;
coinex

بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان ؛ بهترین میان‌رده‌ کره‌ای‌ها کدام است؟

سامسونگ یکی از غول‌های بازار گوشی های هوشمند است که البته فقط به گوشی های پرچمدار محدود نیست. در این مقاله به معرفی بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان می‌پردازیم و گزینه‌های ارزان‌تر سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

گوشی پرچمدار و رده‌بالای سری گلکسی اس و گلکسی نوت، شهرت و محبوبیت زیادی دارند. اما این تنها گوشی‌هایی نیست که توسط این تولیدکننده به بازار عرضه می‌شوند. سامسونگ همیشه تلاش کرده با تنوع بالا در بازار گوشی های اقتصادی و میان‌رده، با تمام شرکت‌های تولید کننده رقابت کند.

ما در این راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان تلاش می‌کنیم در خرید هوشمندانه‌تر به شما کمک کنیم. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان

در ادامه برخی از بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ را مشاهده می‌کنید. گزینه‌های خوبی در این فهرست قرار دارند و مهم‌تر از همه اینکه، با قیمت خوبی به فروش می‌رسند. این گوشی‌ها به‌خوبی می‌توانند نیازهای کاربر خود را برطرف کنند.

  • گلکسی ای ۰۱ (Galaxy A01)
  • گلکسی ای ۱۰ (Galaxy A10)
  • گلکسی ای ۱۰ اس (Galaxy A10s)
  • گلکسی ای ۲۰ اس (Galaxy A20s)
  • گلکسی ام ۱۰ اس (Galaxy M10s)
  • گلکسی ای 30 اس (Galaxy A30s)
  • گلکسی ای 40 (Galaxy A40)

 

گلکسی ای 01 (Galaxy A01)

گلکسی ای 01 (Galaxy A01)

بعد از ارائه موفقیت آمیز گوشی‌های میان رده سری A، سامسونگ گوشی اقتصادی A01 را نیز معرفی کرد که یکی از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان به شمار  می‌رود.

گوشی هوشمند Galaxy A01 با 149 گرم وزن دارای ابعاد 8.3 × 70.9 × 146.2 میلیمتر است. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از حسگرهای مجاورتی و شتاب سنج را دارد. پنل جلوی این اسمارت‌فون شیشه‌ای است؛ اما قاب پشت و فریم اطراف پلاستیکی هستند. این گوشی موبایل قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد و درگاه سیم کارت و دکمه پاور روی لبه سمت راست واقع شده‌اند. همچنین دکمه تنظیم صدا سمت چپ دستگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

روی پنل پشتی دستگاه شاهد چیدمان عمودی دوربین اصلی دوگانه هستیم که فلش LED نیز زیر این ماژول‌ها قرار گرفته است. در راستای محل قرارگیری دوربین‌ها و قسمت انتهای دستگاه، اسپیکر قرار گرفته که از این جهت شبیه به طراحی گوشی سامسونگ Galaxy A10 است که در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان قرار دارد.

کمپانی سامسونگ گوشی اقتصادی Galaxy A01 را به دوربین اصلی دوگانه 2+13 مگاپیکسلی مجهز کرده است. دوربین 13 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f/2.2 بوده و همچنین از فاصله کانونی 28 میلی‌متر برخوردار است. این ماژول با بهره‌مندی از لنز واید، دارای سایز سنسور 1/3.1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر است و قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار را دارد. به علاوه حسگر سنجش عمق هم دارد. ماژول‌های دوربین اصلی روی پنل پشت گوشی و به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و فلش LED نیز زیر دوربین‌ها قرار گرفته دارد. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز روی نوار قطره‌ای ناچ جانمایی شده که با دریچه دیافراگم f/2.2، دارای سایز سنسور 1/5 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر است.

مشخصات گلکسی ای 01

  • صفحه نمایش: ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پبکسل و تراکم ۳۰۱ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۱۴۶.۳ × ۷۰.۹ × ۸.۳ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۱۰.۱ همراه با رابط کاربری One UI 2
  • پردازنده: هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴۳۹
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت
  • حافظه رم: ۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۵.۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ای ۱۰ (galaxy A10)

گلکسی ای ۱۰ (galaxy A10)

گوشی A10 پرفروش‌ترین و یکی از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان محسوب می‌شود. سامسونگ سال‌هاست که در رده نخست پرفروش‌ترین برندهای موبایل در جهان قرار دارد. حکمرانی سامسونگ بر بازار موبایل به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها، توجه ویژه به تمامی رده‌های بازار است. سامسونگ بر خلاف رقیب اصلی خود یعنی اپل، تنها به مدل‌های گران‌قیمت توجه ندارد.

گلکسی A10 ارزان‌ترین میان‌رده از خانواده A سامسونگ است که بدون شک یکی از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان به‌شمار می‌رود. این تلفن هوشمند ابعاد نسبتاً مناسبی دارد که در دست به‌خوبی جا می‌گیرد. به دلیل حاشیه‌های کم در اطراف صفحه نمایش، نمایشگر 6.2 اینچی در ابعاد 155.6×75.6 میلی‌متری این گوشی به خوبی جای گرفته است. گوشی A10 تنها 168 گرم وزن دارد و از بدنه‌ای پلاستیکی تشکیل شده است.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A10 از پنل IPS ساخته شده است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 720 پیکسل در 1520 پیکسل است که با یک محاسبه ریاضی ساده، نسبت تصویر 19:9 را ایجاد می‌کند. این نسبت تصویر یعنی طول صفحه نمایش بیش از 2 برابر عرض آن است که نشان می‌دهد با چه صفحه نمایش عریضی روبه‌رو هستیم. این صفحه‌نمایش با توجه به ابعاد و رزولوشن خود، تراکم 271 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند.

سامسونگ در گوشی گلکسی A10 از صفحه نمایش طرح ناچ استفاده کرده است. یعنی یک بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش قرار گرفته که در آن قسمت، دوربین سلفی دستگاه جا خوش کرده است. حاشیه‌های صفحه نمایش در تمامی اطراف، بسیار اندک است که با توجه به طراحی ناچ در این گوشی، به طور دقیق 81.6 درصد از نمای جلوی دستگاه در اختیار نمایشگر است.

بیشتر بخوانید:

به طور کلی گوشی سامسونگ A10 با وجود قیمت مناسب آن، صفحه نمایش با کیفیتی دارد. هر چند که فقدان مواردی نظیر محافظ گوریلا گلس در گوشی گلکسی A10 به نسبت مدل‌های بالاتر احساس می‌شود، اما با توجه به رقبایی که دارد، این مورد را نمی‌توان یک ضعف برای گوشی سامسونگ A10 تلقی کرد.

مشخصات گلکسی ای ۱۰

  • صفحه نمایش: ۶.۲ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۱۵۵.۶ × ۷۵.۶ × ۷.۹ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ با قابلیت آپدیت به اندروید ۱۰
  • پردازنده: هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۸۴
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت
  • حافظه رم: ۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ای ۱۰ اس (Galaxy A10s)

گلکسی ای ۱۰ اس (Galaxy A10s)

در سال 2019 غول کره‌ای سامسونگ برای اینکه در بازارهای آسیایی بتواند با رقبای قدرتمند خود مثل شیائومی (Xiaomi) رقابت کند، مجبور شد که گوشی‌های میان رده و خوش قیمت بیشتری را روانه بازار کند و یکی از اصلی‌ترین گوشی‌هایی که در این راستا توسط شرکت سامسونگ معرفی شد، سری محصولات گلکسی A هستند که بسیاری از آنها در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان تومان قرار می‌گیرند.

اولین نکته‌ای که در طراحی سری A به چشم می‌خورد، این است که گوشی‌های این خانواده به طور کامل از طراحی قدیمی سامسونگ فاصله گرفته‌اند و در حقیقت این‌بار سامسونگ تمرکز زیادی بر طراحی داشته تا بتواند تفاوت بسیار زیادی را با سری ای و سری جی سال قبل ایجاد کند؛ همچنین این مدل در گزینه‌های رنگی جذابی طراحی شده که شامل رنگ‌های شاد و جذاب قرمز، آبی، مشکی است.

سامسونگ گلکسی A10s نیز مدل ارتقا یافته Galaxy A10 است که با فاصله بیشتر از 6 ماه در آگوست 2019 معرفی شده و در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان قرار دارد. طراحی ظاهری این گوشی در بخش قاب جلویی تغییری نداشته و تنها در قاب پشتی شاهد تغییراتی هستیم که در نتیجه به کار بردن حسگر اثر انگشت و دوربین دوگانه صورت پذیرفته است.

از طرفی بدنه اصلی این گوشی به طور کامل از پلاستیک تشکیل شده و برخلاف دیگر گوشی‌های سری گلکسی A چندان براق نیست اما توجه داشته باشید که در استفاده از Galaxy A10s حتما از گارد و قاب‌های ژله‌ای استفاده کنید، چرا که پنل پشتی این گوشی مانند دیگر گوشی‌های سری  A در مقابل اشیا نوک تیز کاملا آسیب‌پذیر است.

لبه‌های قاب گوشی سامسونگ Galaxy A10s کاملا انحنادار طراحی شده‌‌اند تا در دست گرفتن دستگاه ساده‌تر شود؛ البته ابعاد نسبتا بزرگ گوشی کمی استفاده تک دست از دستگاه را دشوار می‌ کند. بدنه این اسمارت فون 7.8 میلیمتر ضخامت، 75.8 میلیمتر عرض و 156.9 میلیمتر طول دارد و وزن دستگاه هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌ رسد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا گلکسی ای ۱۰ اس یکی از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان باشد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات گلکسی ای ۱۰ اس

  • صفحه نمایش: ۶.۲ اینچ TFT با رزولوشن ۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۱۵۶.۹ × ۷۵.۸ × ۷.۸ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: هشت هسته‌ای MT6762 Helio P22
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت
  • حافظه رم: ۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ای ۲۰ اس (Galaxy A20s)

گلکسی ای ۲۰ اس (Galaxy A20s)

از همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که ظاهر و شکل جلوی A20s مانند دیگر اعضای خانواده خود یعنی A50 و A30 است؛ لبه‌های گرد، بخش V شکل بالای صفحه مخصوص دوربین سلفی و طراحی کلی آن‌ها شبیه به هم هستند.

این دقیقا یکی از نقاط قوت محصولات سری A 2019 است و در این مورد فرقی ندارد که A10 ،A20 یا A50  بخرید، زیرا ظاهر جلویی آن‌ها شبیه هم هستند. به بیان ساده‌تر طراحی گوشی گلکسی  A20s مشابه سایر دستگاه های سری A سامسونگ است و اگر قرار باشد در کنار گلکسی  Galaxy A30 که گرانتر است قرار بگیرد، تشخیص تفاوت بین دو گوشی بدون این‌که در دستتان باشد، کاملا غیر ممکن خواهد بود!

جنس بدنه گلکسی A20s پلاستیکی است و این گوشی هوشمند 183 گرمی با ابعاد 77.5 × 163.3 میلی‌متری خود می‌تواند امتیازهای خوبی را در بخش گوشی‌های میان‌رده به دست آورد و بدیهی است که جایی در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید گلکسی A20s در واقع یک نسخه ارتقا یافته از A20 است. ولی در این نسخه علاوه بر پیشرفت مشخصات سخت‌افزاری و ظاهری، شاهد یک پسرفت کوچک هم هستیم؛ جایی که غول کره‌ای سامسونگ در نسخه جدید میان رده خود از دوربین سه گانه، صفحه نمایش بزرگ‌تر، حافظه رم بالاتر استفاده کرده است، اما متاسفانه صفحه نمایش آن از AMOLED به LCD تغییر پیدا کرده و بجای تراشه اختصاصی اگزینوس 7884، به تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ مجهز شده است.

در بخش دوربین نیز گوشی‌های هوشمند سری A سامسونگ همواره در بخش دوربین موفقیت‌های بسیاری داشته‌اند؛ دوربین سه‌گانه‌ای که در قاب پشتی گلکسی A20s قرار گرفته، از یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض و یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عمق تصاویر تشکیل شده است. همچنین سامسونگ یک دوربین 8 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی گوشی جدید خود در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از طرفی سامسونگ، گلکسی آ 20 اس را به باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده است و در این میان‌ شاهد حضور حافظه رم 3/4 گیگابایتی به همراه فضای ذخیره سازی 32/64 گیگابایتی استفاده شده است که کاربران می‌توانند به وسیله کارت حافظه آن را افزایش دهند. سیستم‌عاملی که به طور پیش‌فرض روی گوشی سامسونگ گلکسی A20s نصب شده است، اندروید 9 پای بوده و رابط کاربری OneUI هم در کنار آن راه‌اندازی می‌شود. گلکسی ای ۲۰ اس یکی از گوشی‌هایی است که این راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان به شما پیشنهاد می‌کند.

مشخصات گلکسی ای ۲۰ اس

  • صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۱۶۳.۳ × ۷۷.۵ ×‌ ۸ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰
  • حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت
  • حافظه رم: ۳ و ۴ گیگابایت
  • دوربین اصلی: سه‌گانه ۱۳، ۸ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ام ۱۰ اس (Galaxy M10s)

گلکسی ام ۱۰ اس (Galaxy M10s)

گلکسی ام ۱۰ اس زیاد از اصول اساسی طراحی دیگر گوشی‌های سامسونگ که سخت‌افزار میان‌رده دارند فاصله نمی‌گیرد و در بهترین حالت، ساختار تمام‌ پلاستیک مفید است. اما به نظر می‌رسد کمپانی بیش از آنکه دنبال یک طراحی زرق و برق‌دار باشد به دنبال یک طراحی به کل نیرومندانه است؛ همچنین M10s را باید آپدیتی بر M10 دانست  که گزینه‌های کاملا جدیدی را نسبت به مدل پیشین ارائه می‌کند.

در بخش جلویی این مدل از یک پنل 6.4 اینچی+HD با فناوری سوپر آمولد استفاده شده که نه‌تنها نسبت به پنل 6.2 اینچی پیشین بزرگ‌تر شده، بلکه فناوری ساخت OLED نیز کیفیت رنگ بالاتری را در اختیار آن قرار می‌دهد و حاشیه اندکی پیرامون این صفحه‌نمایش دیده می‌شود. ناچ قطره‌ای کوچک بخش بالایی نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

گوشی جدید سامسونگ از یک چیپست Exynos 7884B استفاده می‌کند. این چیپست از هشت هسته تشکیل شده که از نوع Cortex-A53 و Cortex-A73 هستند و سرعتشان روی 1.6 و 1.35 گیگاهرتز تنظیم شده است. همچنین پردازنده گرافیکی نیز دو هسته Mali-G71 MP2 است که البته عملکرد بی نقص و قدرتمندی را نمی‌توان انتظار داشت. ولی به علت سرعت کلاک نه چندان بالا و فرآیند ساخت 14 نانومتری، مصرف کم باتری یکی از مزیت‌های این چیپست محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

با این وجود، توجه به این نکته داستان را جالب‌تر می‌کند که گلکسی ام 10 اس یک ترفند را در آستین دارد، یک لنز فوق عریض (اولترا واید) که این یک گزینه نادر در گوشی­‌های پائین رده است و دیدن اینکه آینده خود را در مسیر گوشی‌­های رده پائین قرار داده، جالب است؛ جایی که یک حسگر با رزولوشن پایین 5 مگاپیکسلی با لنز f2.2 و 12μm پیکسل است، اما برای افکت‌های دراماتیک و ارسال در صفحات اجتماعی مناسب خواهد بود.

مشخصات گلکسی ام ۱۰ اس

  • صفحه نمایش: ۶.۴ اینچ سوپر آمولد با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۱۵۸.۴ × ۷۴.۷ × ۷.۸ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: هشت هسته‌ای اگزینوس 7884B
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۱ ترابایت
  • حافظه رم: ۳ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۳ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ای ۳۰ اس (Galaxy A30s)

گلکسی ای ۳۰ اس (Galaxy A30s)

گلکسی ای ۳۰ اس یکی دیگر از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان به شمار می‌رود که زبان طراحی آن با گوشی گلکسی ام ۳۰ شباهت دارد. اما سامسونگ همانند ای ۵۰ اس پرداخت متفاوت با نسخه قبلی را بکار گرفته است. در واقع سامسونگ خواسته که جلوه زیبا‌تری به این مدل خود بدهد.

ماژول دوربین سه‌گانه بوده و به صورت عمودی در قسمت سمت چپ پنل عقب جای داده شده؛ در حالیکه فلش در زیر آن واقع شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده گلکسی ای ۳۰ اس، با گلکسی ای ۳۰ برخورداری از سنسور اثر انگشت روی نمایشگر است از این رو در پنل عقب شما تنها شاهد لوگو سامسونگ خواهید بود. در اندازه این دو نیز تفاوت قابل ملاحظه‌ای دیده نمی‌شود اما وزن آنها متفاوت بوده که خیلی چشم‌گیر نیست.

دوربین‌ها همواره یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های یک گوشی موبایل به حساب می‌آیند. از این رو شرکت سامسونگ هم به دنبال استقبال مشتریان و بازخوردی که از آنها گرفته، قصد دارد که در هر یکی از گوشی‌های سری ای یک ویژگی را ارتقاء دهد. A30S هم از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

در گوشی ای ۳۰ دوربین دوگانه بکار گرفته شده بود در حالی که این نسخه به دوربین سه گانه مجهز شده است. لنز اصلی آن 25 مگاپیکسلی است که با یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور ثبت عمق 5 مگاپیکسلی همراه شده است. این موارد تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که گلکسی ای ۳۰ اس را به یکی از بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان تبدیل می‌کنند.

مشخصات گلکسی ای ۳۰ اس

  • صفحه نمایش: ۶.۴ اینچ سوپر آمولد با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۷.۸ × ۷۴.۷ × ۱۵۸.۵ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: هشت هسته‌‌ای اگزینوس ۷۹۰۴
  • حافظه داخلی: ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
  • حافظه رم: ۳ و ۴ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۲۵، ۸ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی ای ۴۰ (Galaxy A40)

گلکسی ای ۴۰ (Galaxy A40)
بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان

اولین نکته‌ای که در رابطه با طراحی ای 40 به چشم می‌خورد، این است که نسبت به مدل‌های دیگر این سری، هم باریک‌تر بوده و هم کوتاه‌تر است. از این رو راحت‌تر از بقیه در دست جای گرفته و کار با یک دست واقعاً راحت است. در مقابل برخی دیگر از مدل‌های بزرگتر برای افرادی که کمی کف دست کوچکتری دارد چالش برانگیز است. اندازه این گوشی 144.4× 69.2 × 7.9 میلی متر است و وزنی برابر با 140 گرم دارد.

طراحی آن بسیار زیبا به نظر رسیده و وزن کم آن نشان‌دهنده به کارگیری شیشه و پلاستیک در ساخت بدنه است. درنتیجه بسیار کاربردی است و مقاومت قابل توجهی هم دارد. این موبایل در رنگ‌های آبی، صورتی، مرجانی و سفید عرضه می‌شود. سنسور اثر انگشت به صورت دایره‌ای شکل طراحی شده و در مرکز قرار دارد. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا در سمت راست ای 40 واقع شده و لبه پایین آن هم میزبان جک 3.5 میلی متری هدفون و USB-C بلندگوی تک پنجره‌ای است. درگاه سیم کارت نیز در لبه چپ قرار دارد.

Samsung Galaxy A40 به دوربین دوگانه مجهز شده که یکی از این لنزها 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و لنز ثانویه آن 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. در واقع لنز دوم یک سنسور فوق باز بوده که با استفاده از آن قادر خواهید بود فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید از این رو می‌تواند در هنگام ثبت عکس‌های گروهی یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی درنظر گرفته شود.

این موبایل، کاربران علاقمند به سلفی را شگفت زده کرده و یک لنز 25 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است. کیفیت عکس‌های آن هم قابل توجه خواهد بود.  هر دو دوربین سلفی و دوربین اصلی از ضبط ویدئو فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات گلکسی ای ۴۰

  • صفحه نمایش: ۵.۹ اینچ سوپر آمولد با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۳۷ پیکسل در هر اینچ
  • ابعاد: ۷.۹ ×‌ ۶۹.۲ × ۱۴۴.۴ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۸۵
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت با قابلیت نصب میکرو اس‌دی و افزایش حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۶ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۲۵ مگاپیکسل
  • باتری: ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت

 

گوشی‌های متوسط و ارزان قیمت سامسونگ گزینه مناسب و ایده‌آلی برای مشتریانی است که برای خرید یک گوشی هوشمند، بودجه زیادی ندارند. به هر حال اهمیت مدل‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت در گوشی‌های سامسونگ به حدی بود که از سال 2019، این شرکت تصمیم گرفت تا این گروه از گوشی‌های هوشمند خود را در گروه‌های تازه سامان‌دهی کند. همانطور که می‌بینید، سامسونگ تنوع نسبتا خوبی را به نمایش گذاشته است. امیدواریم این راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان در خرید بهتر به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر