;
coinex

دوربین شیائومی می 10 لایت شما را حیرت زده می‌کند؛ حرفه‌ای عکس بگیرید!

شیائومی تبحر بالایی در ساخت گوشی های اقتصادی با دوربین قدرتمند دارد و می لایت 10 هم استثنا نیست. در این مطلب دوربین شیائومی می 10 لایت را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات اولیه دوربین شیائومی می نوت ۱۰ لایت منتشر شده است. اواخر سال ۲۰۱۹ گوشی شیائومی می نوت 10 به عنوان یک گوشی میان رده دوربین محور راهی بازار شد. در واقع این گوشی و نسخه پرو آن به عنوان اولین گوشی‌هایی بودند که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کردند. نسخه ای از این گوشی در حال حاضر در لیست بهترین گوشی‌های موبایل در DXOMark در رتبه ۶ قرار دارد.

پیش از این شنیده بودیم که در سال 2020 گوشی ‌های فایو جی مقرون به صرفه وارد بازار خواهند شد، اما تاکنون هیچ مدل مناسبی را ندیده بودیم که بتواند این فناوری را در کنار یک دوربین قدرتمند ارائه کند. خوشبختانه این انتظار بالاخره به سر رسید و شیائومی با معرفی گوشی می 10 لایت (Mi 10 Lite) خود امکان اتصال به شبکه نسل بعدی را تنها با قیمتی در حدود 350 یورو برای طرفدارانش مهیا کرد. در این مطلب ضمن ارائه مشخصات دوربین شیائومی می 10 لایت توضیحات دیگری را هم درباره این محصول ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

دوربین شیائومی می 10 لایت

شیائومی می 10 لایت فایو جی در همان سبک و سیاق سری می 10 طراحی شده اما از برخی جهات کاملاً متفاوت است. برای مثال پردازشگر این گوشی میان رده کارآمد تراشه کوالکام اسنپدراگون 765 است که از یک مودم فایو جی یکپارچه بهره می‌برد و باید به این نکته هم اشاره کرد که خود تراشه همه با فناوری LiquidCool خنک نگه داشته می‌شود.

حقیقت این است که دوربین شیائومی می 10 لایت برگ برنده اصلی این اسمارت فون محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند از یک دوربین چهارگانه پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و قابلیت‌هایی نظیر Shoot Steady،  Pro Modeو AI dynamic skyscaping  بهره می‌برد.

دوربین شیائومی می 10 لایت با پشتیبانی از لنزهای واید و آلترا واید خود می‌تواند تصاویر بی‌نظیری را ثبت کند. لنز 48 مگاپیکسلی واید این دوربین به یک دیافراگم  f/1.8مجهز است و توسط یک لنز 8 مگاپیکسلی آلترا واید با دیافراگم f/2.2، لنز 5 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و همچنین لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 پشتیبانی می‌شود.

بعضی از فیلم های منتشر شده درباره دوربین شیائومی می 10 لایت هم نشان داده‌اند که کاربر می‌تواند با زوم پریسکوپی این اسمارت فون میان رده اقتصادی تقریبا کل یک شهر را ببیند و جزئیات موجود در شعاع 10 کیلومتری را به راحتی مشاهده کند. درواقع مهمترین تفاوت می ۱۰ لایت با نسخه اصلی این گوشی هوشمند در این است که لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نسخه اصلی با یک لنز 48 مگاپیکسلی تعویض شده است شد. باید به این نکته هم اشاره کرد که دوربین‌های چهارگانه در پشت این گوشی که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود، چینش مستطیل شکل دارد تا از این نظر همخوان با ترند این روزهای گوشی‌ های هوشمند باشد.

بیشتر بخوانید:

همچنین بد نیست بدانید که دوربین اصلی می 10 لایت 5 جی با یک فلش LED از نوع دوگانه همراهی می‌شود. در بخش دوربین ثانویه نیز دوستداران عکاسی سلفی شاهد یک دوربین 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.5 خواهند بود که توانایی بسیار خارق العاده‌ای در ثبت تصاویر پانوراما دارد.

انتظار می‌رود نسخه چینی شیائومی می ۱۰ لایت با پسوند Youth Edition روز هشتم اردیبهشت همراه با MIUI 12 از راه برسد.

مقایسه مشخصات و ویژگی های گوشی Xiaomi Mi 10 Lite در مقابل Xiaomi Mi 10

ارزان‌ترین گوشی 5G جهان، لقبی است که مبنای طراحی و پیاده سازی کمپانی شیائومی برای رونمایی از گوشی شیائومی می 10 لایت 5G در نظر داشته است. همانطور که می‌دانید نسخه لایت موبایل‌های هوشمند نسخه ارزان و اقتصادی مدل‌های پیشرفته هستند که می‌توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند.

گوشی می 10 لایت شیائومی دارای یک نمایشگر 6.57 اینچی AMOLED است و با پردازنده جدید اسنپدراگون 765G ، رم‌های 6 و 8 گیگابایتی و دوربین‌های عقب 48 ، 8 ، 5 و 2 در بازار خرید و فروش می‌شود، در حالی که گوشی می 10 شیائومی به یک نمایشگر 6.67 اینچی  Super AMOLED مجهز است و با یک پردازنده قوی اسنپدراگون 865 و رم‌های 8 و 12 گیگابایتی عرضه شده است. می 10 شیائومی همچنین دارای یک لنز جدید دوربین 108 مگاپیکسلی است که توسط سه سنسور 13 ، 2 و 2 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود.

گوشی شیائومی می 10 لایت، شگفتانه اقتصادی شیائومی است که علیرغم قیمت مناسب، از  قابلیت 5G جنجالی نیز محروم نمانده است. اگر بودجه محدودی برای خرید موبایل هوشمند در نظر دارید اما لمس تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه اسمارتفون‌ها نیز برایتان اولویت دارد، می‌توانید نسخه لایت شیائومی می 10 را انتخاب کنید.

قیمت می 10 لایت و رقبای این گوشی هوشمند

همانطور که پیش‌تر گفته شد، قیمت این گوشی میان رده کارآمد حدودا 350 یورو برای نسخه 64 گیگابایت خواهد بود و مدل 128 گیگابایتی آن 50 یورو بیشتر قیمت خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید که نوکیا 8.3 5 جی با قیمت 600 یورو روانه بازار شده است و نیازی به اشاره نیست که گوشی های پرچمدار دارای قابلیت اتصالی 5 جی قیمت‌های بسیار بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید:

نوکیا 8.3 دقیقاً از همان چیپست اسنپدراگون 765G  بهره می‌برد، اما قیمت گرانترش باعث می‌شود که می 10 لایت طرفداران و خریداران بیشتری پیدا کند.

طراحی شیائومی می 10 لایت 5 جی

این گوشی هوشمند برخلاف مدل‌های می 10 و می 10 پرو که دارای یک حفره در گوشه صفحه نمایش خود هستند، یک ناچ قطره‌ای شکل در صفحه نمایش امولد خود دارد.

شیائومی از یک قاب پشتی شیشه‌ای در می 10 لایت 5G  استفاده کرده که با یک کاور محافظ گوریلا گلس پوشیده شده است، محافظی که این روزها در بسیاری از گوشی‌ های میان ‌رده شاهد به کار گیری آن هستیم.

ماژول دوربین 4 گانه Mi 10 Lite 5G با ماژول دوربین سایر گوشی‌های شیائومی متفاوت است. شیائومی از یک چینش مستطیل شکل با گوشه‌های گرد برای دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند استفاده کرده است. این ماژول تا حدی شبیه به مجموعه دوربین ردمی نوت 9 پرو است اما شیائومی به جای گذاشتن آن در وسط قاب پشتی گوشی، آن را به گوشه سمت چپ بالای کاور پشتی انتقال داده است تا می 10 لایت 5 جی را کمی نسبت به ردمی نوت 9 پرو متمایز کند.

طراحی شیائومی می 10 لایت 5 جی
دوربین شیائومی می 10 لایت

زمان عرضه شیائومی می 10 لایت 5 جی

شیائومی هدف خود را از عرضه می 10 لایت 5 جی فراهم سازی امکان استفاده از فناوری 5 جی برای کاربران دارای بودجه محدود بیان کرده است. این گوشی کارآمد از نیمه دوم اردیبهشت ماه در سه رنگ‌ سفید، خاکستری و سبز وارد بازار می شود.

مشخصات گوشی میان رده شیائومی می 10 لایت در یک نگاه
نمایشگر 6.57  اینچی
پردازنده اسنپدراگون 765 جی
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی
رم 6 و 8 گیگابایتی
دوربین اصلی چهارگانه با سنسورهای 48، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید 10
ظرفیت باتری 4160  میلی ‌آمپر ساعت

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر