;
coinex

دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن کرونا روی انسان را آغاز کرد!

به گزارش مقامات بهداشتی، آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان توسط محققان آکسفورد، همین هفته آغاز خواهد شد. در ادامه اطلاعات بیش‎تری را بررسی خواهیم کرد. با تکراتو همراه باشید.

وزیر بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی، مت هانکوک، بعد از ظهر سه شنبه طی کنفرانسی اظهار داشت که دو واکسن توسط محققان انگلستان در حال بررسی بوده و پیشرفت قابل ملاحظه‎ای داشته‎اند. همچنین به گفته او، یکی از واکسن‎ها آماده آزمایش در دانشگاه آکسفورد می‎باشد.

بنابر اعلام دانشگاه جان‌هایکپینز، در سراسر جهان ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تا این لحظه بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر را مبتلا کرده که بیش از 850 هزار نفر از این مبتلایان در ایالات متحده آمریکا حضور دارند. گفتنی است بیش از 180 هزار نفر نیز در جای‌جای جهان به دلیل بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

البته، با در نظر گرفتن فکت‌هایی علمی نظیر مسئله ناقلین بدون علائم کرونا و سیاست‌های نه چندان شفاف کشورهایی نظیر چین در ارائه آمارهای مرتبط با بیماری کووید 19 به نظر می‌رسد این آمارهای منتشره چندان مطمئن نباشد و تعداد مبتلایان در سراسر جهان بیش از این حرف‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

کمک های چهره های مشهور به بحران همه گیری کرونا ؛ بخشنده‌ترین میلیاردرها کدامند؟

آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد روی انسان آغاز شد

هانکوک وزیر بهداشت بریتانیا در خصوص آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان در دانشگاه‌های آکسفورد و ایمپریال کالج گفت:

در مواقع عادی رسیدن به چنین پیشرفتی سال‎ها طول می‎کشد! من به کارهایی که تاکنون انجام شده افتخار می‎کنم.

واکسن کرونا

به گفته او حدود 130 هزار نفر در انگلستان تست کرونای مثبت داشته و بیش از 17 هزار نفر کشته شده‎اند. اگرچه تولید واکسن به شکل موفقیت آمیزی در حال پیشروی است، اما هانکوک می‎گوید در انگلستان همچنان باید قوانین فاصله‎گذاری اجتماعی رعایت شوند.

بیشتر بخوانید:

آقای هانکوک اضافه کرد:

تا زمانی که پنج مرحله آزمایش واکسن انجام نشود، با لغو فاصله‎گذاری اجتماعی زندگی مردم را مورد تهدید قرار نمی‎دهیم. طی آزمایشات انجام شده، کاهش مرگ و میر و کاهش شدت بیماری مشاهده شده است.

هانکوک اعلام کرد برای حمایت از توسعه واکسن، 20میلیون پوند به دانشگاه آکسفورد برای شروع آزمایشات بالینی اهدا خواهد شد. همچنین 22.5 میلیون پوند برای محققان کالج امپریال لندن در نظر گرفته شده است؛ جایی که به گفته هانکوک، واکسن دیگری به مرحله دوم آزمایشات خود رسیده است.

هانکوک از محققان آکسفورد و امپریال حمایت گسترده‎ای می‎کند. وی همچنین به مردم یادآوری کرد که ورود به مرحله آزمایش انسانی به معنای موفقیت واکسن نمی‎باشد.

بیشتر بخوانید:

هانکوک می‌گوید:

هیچ چیز در این مورد قطعی نیست. ساخت واکسن شامل یم فرآیند آزمایش و خطا است.

به گفته او در صورت موفقیت‎آمیز بودن آزمایشات انسانی، دولت آمادگی ورود به مرحله بعد را دارد. وزیر بهداشت انگلستان اذعان داشت:

ما روی توانایی تولیدمان سرمایه‎گذاری می‎کنیم؛ اگر هر یک از واکسن‎ها موفقیت‎آمیز عمل کنند، می‎توانیم آن را به تولید انبوه رسانده و در دسترس مردم انگلستان قرار دهیم.

محقق دانشگاه آکسفورد، سارا گیلبرت، اظهار داشت در صورت موفقیت‎آمیز بودن آزمایشات بالینی، این واکسن در اوایل ماه سپتامبر آماده خواهد شد. وی در پایان افزود: «سرعت رسیدن واکسن به دست مردم جهان، به میزان سرمایه‎گذاری دولت‎ها بستگی دارد.»

بیشتر بخوانید:

منبع: newsweek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر