;
coinex

کرونا و کودکان ؛ آیا در دوران همه گیری کووید 19 بچه‌ها هم باید ماسک بزنند؟

کرونا و کودکان ؛ آیا در دوران شیوع کووید 19 بچه‌ها هم باید ماسک بزنند؟ فکر می‌کنید چه جنسی برا ماسک‌ها بهتر عمل می‌‌کند؟ تکلیف کودکان در این مورد چیست؟

سوالات مربوط به ماسک در طول همه‌گیری کووید-19 بسیار زیاد است. به ویژه با توجه به توصیه اخیر  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، مبنی بر استفاده تمام آمریکایی‌ها از ماسک در محیط‌های عمومی. پزشک خانواده در کلینیک مایو، دکتر تینا آردون، می‌گوید:

دستورالعمل‌های استفاده از ماسک در دوران همه‌گیری کووید-19 طی چند هفته گذشته تغییر کرده است. در حال حاضر به تمام مردم، از جمله کودکان بالای دو سال، توصیه می‌کنیم که در محیط‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تاکنون بیش از 4 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است و کمتر 300 هزار نفر نیز جان خود را به دلیل بیماری کووید 19 از دست داده‌اند. نشانه‌های این بیماری در کودکان چیست و آیا آنها نیز باید ماسک بزنند؟ با تکراتو همراه باشید!

کرونا و کودکان

آیا در دوران همه گیری کووید-19 بچه‌ها هم باید ماسک بزنند؟

با توجه به اینکه بیش‌تر اطلاعات مربوط به استفاده از ماسک در دوران همه‌گیری کووید-19 به بزرگسالان داده می‌شود، آگاهی از اینکه کودکان به چه چیزهایینیاز دارند نیز مهم است.

کودکان زیر 2 سال نباید ماسک بزنند.  به گفته دکتر اردون، اگرچه ما می‌خواهیم از کودکان خود محافظت کنیم، اما با توجه به اینکه نوزادان زیر 2 سال محاری هوایی کوچکی دارند، نباید با استفاده ماسک مانع از تنفس آن‌ها شویم. همچنین او توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید کودک را وارد محیط‌های عمومی کنید، باید از کریر بچه یا قنداق استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

ماسک پارچه‌ای بهترین گزینه است. به گفته دکتر اردون، ماسک‌های پارچه‌ای برای کودکان راحت‌تر هستند؛ بنابراین بهتر است از این نوع ماسک‌ها استفاده شود.

اندازه و تناسب نیز مهم است.  وی می‌گوید :«باید توجه داشته باشید ماسکی که انتخاب می‌کنید بزرگ یا تنگ نباشد. همچینن اطمینان حاصل کنید که ماسک صورت و بینی آن‌ها را پوشانده است.»

نوع جهش یافته و واگیردارتر ویروس کرونا
کرونا و کودکان

به کودکان یادآوری کنید که با وجود ماسک نیز باید از لمس صورت خودداری کنند.  آردون افزود :«باید پیش از خروج از منزل، استفاده از ماسک را تمرین کنید تا کودکان به وجود آن روی صورت‌شان عادت کنند.»

به توصیه دکتر اردون، والدین حتی با وجود ماسک نیز باید از دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کرده و از محیط‌های شلوغ دوری کنند.

برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند که در صورت استفاده از ماسک در دوران همه‌گیری کووید-19 می‌توانند مانند گذشته با دیگران تعامل داشته باشند. هدف از ترویج استفاده از ماسک در سراسر جهان این است که اگر به فروشگاه موادغذایی یا مطب دکتر رفتیم، لایه‌ای از محافظت از خودمان و جوامع وجود داشته باشد.

دکتر اردون می‌گوید :

اگر قصد پیاده‌روی دارید و مطمئن هستید که در طول پیاده‌روی ایمن خواهید بود و با افراد ارتباط نخواهید داشت، استفاده از ماسک ضروری است. با این حال، من معتقدم در حال حاضر هنوز زمان مناسبی برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی نیست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: medicalXpress

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر