;
coinex

بهترین اپلیکیشن های مسیریاب ؛ راهت رو گم نکن!

زمانی که اطلاع از مقصد خود نداشته باشید، اپلیکیشن های مسیریاب می توانند به شما کمک کنند. در ادامه لیست بهترین اپلیکیشن های مسیریاب برای شما آماده شده است.

اپلیکیشن مسیریاب راه ها را اسکن و به کاربر کمک می کند تا با اطلاع از تغییرات مسیرها و ترافیک، به مقصد مورنظرش دسترسی پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تا لیستی از بهترین اپلیکیشن های مسیریاب را معرفی کنیم.

توسعه روزافزون و گسترده مسیرهای حمل و نقل در کشورهای مختلف جهان سبب شده است جمعیت بسیاری زیادی از مردم هر کشور پیش از شروع رانندگی و هم‌چنین در هنگام حرکت از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنند. در واقع کاربران جهت یافتن بهترین، کوتاه‌ترین و خلوت‌‌ترین مسیرهای ممکن برای رانندگی در پیرامون خود از نرم‌افزارهای مسیریابی استفاده می‌کنند.

امروزه بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی به طور قابل ملاحظه‌ای توسعه پیدا کرده و خدمات مورد نیاز کاربران را نه تنها در مواقع رانندگی بلکه در هنگام پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز ارائه  و حتی در مواردی خطوط هوایی و ریلی را نیز نشان می‌دهند. یعنی کاربران این دسته از اپلیکیشن‌ها در هر زمان و هر مکان می‌توانند از مسیریاب مورد نظر خود استفاده کرده و خدماتی برتر را دریافت کنند.

تعدد خودروهای عبوری از یک خیابان یا بزرگراه و حجم بالای ترافیک در شهرهای پرجمعیت سبب می‌شود هر روز بخش زیادی از زمان مفید شهروندان در ترافیک تلف شود. هرچند بهترین روش برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک‌های سنگین در خیابان‌های شهر استفاده نکردن از خودروهای شخصی است ولی شاید رسیدن به چنین شرایطی در کوتاه‌‎مدت امکان‌پذیر نباشد لذا یافتن برنامه‌ای برای مشخص کردن مسیرهای خلوت و جایگزین می‌تواند در کوتاه مدت روشی مناسب باشد.

با تکراتو در معرفی بهترین اپلیکیشن های مسیریاب همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

علاوه بر اهمیت اپلیکیشن های مسیریابی که در مقدمه ذکر آن رفت؛ بعد از حذف اپلیکیشن Waze از مارکت‌های ایرانی و فیلتر شدن آن، نیاز به جایگزین‌هایی با کاربرد یکسان وجود دارد تا کاربرانی که تا به امروز از Waze استفاده می‌کردند، بتوانند همچنان مسیریابی آنلاین را انجام دهند. در ادامه شما را با برخی اپلیکیشن های کاربردی برای جایگزینی Waze آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن HERE WeGo ؛ بهترین مسیریاب آفلاین

HERE WeGo به‌روزترین نقشه‌ها را به آرشیو خود اضافه کرده است و می‌توانید با استفاده از آن، با خیالی آسوده از مسیرهای کشور ایران برخوردار باشید.

برای استفاده عادی از HERE WeGo باید به اینترنت متصل باشید؛ اما می‌توانید نقشه ایران را به همراه سخنگوی فارسی، با حجمی نزدیک به ۳۰۰ مگابایت دانلود کنید تا به‌صورت آفلاین نیز قادر به استفاده از امکانات برنامه باشید. در نسخه جدید این برنامه نقشه آفلاین ایران حذف شده است اما همچنان می‌توانید با دانلود نسخه قدیمی برنامه (v1.1.10431) نقشه های ایران را آفلاین دانلود کنید و سپس خود برنامه را بروز کنید.

HERE WeGo
بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

در HERE WeGo شما می‌توانید امکان عمومی همچون رستوران، پمپ بنزین‌ها و‌.. را جستجو و مشاهده کنید. مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در نقشه‌های HERE WeGo پشتیبانی می‌شوند که برتری دیگری برای این برنامه به ارمغان آورده است. تخمین حدودی مسافت و زمان باقی‌مانده تا رسیدن به مقصد نیز در برنامه وجود دارد.

نمایش اطلاعات ترافیکی نیز برای ۴۰ کشور مختلف تعبیه شده است. نکته‌ی جالب دیگر، مقایسه‌ی حالت‌های مختلف برای طی کردن یک مسیر است. برای مثال وقتی مقصد خود را مشخص کنید، این برنامه زمان تقریبی رسیدن به مقصد را با دوچرخه، ماشین و قطار (در صورت پشتیبانی) به شما نمایش خواهد داد تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Google Maps

امکان ندارد ما فهرستی از بهترین برنامه های مسیریاب را معرفی کنیم، اما از گوگل مپس غافل شویم. ازآنجایی‌که گوکل از نقاط مختلف دنیا عکاسی و نقشه‌برداری کرده و دائما در حال بروزرسانی پایگاه داده خود است و حتی بروزرسانی‌ها را در برنامه Google Street View نیز می‌توانیم مشاهده کنیم، باید بگوییم که برنامه مسیریاب این شرکت به‌عنوان یکی از بهترین برنامه های مسیریاب در بین کاربران اندرویدی شناخته می‌شود.

این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا با مشکلات موجود در مسیر آشنا شوید و بتوانید تجربه رانندگی خوبی را برای خود رقم بزنید؛ البته خوب است بدانید در طی مسیر علاوه بر مسیریابی، این برنامه به شما محل‌هایی را برای صرف نوشیدنی و همچنین غذا پیشنهاد خواهد داد. با همه این‌ها گوگل مپس به عنوان بهترین نرم افزار مسیریاب اندروید در اندروید اوتو نیز فعال بوده و همچنین رقابت تنگاتنگی با سایر برنامه‌ها دارد و به عنوان بهترین مسیریاب خودرو نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن مسیریاب Apple maps

بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

اگر از کاربران سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون اپل باشید، باید بگوییم که اپل مپس، برنامه مسیریاب پیش فرض برای شما خواهد بود. اپل مپس نیز تمام ویژگی‌های برنامه های مسیریاب را براساس GPS به شما ارائه می‌دهد.

apple-maps
بهترین اپلیکیشن های مسیریابی

اما یک سری از آیتم‌ها را نیز براساس فعالیت‌های قبلی و نکات درج شده در تقویم به شما پیشنهاد خواهد داد. با همه این‌ها می‌توانیم بگوییم که اپل مپس تمام ویژگی‌های بهترین مسیریاب را در خود جای داده است. علاوه بر این‌ها پیشنهاد نزدیکترین رستوران‌ها و کافه‌ها از دیگر امکانات اپل مپس محسوب می‌شود.

اپلیکیشن مسیریاب MAPS.ME ؛ بهترین مسیریاب آفلاین

MAPS.ME یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب و شناخته‌شده در زمینه‌ی مسیریابی است که امکان استفاده‌ی آفلاین و همچنین شامل شدن نقشه راه‌های ایران، باعث شده است مورد توجه کاربران بسیاری قرار بگیرد. نقشه‌های موجود در MAPS.ME بسیار دقیق و با جزئیات جدید طراحی شده است؛ به طوری که حتی جاده‌های فرعی را نیز در بر می‌گیرد.

البته پشتیبانی از نقشه‌ی ایران به معنای فارسی بودن برنامه نیست و شما برای کار با برنامه ناچار به استفاده از زبان انگلیسی خواهید بود. . فایل آفلاین نقشه‌ی ایران نزدیک به ۳۰ مگابایت حجم دارد که مقدار مناسبی است و تقریبا تمام کاربران می‌توانند بدون مشکل یا هزینه‌ی خاصی آن را دانلود کنند.

MAPS.ME
بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

بعد از دانلود این دیتا، می‌توانید بدون نیاز به برقرار بودن ارتباط اینترنتی از امکان مسیریابی نقشه و جستجو در آن نیز برخوردار باشید. نکته‌ی مثبت دیگری که در MAPS.ME وجود دارد و به نوعی برتری آن نسبت به Waze به حساب می‌آید، پشتیبانی از مسیرهای پیاده‌روی است؛ به این معنا که اگر قصد پیاده رفتن به مقصد مورد نظرتان را داشته باشید نیز MAPS.ME می‌تواند مناسب‌ترین مسیر را برای شما نمایش دهد.

نکته‌ی جذاب دیگر نمایش زمان و مسافت تقریبی برای رسیدن به مقصد است که می‌تواند تأثیر مهمی در برنامه‌ریزی‌های شما داشته باشد. امکان نمایش و جستجوی مکان‌های عمومی مانند رستوران، پمپ بنزین و‌… در برنامه وجود دارد. نمایش اطلاعات ترافیکی نیز برای ۳۶ کشور مختلف تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن مسیریاب Yandex Maps

بهترین مسیریاب آفلاین

برنامه Yandex Maps توسط یک کمپانی روسی طراحی شده و در حال حاضر محبوبیت آن رو به افزایش است. این برنامه سرویسی مشابه Waze را ارائه می‌کند و مسیرهای مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن طبقه‌بندی خواهد کرد. در این برنامه مثل گوگل مپ (Google Maps) برای مکان های مورد نظرتان اطلاعاتی هم ارائه شده است.

Yandex Maps
یکی از بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

نام خیابان ها، نام ساختمان های معروف و غیره همگی توسط برنامه Yandex Maps ارائه می‌شوند. همچنین در این برنامه امکان دانلود مسیرهای 1863 شهر مختلف در سراسر دنیا ارائه شده تا کاربر بتواند به صورت آفلاین به مرور آن ها بپردازد. ضمنا اپلیکیشن مذکور با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

اپلیکیشن مسیریاب sigyc

بهترین مسیریاب آفلاین

Sygic سومین و احتمالا نام‌آشناترین اپلیکیشن حاضر در این لیست است که به لطف سال‌ها فعالیت، تقریبا برای تمام کاربرانی که حتی یک بار در رابطه با مسیریابی جستجو کرده‌اند، شناخته شده است. این برنامه با پشتیبانی از نقشه‌ی آفلاین و همچنین منو و سخنگوی فارسی، محبوبیت خاصی بین کاربران کسب کرده است؛ اما پولی شدن آن بعد از ۷ روز نقطه ضعف بزرگی است که باید دید کاربران آن را می‌پذیرند یا به طور کل قید سایجیک را می‌زنند.

sigyc
بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

شما در ۷ روز ابتدایی از تمام امکاناتی که در برنامه‌های قبلی به آن اشاره شد برخوردار هستید و حتی امکان مشاهده وضعیت‌های ترافیکی و ثبت گزارش درباره مسیرها نیز مانند Waze تعبیه شده است تا بتوانید راننده‌های دیگر را از موضوعات مختلفی که لازم می‌دانید با خبر کنید. اما بعد از آن برای استفاده از امکاناتی همچون سخنگوی فارسی، باید هزینه پرداخت کنید.

در اولین اجرای برنامه به‌طور خودکار اقدام به شناسایی کشور شما خواهد کرد و از شما در خواست می‌کند تا نسخه‌ی آفلاین نقشه‌ی کشور خود را برای استفاده‌ی ساده‌تر دانلود کنید. بعد از دانلود وارد برنامه خواهید شد و می‌توانید از امکاناتی همچون مسیریابی، جستجوی امکان عمومی و‌… استفاده کنید. تقریبا تمام امکاناتی که در اپلیکیشن‌های قبلی وجود دارد، در این برنامه نیز تعبیه شده است؛ اما همانطور که گفته شد، برخی از آن‌ها بعد از ۷ روز از دسترس شما خارج خواهند شد و برای استفاده مجدد باید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن مسیریاب MapQuest

بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

یکی دیگر از بهترین مسیریاب های خودرو که در بین 10 برنامه اول مسیر یاب قرار دارد، برنامه MapQuest است. این برنامه با برنامه‌های معروفی همچون گوگل مپس و اپل مپس در رقابت بوده و تلاش می‌کند تا بهترین پیمایش GPS را داشته باشد.

mapquest

همچنین اطلاعاتی در مورد نزدیک‌ترین غذاخوری‌ها، هتل‌ها و پمپ‌بنزین‌های موجود در مسیر از دیگر امکانات MapQuest محسوب می‌شود. با همه این‌ها مپ کوئست نیز یکی از بهترین برنامه‌های جایگزین گوگل مپس و یا اپل مپس محسوب می‌شود.

اپلیکیشن مسیریابی CityMapper

هرچند نرم افزار مسیریابی CirtyMapper یک برنامه مسیریاب ایده‌آل محسوب نمی‌شود؛ اما می‌توان آن را بهترین برنامه مسیریاب در زمانی که قصد سفرهای خارج از شهر را دارید معرفی کرد.

citymapper
بهترین اپلیکیشن های مسیریاب

این برنامه اطلاعات بسیار خوبی در زمینه مسیرهای پیاده‌روی، اطلاعات مربوط به قطارها و اتوبوس‌ها را در زمان واقعی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با همه این‌ها این نرم افزار مسیریاب می‌تواند کاربر را از ترافیک پیش‌بینی‌شده نیز خبردار کند.

اپلیکیشن های ایرانی چطور؟ ؛ بهترین مسیریاب ایرانی

شاید جالب باشد بدانید که طی سالهای اخیر و به خصوص پس از مشکلاتی که در مورد اپلیکیشن ویز پیش آمد، چندین مسیریاب خوب ایرانی نیز تولید و به بازار اسمارتفون ها عرضه شد. از قضا این اپلیکیشن ها نیز اپلیکیشن های کارآمدی هستند و به جدیت میتوان مدعی شد که نه تنها در سطح اپلیکیشن های خارجی هستند، بلکه به علت سهولت کار و فارسی زبان بودنشان مزیت بیشتری دارند.

برنامه‌نویسان ایرانی نیز همگام با شرکت‌های فناوری معتبر جهان اپلیکیشن‌های بسیار توانمندی را در حوزه مسیریاب‌های موبایلی  طراحی و تولید کرده‌اند. مسیریاب‌های ایرانی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های برتر به خوبی توان رقابت با اپلیکیشن‌های خارجی جهان را دارند.

در همین راستا و در ادامه این گفتار شما را با بهترین مسیریاب ایرانی شامل اپلیکیشن های مسیریاب بلد، نشان، دال و مپ آی آر آشنا میکنیم.

بهترین مسیریاب ایرانی ؛ اپلیکیشن ایرانی بلد

بلد بی تعارف همه چیز را بلد است. نرم افزار بلد یک موقعیت‌یاب و مسیریاب حرفه‌ای است که با استفاده از روش‌هایی نوین و قابلیت‌های جدید، کاربران را به بهترین شکل ممکن در هر منطقه‌‎ای از کشورمان هدایت و با مسیریابی آن‌ها را در کمترین زمان به مقصد می‌رساند. افزون بر این چون با استفاده از داده‌های محلی طراحی‌شده، بسیار قدرتمندتر از نسخه‌های خارجی برای گردشگری در ایران است.

مسیریاب ایرانی بلد
بهترین اپلیکیشن های مسیریاب ایرانی

از جمله ویژگی‌های اپلیکیشن مسیریابی بلد می‌توان رابط کاربری و نقشه پارسی، مسیریاب سخنگو، نمایش اطلاعات ترافیکی به صورت زنده، نمایش پلاک‌ها (فقط در تهران)، تغییر خودکار روز و شب، نمایش دو بعدی و سه بعدی، مصرف باتری بهینه را نام برد. آخرین نسخه موجود از این برنامه، نسخه ۳.۴.۷ است و سازندگان باگ‌ها و ایرادات موجود در این نرم‌افزار را تا حد زیادی برطرف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مسیریاب دال ؛ بهترین مسیریاب اسنپ

مسیریاب ایرانی دال یک مسیریاب صوتی است که با استفاده از فرامین صوتی که از کاربر دریافت می‌کند، مسیر مورد نظر او را نمایش و در بهترین راه هدایت می‌کند.

مسیریاب دال
بهترین مسیریاب اسنپ

علاوه بر این از ویژگی‌های دیگر این برنامه مسیریاب می‌توان به نقشه‌های فارسی، جست‌وجوی مقصد، ذخیره مورد علاقه‌ها، تخمین زمان رسیدن به مقصد، دستورات راهنما، راهنمای صوتی، مسیریابی، ناوبری در طول حرکت و غیره اشاره کرد.

مسیریاب ایرانی مپ آی آر بهترین مسیریاب اسنپ

این سرویس نقشه و مسیریابی ایرانی با هدف ارائه خدمات دقیق و مفید برای یافتن محل مورد نظر کاربران ایرانی روی نقشه طراحی شده است. با توجه به این مسئله که سرورهای این برنامه در داخل کشور قرار دارند و همه اطلاعات موجود بر روی نقشه نیز از داده‌های بومی تهیه شده است کاربران ایرانی به خوبی می‌توانند برای جست‌و‌جوی مسیر مورد نظر خود از آن استفاده کنند.

map.ir
بهترین مسیریاب اسنپ

 

در Map ایرانی همچنین امکانات بسیار مفیدی مثل طرح ترافیک، طرح ترافیک زوج و فرد، نقشه مترو، خطوط اتوبوس BRT و آب و هوا هم گنجانده شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی دیگر نداشته باشید. سرویس مپ  موقعیت جغرافیایی کاربر را در جست‌وجوها، در نظر گرفته و با توجه به اولویت‌ها مقصد را مشخص ‌می‌کند، اشتباهات تایپی را اصلاح کرده و به‌طور مثال نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های مترو را برای کاربران نمایش می‌دهد. کاربران این اپلیکیشن در حال رانندگی، دوچرخه سواری و حتی پیاده قادر به دریافت خدمات هستند.

اپلیکیشن مسیریاب نشان ؛ بهترین مسیریاب اسنپ

نشان(Neshan) عنوان یک اپلیکیشن نقشه و مسیریاب سخن‌گوی فارسی همراه با نمایش ترافیک زنده مخصوص سیستم عامل اندروید است. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان قابل دانلود از انواع فروشگاه‌های مجازی است. سازندگان نرم‎‌افزار نشان در آن از نقشه‌های متن باز استفاده کرده‌اند از همین رو برنامه برای بروزرسانی اطلاعات خود به گوگل وابسته نیست.

مسیریاب نشان
بهترین مسیریاب ایرانی

برخی از ویژگی‌های این برنامه عبارتند از: نقشه فارسی سراسر ایران، قابلیت جست‌وجوی صوتی، جست‌وجوی مکان‌های عمومی پر کاربرد نزدیک کاربر، بیشترین جزئیات در نام معابر شهرهای ایران، گزارش اشکالات نقشه، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، ثبت مکان‌های شخصی جهت مسیریابی سریع، نمایش دوبعدی و سه‌بعدی نقشه، نمایش نقشه در دو حالت شب و روز، مسیریابی با توجه به ترافیک آنلاین معابر و یافتن سریع‌ترین مسیر، دوربین های کنترل سرعت و هشدار نزدیک شدن به دوربین.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    از بس طولانی بود و تبلیغ وسطش داشت نتونستم بخونم

    پاسخ