میاورد. اما به لطف تکنولوژی و اپلیکیشن های دنیای هوشمند، شما میتوانید به بهترین وجه به حجم عظیمی از اثار دسترسی ساده داشته باشید و به علاوه از بهترین فرمت و قابلیت ها برای مطالعه استفاده کنید.

اپلیکیشن های تخصصی بسیاری به زبان فارسی و انگلیسی به ارائه آثار روز دنیا در قالب های مختص کتاب الکترونیکی میپردازند که امر مطالعه را برای شما ساده تر میکند. با ما در معرفی بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید همراه باشید.

اپلیکیشن فیدیبو، دنیای کاملی از کتابهای الکترونیکی

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020 به زبان فارسی

پیش از هرچیز شاید عاقلانه ترین کار معرفی بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020 به فارسی باشد. برای مخاطب فارسی زبان، فیدیبو با به روز بودن خود، ارائه کتابها در قالب مناسب،‌ قیمت نسبتا ارزان کتابها و سایر موارد، بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020 محسوب شود.

با عرضه قانونی کتاب های بیش از 300 ناشر معتبر، فیدیبو بزرگ ترین کتابخانه الکترونیکی ایرانی است که می توانید در موبایل هایتان به همراه داشته باشید. فیدیبو در تمام پلتفرم های موبایل و ویندوز حضور دارد، و خوشبختانه هر چه در آن ذخیره کرده باشید میان این پلتفرم ها همگام سازی می شوند.

کتابخوان فیدیبو
با عرضه قانونی کتاب های بیش از 300 ناشر معتبر، فیدیبو بزرگ ترین کتابخانه الکترونیکی ایرانی است که می توانید در موبایل هایتان به همراه داشته باشید.

فیدیبو امکاناتی مثل هایلایت و حاشیه‌نویسی‌‌، تغییر فونت، رنگ پس زمینه، نور صفحه، اندازه حروف و فاصله خطوط را برای کتاب های epub در اختیارتان قرار می دهد. یکی دیگر از مزایای فیدیبو هم ارائه کتاب های صوتی است که گویندگان حرفه ای آن ها را خوانده و عمدتا کیفیت خوب و قابل قبولی دارند.

نکته ای که فیدیبو را در میان رقبایش متمایز کرده، به‌روزرسانی های مستمر آن هستند که هر دفعه قابلیت های مفیدی را به اپلیکیشن اضافه می کنند. مثلا با دریافت آخرین آپدیت اپلیکیشن می توانید آخرین موقعیت مطالعه تان را در دیوایس های مختلف همگام‌ سازی کنید؛ یک قابلیت بسیار مفید برای کتاب خوان های حرفه ای که از هیچ فرصتی برای مطالعه دریغ نمی کنند.

اپلیکیشن طاقچه یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020

طاقچه ای از کتاب یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی اندروید

همزمان با فیدیبو و شاید کمی اینطرف و آن طرف تر بود که اپلیکیشن محبوب طاقچه نیز به بازار ارائه شد. اپلیکیشن طاقچه نیز در ارائه خدمات تا حد زیادی شبیه به اپلیکیشن محبوب فیدیبو است و قابلیت های بینظیری دارد.

اپلیکیشن طاقچه
طاقچه دیگر کتابخوان اندروید به زبان فارسی است که به ارائه کتاب الکترونیکی، مجلات، کتاب صوتی و قابلیت هایی از این دست میپردازد.

شاید به روز بودن و ارائه کد تخفیف های بیشتر را از عللی بدانیم که فیدیبو را یک سر و گردن بالاتر از طاقچه قرار میدهد.

در طاقچه هم می توانید رنگ پس زمینه و فونت نوشته و سایز آن را به دلخواه تغییر دهید. طاقچه شبکه اجتماعی داخلی مختص به خودش را هم دارد که می توانید از طریق منوی کتابگردی وارد آن شوید.

یکی از خصوصیات دوست داشتنی این قسمت ‏اشتراک‌ گذاری بریده کتاب هاست. می توانید دیالوگ خاصی از یک کتاب را با هزاران نفر دیگر به اشتراک بگذارید که هم در مورد آن بحث کنید و هم به طور غیر مستقیم، آن را به دیگران پیشنهاد کرده باشید.

فراکتاب گزینه جذاب دیگری در دنیای اپلیکیشن های ایرانی

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی اندروید را میتوان فراکتاب دانست. فراکتاب در مقایسه با بقیه اپلیکیشن های این فهرست، یک برگ برنده بزرگ دارد: پسوند اختصاصی ava. به لطف این فرمت که به طور رسمی پتنت شده، فراکتاب می تواند صدا و تصویر را با نوشته های کتاب ها همگام کند.

این خصوصیت می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. مثلا وقتی به قسمت هیجان انگیز یک کتاب می رسید، موزیک پس زمینه ای پخش شود تا آدرنالین خون تان به سقف بچسبد. البته این خصوصیت فراکتاب فعلا برای کتاب های صوتی-متنی کاربرد بیشتری داشته است.

فراکتاب
فراکتاب هم درست مثل فیدیبو، یکی از قدرتمندترین کتابخوان ها را داراست، هر چند آرشیو کتاب های آن به بزرگی و گستردگی رقیب قدیمی اش نیست. اما لذت خواندن همزمان متن و شنیدن صدا تجربه ای است که فقط در فراکتاب می توانید تجربه اش کنید.

فراکتاب هم درست مثل فیدیبو، یکی از قدرتمندترین کتابخوان ها را داراست، هر چند آرشیو کتاب های آن به بزرگی و گستردگی رقیب قدیمی اش نیست. اما لذت خواندن همزمان متن و شنیدن صدا تجربه ای است که فقط در فراکتاب می توانید تجربه اش کنید.

اندروید، iOS و وب پلتفرم هایی هستند که می توانید در آن ها به فراکتاب دسترسی داشته باشید.

امانت گرفتن کتاب با کتاپ یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی اندروید

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

یکی از جالب ترین گزینه های این فهرست اپلیکیشن کتاپ است. البته نه به خاطر آرشیو بهتر یا قابلیت ها و ابزارهای کاربردی تر، بلکه به خاطر هزینه بسیار پایین برای استفاده از کتاب ها. در کتاپ الزاما لازم نیست شما مبلغ زیادی برای استفاده از کتابها بپردازید.

کتاپ

 

بر خلاف اپلیکیشن های این فهرست، در کتاپ لازم نیست که کتاب های پولی را با پرداخت الکترونیکی بخرید. اگر سیم کارت تان ایرانسل باشد، می توانید با پرداخت روزانه ۳۰۰ تومان از اعتبار ایرانسلی تمام کتاب های اپ را امانت بگیرید. در نتیجه به نظر میرسد کتاپ در نوع خودش بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید باشد.

اپلیکیشن کتابراه ؛ گوشه گیر و قدرتمند

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

در بین کتاب دوستان شاید کمتر کسی نامی از کتابراه شنیده باشد. این اپلیکیشن نه تبلیغات گسترده دارد و نه شاید مزیت خاصی نسبت به سایر رقبا اما در عین حال این اپلیکیشن نیز از اولین اپلیکیشن های فارسی زبانی است که به ارائه کتاب الکترونیکی و کتاب های صوتی میپردازد.

کتابراه هم مثل فراکتاب و فیدیبو، از کتاب های صوتی پشتیبانی می کند و برای مطالعه کتاب های متنی هم گزینه های متعددی ارائه کرده؛ از طریق فونت و سایز نوشته ها گرفته تا تعویض رنگ پس زمینه و تنظیمات کامل برای چینش پاراگراف ها.

کتابراه
تنوع موضوعی بالای کتاب ها و ارائه کتاب های صوتی انحصاری دلایلی هستند که دانلود و تجربه کتابراه را برای مخاطب فارسی زبان خاص میکند.

نکته خوب این که به تمام کتاب ها می توانید از پلتفرم های اندروید، iOS و ویندوز دسترسی داشته باشید. با این که به‌روزرسانی کتابراه دیر به دیر انجام شده و قابلیت هایش در برابر سایر رقبا ابتدایی به نظر می رسند.

اما تنوع موضوعی بالای کتاب ها و ارائه کتاب های صوتی انحصاری دلایلی هستند که شاید کتابراه را به بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید تبدیل میکند.

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020 در جهان

بعد از معرفی بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020 فارسی، شاید بد نباشد برای مخاطبان علاقه مند به استفاده از آثار به زبان اصلی نیز، برخی از اپلیکیشن های محبوب در سراسر دنیا را معرفی کنیم. ادامه این فهرست به بهترین اپلیکیشن های کتابخوان اندروید 2020 به زبان انگلیسی اختصاص دارد.

کالیبر کامپنیون (Calibre Companion)

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

در دنیای مدیریت کتاب‌های الکترونیکی کالیبر یک غول است. با کالیبر کامپنیون شما می‌توانید تنها با چند کلیک هر کتابی را که می‌خواهید از رایانه خود به واسطه اتصال وای فای یا کابل یو اس بی به نرم افزار ریدر گوشیتان منتقل کنید، و علاوه بر این کتاب‌های الکترونیکی خود را در سرویس کلود ذخیره کنید تا در هر مکانی به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

کالیبر کامپنیون

کارایی خوب و کاربرد بسیار آسان از ویژگی‌های منحصر بفرد کالیبر هستند. اگر تعداد زیادی کتاب الکترونیکی دارید و می‌خواهید دسته بندی آمازون را در زمینه کتاب‌های الکترونیکیش غیرکاربردی جلوه دهید، توصیه می‌کنیم که از این نرم افزار استفاده کنید.

کامیکسولوژی کامیکس (ComiXology Comics)

بهترین اپلیکیشن کتابخوانی اندروید 2020

نرم افزار کامیکسولوژی شرکت آمازون – آی تیونز کامیک‌های دیجیتالی – ترکیبی تقریبا ایده آل را از یک فروشگاه کتاب‌های کامیک و ریدر این کتاب‌ها در اختیارتان می‌گذارد.

کامیکسولوژی کامیکس

این نرم افزار رایگان گوشی یا تبلت اندروید شما را به یک جعبه بزرگ دیجیتالی تبدیل می‌کند که توانایی نگهداری کتاب‌های کامیک خریده شده شما و همگام سازی آن‌ها را بین چند دستگاه دارد. علاوه بر این سرویس جدید کامیکسولوژی آنلتیمیتد (Comixology Unlimited) شما را قادر می‌سازد تا لیستی بی پایان از کتاب‌های کامیک را در ازای پرداخت ماهانه 5.99 دلار در اختیار داشته باشید.

کیندل (Kindle) بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

 

کیندل

کیندل بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی اندروید است. کیندل همه کتاب‌های الکترونیکی را که از آمازون خریده‌اید، در اختیارتان می‌گذارد و یک دسترسی را بین کیندل ای بوک استور (Kindle ebook store) و موبایل شما ایجاد می‌کند تا هروقت که خواستید سریع کتاب مورد نظرتان را بخرید. کیندل توانایی همگام سازی یادداشت‌ها، بوک مارک‌ها و کارهای مختلفتان را نیز بین چند دستگاه دارد.

لیبی (Libby)

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

کتابخانه یک منبع اطلاعاتی عمومی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ولی لیبی به واسطه طراحی جدیدش توانسته است ارزش این منبع اطلاعاتی را برای کاربرای گوشی‌های موبایل بازسازی کند. این نرم افزار که توسط 30000 کتابخانه در سرتاسر جهان پشتیبانی می‌شود، به شما اجازه می‌دهد که به کتاب‌های صوتی و الکترونیکی کتابخانه‌های محل زندگیتان دسترسی داشته باشید.

 

لیبی

به کمک لیبی می‌توانید عناوین مورد نظرتان را دانلود کنید، کتاب‌هایی را که هنوز موجود نیستند رزرو کنید و کتاب‌هایی را که قرض گرفته‌اید، مطالعه نمایید. برای استفاده از این خدمات تنها باید یک کارت کتابخانه یا معادل دیجیتالی آن را داشته باشید.

ردیت ایز فان (reddit is fun)

بهترین اپلیکیشن کتابخوان اندروید 2020

ردیت ایز فان

تعداد نرم افزارهای شرکت ردیت در گوگل پلی استور نامحدود است و هر کاربری نرم افزار مورد علاقه خود را در این مجموعه دانلود می‌کند، ولی در این بین ردیت ایز فان (RIF) به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای شرکت ردیت شناخته می‌شود. نمای پیش فرض این برنامه یک طرح متنی متمرکز دارد که بهترین و بدترین ویژگی‌های ردیت را ارائه می‌کند. این برنامه یک تم روشن، یک تم تیره و چندین آپشن تنظیم قالب نمایش محتوا را نیز در اختیارتان می‌گذارد. ردیت از فان کارایی و سرعت بسیار بالایی دارد و کاملا فاقد تبلیغات داخلی است.

بیشتر بخوانید:

منبع: lifehack

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)