;
coinex

بهترین ایده های کارآفرینی در خانه ؛ از خلاقیت‌های هنری تا حوزه آنلاین

در این مقاله به معرفی بهترین ایده های کارآفرینی در خانه می‌پردازیم. راه‌اندازی این کسب‌وکارها به سرمایه‌ خاصی نیاز ندارد. تنها کافیست کمی خلاقیت داشته باشید تا به بهترین شکل از مهارت‌های خود بهره‌برداری کنید. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بدیهی است که کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار جدید به سرمایه و مهارت نیاز ندارد؛ اما این درباره‌ی همه‌ی کسب‌وکارها صدق نمی‌کند. مخصوصا در دنیای پیشرفته‌ی امروزی که همه‌چیز به لطف اینترنت، دست‌یافتنی‌تر شده است.

نداشتن سرمایه بزرگترین مانعی است که باعث می‌شود علاقه‌مندان به کارآفرینی، هیچ‌وقت به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار نباشند. اما این محدودیت به این معنی نیست که برای شروع کارآفرینی صرفا نیاز به سرمایه بالا دارید. اگر شما ایده مناسب و استراتژی درستی داشته باشید، حتما می‌توانید بدون سرمایه هم به درآمد بالا و عالی برسید.

بهترین ایده های کارآفرینی در خانه

در ادامه با بهترین ایده های کارآفرینی در خانه آشنا می‌شوید؛‌ کسب‌وکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، فقط محدود به خانم‌ها یا محصولات دستساز نیست و طیف بیشتری از فعالیت‌ها را در برمی‌گیرد.

خدمات باغبانی و محوطه سازی

خدمات باغبانی و محوطه سازی

باغبانی، پرورش گیاهان آپارتمانی و طراحی محوطه یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه برای افرادی است که علاقه‌ی خاصی به گل‌وگیاه دارند. در این شغل می‌توانید هر نوع گیاهی را در خانه پرورش دهید و آنها را بفروشید. همچنین می‌توانید خدمات محوطه‌سازی ارائه کنید. برای شروع این کار به دانش خوبی از باغبانی نیاز دارید.

نمایندگی خانگی

یکی دیگر از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه این است که نمایندگی یک برند را بگیرید و در خانه و به صورت اینترنتی محصولات یا خدمات آنها را بفروشید. همان کاری که این روزها فروشگاه‌های آنلاین زیادی در شبکه‌های اجتماعی (خصوصا در زمینه محصولات آرایشی و مراقبتی) انجام می‌دهند. برای این کار حتی می‌توانید قسمتی از منزل خود را آماده کرده و اجناس مختلفی را در آن بچینید و از افرادی که می‌شناسید، دعوت کنید تا از نمایشگاه خانگی شما دیدن کنند.

راه بهتر و هوشمندانه‌تر این است که از پیج‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرام برای فروش اینترنتی محصولتان استفاده کنید.

فریلنسر شوید

تا به‌حال اصطلاحات فریلنسینگ یا فریلنسر را شنیده‌اید؟ چقدر با این اصطلاحات آشنا هستید؟ بگذارید کمی در مورد این کلمات به شما بگوییم.

زمانی که کارمند و کارفرما به صورت اینترنتی با هم در ارتباط باشند و نیازی به حضور فیزیکی فرد در محل کار نباشد، کار به صورت فریلنسینگ درآمده است. این روزها خدمات بسیاری به صورت فریلنسری ارائه می‌شود؛ مثل نویسندگی، ترجمه، تولید محتوا، انجام کارهای گرافیکی و…

بنابراین اگر شما هم در زمینه‌ای مهارت دارید که می‌توانید سفارشات آن را به صورت دورکاری انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم فریلنسر بشوید. فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خود و به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فریلنسر فردی است که یک حرفه و تخصصی مثل عکاسی، نویسندگی، طراحی سایت، برنامه نویسی، گرافیک، ترجمه و … دارد و به صورت پروژه‌ای و آزاد برای دیگران کار می‌کند. اگر شما یک نویسنده هستید، می‌توانید مقالاتی را در هر موضوعی، از آموزش اسب تا خرید یک ماشین لوکس بنویسید. بهترین راه برای شروع کار این است که در موضوعاتی که در آن تخصص دارید و آشنایی بیشتری دارید، مطلب بنویسید.

نمد دوزی

هنر نمد دوزی یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است که در عین سادگی، بسیار کاربردی و زیباست

هنر نمد دوزی یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است که در عین سادگی، بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می‌توانند با توجه به نیاز خود از این هنر استفاده کنند. نمد دوزی در منزل شغلی است با هزینه کم و طیف وسیعی از محصولات متنوع. همین تنوع در محصولات و هزینه کم راه‌اندازی این کار در منزل باعث شدهتا طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. نمد دوزی نیاز به مهارت دارد اما نیازی به کلاس رفتن ندارد از طریق اینترنت می‌توانید به راحتی نمد دوزی را یاد بگیرید.

ویترای روی شیشه

امروزه بیشتر افراد به دنبال خرید و استفاده از وسایل تزئینی در خانه خود هستند و از این امر برای زیبایی بیشتر محیط‌های خانه استفاده می‌کنند. به همین خاطر شما می‌توانید با استفاده از هنر و خلاقیت خود، به تهیه و ساخت ویترای روی شیشه بپردازید و با فروش آنها به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید. البته ویترای روی شیشه به هنری گفته می‌شود که شما در آن به طراحی نقوش مختلف بر روی شیشه می‌پردازید.

شما برای این کار می‌توانید با استفاده از چند ظرف شیشه‌ای، وسایل دکوری بسیار زیبایی طراحی کنید و آنها را بفروشید. این کار به مهارت خاصی نیاز ندارد. برای ویترای روی شیشه، به سرمایه زیادی نیاز ندارید و می‌توانید با کمترین هزینه به درآمد خوبی برسید.

طراحی تراریوم

ساخت تراریوم هم از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه به‌شمار می‌رود و برای علاقه‌مندان به گل‌وگیاه مناسب است. برای موفقیت در این کار نیاز است کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید. طراحی و ساخت تراریوم به کلاس آموزشی و سرمایه نیاز ندرادو نیاز ندارد. می‌توانید در گوگل جستجو کنید و ایده‌های خلاقانه طراحی تراریوم را ببینید و از آن ایده‌ها استفاده کنید.

چرم دوزی

در آموزشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای و کلاس‌های هنری، آموزش چرم دوزی بسیاری به چشم می‌خورد.

در آموزشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای و کلاس‌های هنری، آموزش چرم دوزی بسیاری به چشم می‌خورد. چرم دوزی در منزل نیز مانند نمد دوزی نیاز به مهارت دارد و البته سرمایه کمی برای راه‌اندازی این کار در منزل نیاز است. تفاوت چرم دوزی نسبت به نمد دوزی در این است که در دوخت و تولید وسایل چرم دقت و ظرافت حرف اول را می‌زند. باید در این راه بسیار تمرین کنید و بعد از حرفه‌ایی شدن شروع به فروش محصولات چرمی خود کنید.

پرورش گیاهان دارویی

غالبا همه ما در خانه گلدان گیاهان زینتی نگهداری می کنیم یا در باغچه خود بعضی از گیاهان را به خاطر زیبایی آنها پرورش می دهیم. اما شاید خیلی از ما خواسته باشیم به جای پرورش این نوع از گیاهان، بخواهیم گیاهانی بکاریم که علاوه بر زیبایی جنبه دارویی نیز داشته باشند. عموما گیاهان دارویی زیادی به صورت خودرو در باغچه منزل ما می‌رویند؛ مثل پنیرک، خرفه، پیچک، شبدر، گل گندم، گزنه و … اما اکثر گیاهان دارویی نیاز به کاشت دارند.

بیشتر بخوانید:

 

 

بسیاری از گیاهان دارویی را حتی می‌توان در محیط آپارتمان در داخل تراس، پشت بام و پشت پنجره کشت کرد. پرورش گیاهان دارویی در منزل درآمد خوبی دارد و یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه به شمار می‌رود.

عروسک سازی

عروسک سازی هم یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است که به خلاقیت و مهارت نیاز دارد. برای موفقیت در کسب و کار عروسک سازی باید با سلیقه بچه‌ها آشنا باشید. باید به صورتی عروسک را طراحی و تولید کنید که بچه‌ها با دیدن عروسک شما عاشق آن شوند. اگر کمی سلیقه و خلاقیت در این زمینه به کار ببرید درآمد شگفت انگیزی خواهید داشت.

ساخت حیوانات کوچک و انواع اسباب‌بازی‌ها برای کودکان از مواد اولیه‌ی مختلف ساده مثل پارچه‌ها و چوب و فلز و…، یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

اگر در تولید محصولات خود نیازهای مشتریان را در نظر بگیرید و اسباب بازی‌هایی با مواد اولیه طبیعی و بهداشتی تولید کنید، پدر و مادرهای زیادی هستند که ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات چینی گران قیمت که معلوم نیست در تولیدشان از چه مواد اولیه‌ای استفاده شده، برای فرزندان‌شان اسباب بازی‌های دست ساز خریداری کنند. البته به شرط خلاقیت!

پخت شیرینی و دسر

پخت شیرینی و دسر خانگی هم یکی دیگر از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است

پخت شیرینی و دسر خانگی هم یکی دیگر از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است که به‌سادگی می‌توانید آن را یاد بگیرید و با کمی خلاقیت، محصولات خود را به بهترین قیمت بفروشید. این ایده‌ی پولساز این‌روزها به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها هم تبدیل شده است. شیرینی و دسر خانگی هم طرفداران بیشتری پیدا کرده و شما می‌توانید محصولات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی و عرضه کنید.

طراحی لباس

امروزه صنعت مد و لباس به عنوان یکی از پردرآمدترین فعالیت‌های جهان شناخته می‌شود که افراد زیادی از این طریق می‌توانند به درآمد چشمگیری دست پیدا کنند. به همین خاطر طراحی لباس می‌تواند به عنوان یک ایده بسیار موفق شناخته شود. شما از طریق فروش طرح‌های خود می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید.

طراحی لباس یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است که به مهارت نیاز دارد. لازم به ذکر است که این شغل به عنوان یکی از پر‌درآمد‌ترین شغل‌های ایران و جهان نیز شناخته شده است و می‌تواند درآمد فوق‌العاده بالایی داشته باشد. می‌توانید از طریق خلاقیت و استعداد خود نیز به طراحی لباس‌های مختلف بپردازید و با فروش طرح‌های خود به کارگاه‌های تولیدی لباس به درآمد خوبی برسید. اما نکته مهم در رابطه با کار طراحی لباس این مسئله است که به سرمایه نیازی ندارد و ذهن خلاق و مهارت می‌تواند درآمد خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

ساخت بدلیجات

یکی از چیزهایی در تمامی گروه‌های سنی طرفدار دارد، زیورآلات و بدلیجات هستند. شما می‌توانید نمونه کارهای خیلی زیبا را در صفحات اینترنتی جستجو کنید.  چند نمونه کار زیبا را بررسی کنید و مواد اولیه آنها را از خرازی‌ها، فروشگاه‌های آنلاین یا از بازار تهیه کنید. به‌راحتی در منزل می‌توانید کارهای زیبا بسازید و آنها را در فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و یا سایت‌های اینترنتی به فروش گذاشته و درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ایده های کارآفرینی در خانه از طریق اینترنت

بهترین ایده های کارآفرینی در خانه از طریق اینترنت

داشتن ایده پولساز کسب‌و‌کار اینترنتی، مخصوصا اگر بکر باشد، می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد. در این قسمت به معرفی ایده‌های پولساز در این زمینه می‌پردازیم.

برای راه اندازی هر کسب و کار فیزیکی نوعی محدودیت سنی وجود دارد. معمولا افراد پایین‌تر از سن قانونی نمی‌توانند کسب و کار خود را داشته باشند و افراد میانسال و مسن هم بعد از گذشت زمان باید دور بعضی از کارها را خط بکشند. اما در مشاغل اینترنتی چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد. این‌روزها نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله در اینترنت به درآمد زایی می‌پردازند و خیلی از افراد هم از روش‌های خاصی که تا بحال به ذهنمان نرسیده است کسب درآمد دارند. بنابراین کسب و کارهای آنلاین یکی از انعطاف‌پذیرترین مشاغل در دنیاست و به همین خاطر است که هر روزه افراد بسیار زیادی به سمت مشاغل اینترنتی روی می‌آورند.

مشاوره  سئو

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هستند که به هیچ وجه در فضای مجازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعالیتی ندارند و هیچ ایده‌ای هم درباره بازاریابی سئو و اینترنت ندارند. مخصوصا در کشور ایران تعداد این شرکت‌ها و مجموعه‌ها از هرجای دنیا بیشتر است. همین مساله فرصت خوبی را ایجاد می‌کند تا بتوانید به یک مشاور سئو حرفه‌ای تبدیل شوید و از مزایای حضور در صفحه اول گوگل برای مدیران این شرکت‌ها بگویید. در این صورت به یک متخصص سئو تبدیل می‌شوید که با شرکت‌های زیادی قرارداد می‌بندد.

درآمدزایی از طریق ارائه مشاوره به شرکت‌ها از ترغیب آنها به داشتن وب‌سایت و بازاریابی اینترنتی آغاز می‌شود. ویژگی‌های مثبت مشاوره سئو  از جمله آزادی در برنامه‌ریزی اوقات کار، نیاز به سرمایه کم در حد یک لپ تاپ، یک اتصال اینترنتی، عدم نیاز به مکان ثابت، این شغل را بسیار ایده آل و رویایی کرده است و یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه به شمار می‌رود.

مشاوره و بازاریابی اینستاگرامی

مشاوره و بازاریابی اینستاگرامی

با وجود اینکه اینستاگرام هر روز در حال رشد است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند اما خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند دقیقا چه کاری در اینستاگرام انجام دهند تا از آن درآمدزایی داشته باشند. اگر اطلاعاتی درباره‌ی فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی دارید، به شرکت‌ها و افراد کمک کنید تا پیج اینستاگرام خود را قوی‌تر کنند. برای این کار باید کمی ذوق عکاسی و هنر تولید محتوا جذاب داشته باشید.

تولید کتاب الکترونیکی

تعداد افرادی که زمان خواندن کتاب را دارند خیلی کمتر شده است. همینطور حمل و نقل آن و باز و بسته کردن کتاب به این مشکل دامن می‌زند. اما اگر کاری کنید که کتاب خواندن آسان شود چطور؟ کتاب‌های مورد علاقه مردم را شناسایی کنید و پس از اجازه کتبی از نویسنده کتاب،  آنها را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید و با قیمت مناسبی به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی سیستم فروش آنلاین

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از شناخته شده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد آنلاین است. زمانی‌که درباره کسب درآمد آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی صحبت می‌کنیم، اکثر افراد فکر می‌کنند حتما باید وب‌سایتی مانند دیجیکالا یا بامیلو داشته باشند تا در شمار صاحبان کسب درآمد اینترنتی محسوب شوند. درصورتی که راه اندازی یک کسب درآمد آنلاین ساده‌تر از چیزی است که حتی تصور می‌کنید.

آموزش مهارت

آموزش مهارت

یکی از پر درآمدترین و پول‌سازترین ایده‌های کسب و کار خانگی که هر کس می‌تواند با راه‌اندازی آن به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسد، راه اندازی سیستم آموزشی است. این مدل کسب و کار خانگی مناسب افرادی است که در زمینه خاصی تخصص دارند و می تواند از طریق آموزش دادن کسب درآمد کنند. اگر در هر زمینه خاصی مهارت دارید، می‌توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تخصص و مهارت آن را به دوره‌های آموزشی تبدیل کنید و به مخاطبان و کاربرانی که به محصول شما نیاز دارند بفروشید. این مدل یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه است.

اگر شما هم فکر می‌کنید که در زمینه خاصی تخصص دارید می‌توانید این مدل کسب و کار خانگی را انتخاب کنید و همین حالا راه‌اندازی کنید. شما از هر مهارت و تخصصی که دارید می‌توانید کسب درآمد کنید. مثلاً اگر کتاب‌های زیادی در زمینه قانون جذب و موفقیت خوانده‌اید، این یک مهارت و تخصص عالی حساب می‌شود و شما با راه‌اندازی این مدل کسب و کار خانگی خیلی ساده می‌توانید قانون جذب و موفقیت را به بسیاری از افراد آموزش بدهید. یا ممکن است شما در زمینه کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، افتر افکت و… تخصص داشته باشید، این یک توانایی و مهارت عالی حساب می‌شود تا بتوانید کسب و کارتان را در این زمینه راه اندازی کنید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

همکاری در فروش و کسب درآمد

این روش هم به عنوان یکی از بهترین ایده های کارآفرینی در خانه محسوب می‌شود. هر شرکتی نیاز دارد که مشتریان خود را افزایش دهد. اگر در کسب و کارهای سنتی هم که دقت کنید، برخی هستند که از دوستان خود می‌خواهند به عنوان معرف وارد عمل شده و آنها را به مشتری معرفی کنند، در نهایت در صورتی که مشتری خرید خود را انجام داد سهم قابل توجهی از سود فروش را به وی خواهند داد.

این روش راه را به کسب و کارهای اینترنتی هم باز کرد و باعث به وجود آمدن موضع جدیدی با عنوان کسب درآمد از طریق همکاری در فروش شد. حتی در روش اینترنتی نیازی به مراحل دستی و زمان‌بر نیست. هر یک از کسانی که به عنوان معرف و بازاریاب فعالیت دارند، دارای یک لینک اختصاصی هستند. حال هر مشتری که از طریق آن لینک اقدام به خرید کند، بر اساس کوکی مرورگر درصد فروش برای بازاریاب لحاظ خواهد شد.

حرف آخر

کسب درآمد به یکی از سخت‌ترین چالش‌های ما تبدیل شده است. موانع و مشکلات زیادی بر سر راه کارآفرینان و ذهن‌های خلاق وجود دارد. اما مهم‌ترین چیزی که مانع اصلی ماست، ترس از ناسناخته‌هایی است که ممکن است با آنها روبرو شویم. با اینحال می‌توانیم با شناخت بهتر از دنیای اطراف و کسب مهارت‌هایی که به آنها علاقه داریم، مشکلات را پشت سر بگذاریم. از رویاپردازی نترسید؛ کافیست شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

منبع: fundera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر