;
coinex

استفاده از حالت روح تلگرام ؛ کدام نسخه تلگرام حالت روح دارد؟

حالت روح تلگرام چیست؟ کدام نسخه تلگرام حالت روح دارد؟ و چگونه میتوان متوجه استفاده دوستان مان از حالت روح تلگرام شد؟ با تکراتو همراه باشید!

امروزه تلگرام به یکی از محبوب ترین برنامه های چت و گفتگو در ایران تبدیل شده است. طبق آمار، به طور تقریبی هفتاد درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند. کمتر کسی را پیدا میشود که در گوشی موبایل خود این نرم افزار پیامرسان محبوب و دوست داشتنی را نصب نکرده باشد.

علل زیادی از جمله سرعت بالای چت،حجم مصرفی اینترنت کم، امکانات بالا و غیره وجود دارد که اکثرا جذب این نرم افزار فوق العاده عالی شده اند.

با وجود امکانات خوب بسیار زیاد، این مسنجر بصورت رایگان منتشر شده است و شما میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، ثبت نام و استفاده کنید. از امکانات خوب تلگرام، قابلیت کانال سازی است به این صورت که شما یک کانال می سازید و سپس میتوانید بعد از ان با مخاطبان خود مطلب یا عکس یا فیلم به اشتراک بگذارید.

امروزه کانال های تلگرام قدرت زیادی دارند و منبع درامد عده کثیری هستند و اکثر مردم عضو یک یا چند کانال تلگرامی هستند. پرجمعیت ترین کانال های تلگرام این روزها در نقش رسانه جمعی عمل میکنند. تلگرام روح دار یا حالت روح تلگرام برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد زیرا می توانند بدون دیده شدن چت ها را بخوانند.

با مسدود شدن تلگرام استفاده از  این پیام رسان با مشکل مواجه شد و مردم به دنبال گزینه های رفع مسدودی رفتند و گزینه هایی را پیدا کردند.

کدام نسخه تلگرام حالت روح دارد؟

در نرم افزار پیامرسان غیر رسمی موبوگرام حالت روح وجود دارد، حالت روح در Telegram X همانند حالت روح موبوگرام است که در آن با مشاهده ی پیام تیک دوم زده نمیشود. در نتیجه فردی که پیام را ارسال کرده است متوجه خوانده شدن پیام توسط مخاطب خود نخواهد شد.

منظور از حالت روح چیست؟

حالت روح به حالتی گفته میشود که در آن با مشاهده ی پیام تیک دوم زده نمیشود. همان طور که میدانید وقتی شخصی در داخل پیامرسان تلگرام برای شما پیامی میفرستد پیام یک تیک میخورد و به محض باز کردن پیام توسط شما تیک دوم زده میشود و طرفی که پیام را ارسال کرده متوجه خواندن پیام توسط شما میشود.

بیشتر بخوانید:

حال روح تلگرام به چه دردی میخورد؟ 

حالت روح تلگرام عموما در مواردی به کار میرود که افراد نخواهند که مخاطب یا طرف روبروی چت متوجه خوانده شدن پیامها شود. در نتیجه انتظار پاسخگویی نیز نخواهد داشت.

از طرف دیگر ممکن است فرد اساسا نخواهد جواب کی را بدهد یا مثلا میل داشته باشد که خانواده از ساعت انلاین بودن او باخبر نشوند. در این شرایط حالت روح بسیار کارآمد است.

منظور از حالت روح در تلگرام ایکس

منظور این است که در تلگرام ایکس پیام ها را بخوانیم بدون اینکه تیک دوم زده شود و شخصی که پیام را ارسال کرده از خواندن پیامها آگاه شود، در تلگرام ایکس این ویژگی وجود دارد که به آن خواندن پیامها بدون زدن تیک دوم گفته میشود.

در ادامه ما به شما آموزش میدهیم که چگونه پیام هارا بخوانید بدون اینکه تیک دوم زده شود یا به عبارت دیگر استفاده از حالت روح در تلگرام ایکس.

بیشتر بخوانید:

تلگرام ایکس چیست؟

نخستین پرسش پیرامون تلگرام ایکس این است که آیا این پیام رسان متعلق به تلگرام است یا یکی شبیه به تلگرام‌های فارسی و پیام رسان‌های مشابه تلگرام که در امنیتشان تردید‌های جدی وجود دارد؟ پاسخ این سوال را مدتها پیش مدیران تلگرام با تایید تلگرام ایکس به عنوان یکی از نسخه های رسمی تلگرام دادند.

حال در پاسخ به اینکه چرا تلگرام ایکس با وجود یک نسخه رسمی از تلگرام به بازار عرضه شد باید گفت تلگرام ایکس پیام رسان جدیدی‌ است که از نو برنامه نویسی شده و هیچ ارتباطی در کدنویسی با تلگرام قبلی ندارد؛ یعنی از سر نشسته‌اند و پیام رسانی شبیه به تلگرام و بهینه‌تر از آن نوشته‌اند و عرضه کرده‌اند.

هدف از اینکار ظاهرا رفع برخی از اشکالات تلگرام فعلی و بهبود بعضی قابلیت‌های آن است. به این موارد، تدارک بستر بهتری برای توسعه تلگرام را هم باید افزود که در تلگرام ایکس فراهم آمده و کمک می‌کند توسعه دهندگان برای کار با پلتفرم تلگرام مشتاق‌تر باشند. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند افزایش شمار کاربران تلگرام و محبوبیت این نرم افزار در جهان را به دنبال داشته باشد.

آیا تلگرام ایکس نصب کنیم؟

تنها زمانی می‌توان به این پرسش پاسخ گفت که ویژگی‌های ایکس را مرور کنیم. ویژگی‌هایی که اگر بتوانند نظرمان را جلب کنند، نصب ایکس موجه به نظر می‌رسد و اگر نه، بهتر است کاربر همان تلگرام مشهور بمانیم.

نمایش بدون حباب (Bubble): از جمله ویژگی‌های جذاب تلگرام ایکس، حذف حباب یا همان کادر دور پیام هاست که موجب می‌شود متن و عکس در محدوده بزرگ تری به نمایش درآید و در نتیجه کاربر راحتی بیشتری در خواندن متن یا دیدن تصاویر داشته باشد؛ دیدن تمام صفحه تصاویر و متن‌ها که چیزی شبیه استفاده از تلفن همراهی با صفحه بزرگتر است!

بیشتر بخوانید:

سریع تر: این کلیدی‌ترین ویژگی ایکس است آنقدر که مدیران تلگرام در معرفی این نرم افزار جدید مدعی شده‌اند تلگرام ایکس سریع‌ترین نرم افزار پیام رسان در جهان است. البته درک این سرعت بالاتر کار ساده‌ای نیست، اما می‌توان به شیوه استنتاجی به آن پی برد. به این شکل که بدانیم ایکس کم حجم‌تر از تلگرام است، برنامه نویسی یکپارچه و منسجم تری دارد و بر بستری سریع‌تر از نسخه قبلی پیاده شده است (بر بستر TDLib نوشته شده که سریع و ساده‌تر از بستر تلگرام فعلی، یعنی Telegram API است).

حالت روح تلگرام

کاربری بهتر: هرچند محیط کلی ایکس تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد، چند دقیقه گشت زدن در برنامه کافی است تا متوجه کاربری بهتر آن شویم. اینکه می‌توانیم پیام‌ها را با انگشت به سمت راست بکشیم تا قابلیت شیر کردن آن را داشته باشیم، روی آن انگشتمان را نگه داریم تا قابلیت انتخاب پیام‌های مختلف برای دیلت کردن یا کپی کردن و… پیش رویمان قرار گیرد و کلی تغییرات ریز، اما موثر دیگر؛ تغییراتی که شامل بازطراحی آیکون‌های برنامه هم می‌شود.

بازطراحی پلیر و شناور کردن پخش ویدئو: هرچند تلگرام در پخش ویدئو نرم افزار خوب و مناسبی است، تلگرام ایکس در این ویژگی تغییرات وسیعی به خود دیده است؛ تغییراتی که می‌توان علاقه مندان به تماشای ویدئو را مسحور خود کند، به ویژه اگر بدانیم در ایکس، محدودیتی برای ارسال ویدئو (از نظر حجم) وجود ندارد و به کمک ویژگی پخش شناور ویدیو، می‌توان یک ویدئو را پخش کرد و همزمان به گروه‌ها و کانال‌ها سر زد و حتی چت کرد.

قابلیت باز کردن صفحه چت به صورت پاپ آپ و چت همزمان، تسهیل دسترسی به ربات‌ها و قابلیت‌هایی مانند ارسال لوکیشن و تغییرات ریز و درشت دیگر، در حالی که تمامی ویژگی‌های مثبت تلگرام در تلگرام ایکس نیز دیده می‌شود، این نرم افزار را تبدیل به پیام رسانی کرده که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت؛ پیام رسانی که اگر بگوییم محصول قدرت نمایی دورف و همکاران است و جاه طلبی مدیران تلگرام برای تسخیر بازار را نشان می‌دهد، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

استفاده از حالت روح تلگرام در Telegram X

در حقیقت این یک افزونه یا قابلیت جدید نیست. اما در تلگرام ایکس قابلیتی که پیشتر برای آیفون وجود داشت به اندروید آورده میشود. در این قابلیت شما میتوانید پیامهایی که برایتان فرستاده شده را بخوانید، بدون اینکه تیک سین شدن آنها بخورد.

برای اینکار اما چه باید کرد؟ خیلی ساده است. ایفون داران مدتهاست از این قابلیت بهره مند هستند. در منوی اصلی برنامه و از میان چت های خوانده نشده کافیست انگشت خود را بر روی یکی از چت ها نگه دارید. تا قالبی کوچ از صفحه چت شخصی شما به نمایش در بیاید.  در این حالت شما میتوانید پیام های فرد را بخوانید بدون این که تیک دوم آنها بخورد.

حالت روح تلگرام

در این پنجره شما میتوانید پیام هایی را که برای شما ارسال شده است را مطالعه کنید بدون آنکه تیک دوم زده شود و طرف مقابل آگاه شود. پس از خواندن پیام ها دست خود را بردارید تا پنجره بسته شود.

این ویژگی یکی از ویژگی های بسیار خوب تلگرام ایکس نسبت به تلگرام معمولی است که ما آن را حالت روح در تلگرام ایکس نامیدیم که به خواندن پیام ها بدون زدن تیک دوم نیز معروف است.

بیشتر بخوانید:

کدام نسخه تلگرام حالت روح دارد؟

حالت روح در موبوگرام

موبوگرام هم اکنون پرطرفدارترین برنامه فارسی زبان فعلی موجود به شمار می‌رود که علاوه بر قابلیت های اصلی تلگرام، ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار داده است.

اما در بین تمام ویژگی های پیشرفته موبوگرام، یک ویژگی جالب تحت عنوان حالت روح (Ghost Mode) ارائه شده است که بسیار جالب و کاربردی عمل می‌کند.

حالت روح موبوگرام سبب می‌شود تا سایر کاربران قادر به مشاهده آنلاین بودن شما نباشد! در حالت عادی زمانی که هر کاربر برنامه تلگرام را با اتصال به اینترنت در گوشی خود اجرا کند، وضعیت آنلاین (Onilne) در استاتوس او نمایش داده خواهد شد. بدین صورت سایر کاربران می‌دانند که وی آنلاین است و در تلگرام پرسه می‌زند.

اما زمانی که حالت روح موبوگرام را فعال کنید، علیرغم اینکه ضمن اتصال به اینترنت آنلاین هستید و در موبوگرام پرسه می‌زنید، سایر کاربران قادر به مشاهده آنلاین بودن شما نخواهند بود و عبارت Online در استاتوس اکانتتان به تصویر کشیده نمی‌شود. بنابراین شما مثل یک روح در موبوگرام ظاهر می‌شوید که سایر کاربران شما را نمی‌بینند!

نحوه فعال کردن حالت روح در موبوگرام

اما چگونه می‌توانیم حالت روح در موبوگرام را فعال کنیم؟ برای انجام این کار کافیست که به شرح زیر عمل نمایید:

  • برنامه موبوگرام را اجرا کنید.
  • از منوی فوقانی و سمت راست صفحه، آیکون “روح” (کنار آیکون با نماد “چشم” قرار دارد) را لمس کنید.

با یک بار لمس این آیکون مشاهده می‌کنید که یک شکلک شبیه به روح در بخش فوقانی و وسط برنامه موبوگرام نمایان می‌شود. نمایان شدن این شکل به معنای فعال بودن حالت روح در موبوگرام است. برای غیر فعال کردن حالت روح در موبوگرام کافیست:

  • بار دیگر آیکون روح را از منوی فوقانی و سمت راست صفحه در برنامه موبوگرام لمس کنید.

با لمس مجدد این آیکون، شکلک روح از بخش فوقانی و وسط صفحه حذف می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که حالت روح غیر فعال شده است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از حالت روح در تلگراف

از دیگر اپلیکیشن های غیررسمی که بر روی پلتفرم تلگرام ساخته شده است میتوان به تلگراف اشاره کرد. تلگراف هم به مانند بسیاری از تلگرام های غیررسمی و با دستور تلگرام مجبور به حذف حالت روح شده است.

اما ترفندی برای دسترسی به حالت روح در قالب مخفیانه وجود دارد. برای اینکار مراحل زیر را مطابق با تصویر انجام دهید.

وارد تنظیمات تلگراف شوید.

حالت روح تلگرام
حالت روح تلگرام

قسمتی که نام توسه دهنده و نسخه ی تلگرام نوشته شده است را چند ثانیه لمس کنید تا شکل زیر نمایش داده شود

کدام تلگرام حالت روح دارد
کدام تلگرام حالت روح دارد

یکبار دیگر این کار را انجام دهید

سپس از میان گزینه های نمایش داده شده فعالسازی چیزهای خاص را انتخاب کنید

کدام تلگرام حالت روح دارد
کدام تلگرام حالت روح دارد

کد روبرو را وارد کنید : 911223344

کدام تلگرام حالت روح دارد
کدام تلگرام حالت روح دارد

پس از انجام مراحل بالا کافیست به صفحه ی اول برگردید تا حالت روح جدید را مشاهده کنید

کدام تلگرام حالت روح دارد
کدام تلگرام حالت روح دارد

نحوه دور زدن حالت روح تلگرام

تا اینجای این گفتار برای افراد دو طریقه استفاده از حالت روح را تشریح کردیم. اما یک بخش جذاب هم برای افرادی که قربانی این حالت میشوند در نظر گرفتیم. چگونه میتوان فهمید که طرف مقابل یا مخاطب ما از حالت روح استفاده میکند؟‌ چگونه میتوان مچ فردی که از حالت روح استفاده میکند را گرفت؟ با ما باشید.

همان‌طور که گفتیم اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر موبوگرام، قابلیت های مختلفی نظیر قابلیت روح ارائه میدهند. به طوری که هنگام فعال بودن این حالت پیام‌هایی که می‌خوانید به صورت خوانده‌نشده برای مخاطب مشخص می‌شود و اصطلاحاً تیک دوم آن نمی‌خورد.

اما این حالت را با استفاده از ترفندی می‌توان دور زد. به عنوان مثال اگر برای شخصی پیامی می‌فرستید اما مطمئن نیستید که شخص واقعاً پیام‌ها را نخوانده یا به استفاده از حالت روح توسط وی مشکوک هستید با بهره‌گیری از این ترفند می‌توانید مچ او را بگیرید و متوجه آنلاین بودن او شوید.

این کار به سه روش قابل انجام است:

روش اول: دور زدن حالت روح تلگرام با ارسال پیام صوتی

در تلگرام هنگامی که یک پیام صوتی برای فردی ارسال می‌کنید، تا زمانی که فرد پیام را مطالعه نکرده است، یک نقطه در کنار زمان‌شمار پیام قرار دارد. هنگامی که طرف مقابل این پیام صوتی را گوش می‌کند این نقطه از بین می‌رود. این نکته‌ای است که بسیاری از آن بی‌خبر هستند.

استفاده از حالت روح تلگرام

در نتیجه کافی است بعد از پیام متنی خود یک پیام صوتی با هر محتوایی (حتی یک ثانیه‌ای) برای دوست خود ارسال کنید. به محض این که او پیام صوتی را پخش کند، نقطه از بین می‌رود و متوجه می‌شوید که او آنلاین بوده و چت شما را باز کرده و پیام‌ها را هم خوانده است.

روش دوم: دور زدن حالت روح تلگرام با ایجاد کانال

راه دیگری که برای این کار وجود دارد ساخت یک کانال تلگرام و دعوت از دوست‌تان است. به طوری که تنها شما و دوست‌تان در کانال حضور داشته باشید. نام و محتوای کانال نیز می‌تواند به صورت دلخواه باشد. سپس کافی است یک پست داخل کانال ارسال کنید. در این صورت تعداد مشاهده‌ی پست عدد 1 خواهد بود (که مشاهده توسط خودتان است).

اکنون اگر دوست‌تان هم از کانال بازدید کند تعداد مشاهده‌ی پست به 2 تغییر خواهد کرد. به این معنا که او آنلاین بوده است و از کانال و پست ارسالی شما دیدن کرده است.

روش سوم: دور زدن حالت روح تلگرام با چت محرمانه

چت محرمانه یا Secret Chat یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی تلگرام محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید با طرف مقابل به صورت رمزنگاری‌شده، بدون ایجاد ردپا و با امکان حذف خودکار پیام‌ها چت کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توان به آنلاین شدن شخص نیز پی برد.

استفاده از حالت روح تلگرام

بدین صورت که ابتدا در صفحه‌ی اطلاعات شخص در تلگرام بر روی Start Secret Chat کلیک کنید. اکنون خواهید دید در صفحه‌ی چتی که باز می‌شود امکان چت با فرد مورد نظر نیست و پیام Waiting for X to get online درج شده است. بدین معنا که تنها هنگامی که فرد آنلاین شود امکان چت مهیا می‌‌گردد. به تصاویر زیر دقت کنید.

اگر فرد در آن لحظه آنلاین باشد هم همان موقع می‌توان با او چت محرمانه کرد. در نتیجه بایستی تا زمانی که به جای این پیغام، محدوده‌ی تایپ پیام نمایان شود صبر نمایید. این موضوع به این معناست که شخص، آنلاین شده است. لازم به ذکر است هنگامی که یک چت محرمانه‌ی جدید ایجاد می‌کنید حتی اگر پیامی ارسال کنید، ایجاد یک چت محرمانه توسط شما به اطلاع فرد مورد نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر