;
coinex

موج شدیدتر ویروس کرونا در راه است ؛ سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد

سازمان جهانی بهداشت در مورد موج شدیدتر ویروس کرونا چه اظهاراتی دارد؟ آیا این ویروس به زودی از جهان ما خواهد رفت؟ در جلسه مطبوعاتی ترامپ چه گذشت؟

رییس سازمان جهانی بهداشت، تدروس ادهانوم، خبر از موج شدیدتر ویروس کرونا جدید (SARS-Cov-2) می‌دهد و از دولت‌ها می‌خواهد که برای جلوگیری از وقوع این تراژدی بزرگ، اقدام کنند.

اظهارات وی در حالی صورت می‌گیرد که طبق اطلاعات دانشگاه جونز هاپکینز، این بیماری جدید تنفسی همچنان در جهان در حال گسترش بوده و ۲.۴ میلیون نفر را آلوده کرده است. مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس، ۱۶۷.۵۹۲ نفر گزارش شده است.

هشدار WHO نسبت به موج شدیدتر ویروس کرونا

تدروس همه‌گیری کرونا را با آنفولانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸، که یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ بشر به حساب می‌آید، مقایسه می‌کند. تدروس ادهانوم می‌گوید :

وضعی که در آن هستیم بسیار خطرناک است و هر صدسال یک بار چنین اتفاقاتی برای جهان رخ می‌دهد. مانند آنفولانزای سال ۱۹۱۸که موجب کشته شدن ۱۰۰میلیون نفر شد. اما درحال حاضر ما تکنولوژی‌هایی داریم که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها از بحران‌های مشابه جلوگیری کنیم.

موج شدیدتر ویروس کرونا
موج شدیدتر ویروس کرونا

تدروس ادهانوم ضمن بررسی نقش سازمان جهانی بهداشت در سوءاستفاده از شیوع بیماری و گزارش نکردن اطلاعات دقیق از چین در مراحل اولیه شیوع، به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر قطع بودجه آمریکا برای این سازمان اشاره کرد. ترامپ این تصمیم را هفته گذشته طی یک جلسه توجیهی روزانه در کاخ سفید عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت :

مدیریت و پوشش همه‌گیری ویروس کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت، ارزیابی شده است؛ و طبق نتایج به دست آمده من به دولتم دستور می‌دهم بودجه این سازمان را قطع کند. اگر سازمان جهانی بهداشت متخصصان خود را به چین بفرستد تا عیناً وضعیت موجود را ارزیابی کنند و عدم شفافیت منابع خبری چین را آشکار سازند، مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاهش خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:‌

تدروس ادهانوم طی این کنفرانس مطبوعاتی، به این ادعاها معترض شد و خاطر نشان کرد که سازمان جهانی بهداشت هیچ حرف نگفته‌ای در مورد ویروس کرونا ندارد. او همچنین به این حقیقت اشاره دارد که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDCU با سازمان جهانی بهداشت همکاری می‌کند؛ و به گفته او این بدان معناست که از روز اول هیچ موضوعی از آمریکا مخفی نمانده است. ادهانوم اضافه می‌کند :

همکاران ما در CDC آگاه هستند که ما تمام اطلاعات را فوراً در اختیار همه قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: newsweek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر