;
coinex

قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 فاش شد ؛‌ PS5 چه زمانی به بازار می‌آید؟

گیمرهای عزیز نگران بحران جهانی کرونا نباشند؛ تاریخ عرضه پلی استیشن 5 تحت تاثیر کرونا قرار نمی‌گیرد. در این مقاله به آخرین اخبار قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

پی اس 5 یا پلی استیشن 5 (PlayStation 5) نسل بعدی کنسول پرطرفدار پلی استیشن است که قرار است در سال 2020 راه‌اندازی شود. اما تاریخ عرضه پلی استیشن 5 دقیقا در چه زمانی خواهد بود؟ کمپانی سونی اطلاعات زیادی درباره کنسول بازی جدید خود منتشر نکرده است؛ با اینحال، ‌اخبار و گزارش‌های هیجان‌انگیزی از خبرگزاری‌های مختلف به بیرون درز کرده که آنها را بازگو می‌‌کنیم.

تاریخ عرضه پلی استیشن 5

همانطور که گفته شد، شرکت سونی هیچ خبر رسمی درباره‌ی جزییات و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 منتشر نکرده؛ با اینحال تنها چیزی که به طور رسمی از طرف سونی تایید شده، این است که نسل بعدی کنسول بازی پلی استیشن را در فصل تعطیلات آمریکا در سال 2020 رونمایی خواهد کرد. فصل تعطیلات آمریکا از ماه اکتبر (۱۰ مهر ماه) تا پایان دسامبر (۱۱ دی ماه) خواهد بود. کنسول رقیب این شرکت، یعنی ایکس باکس سری ایکس هم در همین ماه‌ها کار خود را آغاز می‌کند.

تاریخ عرضه پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

کمپانی سونی هنوز هیچ تغییراتی در این برنامه‌ی زمانی ایجاد نکرده و هنوز هم سر حرف خود ایستاده است. بد نیست بدانید که این شرکت معمولا کنسول‌های جدید خود را در ماه نوامبر یعنی اوایل آبان تا اوایل آذر ماه رونمایی می‌کند؛ پس بعید نیست که تاریخ عرضه پلی استیشن 5 هم در همین بازه‌ی زمانی برنامه‌ریزی شده باشد. سونی همچنین اعلام کرده است که پیش فروش این کنسول به تاریخ عرضه پلی استیشن 5 بستگی دارد و تا زمانی که این کنسول رسما رونمایی نشود، پیش فروش آن آغاز نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

با این اوصاف، برخلاف نظریه تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی، همچنان تاریخ عرضه پلی استیشن 5 برای تعطیلات سال میلادی جاری برنامه‌ریزی شده است.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و همایش‌های مهم تجاری، تحلیلگران صنعت بازی‌های رایانه‌ای متعقدند بدلیل شیوع گسترده ویروس مذکور و مارکتینگ ضعیف شرکت‌های مایکروسافت و سونی، و تاثیر آن در فروش کنسول‌های نسل بعد، تاریخ عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با تاخیر شش ماهه مواجه خواهد شد و این تنها راهی است که دو شرکت مذکور زمان کافی برای تبلیغات در اختیار خواهند داشت.

ویروس کرونا احتمالا اثر موقتی را در تاریخ انتشار هر دو کنسول خواهد گذاشت. به احتمال قوی یک یا هر دو کنسول به تعطیلات 2020 نرسند. در صورتی که این کنسول‌ها سر موعود مقرر عرضه شوند، از نظر امکانات ضعیف‌تر از انتظارات خواهند بود و قیمت آن‌ها نیز بیشتر از حد انتظارات خواهد بود.

البته این موارد تنها نظریه‌های تحلیلگران است و اطلاعات جدیدتری که توسط سونی منتشر شده، این اخبار را تایید نمی‌کنند.

قیمت پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

قیمت پلی استیشن 5

خبرگزاری بلومبرگ که به منبع اصلی انتشار اطلاعات غیر رسمی درباره‌ی مشخصات و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 تبدیل شده است، در جدیدترین گزارش خود به وضعیت تولید این کنسول و پیش‌بینی قیمت نهایی پلی استیشن 5 پرداخته است. طبق گفته‌ی بلومبرگ، سونی برنامه دارد تا در سال نخست عرضه‌ی PS5، تعداد کنسول کمتری در مقایسه با همین دوره‌ی زمانی PS4 تولید کند.

گزارش منتشر شده، با استناد به منابعی نزدیک به سونی، به این موضوع اشاره دارد که سخت‌افزار قدرتمند پلی استیشن 5 هزینه‌ی ساخت آن را بسیار بالا برده است؛ مخصوصا که تقاضا در حال حاضر برای قطعات بسیار زیاد است و از طرفی، میزان تولید توانایی پاسخ به سطح تقاضا برای قطعات را ندارد. گفته شده که قیمت نهایی پلی استیشن 5 به هنگام عرضه بالا خواهد بود و در نتیجه، سونی انتظار ندارد این کنسول به اندازه‌ی پلی استیشن 4 بفروشد.

به همین دلیل هم تصمیم بر تولید تعداد دستگاه کمتری از پلی استیشن 5 در سال نخست عرضه اتخاذ شده است. سونی به شرکت‌های همکاری خود در تولید این کنسول گفته است که انتظار دارند تا در سال مالی ۲۰۲۱ بین ۵ تا ۶ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 تولید کنند. برای مقایسه، کنسول پلی استیشن 4 در شش ماه نخست عرضه‌ی خود ۷٫۵ میلیون دستگاه فروخت.

بیشتر بخوانید:

بلومبرگ با تعدادی از بازی‌سازان که به پلی استیشن 5 دسترسی دارند، صحبت کرده است و آن‌ها با در نظر گرفتن سخت‌افزار این کنسول، انتظار ندارند تا سونی آن را با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار بفروشد؛ طوری که تخمین زده شده که قیمت کنسول بین ۴۹۹ تا ۵۴۹ دلار باشد. یکی از تحلیل‌گران وب‌سایت بلومبرگ اضافه کرده که افزایش قیمت قطعات، سونی را مجبور کرده است تا قیمتی بیشتر از آنچه انتظار داشته‌اند را برای کنسول در نظر بگیرند.

منابع نزدیک سونی به این موضوع اشاره کرده‌اند که استراتژی آن‌ها در آینده‌ی نزدیک، تمرکز همزمان روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 خواهد بود؛ طوری که آن‌ها می‌خواهند با جذب کاربران بیشتر برای سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن، در کنار عرضه‌ی محدود پلی استیشن 5، درآمد خود را حفظ کنند.

نهایتا، بلومبرگ با نقل قول صحبت‌های یکی از تحلیل‌گران، پیش‌بینی کرده است که هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۵۰ دلار وارد بازار شوند؛ حتی با این که این رقم ضرر بزرگی را برای مایکروسافت و سونی در پی خواهد داشت.

رندر جدید پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

رندر جدید پلی استیشن 5

یک تیم متخصص در حوزه فناوری سعی داشته با توجه به اطلاعاتی که از مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 5 و دسته بازی این دستگاه منتشر شده، یک رندر شخصی از طراحی احتمالی دستگاه نسل جدید شرکت سونی را طراحی کنند.

رندر جدید پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

طراحی منتشر شده نمایانگر آینده دنیای فناوری است؛ چرا که به نظر می‌آید شرکت سونی نیز چنین مسیری را برای طراحی محصولات جدید خود طی کرده است. در حالی که این طراحی از سادگی خاص و عدم حضور قوس‌های مشخص بهره می‌برد، اما کمی نیز به اشیاء فضایی شباهت دارد. همانند رنگ‌آمیزی کنترلر شرکت سونی، کنسول رندر شده نیز از ترکیب رنگ سفید و مشکی مشابه برخوردار شده که عموم قسمت‌ها به رنگ سفید آغشته شده‌اند.

رندر جدید پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

طراحی احتمالی همچنین با نوار نوری آبی در قسمت‌های مختلف بدنه تزئین شده که باز با دسته بازی پلی استیشن 5 شباهت زیادی دارد. علت پیروی زیاد این شرکت از طراحی دسته بازی سونی آن است که شرکت سونی معمولا طراحی دسته و کنسول خود را به طرز قابل توجه‌ای مشابه با هم ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

رندر جدید پلی استیشن 5
قیمت پلی استیشن 5

علت کشیدگی و صاف بودن این رندر آن است که شرکت سونی یک تهویه بسیار قدرتمند را بر روی کنسول بازی خود قرار داده و به احتمال زیاد سعی دارد تا آن را به نحوی پنهان سازد که آزار دهنده به نظر نیاید.

با این که طرح احتمالی از زیبایی قابل قبولی بهره می‌برد، اما انتظار می‌رود شرکت سونی در ساخت و طراحی کنسول بازی پلی استیشن 5 از خلاقیت بیشتری بهره گیرد و نمونه‌ای منحصر به فرد را وارد بازار جهانی کند. آن طور که به نظر می‌آید این شرکت طرحی ویژه را برای کنسول جدید خود در نظر دارد تا بتواند مانند همیشه با کنسول ایکس‌باکس به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bgr

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر