;
coinex

هشدارها نسبت به شیوع سندرم مرتبط با کووید 19 در کودکان بالا گرفت!

شیوع نوعی سندرم مرتبط با کووید 19 در کودکان منجر به افزایش نگرانی‌ها در میان مردم شده است. در ادامه این موضوع را بیشتر با هم بررسی می‌کنیم.

دانشمندان علائم نشان‌دهنده نوعی سندرم مشاهده کرده‌اند که حدس می‌زنند با کووید-19 مرتبط باشد. مقامات نیز در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند.

شهردار نیویورک، بیل دبلازیو، روز یکشنبه در مورد موارد ابتلا به سندرم کودکان، که به گفته دانشمندان احتمالأ با کووید 19 مرتبط باشد، ابراز نگرانی کرد. سندرومی که باعث مرگ سه نفر، در سراسر ایالت شده است. به گفته وی، 38 مورد جدید ابتلا به سندرم التهابی گزارش شده و 9 مورد مشکوک دیگر در انتظار تأیید هستند.

اندکی پس از آن، فرماندار اندرو کومو، بیان‌گر شد که وزارت بهداشت در حال بررسی 85 مورد بالقوه این سندروم،در سراسر ایالت است؛ که شباهت‌هایی با بیماری کاوازاکی سندرم شوک سمی دارد. چندی پیش در تکراتو گفتیم که سندرم کاوازاکی چیست و چه ارتباطی با ویروس کرونا دارد. در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر این موارد می‌پردازیم.

شیوع سندرم مرتبط با کووید 19 در کودکان

یکی از کشته‌شده‌ها یک پسربچه 5 ساله بوده، و به گفته کمیسر بهداشت نیویورک، هوارد زوکر، 2 قربانی دیگر یک کودک دبستانی و یک نوجوان بوده‌اند. به گفته وی، هیچ کدام از این کودکان بیماری زمینه‌ای نداشته و در سه بخش مختلف زندگی می‌کردند.

طبق اظهارات کومو، دو مورد مرگ دیگر نیز در دست بررسی است؛ که در صورت تأیید، تعداد کشته‌ها به 5 نفر خواهد رسید. علائم این سندرم مرتبط با کووید 19 تب شدید، استفراغ، علائم پوستی، درد شکم و همچنین التهاب احتمالی رگ‌های خونی و قلب است.

بیشتر بخوانید:

دبلازیو می‌گوید:

اتفاقی که توسط سندرم مرتبط با کووید 19 در بدن رخ می‌دهد یک نوع واکنش ایمنی بسیار شدید در بدن کودکان است؛ که واقعاً به آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

به گفته شهردار، از همه کودکانی که علائم مرتبط دارند، تست کووید 19 و آنتی‌بادی گرفته می‌شود. دبلازیو اظهار داشت :«از میان مبتلایان سندرم مرتبط با کووید 19 ، 47 درصد تست کووید 19 مثبت و 81 درصد نیز آزمایش مثبت آنتی‌بادی داشته‌اند.» این موضوع نشان‌دهنده سرعت بالای انتشار ویروس در برخی موارد است.

سندروم کاوازاکی چیست

بیماری کاوازاکی یک بیماری مرموز بوده که در درجه اول کودکان تا 5 سالگی را مبتلا می‌کند. این بیمارس باعث ملتهب شدن دیواره شریان‌ها، و در نتیجه تب، لایه‌برداری پوستی و درد مفاصل می‌شود.

سرویس بهداشت ملی انگلیس برای اولین بار ماه گذشته این زنگ هشدار را به صدا درآورد و در مورد افزایش موارد مبتلا به کووید-19، همراه با علائم سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی، هشدار داد. در فرانسه نیز چند مورد گزارش شده‌است. گرچه ترسناک به نظر می‌رسد، اما بیش‌تر آن‌ها بدون مشکل جدی بهبود می‌یابند.

روز یکشنبه، شهردار و فرماندار بر تحقیقات روی داروی رمدیسیویر، که دارویی ضدویروس برای کاهش زمان بهبودی مبتلایان است، تأکید کردند. مقامات آمریکا مجاز به استفاده از این دارو در شرایط اضطراری بوده و همچنین ژاپن نیز این موضوع را هفته گذشته تصویب کرده است.

به گفته دبلازیو بهبود بیماران بستری‌شده در بیمارستان، از 15 روز تا 11 روز کاهش یافته است. وی از دولت ترامپ خواست تا دوزهای بیش‌تری از این دارو ارسال کنند و گفت که در ماه می، 4000 دوز دریافت کرده درحالی که به 39000 دوز نیاز داشته است.

در همین حال، کومو مقررات جدیدی را برای خانه‌های سالمندان ارائه کرد. به گفته او، همه کارمندان باید هفته‌ای دو مرتبه مورد آزمایش قرار بگیرند.

با نزدیک شدن 15 می، تاریخی که برای اقدامات امنیتی در برابر ویروس تمدید شده است، فرماندار نیویورک اعلام کرد که برخی مناطق ایالت شرایط کاهش محدودیت‌ها را دارند.

اما این کاهش محدودیت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که جمعیت 8.6 میلیون نفری شهر نیویورک، همچنان در معرض ابتلا به ویروس هستند. نرخ مرگ و میر تأییدشده در بزرگ‌ترین شهر ایالت نیویورک، 14000 بوده و 5000 مورد احتمالی نیز گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: medicalXpress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر