;
coinex

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 ؛ برترین سرویس های کلود جهان

سرویس های کلود مشکل محدودیت حافظه را برای شما حل کرده‌اند. در این مطلب به معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 پرداخته‌ایم.

ذخیره کردن فایل‌های مهمتان در سرویس های ذخیره سازی ابری این اطمینان را ایجاد می‌کند که همیشه به آن‌ها دسترسی راحت دارید، بدون این که بخواهید حافظه محلی دستگاه خود را پر کنید.

وجود تعداد زیادی از این سرویس ها در بازار باعث شده است که انتخاب کردن سرویسی که بتواند نیازهای شما را کاملا برآورده کند، کمی سخت شود. به همین دلیل برای راحت کردن این فرآیند تعداد زیادی از این سرویس ها را بررسی و نتیجه این بررسی را در قالب بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 به شما معرفی کرده‌ایم.

بیشتر این سرویس ها در قالب یک نسخه آزمایشی رایگان کوتاه مدت هم ارائه می‌شوند تا کاربر بتواند قبل از خرید آن‌ها با مشخصاتشان و عملکردشان آشنا شود. با تکراتو همراه باشید.

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 جهان در یک نگاه

  • گوگل درایو (Google Drive)
  • مایکروسافت وان درایو (Microsoft OneDrive)
  • پی کلود (pCloud)
  • آمازون درایو (Amazon Drive)
  • مگا (Mega)
  • دراپ باکس (Dropbox)
  • اپل آی کلود (Apple iCloud)
  • باکس (Box)
  • ترسوریت (Tresorit)
  • مدیا فایر (MediaFire)

گوگل درایو

گوگل درایو
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 15 گیگابایت فضای رایگان
  • فضای نامحدود برای ذخیره سازی عکس
  • امکان به اشتراک گذاری فضا با سایر افراد

اگر یک حساب گوگل دارید، به 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان گوگل هم دسترسی دارید و از آن می‌توانید برای ذخیره کردن نسخه پشتیبانی اسناد، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی و عکس‌های خود استفاده کنید. رابط کاربری گوگل درایو ساده و کاربردی است و روند یادگیری بسیار راحتی دارد، تا حدی که آن را در مدت 2 دقیقه کاملا یاد می‌گیرید.

گوگل درایو برای رایانه، مک، اندروید و iOS برنامه دارد و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند امکان به اشتراک گذاری لینک با پوشه، دسترسی داشتن به یک فایل حتی در هنگام باز بودن آن در یک دستگاه دیگر و عملکرد بسیار خوب در کنار مجموعه رایگان نرم افزاری آفیس گوگل را در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

اگر هم که برنامه رایگان گوگل فوتوز را روی دستگاه خود داشته باشید، گوگل درایو یک فضای نامحدود را برای ذخیره کردن عکس‌های دارای حجم کمتر از 16 مگابایت و فیلم‌های دارای رزولوشن کمتر از 1080 پیکسل در اختیارتان می­گذارد. در صورتی که 15 گیگابایت فضای رایگان این سرویس برای شما کم است، می‌توانید با هزینه بسیار اندکی به طور ماهانه (از 1.99 دلار برای 100 گیگابایت تا 299.99 دلار برای 30 ترابایت) مقدار حجم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

برترین ویژگی گوگل درایو که آن را به یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 تبدیل کرده این است که شما می­توانید حجم ذخیره سازی آن را با 5 نفر از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید و از این طریق در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

مایکروسافت وان درایو

وان درایو
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 5 گیگابایت فضای رایگان
  • 1 ترابایت فضای رایگان درصورت خریدن اشتراک آفیس 365
  • کاهش فضای گرفته شده از دستگاه به واسطه قابلیت درخواست فوری فایل

یکی دیگر از فضاهای ذخیره سازی کلود که با ویژگی‌های کاربردی زیادی در بازار وجود دارد، مایکروسافت وان درایو است. حجم رایگان 5 گیگابایتی اولیه وان درایو خیلی زود تمام می‌شود، ولی سایر ویژگی‌های مثبت آن با ویژگی‌های مثبت سرویس های دیگر برابری می‌کند.

وان درایو مایکروسافت ویژگی‌های مطلوبی را مانند بکاپ گیری خودکار از عکس، ابزارهای جستجوی پیشرفته، امکان دسترسی از طریق وب و موبایل و امکان درخواست فوری فایل (برای ذخیره کردن فایل در فضای آنلاین به جای حافظه دستگاه) را در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

شما با پرداخت 1.99 دلار به طور ماهیانه می‌توانید 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی از وان درایو دریافت کنید، با این حال ارزش اقتصادی این سرویس زمانی خودش را نشان می‌دهد که یک اشتراک آفیس 365 خریداری کنید. با خرید یک ماه اشتراک این سرویس در ازای 6.99 دلار (برای یک کاربر) یا 9.99 دلار (برای 6 کاربر) به همه نرم افزارهای مجموعه آفیس و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی کلود وان درایو دسترسی پیدا می‌کند.

امکان بازیابی یک دستگاه به هر نقطه زمانی در طول 30 روز گذشته، قابلیت شناسایی باج افزار برای مدت 30 روز، قابلیت محافظت از رمز برای فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، امکان تعیین تاریخ انقضاء برای لینک‌های به اشتراک گذاشته شده و امکان داشتن دسترسی آفلاین به فایل‌ها از طریق گوشی همراه تنها بعضی از ویژگی‌هایی هستند که با خرید اشتراک آفیس 365 در اختیارتان قرار می‌گیرند و وان درایو مایکروسافت را به یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 تبدیل کرده‌اند.

پی کلود

پی کلود
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان
  • امکان پرداخت بلند مدت برای دریافت اشتراک‌های پریمیوم
  • رمزگذاری 256 بیتی AES برای همه فایل‌ها

پی کلود یک سرویس ذخیره سازی کلود سنتی است و نمی‌تواند ویژگی‌هایی مانند برنامه‌های آفیس و محتویات تلویزیونی ارائه شده از طریق سرویس های شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون را در اختیارتان بگذارد، ولی کارایی بسیار خوبی در زمینه ذخیره سازی امن انواع فایل‌ها و ارائه دسترسی به آن‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف دارد. این سرویس 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به شما می‌دهد، اما 3 گیگابایت از این فضا را باید با انجام دادن کارهایی نظیر دانلود نرم افزارموبایل پی کلود، آپلود کردن یک فایل و به اشتراک گذاری سرویس پی کلود با دوستان خود آزاد کنید.

بیشتر بخوانید:

برای ذخیره کردن فایل‌های خود در سرویس پی کلود هیچ گونه محدودیت سایزی ندارید و می‌توانید در صورت داشتن حجم هر فایلی را با هر اندازه‌ای در این سرویس ذخیره کنید. امکان بازیابی فایل‌ها به مدت 30 روز، امنیت بالای فایل‌های کاربر به دلیل ذخیره شدن آن‌ها در 5 سرور، رمزگذاری شدن فایل‌ها با سیستم رمزگذاری 256 بیتی AES و امکان رمزگذاری فایل‌ها از طرف کاربر در ازای پرداخت ماهیانه 4.99 دلار یا پرداخت 125 دلار برای استفاده همیشگی از این سرویس تنها بعضی از ویژگی‌هایی هستند که پی کلود را جزء بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 قرار داد‌ه‌اند.

این سرویس آپشن‌های پرداخت غیرمعمولی دارد به این نحو که با پرداخت ماهانه 4.99 یا 9.99 دلار می‌توانید سرویس 500 گیگابایتی یا 2 ترابایتی آن را خریداری کنید؛ شما همچنین می‌توانید این هزینه را به طور یکجا برای همیشه یا یک سال بپردازید (175 دلار برای سرویس 500 گیگابایتی و 350 دلار برای سرویس 2 ترابایتی).

آمازون درایو

آمازون درایو
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 5 گیگابایت فضای رایگان
  • فضای نامحدود برای ذخیره سازی عکس‌های دارای رزولوشن کامل برای کاربران آمازون پرایم

آمازون درایو در طول چند سال گذشته فروش بسیار خوبی داشته است و هم اکنون مانند یک سرویس کلود استاندارد فایل‌های شما را با امنیت کامل در خود ذخیره و در بین چند دستگاه همگام سازی می‌کند. این سرویس مانند وان درایو 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارد، اما اگر از کاربران آمازون پرایم باشید به ویژگی‌های بسیار برجسته‌تر این سرویس هم دسترسی پیدا می‌کنید.

امکان دریافت سفارش‌های مختلف در بازه زمانی 1 روزه، دسترسی آزاد به سرویس پخش موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی آمازون، فضای نامحدود برای ذخیره کردن عکس و 5 گیگابایت فضا برای ذخیره کردن فیلم تنها بعضی از این ویژگی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

اگر که حجم فضای رایگان آمازون درایو پاسخگوی نیازهای شما نیست، می‌توانید با پرداخت سالانه 11.99 دلار (یا ماهانه حدودا 1 دلار) 100 گیگابایت فضای دیگر هم از شرکت آمازون بخرید. البته این شرکت تا 30 ترابایت فضا را هم می‌تواند در اختیارتان بگذارد.

خصوصیتی که آمازون درایو را به یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 تبدیل کرده این است که می‌توانید طرح‌های آن را مانند طرح‌های حجمی وان درایو در کنار اشتراک‌های دیگری خریداری کنید. برای مثال با پرداخت ماهیانه 12.99 دلار به 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی، فضای نامحدود برای ذخیره سازی عکس و همه مزایای آمازون پرایم دسترسی پیدا می‌کنید.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 : مگا

مگا
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به علاوه فضای اضافی در صورت انجام فرآیندهای تکمیلی (achievements)
  • رمزگذاری سرتاسری
  • عدم دسترسی مگا به دیتای کاربر

شرکت نیوزلندی مگا 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربران جدیدش می‌گذاشت، اما هم اکنون این حجم را به 15 گیگابایت کاهش داده و در کنار یک فضای اضافی به کاربرانش می‌دهد. فضای اضافی در صورت انجام فرآیندهایی تکمیلی مانند تایید اکانت، نصب نرم افزارهای مگا و دعوت دوستانتان به استفاده از سرویس های مگا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

البته مقدار حجم اضافی که از این طریق دریافت می‌کنید به فرآیندی که انجام می‌دهید بستگی دارد و مدت استفاده از آن بین 1 ماه تا 1 سال محدود است.

باید به این نکته هم اشاره کرد که مگا به عنوان یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 فضای رایگان بیشتری (15 گیگابایت) را در اختیارتان می‌گذارد و طرح‌های پرداختیش را با قیمت بسیار خوبی ارائه می‌کند، به این نحو که می‌توانید با پرداخت ماهیانه 5.30، 10.61، 21.23 یا 31.85 دلار 200 گیگابایت، 1 ترابایت، 4 ترابایت یا 8 ترابایت از این شرکت حجم بگیرید.

برگ برنده اصلی سرویس های شرکت مگا امنیت آن‌هاست؛ این سرویس ها فایل‌های شما را حتی در فرآیند انتقال از دستگاه به سرور با سیستم رمزگذاری سرتاسری و رمز خودتان ایمن سازی می‌کند. مگا برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس افزونه دارد، یک محیط چت امن را در اختیار کاربرانش می‌گذارد و یک افزونه ارسال ایمیل را هم برای سرویس موزیلا تاندربرد برای تبادل آسان و امن فایل‌های بزرگ ارائه می‌کند.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 : دراپ باکس

دراپ باکس
بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020
  • 2 گیگابایت فضای رایگان
  • پشتیبانی وسیع
  • ویژگی‌های عالی برای مراکز تجاری

دراپ باکس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری ذخیره سازی کلود است و توانست قدم‌های بزرگی را برای پیشرفت این فناوری در اوایل دوره عرضه‌اش بردارد. این شرکت هم اکنون در قالب یک سرویس تجاری مجهز به ابزارهای قدرتمند خدماتش را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دراپ باکس فقط از طریق سه دستگاه قابل استفاده است، صرفا 2 گیگابایت فضای رایگان را در اختیارتان می‌گذارد، فاقد بعضی از ویژگی‌های پایه سرویس‌های دیگر است و طرح‌هایش را با قیمت گرانی ارائه می‌کند (9.99 دلار برای 1 ترابایت فضا و 19.99 دلار برای 2 ترابایت فضا)، اما به دلیل توانایی زیادش در پشتیبانی برنامه‌های شرکت‌های واسط و یکپارچگیش با سیستم عامل‌های ویندوز و مک او اس به یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 تبدیل شده است.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 : اپل آی کلود

اپل آی کلود
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020
  • 5 گیگابایت فضای رایگان
  • یکپارچگی کامل با دستگاه‌های آیپد، آیفون و مک
  • بکاپ گیری خودکار از دیتای نرم افزارها

آی کلود اپل کمی با سایر سرویس های ابری موجود در این لیست و بازار متفاوت است، به این نحو که یکپارچگی زیادی با سیستم عامل‌های مک او اس و iOS دارد. این سرویس نه تنها فایل‌هایی را که کاربر به درایو منتقل می‌کند در خود نگه می‌دارد و به طور خودکارعکس‌ها و فیلم‌های موجود در آیفون یا آیپدتان را همگام سازی می‌کند، بلکه از تمام داده‌های شما نیز بکاپ می‌گیرد.

سرویس آی کلود پس از این که توسط کاربر خریداری و فعال شد، خیلی از کارهای فوق را به طور خودکار و بدون دخالت کاربر انجام می‌دهد تا در هنگام جایگزین سازی یک دستگاه اپل جدید با دستگاه قبلیتان بتوانید از طریق دستگاه جدیدتان در عرض چند دقیقه به همه فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

آی کلود 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارد. این حجم چندان زیاد نیست، اما اپل برای جبران آن طرح‌های بسیار خوبی را با قیمت‌های اقتصادی ارائه کرده است. برای مثال می‌توانید با پرداخت ماهیانه 0.99، 2.99 یا 9.99 دلار به 50 گیگابایت، 200 گیگابایت یا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی دسترسی داشته باشید. دو طرح آخر این سرویس قابلیت فمیلی شرینگ (Family sharing) اپل را هم در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 : باکس

  • 10 ترابایت فضای ذخیره سازی رایگان (محدود به استفاده از فایل‌های دارای حداکثر سایز 250 مگابایت)
  • طرح‌های تجاری عالی
  • توانایی پشتیبانی پلت فرم‌های مختلف
باکس
بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020

باکس برای کاربردهای شخصی هم سرویس ابری ارائه می‌کند، اما کانون مرکزی فعالیتش در زمینه خدمات دهی به مراکز تجاری است. در صورت انتخاب این سرویس 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را برای فایل‌های دارای حداکثر اندازه 250 مگابایت دریافت می‌کنید؛ این فضا برای ذخیره سازی بیشتر اسناد و حتی عکس‌های دارای رزولوشن بالا خوب است، اما برای ذخیره سازی فیلم چندان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

فضای رایگان باکس و طرح Personal Pro آن (ماهیانه 10 دلار در ازای 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی با حداکثر اندازه فایل 5 گیگابایت) فاقد توانایی بازیابی فایل است، اما طرح‌های تجاری این سرویس ویژگی‌ها و قیمت خوبی دارند.

برای مثال طرح استارتر این سرویس در ازای ماهیانه 5 دلار 100 گیگابایت فضا را با حداکثر اندازه فایل 2 گیگابایت برای استفاده 3 تا 10 نفر ارائه می‌کند و قابلیت رمزگذاری اسناد، ارائه مجوزهای مختلف و ذخیره سازی نسخه‌های قبلی هر فایلی را دارد. رابط کاربری کارآمد با ویژگی‌های پیشرفته برای ساختن، مرتب کردن و آپلود کردن فایل برای کامپیوتر و موبایل با سیستم عامل‌های مختلف از دیگر ویژگی‌هایی است که باکس را به یکی از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 تبدیل کرده است.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 : ترسوریت

ترسوریت
بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020
  • طرح رایگان 14 روزه
  • ویژگی های امنیتی پیشرفته
  • سرورهای EU مبنا

استاندارد اصلی شرکت سوئیسی ترسوریت امنیت و اولویت دادن به حریم خصوصی کاربر است. این شرکت فایل‌های شما را به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌کند، هیچ دانشی نسبت به فایل‌های شما ندارد، چند کپی از فایل‌ها را در چند سرور ذخیره می‌کند، امنیت تایید هویت دو مرحله‌ای را در اختیارتان می‌گذارد و سرورهایش را به طور کامل براساس قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا طراحی کرده است تا هیچ کس نتواند به فایل‌های شما دسترسی داشته باشد.

البته این ویژگی‌ها باعث افزایش قیمت طرح‌های این شرکت هم شده‌اند. در این رابطه بد نیست بدانید که ترسوریت فاقد حجم رایگان است و سرویس ذخیره سازی ابری خود را فقط برای مدت 14 روز به طور رایگان در اختیارتان می‌گذارد.

درواقع شما با پرداخت ماهیانه 12.5 دلار 200 گیگابایت و در ازای ماهیانه 30 دلار 2 ترابایت فضای ذخیره سازی به علاوه قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌های رمزگذاری شده، یکپارچگی با نرم افزار آوت لوک و توانایی پشتیبانی انواع فایل‌ها را دریافت می‌کنید. این شرکت نرم افزارهای موبایل و کامپیوتر خود را نیز برای کاربران سیستم عامل‌های مختلف ارائه کرده است.

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری در سال 2020 : مدیا فایر

مدیا فایر
بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020
  • 10 گیگابایت فضای رایگان (قابل ارتقاء)
  • امکان تعیین زمان انقضاء برای لینک‌های به اشتراک گذاشته شده
  • امکان به اشتراک گذاری مستقیم فایل در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی

مدیافایر یک سرویس ذخیره سازی ابری قابل اعتماد با کاربرد آسان است، 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارد و این امکان را هم برای کاربرانش فراهم می‌کند تا با معرفی مدیافایر به دوستانشان و اتصال این سرویس به شبکه‌های اجتماعیشان این ظرفیت رایگان را تا 50 گیگابایت افزایش دهند. این سرویس علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا فایل‌های مورد نظرتان را به طور مستقیم در سایت‌های شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

با مدیافایر دیگر محدودیت دانلود یا پهنای باند ندارید؛ این سرویس به عنوان یکی از بهترین فضای ذخیره سازی ابری 2020 یک طرح Pro (ماهانه 3.75 دلار) را هم با فضای 1 ترابایت، امکان به اشتراک گذاری مستقیم فایل از یک وب سایت به واسطه لینک، دانلود چند فایل به طور همزمان و به اشتراک گذاری فایل با لینک‌های یک بار مصرف در اختیارتان می‌گذارد. مدیافایر یک طرح تجاری را هم با حجم 100 ترابایت و هزینه ماهانه 40 دلار در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techadvisor

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر