;
coinex

آموزش ساخت اسلایم با مواد مختلف ؛ روش هایی کم هزینه برای ساخت اسلیم در خانه

روش‌های زیادی برای سخت خمیر جادویی و سرگرم‌کننده‌ی اسلایم وجود دارند و ما در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت اسلایم با مواد مختلف بپردازیم.

در مقاله‌ی آموزش ساخت اسلایم با مواد مختلف، دستور‌العمل‌هایی با مواد مختلف وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید تمام آنها را تهیه کنید. البته اگر می‌خواهید برای بازی بچه‌ها خمیر اسلایم درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم روش‌هایی را امتحان کنید که از مواد خانگی استفاده می‌کنند.

آموزش ساخت اسلایم

دستورالعمل‌های مختلفی برای ساخت اسلایم وجود دارند و بوراکس، اصلی‌ترین ماده برای ساخت این خمیر جادویی به شمار می‌رود. البته ما در این مقاله به آموزش ساخت اسلایم با مواد مختلف و بدون بوراکس و البته با بوراکس می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

آموزش ساخت اسلایم با شامپو و نشاسته ذرت

آموزش ساخت اسلایم با شامپو و نشاسته ذرت

 

مواد لازم: 

  • شامپو نصف پیمانه (شامپوی غلیظ)
  • رنگ خوراکی
  • اکلیل
  • نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
  • آب ۵ قاشق
  1. نصفه پیمانه شامپو را در داخل ظرفی که از قبل برای آماده‌سازی اسلایم در نظر گرفته‌ایم می‌ریزیم. این را به یاد داشته باشید که هرچقدر شامپویی که استفاده می‌کنید غلیظ‌تر باشد بهتر است. غلظت شما در نرمی و حالت کشسانی اسلایم تأثیر دارد.
  2. اگر از شامپوی بی‌رنگ استفاده می‌کنید اسلایم شما بی‌رنگ می‌شود. برای رنگی کردن اسلایم می‌توانید از شامپوهای رنگی کمک بگیرید. حال اگر شامپوی رنگی در اختیار نداشتید از چند قطره رنگ خوراکی بر اساس علاقه‌مندی خود کمک بگیرید.
  3. در این مرحله از آموزش ساخت اسلایم با شامپو می‌توانید اکلیل به ترکیب اسلایم خود اضافه کنید تا مثل نمونه‌های موجود در بازار، اسلایم شما اکلیکی و جذاب شود. برای این منظور باید از مقداری اکلیل در این مرحله استفاده کنید. اصلاً نگران پخش شدن اکلیل نباشید زیرا به‌خوبی در شامپو حل می‌شود و پراکنده نمی‌شود.
  4. یک قاشق سوپ‌خوری به مواد عنوان ‌شده نشاسته ذرت اضافه کنید و این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. هم زدن بیش ‌از حد شامپو با مواد سبب خراب شدن اسلایم شما می‌شود. پس سعی کنید خیلی این مواد را ترکیب نکنید. اگر اسلایم به دست شما در زمان ورز دادن چسبید می‌توانید از مقداری نشاسته ذرت استفاده کنید تا چسبندگی اسلایم از بین برود.
  5. اکنون به تمام موادی که داخل ظرف است، ۵ قاشق آب اضافه کنید. هر قاشق آبی که اضافه می‌کنید اسلایم را هم بزنید تا اگر خیلی شل شد از ریختن آب اضافه صرف‌نظر کنید.
  6. آموزش ساخت اسلایم با شامپو به مرحله نهایی خود رسیده است. اکنون باید به مدت ۵ دقیقه اول با قاشق یا کاردک و سپس با کمک دست مواد را با ورز دهید. اگر مواد حالت چسبندگی داشت از نشاسته استفاده کنید در غیر این صورت آن‌قدر هم بزنید که مواد به خرد یکدیگر بروند.
  7. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر حسابی ورز دادید و هیچ احساس چسبندگی روی دست خود نداشتید، ژل آماده‌ شده را داخل ظرف دربسته بریزید و به مدت یک ربع تا یک ساعت بسته به میزان اسلایمی که آماده کرده‌اید داخل یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت اسلایم با شامپو و شامپو بدن

آموزش ساخت اسلایم با شامپو و شامپو بدن

روش دیگری هم برای ساخت اسلایم با شامپو وجود دارد که از روش قبلی ساده‌تر است.

مواد لازم

  • شامپو یک پیمانه
  • شاپو بدن یک پیمانه
  • نمک
  1. در این روش آموزش ساخت اسلایم باید دو مدل شاپوی سر و شاپو بدن را به صورت مجزا استفاده کنید. برای این منظور ابتدا یک پیمانه شامپو سر را داخل ظرف مدنظر بریزید.
  2. به همان اندازه که شامپو سر را داخل ظرف ریختید باید از شامپو بدن هم استفاده کنید. این امر به دلیل غلظت اسلایم توصیه می‌شود که حتماً استفاده شود. در صورت عدم استفاده از شامپو بدن اسلایم شما چسبندگی لازم را به دست نمی‌آورد و به دست شما می‌چسبد.
  3. اضافه کردن نمک در این مرحله باید ذره‌ ذره انجام شود؛ زیرا بر اساس برند‌های متفاوت شامپوهای استفاده‌شده، میزان مصرف نمک هم متفاوت است و شما باید تا زمانی نمک را اضافه کنید که شامپوی شما حالت ژله‌ای به خود بگیرد.
  4. سایر موارد مثل روش قبلی است.

آموزش ساخت اسلایم دانه برفی با چسب چوب

آموزش ساخت اسلایم دانه برفی با چسب چوب

مواد لازم

  • فوم اصلاح ۲ پیمانه
  • چسب چوب ۱/۴ پیمانه
  • چسب شفاف ۱ قاشق غذاخوری
  • صابون مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته مایع ۱/۴ پیمانه
  • مقداری رنگ خورای
  • دانه‌های فوم به مقدار لازم
  1. ابتدا دو پیمانه فوم اصلاح را داخل ظرف پیرکس بریزید، سپس چسب چوب، چسب شفاف، صابون مایع، نشاسته مایع و رنگ خوراکی را داخل ظرف بریزید و با یک قاشق چوبی خوب هم بزنید.
  2. وقتی خمیر خودش را گرفت و به دیواره‌های ظرف نچسبید، با دست آن را ورز بدهید. بعد آن را باز کنید و آن را داخل ظرف دانه‌های فوم کنید. دوباره خوب ورز بدهید. خمیر دانه برفی شما آماده است.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت اسلایم اکلیلی

برای ساخت مدل اکلیلی نیز مانند بالا عمل کنید و به جای دانه فوم از اکلیل استفاده کنید تا مدل و طرح اکلیلی را داشته باشید.

آموزش ساخت اسلایم با آرد

آموزش ساخت اسلایم با آرد

مواد لازم

  • آب ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر )
  • رنگ غذا ۳ تا ۴ قطره
  • آرد ذرت ۲ استکان
  1.  یک استکان (۲۵۰ میلی لیتری) آب داخل یک قابلمه کوچک بریزید. مقداری آب را گرم کنید اما از داغ کردن یا به جوش آمدن آب جلوگیری کنید. برای اینکار می‌توانید آب را در مایکروویو به مدت ۴۵ ثانیه تا ۱ دقیقه حرارت دهید.
  2.  آب گرم را داخل یک کاسه بریزید و رنگ را به آن اضافه کنید. ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا کافی است. البته برای پر رنگ تر شدن اسلایم می‌توانید رنگ بیشتری به آن اضافه کنید. با یک قاشق مخلوط را هم بزنید.
  3. ۲ استکان (۱۴۰ گرم / ۵۰۰ میلی‌لیتر) آرد ذرت به مخلوط اضافه کنید. با دستان خود شروع به ورز دادن و ترکیب کردن مخلوط بکنید تا زمانیکه یک خمیر یک دست داشته باشید.
  4. مشکلات خمیر اسلایم را برطف کنید. اگر اسلایم شما زیادی شل شد، آرد ذرت به آن اضافه کنید و اگر خیلی سفت بود مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از آماده شدن اسلایم آن را داخل یک نایلون سربسته بگذارید.
  5. تا زمان بدست آمدن یک خمیر یکدست اینکار را ادامه دهید.

نشانه‌های آماده شدن خمیر اسلایم:

  1. باید بتوانید راحت انگشت خود را در آن فرو کنید.
  2. وقتیکه انگشت خود را روی سطح آن می‌کشید باید خشک باشد.

آموزش ساخت اسلایم با چسب چوب و بوراکس

آموزش ساخت اسلایم با چسب چوب و بوراکس

مواد لازم

  • یک فنجان آب ولرم
  • چسپ چوب
  • پودر بوراکس یک قاشق غذا خوری (بوراکس پودری سفید رنگ و متشکل از کریستال‌های نرم بیرنگ است که به راحتی در آب حل می‌شود)
  • رنگ خوراکی یا آبرنگ
  1. یک قاشق غذاخوری پودر بوراکس را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که پودر بوراکس به طور کامل در آب حل شود.
  2. در ظرفی جداگانه نصف یک فنجان چای خوری آب را با نصف فنجان چای خوری چسپ چوب مخلوط کنید.
  3. رنگ غذا خوری یا آبرنگ (هر رنگی که دوست دارید) را به مخلوط چسپ چوب و آب اضافه کنید. (شما همچنین می‌توانید مخلوط چسب را به طور مساوی به شیشه کوچکتری تقسیم و به هر یک رنگ مختلفی اضافه کنید.)
  4. در ظرفی بزرگ مخلوط چسپ و پورد بوراکس را که ساختید با هم ترکیب کنید.
  5. به مدت ۳۰ ثانیه اجازه دهید تا مخلوط بالا سفت شود.
  6. خمیر اسلایم ما آماده شد. برای نگهداری باید اسلایم را در ظرفی قرار داده و در آن را ببندید تا خشک نشود.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت اسلایم شفاف با بوراکس و چسب شفاف

آموزش ساخت اسلایم شفاف با بوراکس و چسب شفاف

مواد لازم

  • ۱/۴ فنجان چسب مایع شفاف
  • پودر بوراکس
  • ۳/۴ فنجان آب
  1. ابتدا چسب را در ظرف بریزید. بعد نصف قاشق چای خوری پودر بوراکس و سه چهارم فنجان آب را در ظرف دیگری ریخته و کاملا با هم مخلوط کنید.
  2. حال چسب را هم بزنید و کم کم مخلوط آب و بوراکس را به آن اضافه کنید. تا زمانی که حس می‌کنید اسلایم شما همچنان چسبنده است کمی از مخلوط آب و بوراکس را داخل آن بریزید و به خوبی بهم بزنید.
  3. وقتی که خمیر اسلایم کمی خود را گرفت و به دست نچسبید آن را از ظرف در آورید و به خوبی با دست ورز بدهید.
  4. اگر بخواهید می‌توانید در این مرحله به خمیر اسلایم شفاف خود مقداری اکلیل اضافه کنید و به خوبی آن را ورز بدهید.
  5. خمیر اسلایم را به مدت ۳ روز در یک ظرف در بسته قرار دهید.
  6. سپس خواهید دید که ژل اسلایم شفاف دست ساز شما آماده است. می‌توانید آن را از ظرف در آورید و ببینید که کاملا شفاف و یک دست شده است.

آموزش ساخت اسلایم پفکی

آموزش ساخت اسلایم پفکی

مواد لازم

  • ۱۰۰ گرم چسب چوب
  • فوم اصلاح ۲ پیمانه
  • ۱ قاشق چای چای خوری وازلین
  • ۱ قاشق چای خوری نشاسته ذرت
  • رنگ خوراکی
  • بوراکس
  • اکلیل
  1. ابتدا چسب چوب را داخل کاسه بریزید. سپس فوم اصلاح را به آن اضافه کنید.
  2. وازلین و آرد ذرت را با مقادیر گفته شده در داخل کاسه بریزید.
  3. همه مواد را به خوبی هم بزنید تا مواد داخل کاسه یک دست شود.
  4. حال وقت آن است که رنگ را داخل کاسه بریزید، مقدار دو قطره کافی است. می‌توانید برای به دست آوردن رنگ جدید، ۲ رنگ مختلف را در کاسه بریزید و آنقدر هم بزنید که کاملا رنگ یکدست شود.
  5. مقدار ۱ قاشق چای خوری بوراکس را داخل مخلوط بریزید و به خوبی هم بزنید. اگر پس از هم زدن متوجه شدید که مخلوط هنوز خود را نگرفته کمی دیگر بوراکس به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید.
  6. حالا به خمیر خود دست بزنید، اگر به دست نچسبد یعنی آماده استفاده شده است.
  7. اگر دوست داشته باشید خمیر شما زیباتر باشد، می‌توانید روی آن مقداری اکلیل بریزید و کاملا خمیر را ورز دهید تا اکلیل‌ها در همه جای آن پخش شود.

بیشتر بخوانید:

نکته: هرچه خمیر اسلایم را بیشتر ورز بدهید، حالت بهتری پیدا می‌کند و زیباتر می‌شود. بهتر است بعد از ورز دادن اجازه دهید تا نیم ساعت خمیر اسلایم داخل کاسه بماند. همچنین مدت زمان استفاده از خمیر‌های اسلایم با نگهداری مناسب بین ۳ الی ۴ ماه است.

آموزش ساخت اسلایم با چسب چوب و بدون بوراکس

آموزش ساخت اسلایم با چسب چوب و بدون بوراکس

  • 2 قوطی حدود  100 گرمی چسب چوب
  • 1 فنجان نشاسته مایع
  • رنگ خوراکی
  • 2 عدد کاسه شیشه‌ای
  • 2 قاشق پلاستیکی یا چوب بستنی
  • مقداری اسانس نعنا
  1. بعد از اینکه مواد لازم را آماده کردید، 1 بطری چسب را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید. بطری خالی را با آب گرم پر کنید و به خوبی آن را تکان دهید، سپس آب را به داخل کاسه حاوی چسب بریزید. مخلوط را خوب هم بزنید تا ترکیب شود.
  2. یک قطره روغن اسانس نعنا به آن اضافه کرده و آن را کنار بگذارید.
  3. با استفاده از بطری دوم چسب و یک کاسه شیشه ای جدید، این کار را تکرار کنید. چند قطره رنگ قرمز مایع یا آبی و هر رنگ دیگری که خودتان می‌خواهید را به مخلوط چسب اضافه کنید و بعد یک قطره روغن اسانس نعنا در آن بریزید، خوب هم بزنید و کنار بگذارید.
  4. نصف فنجان نشاسته مایع را اندازه بگیرید، سپس آن را به مخلوط چسب سفید اضافه کنید. مخلوط را به خوبی با یک قاشق پلاستیکی یا چوب بستنی مخلوط کنید تا آنکه شروع به جمع شدن کند. آن قدر آن را هم بزنید تا کل مخلوط تغییر کند، سپس خمیر را بردارید و آن را با نوک انگشتان خود ورز دهید.
  5. دوباره خمیر را داخل کاسه قرار داده و اجازه دهید قبل از استفاده از آن، یک دقیقه بماند.
  6. دستورالعمل فوق را برای مخلوط چسب قرمز نیز تکرار کنید. خمیر را قبل از اینکه اجازه دهید استراحت کند باید به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید.

نکته: برای پاک کردن خمیر از کاسه های شیشه ای خود، کاسه را با سرکه پر کنید و آن را به آرامی با انگشتان خود بشویید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: homesciencetools

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر