;
coinex

مقابله ناسا با کرونا ؛ اختراع مهندسان JPL برای کمک به مبتلایان کووید 19

مقابله ناسا با کرونا به کمک مهندسان آزمایشگاه JPL چگونه است؟ ناسا به زودی تحولی را در روند مبارزه با همه‎گیری ویروس کرونا ایجاد خواهد کرد. اما چگونه؟

مقامات ناسا اعلام کردند که یک نمونه اولیه از ونتیلاتور، که در عرض 37 روز توسط مهندسین JPL ساخته شده، امتحان اصلی خود را در دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک، گذرانده است. مقابله ناسا با کرونا در حالی است که تاکنون بیش از 2.8 میلیون نفر در سراسر جهان رسما به کووید 19 دچار شده‌اند. تحقیقات نشان داده حدودا یک چهارم مبتلایان به کرونا هیچگونه علائمی ندارند؛ بنابراین تعداد مبتلایان بسیار بیش از این‌ها برآورد می‌شود.

یک مقام رسمی ناسا، به نام مایکل واتکینز، طی بیانیه‎ای اظهار داشت:

ما در ساخت فضاپیما تخصص داریم، نه ساختن تجهیزات پزشکی! اما آزمایش دقیق و نمونه‎سازی سریع نیز جزء تخصص‎های ما هستند. وقتی افراد ما در ناسا فهمیدند که احتمالا می‎توانند با تلاش خود، از جامعه پزشکی حمایت کنند، این را وظیفه خود دانستند که نبوغ و تخصص خود را به کار گیرند.

بیشتر بخوانید:

مقابله ناسا با کرونا به کمک مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت

به گفته مقامات ناسا، این دستگاه جدید به نام VITAL، به سرعت تولید خواهد شد. دستگاه VITAL همچنین طراحی انعطاف‎پذیری دارد؛ طوری که می‎تواند در بیمارستان‎های موقت  نیز مورد استفاده قرارگیرد؛ برای مثال هتل‎ها و مراکز همایش که به طور موقت به مراکز درمانی بیماران کووید-19 تبدیل شده‎اند.

مشکل شدید تنفسی در برخی بیماران، ونتیلاتورها و دستگاه‎های تنفسی را به موردنیازترین تجهیزات تبدیل کرده است؛ طوری که شرکت‎هایی مانند فورد، جنرال موتورز، اسپیس ایکس و تسلا، برخی از بهترین متخصصان خود را به طراحی و ساخت دستگاه‎های تنفسی اختصاص داده‎اند.

مقابله ناسا با کرونا – محققان ناسا در ظرف 37 روز یک دستگاه ونتیلاتور کاربردی برای بیماران کرونا توسعه دادند.

مقامات رسمی دانشکده پزشکی ایکان از نتایج مشاهده شده در آزمایش این دستگاه، ابراز خوشحالی کردند. نمونه اولیه ساخته شده توسط ناسا، همانطور که انتظار می‎رفت، تحت شرایط شبیه‎سازی شده، عملکرد خوبی داشته است. تیم تحقیقاتی اطمینان دارد که ونتیلاتور VITAL قادر خواهد بود به راحتی به بیماران کووید-19 در سراسر جهان خدمت‎رسانی کند.

بیشتر بخوانید:

مقابله ناسا با کرونا با این دستگاه جدید می‎تواند جایگزین خوبی برای ونتیلاتورهای معمول بیمارستانی باشد، که سال‎ها کار می‎کنند و به بیماران مختلف کمک می‎کنند. مقامات ناسا می‎گویند VITAL مخصوص بیماران کووید-19 طراحی شده و مدت زمان برنامه‎ریزی شده آن، 3 تا 4 ماه است.

ناسا به دنبال تأیید سریف این دستگاه از سوی سازمان غذا و دارو می‎باشد. آژانس فضایی در نشر دارد ونتیلاتورهای جدید به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‎های موقت قرار گیرند و هم‎اکنون، در حال دستیابی به شرکای بالقوه تولیدی در بخش پزشکی خصوصی می‎باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: space

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر