;
coinex

بهترین سریال های ترکی 2020 ؛ آشنایی با جدیدترین سریال های ترکیه‌ای

سریال‌های ترکی در ایران طرفداران زیادی دارند. محبوبیت این سریال ها در ایران سبب شد تا در این مقاله نگاهی به معرفی بهترین سریال های ترکی 2020 داشته باشیم.

در یک دهه اخیر سریال‌های ترکی به پربیننده‌ترین سریال‌ها در ایران تبدیل شده‌اند. به همین دلیل روزبه‌روز بازار این سریال‌ها در ایران گرم‌تر شد و سریال های ترکی زیادی به فارسی دوبله شدند. در این مقاله بعد از بررسی علت محبوبیت سریال های ترکی در ایران، جدیدترین و بهترین سریال های ترکی 2020 را معرفی خواهیم کرد. با تکراتو همراه باشید.

با توجه به پیشرفت سینمای ترکیه امروزه شاهد محبوبیت آثار سینمایی و سریال‌های کشور ترکیه در ایران هستیم و به نظر می‌رسد که این محبوبیت تا حد زیادی مربوط به مجموعه‌های عاشقانه این کشور باشد و سریال‌های احساسی ترکی در دل مخاطبان ایرانی جا باز کرده است.

سینمای کشور ترکیه از سال 1914 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است و این روند طی چندین سال پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد، بهترین سریال ترکی دوبله فارسی در ایران طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و روند موفقی را برای گسترش مخاطب در کشورهای همسایه دنبال می‌کند.

چرا سریال های ترکی در ایران محبوب‌اند؟

بازار سریال‌های ترکی در ایران به شدت داغ است. این سریال‌ها که عموما درام، خانوادگی و کمدی هستند، در ایران طرفداران زیادی دارند. شاید بتوان گفت شروع این محبوبیت با پخش سریال‌هایی مانند «عشق ممنوع» (Aşk-ı Memnu)، «کوزی گونی» (Kuzey Güney)، «فاطما گل» (Fatmagül’ün Suçu Ne) و درنهایت «حریم سلطان» (Muhteşem Yüzyıl) بود. این محبوبیت تا جایی پیش رفته که حتی این سریال‌ها بارها بازپخش شده‌اند و همچنان بیننده دارند.

در سریال‌های ترکی عموما رنگ و لعاب زیادی وجود دارد؛ شخصیت‌ها لباس‌های شیک و چشم‌گیر می‌پوشند و از بازیگرهای خوش‌چهره که در ایران هم حسابی معروف شده‌اند استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد که همین دلایل برای بینندگان (چه ایرانی و چه غیرایرانی) کافی باشد تا این سریال‌های سرگرم‌کننده را دنبال کنند. کما اینکه بعضی از این سریال های ترکی فیلمنامه و شخصیت‌پردازی‌ قوی‌ای ندارند.

از طرف دیگر، سریال های محبوب ترکی در ایران عموما موضوعاتی ساده و خانوادگی دارند و همین موضوع بر جذابیت آنها برای مخاطب ایرانی افزوده است. اگر بر این ها مسئله حسن محاورت و پیوندهای دیرین فرهنگی و تاریخی میان دو کشور ایران و ترکیه را نیز اضافه کنیم؛ طبیعی به نظر میرسد اگر مردم ایران میل و اشتیاق وافری به تماشای سریال های ترکی داشته باشند.

صنم چویک یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آنکارا در نشستی در آمریکا درباره رویکرد کشورش در ساخت سریال‌ها و ارائه آنها به کشورهای دیگر صحبت کرد. چویک با اشاره به اینکه سریال های ترکی تاثیر مشابهی با تاثیری دارد که در گذشته فیلم و سریال آمریکایی در فرهنگ عامه داشتند، گفت:

با این تفاوت که سریال‌های ترکیه‌ای بیشتر به موضوعاتی چون رمانتیزم، آموزش و آزادی زنان و از همه مهم‌تر خانواده می‌پردازند. به نظر می‌رسد همین موضوعات از دیگر دلایل محبوبیت سریال‌های ترکی در بین ایرانیان و به خصوص زنان باشند. در قسمت بعدی به معرفی برخی از جدیدترین و بهترین سریال های ترکی 2020 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

فهرست بهترین سریال های ترکی 2020

در تهیه این فهرست، علاوه بر پرداختن به سریال هایی که به تازگی ارائه و پخش میشوند، برخی دیگر از عناوین محبوب را که مربوط به سالهای گذشته هستند، اما همجنان ادامه دارند و پخش میشوند را نیز در فهرست بهترین سریال های ترکی 2020 قرار دادیم.

سریال گودال

این سریال به کارگردانی سینان اوزتورک از جمله بهترین سریال های ترکی 2020 است. این درام اکشن و جنایی طی سال جاری توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند و محبوبیت فراوانی به دست بیاورد.

بهترین سریال های ترکی

داستان سریال گودال از این قرار است که اعضای خانواده کوچووالی، کنترل یکی از محله‌های پرجرم و جنایت استانبول را در اختیار دارند و با قوانین خاص خود، این محله را اداره می‌کنند. البته گروه‌های تازه‌وارد سعی می‌کنند که قوانین این خانواده را زیر پا بگذارند و…

بیشتر بخوانید:

روزگارانی در چوکوروا

سریال ترکی روزگارانی در چوکوروا با نام ترکی Bir Zamanlar Cukurova به کارگردانی مورات ساراچوغلو و نویسندگی یلدوز تونچ در سال 2018 ساخته شد. این مجموعه در ژانر درام عاشقانه می باشد که به تازگی از شبکه جم سریس پخش شده است و از جمعه تا چهارشنبه ساعت 23 روی آنتن شبکه جم سریس پخش می شود.

بهترین سریال های ترکی

زلیخا دختری جوان و زیبایی که بعنوان خیاط همراه برادر بزرگ خود ولی و خواهرزاده اش در استانبول زندگی می کند و آرزو دارد با معشوقه اش ییلماز ازدواج کرد.

ییلماز هم مردی پرتلاش است که بعنوان مکانیک کار می کند اما اوضاع مالی خوبی ندارد ولی برای عشق خود زلیخا هر کاری می کند تا وی را خوشحال کند.

در ادامه اما ولی…

خدمتکارها

محصول جدید کانال د، با شعار تبلیغاتی: “هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست!” اقتباس و بازسازی یک سریال پربیننده هالیوودی که سال ۲۰۱۳ ساخته شد و البته، خودش بازسازی یک سریال مکزیکی بود. سریال ماجراهای ۴ خدمتکار یک مجتمع لوکس و ساکنان آنجاست. الا در شهری کوچک برای خودش زندگی می کند.

سریال ترکی خدمتکارها
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

یک روز با ربوده شدن نوه های خانواده آتاهانلی که یکی از مشهورترین و ثروتمندترین خانواده های استانبول اند، زندگی اش زیر و رو می شود. او به دلیلی، پیگیر ماجرا میشود و در جستجوی حقیقت راهش به آن مجتمع لوکس می رسد و کارش را در پوشش یک خدمتکار آغاز می کند. نقش اصلی سریال را دنیز بایسال بازی می کند که احتمالا از سریال عروس های فراری او را به یاد دارید.

دکتر معجزه گر

علی وِفا یک نابغه ی جوان است. او اوتیسمی است و سندرم ساوان دارد؛ یعنی با وجود ناتوانی ذهنی واضح و ضعف در برقراری ارتباط، حافظه و هوش کم نظیری در تشخیص دارد. به خاطر تفاوت های رفتاری اش، دوران کودکی اش را در غم و انزوا گذرانده. مرگ اتفاقی برادر بزرگترش تنها کس او در این دنیا بوده، زندگی را برایش دشوارتر کرده است.

سریال معجزه دکتر
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

پدرش هم او را طرد کرده و یتیم و بی سرپرست بزرگ شده. با این همه، با نمره های عالی و به عنوان شاگرد ممتاز مدرک پزشکی گرفته و حالا به عنوان دستیار جراح در یک بیمارستان کار می کند. با رسیدن او به بیمارستان، معرکه ای به پا می شود. هرچند برای خودش پدیده ای است در پزشکی، به سبب وضعیت خاص ذهنی اش، در ارتباط با دیگران به شدت مشکل دارد.

نقش او را تانر اولمز بازی می کند  که احتمالا با نقش مرت در سریال جزر و مد و عثمانِ حریم سلطان او را به یاد می آورید. پس از پرونده های پزشکی پیچیده و جذاب و تشخیص های نبوغ آمیز دکتر معجزه گر، نقش آفرینی متفاوت تانر اولمز نسبت به همه ی نقش های قبلی اش، یکی از جذابیت های سریال است و احتمالا هم همین، باعث شده سریال در ترکیه حسابی بگیرد و پربیننده بشود.

بیشتر بخوانید:

 

قهرمان

اگر هم راکی را دوست دارید و هم از تماشای سریال های ترکیه ای لذت می برید، این سریال مخصوص شماست! سریال قهرمان،به عنوان یکی از بهترین سریال های ترکی 2020 داستان بوکسوری حرفه ای و پسر پنج ساله اش است. فیرات بولوک باشی در جوانی و زمانی که پدیده ای شده بوده در بوکس و همه از آینده ای درخشانش می گفتند، به خاطر اتفاقی تلخ حرفه اش را رها و با رینگ خداحافظی می کند.

سریال ترکی قهرمان
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

حالا او پس از سال ها، به خاطر پسرش، گونش، آماده ی راند تازه ای می شود. سریال، قصه ی تقلای اوست برای بازگشت. نقش بوکسور داستان را تولگاهان ساییشمان بازی می کند  که قطعا او را با نقش چنار در سریال عمر گل لاله با خاطر دارید.

سیب ممنوعه

یکی دیگر از جدیدترین و بهترین سریال های ترکی، سریال تلویزیونی «سیب ممنوعه» (به ترکی Yasak Elma) است که پخش آن از تاریخ 19 مارس 2018 (28 اسفند 1396) از شبکه Fox TV آغاز شد.

سریال ترکی سیب ممنوعه
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

داستان این سریال راجع به دو خواهر به نام‌های زینب و ییلدیز است که گرچه خواهرند ولی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. زینب در شرکتی به عنوان دستیار کار می‌کند و همکار او علیهان مردی خشن و ثروتمند است که به راحتی به اطرافیانش آسیب می‌زند. از طرف دیگر ییلدیز رویای ثروتمند شدن در سر دارد و برای نزدیک شدن به مردان ثروتمند در یک رستوران معروف به عنوان خدمتکار کار می‌کند.

سریال سیب ممنوعه تاکنون در 3 فصل و 49 قسمت پخش شده است. این سریال که به فارسی هم دوبله شده در ایران بینندگان زیادی را به خود جذب کرده است.

عشق اجاره ای

سریال کمدی-عاشقانه «عشق اجاره ای» (با نام ترکی Kiralık Aşk) یکی دیگر از لیست بهترین سریال های ترکی 2020 است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این سریال در 2 فصل و 69 قسمت ساخته شده و اولین قسمت آن در تاریخ 19 ژوئن 2015 (29 خرداد 1394) از شبکه Star TV پخش شده است.

سریال عشق اجاره ای
بهترین سریال های ترکی 2020

سریال عشق اجاره ای روایتی از زندگی دختری فقیر به نام دافنه (با بازی الچین سانگو / Elçin Sangu) است که از مادربزرگ، خواهر کوچک‌تر و برادر بزرگ‌ترش باید مراقبت کند. دافنه به خاطر پول با پیشنهاد جالبی وارد یک بازی عاشقانه می‌شود. این سریال در کشورهای مختلفی مانند افغانستان، یونان، لبنان، اسپانیا و ایران دوبله و پخش شده است.

بیشتر بخوانید:

بی وفا

یکی دیگر از سریال های پرطرفدار ترکی سریال «بی وفا» یا Hercai است. این سریال عاشقانه نیز که به عقیده بسیاری یمی از بهترین سریال های ترکی 2020 به حساب می آید، تاکنون در دو فصل و 16 قسمت به روی صفحه تلویزیون رفته است. اولین قسمت آن در تاریخ 15 مارس 2019 (24 اسفند 1397) از شبکه ATV پخش شد.

سریال بی وفا
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

داستان سریال بی وفا درباره عشقی ناممکن بین ریان (با بازی ابرو شاهین / Ebru Şahin) نوه یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های میدیات و میران (با بازی آکین آکینوزو / Akın Akınözü) تنها پسر خاندان اصلان بی است. پدر و مادر میران سال‌ها پیش در میدیات به قتل رسیده‌اند و او در پی انتقام است.

رامو-یک داستان زیرزمینی

یک سریال جاه طلبانه ی دیگر از شو تی وی ترکیه که می تواند استانداردهای سریال های استانبولی را بالاتر ببرد؛ از همان تیمی که حریم سلطان را ساخت و توانست اقتصاد صنعت سریال سازی ترکیه را زیر و رو و بازارهای جهانی را فتح کند.

سریال ترکی رامو

ییلماز شاهین، نویسنده ی سریال حریم سلطان که حالا دیگر در میان سریال سازهای ترکیه ای، تبدیل به اسطوره ای شده، داستان را نوشته و یاگیز آلپ آکایدین، کارگردانی اش کرده. روی کاغذ، همه چیز امیدوارکننده است. در دوران گل کردن سریال گودال، گروه این بار تصمیم گرفته سراغ ماجراهای قانون شکنان برود.

بیشتر بخوانید:

 

 

الف

سریالی با حال و هوای سریال های معمایی و پلیسی شبکه ی بی بی سی و شاید، فصل دوم سریال بسیار دیده شده ی آمریکایی، ترو دیتکتیو یا همان کارآگاه حقیقی. الف، قصه ی دو کارآگاه را در استانبول می گوید. این دو تلاش می کنند معمای دو قتلی را کشف کنند که با پیدا شدن جسدی در عمق بسفور پیش رویشان گذاشته شده.

سریال ترکی الف
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

مینی سریال اینترنتی ارجاعاتی به تاریخ اسلام و حکومت عثمانی دارد و معمای اصلی بر پس زمینه ی ماجراهای صوفی ها پیش می رود. کنعان ایمیرزالی اوئلو که با سریال ازل محبوب شد و با نقش کارادایی هواداران پرشماری پیدا کرد، نقش کمال، کارآگاه جوان و جاه طلب سریال را بازی می کند و در دیگر سو، آحمت مومتاز تایلان، نقش ستار، کارگاه سالخورده و بسیار باتجربه را.

حکیم اوغلو

تموچین اسن که این سال ها حسابی روی دور افتاده و با نقش کادیر در سریال گلپری هم بیش از پیش شناخته شد، قرار است نقشی را بازی کند که در نسخه ی آمریکایی هیو لری بریتانیایی بازی می کرد و به لطف آن، بسیار محبوب و مشهور شد.

سریال ترکی حکیم اوغلو
بهترین سریال های ترکی 2020

دکتر هاوس ترکیه ای، دکتر آتش حکیم اوغلو نام دارد؛ پزشکی که به سبب یک بیماری که در کودکی به آن مبتلا شده، عصا به دست است و لنگ می زند. حالا در دهه چهلم زندگی اش است و یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان ترکیه است.

بی عاطفه است و در رفتار با بیمارانش گستاخ. مثل یک کوچ نشین زندگی می کند و راستش، اصلا حوصله ی طبابت هم ندارد! با این همه، وقتی طباطت می کند، همه مجذوب روش او در کشف و تشخیص بیماری ها و حل پرونده های پزشکی، همچون یک کارآگاه می شوند.

دریای سیاه

«دریای سیاه» یا Sen Anlat Karadeniz سریالی درام از کشور ترکیه است که اولین قسمتش در تاریخ 24 ژانویه 2018 (4 بهمن 1396) از شبکه ATV پخش شد. تاکنون 3 فصل و 58 قسمت از این سریال پخش شده است.

سریال ترکی دریای سیاه
بهترین سریال های ترکیه ای 2020

داستان این سریال راجع به دختری به نام نفس است که در دوران نوجوانی به تاجر ثروتمندی به نام ودات فروخته می‌شود. بعد از سال‌ها تحمل رنج و خشونت، نفس فرصت این را پیدا می‌کند که فرار کند. اما در همین حین عاشق منجی خود طاهر کاله‌لی می‌شود.

سریال ترکی دریای سیاه در جشنواره Altın Kelebek Awards جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین زوج و بهترین بازیگر کودک را دریافت کرده است. این سریال تاکنون در کشورهای زیادی مانند صربستان، مکزیک، شیلی، اسپانیا، کلمبیا و قزاقستان پخش شده است.

بیشتر بخوانید:

بنیان گذار: عثمان

ادامه ای جاه طلبانه تر بر سریالی جاه طلبانه تر. روایت داستان های دوران اوج تاریخ ترکیه در زمان حکومت عثمانی، پس از موفقیت چشم گیر سریال قرن شگفت انگیز یا همان حریم سلطان ادامه دارد و حالا، یک سال پس از پخش سریال «رستاخیز: ارطغرل»، داستان دوران حکومت عثمان یکم و تاسیس حکومت عثمانی که پیشتر هم گروهی دیگر یک بار در دنباله ی سریال حریم سلطان در شبکه ی شو تی وی روایتش کرده بودند، پیش روی ببیننده های آ تی وی ترکیه است.

سریال ترکی عثمان
بهترین سریال های ترکی 2020

رستاخیز: ارطغرل سریالی حماسه بود که از تی آر تی ۱ پخش شد و قصه دوران رستاخیز ایل قایی و فتوحات ارطغرل، پدر عثمان یکم، موسس سلسله عثمانی را گفت. آن سریال و دنباله اش که حالا دارد پخش می شود، از نظر ابعاد پروژه و کیفیت اجرای فنی جلوه های ویژه ی میدانی و طراحی لباس و دکور، گام بلندی در صنعت سریال های ترکیه ای بود.

حالا، همه چیز در «بنیانگذار: عثمان» بهتر هم شده است. سریال چهارشنبه شب ها ساعت هشت به وقت استانبول پخش می شود؛ همانطور که گفتیم از آ تی وی. سریال در میان ایرانی ها با نام «قیام عثمان» معروف شده است.

بابل

بابل با فاصله یکی از بهترین سریال های تلویزیونی ترکیه ای است. تنها پس از پخش ۳ قسمت، توجه همه را جلب کرد و مخاطبان بسیاری گیر آورد و به صدر ریتینگ روزهای پخشش رسید. با داستانی که دست گذاشته روی نابرابری های اجتماعی و لگدمال شدن شایستگی آدم ها، شانس بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک پدیده، همچون سریال گودال، را دارد.

سریال ترکی بابل
بهترین سریال های ترکی 2020

داستان پیرامون عرفان می گذرد که نقشش را هالیت ارگنچ بازی می کند که او را با نقش سلطان سلیمان در سریال حریم سلطان می شناسید. او استاد رشته اقتصاد در یکی از دانشگاه های استانبول است. ولی بر حسب اشتباهی و ناروا، از کار بیکار می شود. این تنها مصیبت او نیست. پسر هفت ساله اش دنیز هم بیماری ای کشنده دار که درمانش هزینه ای بسیار سنگین دارد. به همین خاطر از اگه من، دوست همسرش کمک می خواهد و این چنین به دل یک ماجراجویی تاریک کشیده می شود. اگر اهل تماشای سریال های آمریکایی باشید، بعید نیست هنگام تماشای این سریال، یاد سریال بیلیونز بیفتید.

بیشتر بخوانید:

منبع: digitalcruch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر