;
coinex

سامسونگ دوربین 250 مگاپیکسلی می‌سازد

کمپانی سامسونگ دوربین 250 مگاپیکسلی می سازد. کره‌ای ها همین حالا با سنسور 108 مگاپیکسلی خود بهترین دوربین موبایل را عرضه می‌کنند.

از دوربین 64 مگاپیکسلی گرفته تا سنسور دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی گلکسی S20، همگی نشان می‌دهند تا جایی که اعداد و ارقام اجازه می‌دهند سامسونگ دست از توسعه بر نخواهد داشت. طبق آخرین گزارشات دریافت‌شده از چین، سامسونگ در حال توسعه سنسور 250 مگاپیکسلی با تکنولوژی ISOCELL است که اگر خوش‌شانس باشیم، شاهد حضور آن در پرچمدار سال بعد این شرکت خواهیم بود.

همه گوشی‌هایی که سنسور 108 مگاپیکسلی دارند:

در دورانی که سونی موفق به عرضه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی شده بود، سامسونگ توانست سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تولید کند و از آن زمان این شرکت روند افزایش رزولوشن سنسور دوربین را متوقف نکرده است. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد بهترین دوربین های گوشی جهان را زیر چتر خود بیاورد. سال گذشته، این شرکت از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد که در گلکسی اس ۲۰ اولترا هم مورد استفاده قرار گرفته است.

گزارش تازه‌ای از چین منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ رساندن حسگر دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی خود به مرحله‌ی تولید را به اتمام رسانده و حالا توسعه‌ی حسگر دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL سامسونگ آغاز شده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

سنسور دوربین 250 مگاپیکسلی سامسونگ

اگرچه در مورد اندازه سنسور یا ویژگی‌های آن هنوز گزارشی منتشر نشده، ولی به احتمال زیاد با یک سنسور ۱ اینچی یا حتی بزرگ‌تر سروکار خواهیم داشت. تعبیه چنین سنسور غول‌پیکری در فضای محدود گوشی‌های هوشمند به‌هیچ عنوان کار ساده‌ای نخواهد بود.

دوربین 250 مگاپیکسلی
سامسونگ به دنبال دوربین 250 مگاپیکسلی است!

در مقام مقایسه، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ ۱/۱.۷۲ اینچ اندازه دارد و اندازه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی آن به ۱/۱.۳۳ اینچ می‌رسد. به احتمال زیاد این سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ از فناوری ترکیب ۹ پیکسل مجاور پشتیبانی می‌کند و با این کار قادر به ثبت عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی خواهد بود. در مورد این سنسور سال آینده اطلاعات بیشتری مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اگر این حسگر برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده باشد، باید منتظر ملاقات با آن در گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ باشیم. گفته می‌شود سال آینده، شیائومی برای نخستین بار از یک حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی توسعه پیدا کرده توسط سامسونگ در گوشی پرچمدار خودش استفاده خواهد کرد. این درحالیست که دو شرکت چینی دیگر اوپو و ویوو نیز در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ از این حسگر دوربین در گوشی‌های پرچمدارشان استفاده می‌کنند.

اگزینوس 990 که در گوشی‌های سری گلکسی S20 استفاده شده است، امکان پشتیبانی از حداکثر یک سنسور تکی 108 مگاپیکسلی را دارد و این دقیقاً همان چیزی است که ما در گلکسی S20 Ultra دیدیم. در طرف دیگر ماجرا، اسنپدراگون 865 کوالکام از یک دوربین تکی 200 مگاپیکسلی و یا دو دوربین 64 مگاپیکسلی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این یعنی به احتمال بسیار زیاد در تراشه اسنپدراگون 875، اعداد و ارقام بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

از آنجا که جزئیات بیشتری درمورد سنسور 250 مگاپیکسلی منتشر نشده‌است، باید منتظر ماند تا سامسونگ بطور رسمی از آن رونمایی‌کند. نکته قابل‌توجه اینست که برای ارائه بهترین کیفیت تصویر ممکن، سامسونگ باید همانند آنچه در دوربین گلکسی S20 شاهد آن بودیم، ابعاد این سنسور را نیز بزرگ‌تر کند. البته ما مطمئن هستیم این غول کره‌ای راهکاری خواهد یافت تا علاوه بر افزودن دوربینی بزرگ‌تر، دچار کمبود فضا برای دیگر قطعات نشود.

اگر سنسور مذکور برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده باشد، پس می‌تواند در یکی از پرچم‌داران آینده سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می‌شود شیائومی قصد دارد در سال جاری اولین گوشی دارای سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ را روانه‌ی بازار کند و شرکت‌های اوپو و ویوو هم می‌خواهند اوایل سال ۲۰۲۱ گوشی‌های مبتنی بر این سنسور غول‌پیکر را به دست مشتریان برسانند. طبق گزارش‌های مطرح شده، نسل جدید گوشی‌های گلکسی نوت و گلکسی فولد با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی می‌شوند.

در حال حاضر، گوشی P40 Pro یکی از بزرگترین سنسورهای دوربین را در گوشی جای داده است. حالا احتمالاً در یک آینده نه چندان نزدیک، سامسونگ با توسعه دوربین 250 مگاپیکسلی رقیب خود را هم از نظر تعداد پیکسل و هم در اندازه سنسور شکست خواهد داد.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر