;
coinex

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان در بازار

کمپانی چینی شیائومی به یکباره به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان اسمارت فون ظاهر شده است. اما بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان کدام است؟

بازار میان‌رده‌ها شاید هیجان و نوآوری‌های بازار پرچم‌داران را نداشته باشد، اما این بخش هر سال میزبان تعداد زیادی از ساخته‌های شرکت‌های مختلف است. بازار میان‌رده‌ها شلوغ‌ترین قسمت از تقسیم‌بندی رایج این رقابت محسوب می‌شود که می‌توانیم محصولات خوبی را با قیمتی معقول در آن پیدا کنیم.

در سال‌های گذشته هم شاهد بهبود قابل‌توجه مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند میان‌رده بوده‌ایم که منجر به تولید محصولاتی توانمند برای انجام کارهای مورد نیاز کاربران با قیمتی معقول بوده است. تعداد زیادی از کاربران به‌دنبال گوشی‌هایی با عملکرد خوب و قیمت مناسب هستند؛ به دلیل تقاضای زیاد در این بخش، گوشی‌های ارائه‌شده در آن تنوع بیشتری در مقایسه با بخش‌های دیگر بازار دارند.

در میان کمپانی های بسیاری که به ارائه حصولات خود در بازار ایران اقدام کرده اند، میتوان بدون نیاز به هیچ سندیت خاصی و بر مینای تجربه هم حدس زد که دو کمپانی سامسونگ و هوآوی، بازار ایران را به سیطره خود در آورده اند. اما غول جدید چینی، یعنی کمپانی شیائومی، به یکباره و از مدتی پیش وارد حوزه تولید و فروش اسمارت فون های اندرویدی شده است.

در مدت کوتاهی این کمپانی چینی در ارائه محصولات خود به لحاظ کمی و کیفی موفق بوده است و برخلاف سایر کمپانی های چینی، حتی در حوزه های فنی نیز توانشته است به خوبی نظر کاربران را جلب کند. به علاوه در جنبه فنی در نظر مراجع معتبر سنجش امکانات موبایل ها مثل بنچمارک، نیز شیائومی با محصولات جدید خود توانسته موفقیت بالایی به دست بیاورد.

تعداد و تنوع اسمارت فون های اندرویدی شیائومی و قیمت و امکانات متنوع موبایل های شیائومی؛ عاملی شد تا برای کاربرانی که به دنبال گوشی هایی با قیمت مناسب اما امکانات کافی و خوب هستند، فهرستی از بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان تهیه کنیم.

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

برای آشنایی با فهرست بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان در ادامه این گفتار با ما باشید. در انتخاب هر یک از عناوین سعی کردیم یکی از بهترین ها در هر خانواده و سری های مختلف شیائومی اعم از ردمی، می ای و غیره را در نظر بگیریم.
نکته دیگر اینکه؛ اگر به عنوان دقت کنید، یعنی معرفی بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان، قصد ما اینحا نقد و بررسی تمام مشخصات فنی اسمارت فون ها نیست.

در نتیجه و برای اجتناب از اطناب در کلام، در این گفتار صرفا به چندین فاکتور که در نظر افراد برای خرید مهمتر است به طور خلاصه میپردازیم. این فکاتورها عبارتند از طراحی و ساخت، نمایشگر و بلندگو و در نهایت دوربین و باتری.

بیشتر بخوانید:

شیائومی ردمی نوت 8 از جمله بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

نمایشگر 6.3 اینچی

اگر تب و تاب کار با نمایشگرهای غول پیکر این روزها روی شماهم اثر گذاشته، ردمی نوت 8 شیائومی هم از این بازار داغ جا نمانده و برای تماشای فیلم یا بازی کاندیدای مناسبی به حساب می‎آید. ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8از لحاظ طراحی نمایشگر هر دو مجهز به ناچ استایل هستند و روی پنل اقتصادی و با کیفیت IPS LCD سوار شده اند.

شیائومی ردمی نوت 8
نسبت تصویر این نمایشگر 19.5:9 و هر اینچ میزبان 409 پیکسل قرار داده شده است که در ترکیب با حاشیه های باریک صفحه نمایش، چشم انداز وسوسه کننده ای از تکنولوژی پدید آمده است. البته ظرافت طراحی این اسمارتفون در حاشیه های باریک آن خلاصه نشده و ضخامت کلی آن نیز 8.4 میلی متر ناقابل است.

دوربین چهارگانه

گول وزن 190 گرمی و ابعاد 158.3 در 75.3 در 8.4 میلی متری مختصر و مفیدش را نخورید، این اسمارتفون تازه نفس شیائومی مجهز به 4 لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است تا حجت را برای عکاسی موبایلی تمام کند.

سنسور 48 مگاپیکسلی، تا قبل از ورود ورژن Pro این مدل به بازار رقابت، قدرتمندترین سنسور تعبیه شده در موبایل های هوشمند بود اما ردمی نوت 8 پرو آمد و با سنسور 64 مگاپیکسلی خود همه معادلات را برهم زد. اما در نهایت Xiaomi Redmi Note 8 و ردمی نوت 8 پرو هر دو سردمدار موفقیت در عکاسی موبایلی به حساب می‎آیند.

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان
لنز 48 مگاپیکسلی، یک لنز واید با دریچه دیافراگم f/1.8 است که در برابر تاری و نویز عکاسی در شب، قد علم کرده است. لنز 8 مگاپیکسلی هم به سبب گستره دید بالا، یک لنز فوق واید و دو لنز بعدی لنزهای ماکرو و تشخیص عمق می‎باشند تا بوکه های هنرمندانه را مهمان گالری موبایل هوشمند شما نمایند.

داخل بریدگی نمایشگر هم یک لنز 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است که نور را با فرمول f/2.0 به سنسور می‎رساند و احتمالا به عکاسی در شب کیفیت می‎بخشد.

باتری

تنها یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی میتواند عیش داشتن این اسمارت فون خوش قیمت را کامل کند. این باتری علیرغم ظرفیت بالا، ضخامت کلی اسمارتفون را تحت تاثر منفی قرار نداده و نرخ 8.4 میلی متری، پرونده آن را مختومه اعلام کرده است.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

اگر به دنبال مصداق بارز از تجلی لقب «تحسین برانگیز» در دنیای دیجیتال هستید، گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro اولین کاندید قدرتمند پیش روی شماست. برخلاف قیمت مناسب این اسمارتفون، کمپانی شیائومی در طراحی و قابلیت‎های این گوشی کم کاری نکرده است.
البته مزایای این تازه نفس چینی به همین جا ختم نمی‎شود و لقب اولین سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین را هم به نام خود ثبت کرده است.

طراحی بدنه و نمایشگر 6.53 اینچی

بدنه گوشی ردمی نوت 8 پرو، تماما شیشه است که به صدقه سر لایه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‎شود. نمایشگر 6.53 اینچی این گوشی روی پنل خوش قیمت و اقتصادی IPS LCD سوار شده که از کیفیت چیزی کم ندارد. اگر اهل تماشای ویدئو با گوشی هستید، هم سایز فوق العاده این گوشی و هم رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

ردمی نوت 8 پرو، از رقابت فول اسکرین‎ها عقب نمانده و با تکیه بر تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچی، از یکه تازان این میدان شده است.

دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 پرو

بازی به سطح آدرنالین شما نه فقط به واسطه 4 لنز تعبیه شده بر قاب پشتی Redmi Note 8 پرو، بلکه به لطف سنسور 64 مگاپسکلی این گوشی است که حتی برای دوربین های حرفه‎ای هم رجزخوانی می‎کند.

4 لنز این گوشی، در مرکز بخش فوقانی قاب پشتی با ساختار عمودی تعبیه شده‎اند و رزولوشن های 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی دارند. سوپرایز 64 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، یک لنز واید است با گشودگی دیافراگم f/1.8 همراه شده است و امید عکاسی باکیفیت در نور ضعیف شب را برای ما زنده کرده است.

ردمی نوت 8 پرو

سنسور های دیگر به ترتیب لنز فوق واید، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق هستند تا با خیال راحت ادعا کنیم کلکسیون عکاسی این حریف قدر شیائومی بی بدیل است.
داخل بریدگی نمایشگر هم یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است تا هیچ نقدی بر بخش هنری این دوربین وارد نباشد.

مشخصات فنی و سخت افزاری

قیمت مناسب این موبایل هوشمند شیائومی را مدیون پادرمیانی کمپانی مدیاتک هستیم که با پردازنده مرکزی Helio G90T با لیتوگرافی 12 نانومتری سرعت پردازش داده ها را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

طبق ادعای کمپانی مدیاتک حرف G در مدل این CPU قدرت بالای این پردازنده در گیم را به رخ میکشد. اگر بگوییم این تراشه اجازه اتصال همزمان به دو وا فای را برای کاربران فراهم میکند حتما متعجب خواهید شد. این قابلیت خصوصا برای گیمرها به شدت هیجان انگیز است.

CPU این دستگاه با پردازنده گرافیکی Mali-G76MC4 همراهی می‎شود تا دل و دین یمرها پیش این اسمارتفون خوش قیمت گرفتار باقی بماند.
این گوشی در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی رم آماده عرضه به بازار می‎باشند تا خیال شما بابت چالش «پردازش فرمان‎ها» آسوده بماند.

ردمی نوت 7

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

طراحی

دوست‌داران سری ردمی به گوشی‌های فلزی عادت کرده‌اند اما ردمی نوت ۷ در راه جدیدی قدم گذاشته است. طراحی کاملا نسبت به نسل گذشته تغییر کرده است و حال پنل پشتی و جلویی دستگاه هر دو از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ انتخاب شده‌اند که یک نکته‌ی مثبت برای یک گوشی ارزان است.

شیائومی ردمی نوت 7

متاسفانه ردمی نوت ۷ به شدت لغزنده است و فریم پلاستیکی براق آن نیز استفاده از گوشی بدون محافظ را خطرناک‌تر کرده است؛ خوشبختانه قاب شفافی در جعبه‌ی دستگاه قرار داده شده است. شیشه‌ی جلویی دستگاه توسط یک نوار باریک سیاه‌رنگ به فریم پیوند خورده است که همین مساله ضخامت آن را به ۸.۱ میلی‌متر رسانده است.

نمایشگر ۶.۳ اینچی ردمی نوت ۷ تقریبا ۸۱.۴ درصد پنل جلویی را پوشانده که نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌قبولی است. دوربین سلفی گوشی در یک بریدگی نیم‌دایره‌ای شکل در بالای گوشی قرار گرفته است؛ شیائومی چراغ اعلان میان‌رده‌ی اقتصادی جدید خود را در حاشیه‌ی پایینی قرار داده است؛ علاوه بر محل عجیب این چراغ، ابعاد آن را نیز کوچک می‌دانیم.

دوربین

معرفی یک گوشی با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به اندازه‌ای در روزهای نخست سال ۲۰۱۹ خبرساز شد. شیائومی در ردمی نوت از یک سنسور بزرگ ۱/۲ اینچی رنگی با توانایی دریافت اطلاعات برای ۴۸ مگاپیسل بهره برده است؛ این سنسور از نظر ابعاد جایی بین سنسور اصلی میت ۲۰ پرو و سنسور استفاده شده در آیفون‌های اپل قرار می‌گیرد.

با توجه به محدودیت ابعاد سنسور در گوشی‌های موبایل، انتظار پیکسل‌های کوچک را از یک گوشی ارزان‌قیمت مانند ردمی نوت ۷ داریم؛ البته شیائومی توسط چینش Quad Bayer و قابلیت Pixel Binning اطلاعات هر چهار پیسکل ۰.۸ میکرومتری را به یک پیکسل ۱.۶ میکرومتری تبدیل می‌کند؛ این قابلیت طبق ادعای سازندگان می‌بایست به دریافت نور بیشتر و نویز کمتر منجر شود که در ادامه این ادعا را بررسی خواهیم کرد.

باتری

روی کاغذ به‌نظر می‌رسد که ردمی نوت ۷ با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود، از لحاظ شارژدهی نیز کاربر را ناامید نخواهد کرد؛ چرا که تجربه‌ی پیشین ما از گوشی‌های مجهز به چنین باتری حجیمی، اغلب رضایت‌بخش بوده است.

بیشتر بخوانید:

برای ارزیابی طول‌عمر باتری، پیش از هرچیزی، ابتدا ویدیویی با رزولوشن HD را در شرایطی روی ردمی نوت ۷ اجرا کردیم که روشنایی نمایشگر ۲۰۰ نیت بوده و کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم در کنار خروجی صدای اسپیکر قطع شده بودند. میان‌رده‌ی چینی‌ها در این شرایط، ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه شارژدهی داشت که عملکرد مناسبی به‌حساب می‌آید.

شیائومی می 9

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

سری گوشی‌های Mi شیائومی به‌عنوان پرچم‌داران این شرکت، همواره جز جذاب‌ترین محصولاتی بوده‌اند که هر ساله وارد دنیای گوشی‌های هوشمند می‌شوند. شیائومی همواره در تجهیز سری Mi به قابلیت‌های روز دنیای فناوری، سنگ‌تمام می‌گذارد تا درکنار کیفیت ساخت عالی، رقیبی توانمند برای برترین گوشی‌های موجود، به بازار عرضه کند. البته نباید از برچسب قیمتی فوق‌العاده رقابتی شیائومی نیز فراموش کرد که به‌واسطه‌ی آن ارزش خرید محصولات این شرکت را چند برابر می‌کند.

طراحی و ساخت

پوشش‌ شیشه‌ای با لبه‌های انحنادار، رنگ گرادیانی بدنه و فریمی فلزی که قطعات سخت‌افزاری را درون خود جای داده است؛ فرمولی که طی چند سال گذشته، در جای‌جایِ صنعت موبایل رواج یافته و با تفاوت‌هایی جزئی در طراحی گوشی‌های مختلف پیاده می‌شود. می ۹ یکی دیگر از دستگاه‌های مبتنی بر طراحی مرکب از شیشه و فلز به‌حساب می‌آید که از مدتی پیش در بازارهای جهانی به‌فروش می‌رسد.

شیائومی می 9
بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون تومان

اگرچه به‌لطف چنین ساختاری، پرچم‌دار شیائومی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد، پوشش صیقلی فریم درکنار جنس بدنه، باعث می‌شود تا دستگاه بسیار لغزنده باشد و به‌سادگی از دست سُر بخورد.

نمایشگر

شیائومی از مدل‌های پیشین سری می مهاجرت به پنل‌های اولد را آغاز کرده است و ما نیز همواره این تصمیم را ستوده‌ایم. برتری‌‌های نمایشگرهای اولد نسبت به نمونه‌های LCD بر کسی پوشیده نیست و با کمتر شدن قیمت تمام‌شده‌ی آن‌ها شاهد حضور این نوع نمایشگرهای حتی در میان‌ردهایی همچون می ۹ اس‌‌ای هستیم.

می ۹ به نمایشگری ۶.۳۹ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است که تراکم قابل‌قبول ۴۰۲ پیکسل را برای آن به همراه دارد؛ این تراکم به اندازه‌ی کافی برای حفظ تعادل در مصرف و تجربه‌ی بصری کافی است.

دوربین

شیائومی تلاش زیادی برای تعبیه‌ی دوربینی توانمند در می ۹ به‌کار برده است؛ در همین راستا نیز این گوشی به اولین محصول شیائومی تبدیل شده است که دوربینی با چینش سه‌گانه بهره می‌برد تا از موج افزایش تعداد ماژول‌های دوربین در ترند فعلی گوشی‌های پرچم‌دار، عقب نماند.

شیائومی می 9
بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون تومان

حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۲ اینچی سونی IMX586 در پس لنزی با F/1.75، ایفای نقش به‌عنوان دوربین اصلی می ۹ را برعهده گرفته است. این حسگر با ترکیب هر چهار پیکسل، پیکسلی بزرگ‌تر با ابعاد ۱.۶ میکرومتر ایجاد می‌کند که البته به‌صورت آنی نیز توانایی ثبت تصاویر HDR را نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

شیائومی می ای 3

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

طراحی

وداع با بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی و ورود به دنیای گوشی‌های شیشه‌ای، چشمگیرترین تغییر در طراحی می ای ۳ نسبت به نسل قبل به‌حساب می‌آید. میان‌رده‌ی ارزان‌قیمت شیائومی اکنون پنل‌هایی شیشه‌ای در دو سوی خود می‌بیند که با دقت نسبتا زیادی روی فریمی پلاستیکی سوار شده‌اند.

شیائومی می ای 3
بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

در شرایطی که بسیاری از میان‌رده‌های اقتصادی مطرح بازار، با پلاستیک براق مشابه شیشه ساخته می‌شوند، شیشه‌ی به‌کاررفته در بدنه‌ی می ای ۳ از جنس گوریلا گلس ۵ است؛ بنابراین علاوه‌بر مقاومت اسمی گوشی مقابل ضربه و خراشیدگی، در دست‌گرفتن آن نیز حسی نزدیک به پرچم‌داران گران‌قیمت را به کاربر منتقل می‌کند.

نمایشگر

شیائومی در جدیدترین گوشی سری محبوب Mi A به سراغ سامسونگ و پنل OLED رفته است؛ اما پس‌رفت نسبت به نسل قبل و استفاده از نمایشگری با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل این شادی را به یأس بدل کرد.

چینش ساب‌پیکسل‌ها به شیوه‌ی Pentile عموما برای نمایشگرهای با رزولوشن بالا به‌کار می‌رود؛ بنابراین ضعف‌های این ساختار تنها در رزولوشن‌های پایین نمایان می‌شود. به‌طور خلاصه باید گفت که نمایشگر OLED با چنین ساختاری نسبت به نمونه‌‌های IPS LCD با چینش‌ معمولی از نظر وضوح تصاویر ضعیف‌تر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کاهش وضوح نمایشگر به بهبود شارژدهی منجر خواهد شد؛ اما در مجموع به تجربه‌ی کاربر از نمایشگر به‌عنوان یک رکن مهم در گوشی لطمه می‌زند. اگر عادت به استفاده از نمایشگرهای HD ندارید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید می ای ۳ احتیاط بیشتری کنید.

دوربین

دوربین دوگانه‌ی می ای ۲ در نسل جدید این گوشی هوشمند به ماژولی سه‌گانه، شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و حسگری ۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.4 تغییر یافته است که در آن حسگر یادشده کارکردی جز تشخیص عمق برای ثبت عکس‌های پرتره با جلوه بوکه ندارد.

شیائومی می ای 3
بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی با ابعاد ۱/۲ اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد، در پس لنزی با دیافراگم F/1.8 قرار دارد و به‌موجب فیلتر رنگ Quad Bayer، از طریق تجمیع اطلاعات ۴ پیکسل مجاور به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری تولید می‌کند. دوربین ۸ مگاپیکسلی لنز اولتراواید F/2.4 را مقابل خود می‌بیند و ابعاد پیکسل‌های آن به ۱.۱۲ میکرومتر می‌رسد.

باتری

شارژدهی و طول عمر باتری، یکی از ضعف‌های می ای ۲ به‌حساب می‌آمد؛ بنابراین مهندسان شیائومی دست به‌کار شده و با افزایش ۳۴ درصدی ظرفیت باتری می ای ۳، آن را به باتری نسبتا حجیم ۴۰۳۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده‌اند. بدین ترتیب با درنظرگرفتن وضوج +HD نمایشگر، ارتقاء لیتوگرافی پردازنده و کاهش فرکانس هسته‌های پردازشی، می‌توان حدس زد که میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها شارژدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

شیائومی می 9 تی

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

طراحی

برخلاف آنچه برچسب قیمتی ۳۰۰ یورویی Mi 9T‌ در ذهن تداعی می‌سازد، طراحی آن، دست کمی از بهترین‌های بازار ندارد. با بازکردن جعبه‌ی گوشی، پیش از هر چیز دیگری، نمایشگری خودنمایی می‌‌کند که صرف‌نظر از یک نوار باریک چند میلی‌متری (۳.۸ میلی‌متر، اگر بخواهیم دقیق‌تر سخن بگوییم!)، هیچ حاشیه‌، بریدگی یا حفره‌ای در سطح خود نمی‌بیند.

شیائومی می 9 تی
بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

Mi 9T صدای مخاطب را از طریق اسپیکری به گوش کاربر می‌رساند که درون شکاف باریکی بین نمایشگر و فریم فلزی جای دارد؛ بنابراین خبری از اسپیکر القایی و نمایشگر مرتعش نیست. ناگفته نماند که حسگر نور محیطی دستگاه، زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است و رؤیت‌پذیر نیست.

نمایشگر

شیائومی در حال تبدیل کردن نمایشگر OLED به یک استاندارد در گوشی‌های بالارده و میان‌رده‌ی خود است؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت، پایین‌ نگه‌ داشتن قیمت با وجود استفاده از چنین پنل‌هایی است. پنل AMOLED استفاده شده در می ۹ تی، ۶.۳۹ اینچی بوده و از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کند. رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای یک گوشی با این بازه‌ی قیمتی کاملا مناسب و قابل قبول است و تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ کوچک‌ترین مشکلی از نظر مشاهده‌ی مرز پیسکل‌ها یا دندانه‌دار نشان‌داده شدن محتوای کوچک دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

دوربین

دوربین‌های سه‌گانه دیگر در انحصار گوشی‌های پرچم‌دار نیستند و اکنون به دنیای میان‌رده‌های نیز راه یافته‌اند. دوربین پشتی Mi 9T‌ از سه ماژول واید، تله‌فوتو و اولتراواید بهره می‌برد که از بین آن‌ها، ماژول واید با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی IMX582 سونی نقش دوربین اصلی را برعهده دارد. این حسگر از فیلتر Quad Bayer بهره می‌برد و با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری خود در پسِ لنز وایدی با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f/1.75 قرار دارد.

شیائومی می 9 تی
بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

دوربین تله‌فوتوی می ۹تی از حسگر ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد که در پسِ لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله‌ی کانونی ۵۲ میلی‌متری قرار دارد؛ بنابراین توانایی بزرگ‌نمایی دو برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی را در اختیار کاربر می‌گذارد. ماژول اولتراواید می ۹تی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی، اندازه‌ی ۱/۳ اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری را لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله‌ی کانونی معادل ۱۲ میلی‌متری همراهی می‌کند، این ماژول می‌تواند زاویه‌ی دید ۱۲۴.۸ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد.

باتری

باتری لیتیوم-پلیمری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، وظیفه‌ی تأمین انرژی موردنیاز Mi 9T را برعهده دارد؛ شیائومی این باتری را برای استفاده از میان‌رده‌ی جدیدش به‌مدت یک روز کامل کافی می‌داند؛ البته تجربه‌ی ما از بررسی گوشی‌های مختلف نیز نشان می‌دهد باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند شارژدهی رضایت‌بخشی را به‌همراه داشته باشد. حال باید دید که اوضاع برای می ۹تی به چه ترتیب خواهد بود. ناگفته نماند که در کنار ظرفیت باتری، عواملی نظیر لیتوگرافی و فرکانس پردازنده، وضوح نمایشگر و بهینگی نرم‌افزار گوشی نیز بر شارژدهی تأثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر